Fooi krantenjongen of -meisje

21-12-2009 20:46 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.

Wat geef jij?

Totaal aantal stemmen: 81

Helemaal niks; geen krant en Nee/Nee-sticker (11%)
Helemaal niks; ze krijgen normaal al genoeg betaald (15%)
Tussen 0,01 en 2,50 (49%)
Tussen 2,51 en 5,00 (10%)
Meer dan 5,00 (10%)
Het gaat om het gebaar; ik heb nog snoep staan van Halloween (1%)
Anders (4%)
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:MissShy schreef op 21 december 2009 @ 23:57:

Ik geef niets. Ik heb verder ook geen abonnementen ofzo en sowieso weet ik niet wie hier bezorgd ... woon in een appartementencomplex. Vorige week stond er elke dag 1 aan te bellen, dan doe ik gewoon niet open.

Het is niet zo dat ik een ander niets gun, integendeel maar het stuit me wel tegen de borst dat het lijkt alsof het "moet'. Als je niet mee doet dan ben je "zielig" en "zuinig". Het is, in mijn ogen, nog altijd vrijwillig en geen must. En eerlijk gezegd vind ik het schooierig overkomen. Ik weet wel dat het bezorgen van kranten geen vetpot is (heb het zelf ook gedaan) maar uiteindelijk worden ze wel gewoon betaald voor hun werk. En "beroepen die weinig verdienen"? Kranten bezorgen is voor 99% van de mensen nog altijd een bijbaantje dus om nou te zeggen dat die paar euro's wat uitmaken? ...

Ik heb dat ook met de horeca. Daar lijkt het ook al alsof het een must is. Dat vind ik gewoon brutaal, ze worden betaald voor hun werk.

De thuiskapster geef ik weleens fooi, is maar net hoe het uitkomt. Het is dus niet zo dat ik gierig ben of een anders niets gun maar als er zo'n sfeertje omheen hang van dat het "moet" dan is voor mij de lol eraf en doe ik niet mee.

Overigens vind ik die voorbeelden van de krantenbezorger die noteerde dat iemand niet thuis was en vervolgens geen folders meer bezorgde erg brutaal. Ik zou meteen een klacht indienen. En dat meisje dat vraagt "en ik dan?" of die gasten die begonnen te dreigen dat je "iets moet geven". Wat een stelletje brutale apen!Juist omdat het een bijbaantje is van voornamelijk scholieren vind ik het jammer dat mensen niets geven.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
delphicat: niet open doen? huh?

Beetje jammer dat ze me dan gewoon zien zitten zonder open te doen

Denk idd dat het andere mensen zijn.
Dat zeg ik....
quote:ikwilafvallen schreef op 22 december 2009 @ 00:00:

[...]

Dat krijg ik, daar ga ik niet om vragen bij mijn baas. Dat is voor mij het verschil.

Maar je verwacht het wel.

Zoveel bezorgers zijn scholieren die zo een paar euro's proberen te verdienen. Gun ze wat extra's.
quote:marsmellowwww schreef op 22 december 2009 @ 00:04:

[...]

Maar je verwacht het wel.

Zoveel bezorgers zijn scholieren die zo een paar euro's proberen te verdienen. Gun ze wat extra's.Nee,dat zou krom zijn. Ik zie een fooi als iets extras een kerstpakket ook. Dus ik verwacht niks.
quote:ikwilafvallen schreef op 22 december 2009 @ 00:00:

[...]

Dat krijg ik, daar ga ik niet om vragen bij mijn baas. Dat is voor mij het verschil.Vind ik ook een verschil. Die krantenbezorgers hebben ook een baas, als zij dan eens schappelijk zijn dan kunnen ze hun werknemers ook een keer een kerstpakket geven. Ik hoef mijn kerstpakket of -bonus toch ook niet via mijn klanten bij elkaar te schrapen?
Maar het gaat toch ook om een stukje waardering. En zo'n bezorger doe je meer plezier met wat geld dan met een warme handdruk.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ja hoor, dat is absoluut zo. En nogmaals, ik ben helemaal niet gierig maar ik voel me gewoon voor het blok gezet. Ik wil er gewoon niet aan meedoen omdat er een sfeer omheen hangt dat het verplicht is.
Het wordt een eindeloze discussie van wel/niet. Ik doe het iig wel. Zou het zelf ook fijn vinden iets te (extra's) te krijgen als bezorger. Net zo als ik het fijn vind een kerstpakket te krijgen, cadeautje, blijk van waardering etc.

Ik vind het fijn om te geven.
Ik bezorgde vroegah een huis aan huis blad. Elke week. Soms werden die kranten laat pas bezorgd en kon ik ze pas na het eten bezorgen. Zoo, er zijn dan mensen die gaan klagen. Om een gratis blad. Ja, echt...
mén wat kunnen sommige mensen zeiken zeg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 22 december 2009 @ 00:28:

mén wat kunnen sommige mensen zeiken zegen zuunig (gierig).
quote:rosanna08 schreef op 22 december 2009 @ 00:28:

mén wat kunnen sommige mensen zeiken zegHoezo? Iedereen heeft toch een andere mening, leuk toch.
quote:mocy schreef op 22 december 2009 @ 00:31:

[...]

en zuunig (gierig).En sommige mensen kunnen blijkbaar niet lezen. En reageren nogal flauw door te zeggen dat je gierig bent als je geen eurootje aan de krantenbezorger wilt geven.
Kleine moeite, groot plezier.
Ik ga morgenochtend om kwart voor zeven de krantenbezorger opwachten om 'm een fles wijn in de handen te duwen.

Als dank dat ie elke ochtend precies om die tijd komt, hoef geen wekker te zetten want de hond blaft me wakker en daar wil ik de beste man voor bedanken.
Oeps, da's niet waar, ik ga het overmorgen doen....heb nu geen wijn meer in huis
Haha! Hopelijk wacht niet iedereen 'm met een flesje op want dat wordt lastig om mee te nemen
Hij heb heule grote fietstassen Choca.
Gelukkig ben ik naar bed!

(Sorry Roos en Bam..... ik kon het echt, echt, echt niet laten! Laten we het er op houden dat ik m'n ritme vast in de O&N modus probeer te zetten!)
Zeker zelluf opgezopen bam? Je kan hem misschien een tas met statiegeldflessen meegeven
Of heb je alleen zonder ....
Nee Mocy, ik heb ze vol in de kliko gegooid.

(plak er wel een briefje op voor de vuilnismannen, scheelt me weer een kratje bier.)
Dan is het goed! Hier nog steeds geen idee hoe ik mijn krantenman /-vrouw z'n fooi kan geven... Hij heeft geen vaste tijd volgens mij, vanochtend was het half zes maar meestal hoor ik het niet (nu was het toevallig voedertijd zoonlief).

Iemand tips? Briefje hangen dat ie aanbelt? Dan is wel hele huis meteen wakker...
quote:mamalief schreef op 22 december 2009 @ 00:43:

Nee Mocy, ik heb ze vol in de kliko gegooid.

(plak er wel een briefje op voor de vuilnismannen, scheelt me weer een kratje bier.)Heel verstandig! Goede voornemens?
Vuilnismannen komen hier morgen niet, kratje dan maar volgende week doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven