Fooi krantenjongen of -meisje

dinsdag 22 december 2009 om 06:28
Oh, gelukkig hebben de mensen die "zelf toch ook niks krijgen" zich ook weer gemeld... En wat makkelijk om de meneer die na niks te krijgen maandenlang niks komt bezorgen als voorbeeld te gebruiken. Ik zie hier ook genoeg voorbeelden van mensen die om wat voor reden dan ook even niks kunnen geven en nog even goede vrienden met de bezorger zijn.
Poeh hé, wat veel zure mensen.
Poeh hé, wat veel zure mensen.
dinsdag 22 december 2009 om 07:52
quote:TheEmpress schreef op 21 december 2009 @ 21:37:
Ik vind het gewoon bedelen. Aanbellen en vragen om geld, belachelijk! Asociaal.
Ik geef dus niks, dat mag duidelijk zijn.
Ik schrik een beetje van de reacties die mensen geven dat het asociaal van een krantenbezorger of folder/weekbladen bezorger is om aan te bellen.
Ten eerste: De bezorgers krijgen de kaartjes van het depo (distributiebedrijf) en er word hun verteld deze kaartjes bij de mensen te brengen. En ook word er bij gezegd dat ze moeten aanbellen en de mensen vriendelijk fijne feestdagen of een gelukkig nieuw jaar moeten wensen.
Er word trouwens ook nadrukkelijk aan de bezorgers verteld dat het niet verplicht is dat mensen je iets geven, maar dat veel mensen dit wel doen omdat ze erg blij zijn dat je de kranten/folders/weekbladen komt bezorgen.
(Ik ga zelf ook niet altijd met de kaartjes rond, veelal door de vervelende reacties die je soms van mensen krijgt. Ik heb een keer gehad dat iemand me begon uit te schelden, hoe durfde ik wel aan te bellen om een gelukkig nieuwjaar te wensen, ze gaf ook niets en zei dat heel kwaad. Ik heb haar proberen uit te leggen, dat ze ook echt niets hoefde te geven, maar dat ik haar hoe dan ook gewoon een gelukkig nieuw jaar wilde wensen).
Ik heb trouwens altijd bijna klachtenvrij bezorgt.
De klachten die ik kreeg waaren vaak niet mijn schuld. Als je van het depo niet de juiste hoeveelheid krijgt aangeleverd of als je zelf de kranten al helemaal doorweekt aangeleverd krijgt, dan is het erg lastig om de folders/kranten nog netjes aan te leveren bij de mensen. Ik heb die mensen ook altijd gezegd, klaag alsjeblieft hierover, doe ik ook, dan dringt het misschien eens een keer tot ze door).
Ik vind het gewoon bedelen. Aanbellen en vragen om geld, belachelijk! Asociaal.
Ik geef dus niks, dat mag duidelijk zijn.
Ik schrik een beetje van de reacties die mensen geven dat het asociaal van een krantenbezorger of folder/weekbladen bezorger is om aan te bellen.
Ten eerste: De bezorgers krijgen de kaartjes van het depo (distributiebedrijf) en er word hun verteld deze kaartjes bij de mensen te brengen. En ook word er bij gezegd dat ze moeten aanbellen en de mensen vriendelijk fijne feestdagen of een gelukkig nieuw jaar moeten wensen.
Er word trouwens ook nadrukkelijk aan de bezorgers verteld dat het niet verplicht is dat mensen je iets geven, maar dat veel mensen dit wel doen omdat ze erg blij zijn dat je de kranten/folders/weekbladen komt bezorgen.
(Ik ga zelf ook niet altijd met de kaartjes rond, veelal door de vervelende reacties die je soms van mensen krijgt. Ik heb een keer gehad dat iemand me begon uit te schelden, hoe durfde ik wel aan te bellen om een gelukkig nieuwjaar te wensen, ze gaf ook niets en zei dat heel kwaad. Ik heb haar proberen uit te leggen, dat ze ook echt niets hoefde te geven, maar dat ik haar hoe dan ook gewoon een gelukkig nieuw jaar wilde wensen).
Ik heb trouwens altijd bijna klachtenvrij bezorgt.
De klachten die ik kreeg waaren vaak niet mijn schuld. Als je van het depo niet de juiste hoeveelheid krijgt aangeleverd of als je zelf de kranten al helemaal doorweekt aangeleverd krijgt, dan is het erg lastig om de folders/kranten nog netjes aan te leveren bij de mensen. Ik heb die mensen ook altijd gezegd, klaag alsjeblieft hierover, doe ik ook, dan dringt het misschien eens een keer tot ze door).
dinsdag 22 december 2009 om 09:00
Mijn zoon heeft gister 2 straten gedaan, was daar ruim een uur mee bezig en had 20 euro opgehaald. Ik weet niet hoeveel adressen die 2 straten zijn, schatting is ongeveer 50. Dat zou betekenen dat hij nog 5 uur nodig heeft om iedereen te doen en dan zo ongeveer 120 euro zou kunnen hebben. Een heel wat beter uurloon dus dan het bezorgen van folders (7 á 10 euro voor 4 uur werk). Wel een discussie hier hoor, ik heb gewoon wat kleingeld bij de deur liggen en geef iedereen wat. Stel eens dat iedereen 50 cent geeft, dan haalt de bezorger heel wat op en is blij en zelf kost het je dan een paar euro. Ik krijg er hier niet meer dan 5 of zo. Waar maken we zo'n punt van???