creme fraiche

22-12-2009 12:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
afgelopen weekend heb ik voor een grote groep mensen soep gekookt. Ik heb daar 4 bakje creme fraiche van over. Ik gebruik dat eigenlijk weinig. Iemand een idee wat ik er mee kan doen? Ik heb ook nog 2 preien over, dus misschien valt er iets te combineren?
prei, gehakt, gehakt kruiden en creme fraiche in de pan met aardappel ernaast, of in een over schotel
http://www.smulweb.nl/zoeken/uitgebreid/recepten
Ik haal vaak pakken van de honig of de knorr. Bijv. wraps met kip en stukjes paprike, prei.. Lekker bakken in de pan en de creme fraiche erbij.Misschien wat water erbij ff laten koken en dan de wraps vullen. Eventueel even in de oven met een beetje kaas er over.

Kijk eens op de pakken in de winkel. Er zitten erg lekkere gerechten tussen.

Je kan natuurlijk ook de enne dag de prei eten met bijv. aardappels en stukje vlees. en de creme fraiche voor de volgende dag gebruiken in iets.
http://www.ah.nl/recepten ... fraiche+hoofdgerecht+prei
Eens met heupje. Veel pakken van Knorr vragen erom. Daarnaast is het lang houdbaar dus je hoeft het niet overhaast op te maken.
Aardappel poffen.

Bieslook fijnsnijden en door de krem vies doen.

Dat op de gepofte aardappel doen.

(aardappel poffen, the easy way: prik in aardappel met vork. doe in de magnetron voor 3 minuten per aardappel. Klaar)
vegetarisch

aardappelen en prei gaar koken

eieren hardkoken

aard. prei en creme fraiche tot een smeuïge puree stampen

eieren erdoor stampen.

Blokjes kaas erdoor

Jammie
toevoegen, zout peper, etc
Fruit een uitje, bouillonblokje erbij, prei en champignons erbij, even roerbakken, kwak creme fraiche erbij, gerookte zalmsnippers erdoor en dan met pasta...heerlijk. Hoef je ook niet die pakken van Honig te gebruiken.
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=creme+fraiche+prei

20 recepten gevonden met de ingredienten creme fraiche en prei.
...
Kerstochtend, of een andere zondagochtend: verse scones bakken met creme fraiche en aardbeienjam! (wij jagen er met zijn 2-en bijna een hele bakje creme doorheen, heeeeerlijk!!)
Prei en creme fraiche.... dat zijn de basisingredienten van mijn alltime succesrecept (nou ja míjn, ik heb het ook maar gejat). Iedereen vindt het lekker. Je gebruikt de creme fraiche in het warme deel en in de sla.

Verder nodig:

geraspte kaas, rundergehakt, gedroogde basilicum

IJsbergsla, blikje mandarijntjes

Vlinderpasta

Snij prei in dunne reepjes.

Bak rundergehakt rul met peper en zout, doe de prei erbij en een beetje water tegen aanbakken. Laat 20-30 minuten stoven tot de prei goed zacht en nog een beetje nast is. Doe er gedroogde basilicum bij. Roer er creme fraiche door en een (half of heel) zakje oude geraspte kaas. Aan het eind nog wat basilicum (want dat verliest wat smaak als te lang verhit wordt). Ik gebruik in totaal een eetlepel of 2-3 basilicum. Het moest een stevig prutje worden. De verhoudingen van de ingredienten doen er niet zoveel toe, net wat jou uitkomt.

Eet dit met de volgende sla:

Meng zakjeijsbergsla, een blikje uitgelekte madarijntjes en een kopje fijngesneden prei (het lichtgroene deel).

Roer een beetje van het mandarijnennat door cremefraiche en gebruik dit als dressing.

Eten met vlinderpasta.
.
quote:Kastanjez schreef op 22 december 2009 @ 12:31:

Kerstochtend, of een andere zondagochtend: verse scones bakken met creme fraiche en aardbeienjam! (wij jagen er met zijn 2-en bijna een hele bakje creme doorheen, heeeeerlijk!!) Hmmmmm!
creme graiche is vaak heel lang te bewaren (maand of 3 ofzo)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Creme fraiche is lekker en we hebben het altijd in huis!

Gisteren nog door de boerenkool. Jum.
creme fraishe kun je door de salade doen, of bij de friet ipv. mayonaise, of wat ik ook graag doe is een broodje in de toaster, besmeren met creme fraiche en dan plakjes tomaat en/of komkommer erop, beetje peper en zout eroverheen.
Oh en met die prei, je kan de prei fijn snijden, stoven en dan op het laatst wat CF er bij.

Of pasta met zalmsnippers, prei en CF

Of preisoep met CF

Op smulweb kan je makkelijk zoeken. www.smulweb.nl
hartige taart met prei

prei bakken, hamblokjes erdoor (of wat je lekker vindt om er nog door te doen) zout,petper, kruiden.

ondertussen in quichevorm deeg doen (bladerdeeg voor hartige taart of nog lekkerder zon blikje croissantdeeg) gaatjes in bodem prikken bestrooien met paneermeel.

prei ham mengsel in de vorm.

4 eitjes klutsen met de creme fraiche. Dit mengsel over het prei ham mengsel schenken.

30 min op 180 gr. Klaar.
een lekker preisalade is ook lekker met stukjes appel de creme fraiche en lekker veel kerriepoeder. Prei wel heeeel dun snijden.
Prei-broccoli taart

Ovenschaal bekleden met bladerdeeg

Prei in ringetjes snijden en even roerbakken. Broccoli in stukje even mee roerbakken (evt. van te voren broccoli kort koken). Op het laatst cashewnoten toevoegen.

Mengsel in de ovenschaal scheppen.

Eroverheen schenken: losgekloptje mix van eieren, creme fraiche, zout, peper.

Als toplaag: in plakjes gesneden camembert.

Ong. 30-40 min bij 180 graden in de oven.

Hoeveelheden lastig te geven, hangt nogal af van hoeveel je wilt maken. Voor 1 flinke overschaal neem ik meestal 1 pei, 2 stronkjes broccoli, 2 of 3 eieren, 1 groot bekertje creme fraiche (of 2 kleine), 1 camenbert.

Een van mijn favorieten!
http://www.ingredienten.nl/creme-fraiche
Gevonden zonder er naar te zoeken: http://www.smulweb.nl/1372142/koken/rec ... akken-room

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven