LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
dinsdag 22 december 2009 om 14:54
Lief Chiek!
Ik denk dat het grotendeels aan mezelf ligt. Jullie bedoelen het goed maar ik merk gewoon dat ik minder kan hebben de laatste dagen.
Ik vrees dat Pienmini dat eigenwijze van mij heeft. En tja we gaan nu gewoon stapje voor stapje verder. Dat werkt prima. En meer kunnen we ook niet doen.
En ja vanaf nu ga ik bij de gyn in het ziekenhuis verder, tenzij Pienmini dus nog wel draait.
Ik denk dat het grotendeels aan mezelf ligt. Jullie bedoelen het goed maar ik merk gewoon dat ik minder kan hebben de laatste dagen.
Ik vrees dat Pienmini dat eigenwijze van mij heeft. En tja we gaan nu gewoon stapje voor stapje verder. Dat werkt prima. En meer kunnen we ook niet doen.
En ja vanaf nu ga ik bij de gyn in het ziekenhuis verder, tenzij Pienmini dus nog wel draait.
dinsdag 22 december 2009 om 14:55
+ 1 en +2 zijn de standaarddeviaties (statistiekgedoe), kijk maar bij de groeicurve in het blauwe boekje.
En Pien, prachtig compliment inderdaad, zowel voor je buikspieren (al is dat niet heel handig nu) als voor dat je er zo rustig onder blijft. Als je met die houding je bevalling ingaat dan heb je daar alleen maar voordeel aan.
En Pien, prachtig compliment inderdaad, zowel voor je buikspieren (al is dat niet heel handig nu) als voor dat je er zo rustig onder blijft. Als je met die houding je bevalling ingaat dan heb je daar alleen maar voordeel aan.
dinsdag 22 december 2009 om 14:56
dinsdag 22 december 2009 om 14:58
Wat de ks betreft. Dat is gewoon een grote buikoperatie en moet dus ook niet onderschat worden. Plus dat ik het gewoon zelf wil doen als het kan en (niet geheel onbelangrijk) Pienmini zelf aan wil laten geven wanneer hij/zij er klaar voor is ipv zo maar uit mijn buik 'geplukt' te worden. En de vk was daar heel duidelijk over, volgens haar kan het in mijn geval gewoon. Je bevalt sowieso in het ziekenhuis.
Nou ja mijn instelling is dat ik een beslissing neem nadat de gyn alles goed heeft uitgelegd.
En het is ook wat Neem zegt, sommige mensen komen er op het laatste moment pas achter dat hun kindje in stuit ligt.
Maar een stuitligging is dus echt niet automatisch een ks.
Nou ja mijn instelling is dat ik een beslissing neem nadat de gyn alles goed heeft uitgelegd.
En het is ook wat Neem zegt, sommige mensen komen er op het laatste moment pas achter dat hun kindje in stuit ligt.
Maar een stuitligging is dus echt niet automatisch een ks.
dinsdag 22 december 2009 om 15:01
quote:chica1978 schreef op 22 december 2009 @ 14:56:
Positief nootje is dat je dan niet hoeft te klooien met extra matrassen thuis Staat niet in verhouding, dat weet ik ook wel, maar het scheelt toch weer een beetje gedoe moet je maar denken.
Hoe dan ook; ik vind je echt een tof wijf en vind het heel knap hoe je erin staat!
Hihi die matrassen zijn voor erna Chiek. Omdat de kraamzorg anders te ver moet bukken met mij checken en het bed verschonen.
Oh en Pienman stond stiekem een beetje te juichen dat ik, als het zo blijft, sowieso in het ziekenhuis moet bevallen. Hij vindt het toch ook wel een beetje spannend worden geloof ik.
En dankjewel voor de complimentjes meiden. Ik kreeg van Laal ook al van die lieve smsjes (en van Duft trouwens ook).
Positief nootje is dat je dan niet hoeft te klooien met extra matrassen thuis Staat niet in verhouding, dat weet ik ook wel, maar het scheelt toch weer een beetje gedoe moet je maar denken.
Hoe dan ook; ik vind je echt een tof wijf en vind het heel knap hoe je erin staat!
Hihi die matrassen zijn voor erna Chiek. Omdat de kraamzorg anders te ver moet bukken met mij checken en het bed verschonen.
Oh en Pienman stond stiekem een beetje te juichen dat ik, als het zo blijft, sowieso in het ziekenhuis moet bevallen. Hij vindt het toch ook wel een beetje spannend worden geloof ik.
En dankjewel voor de complimentjes meiden. Ik kreeg van Laal ook al van die lieve smsjes (en van Duft trouwens ook).
dinsdag 22 december 2009 om 15:13
Pienie, jammer man, dat hij/zij niet gedraaid is. Het feit dat je er zo rustig onder blijft en niet verder kijkt dan een stap vooruit, vind ik knap van je, en eigenlijk ook de enige manier om dit te bekijken, want je weet het gewoon niet. Ik zou me in ieder geval niet laten leiden door "enge" verhalen, want die zijn niet representatief. En een stuitbevalling hoeft inderdaad helemaal geen keizersnede te worden, volgens mij is die kans procentueel niet veel groter dan bij een "gewone" bevalling toch?
Ik las laatst dat je van een bevalling niets moet verwachten. Het enige wat je kunt verwachten is het onverwachte.
En nu een dikke want die heb je wel verdiend!
Ik las laatst dat je van een bevalling niets moet verwachten. Het enige wat je kunt verwachten is het onverwachte.
En nu een dikke want die heb je wel verdiend!
Vandaag (voor het eerst volgens ons) lag Pienmini opeens met een been in de nek en een onder kont. Voorheen lag hij/zij meer gewoon zoals alle baby's maar dan verkeerd om, dus met de beentjes onder de kont gevouwen. Maar dus ook niet echt recht naar beneden met benen of kont. Dat wisselde nog wel eens.
Gelukkig voel ik Pienmini nu wel voorzichtig wat bewegen. Dat vind ik nu toch wel even extra fijn.
Gelukkig voel ik Pienmini nu wel voorzichtig wat bewegen. Dat vind ik nu toch wel even extra fijn.
Neem, ik lees nu pas je berichtje over onze Hollands Glorie . Ja, hij heeft alles ruimschoots ingehaald (hij heeft z'n grootste sprong gemaakt toen hij tussen de 2 en 3 maanden oud was). Ik ben hem lang nog wel blijven zien als 'te vroeg geboren' (omdat het in het begin zo moeizaam ging), maar daar is echt geen reden meer toe. En als hij in dit tempo door blijft groeien heeft hij mij in elk geval al op z'n 12e ingehaald
dinsdag 22 december 2009 om 15:15
dinsdag 22 december 2009 om 15:21
Oh jongens, ik ben mezelf echt heel erg door de dag aan het slepen. Ben gister wezen borrelen en echt te veel gedronken. Toen kwam ik thuis en heb ik lallend een toch wel zware docu zitten kijken "Longstay" over een TBS kliniek. Echt heel heftig. Vervolgens lag ik in bed weg te dommelen en toen begon V. te huilen en dat heeft een uur geduurd. Heb denk ik 6 uur geslapen en ben echt gebroken. De kids heb ik vanmiddag al in bad gedaan, die liggen nu te slapen. Ik zou ook wel willen, maar ik weet nu al dat ik zo ga balen als ik er weer uit moet, dat ik liever vanavond wat eerder naar bed ga...
dinsdag 22 december 2009 om 15:51
Hihi Pienman, wat een grapjas is het toch! Kan het me overigens wel heel goed indenken, dat het erg spannend begint te worden.
Ik bedoelde trouwens meer dat sommige mensen tijdens hun bevalling ineens een keizersnede moeten, ongeacht of het kindje in stuit ligt, en dat dit ook best traumatisch kan zijn. Mijn schoonzus heeft dit ervaren en vond dat achteraf best zwaar vooral omdat ze er al heel veel uren op had zitten en dus al een bijna complete bevalling gehad had voor haar gevoel. En ik begrijp ook dat een stuitbevalling ook kan zonder ks, dus dat is een mooi uitgangspunt. Komt goed.
Net het vriendinnetje gesproken dat ook zwanger is, ze is bijna 1 week korter dan ik. Hoe leuk is dat?! We konden even samen hyperen net
Ik bedoelde trouwens meer dat sommige mensen tijdens hun bevalling ineens een keizersnede moeten, ongeacht of het kindje in stuit ligt, en dat dit ook best traumatisch kan zijn. Mijn schoonzus heeft dit ervaren en vond dat achteraf best zwaar vooral omdat ze er al heel veel uren op had zitten en dus al een bijna complete bevalling gehad had voor haar gevoel. En ik begrijp ook dat een stuitbevalling ook kan zonder ks, dus dat is een mooi uitgangspunt. Komt goed.
Net het vriendinnetje gesproken dat ook zwanger is, ze is bijna 1 week korter dan ik. Hoe leuk is dat?! We konden even samen hyperen net
dinsdag 22 december 2009 om 16:42
katers... hmm... heb nog steeds geen druppel gedronken. Ik ben van plan om met oud en nieuw wel champagne te gaan drinken en dan dus afgeolfte melk weg te gaan gooien. Ik ben heel benieuwd hoe snel ik dronken ben... (ik denk al na 2 slokken...)
Duft, is V. wel vaker een uur wakker 'snachts? Of slaapt hij normaal gewoon door?
Hoe zit dat eigenlijk bij de anderen? Slapen jullie baby's allemaal een beetje door?
Pientje, ik vind je heel dapper zeg. Een stuitbevalling... Een meisje bij mijn zwangerschapscursus heeft het ook gedaan en is zonder enkel scheurtje of knipje uit de strijd gekomen.
Grappig toch dat die mannen absoluut niet thuis willen bevallen hè?! Southman had ook nooit verwacht dat wij thuis zouden blijven en is dan nu ook heel blij dat ik voor een eventuele volgende alvast een medische indicatie binnen heb. (ik daarentegen vind het helemaal niet zo leuk)
Maar goed ik begrijp die mannen ook wel... Ik doe het toch echt liever zelf dan dat ik toe zou kijken. (daar zijn vast velen het niet mee eens)
Zo Sproet, dat klinkt goed... zo'n lekker groeiend mannetje.
Southmini zat steeds precies in het midden van de groeicurve tot na de Mexicaanse griep, toen dook ze er iets onder, maar dat zou ook kunnen komen omdat ze nog steeds BV krijgt.
Iemand vroeg gister of ik nog verlof had. Maar ik ben nu 2 en halve maand aan het werk. Ik heb nu natuurlijk wel kerstvakantie. Southmini gaat pas vanaf januari naar het KDV en is hiervoor steeds bij mijn ouders geweest.
Duft, is V. wel vaker een uur wakker 'snachts? Of slaapt hij normaal gewoon door?
Hoe zit dat eigenlijk bij de anderen? Slapen jullie baby's allemaal een beetje door?
Pientje, ik vind je heel dapper zeg. Een stuitbevalling... Een meisje bij mijn zwangerschapscursus heeft het ook gedaan en is zonder enkel scheurtje of knipje uit de strijd gekomen.
Grappig toch dat die mannen absoluut niet thuis willen bevallen hè?! Southman had ook nooit verwacht dat wij thuis zouden blijven en is dan nu ook heel blij dat ik voor een eventuele volgende alvast een medische indicatie binnen heb. (ik daarentegen vind het helemaal niet zo leuk)
Maar goed ik begrijp die mannen ook wel... Ik doe het toch echt liever zelf dan dat ik toe zou kijken. (daar zijn vast velen het niet mee eens)
Zo Sproet, dat klinkt goed... zo'n lekker groeiend mannetje.
Southmini zat steeds precies in het midden van de groeicurve tot na de Mexicaanse griep, toen dook ze er iets onder, maar dat zou ook kunnen komen omdat ze nog steeds BV krijgt.
Iemand vroeg gister of ik nog verlof had. Maar ik ben nu 2 en halve maand aan het werk. Ik heb nu natuurlijk wel kerstvakantie. Southmini gaat pas vanaf januari naar het KDV en is hiervoor steeds bij mijn ouders geweest.
dinsdag 22 december 2009 om 16:51
Gaat heel goed tussen hond en mini. Hij vindt haar interessant en geeft haar soms een likje. Alleen Sophie de giraf vond hij iets te leuk en daar over zijn we een paar dagen heel streng moeten zijn, maar nu weet hij dat dit rubber piepende beestje eens niet voor hem is.
Ik denk dat de grote uitdaging echt begint wanneer er voedsel in het spel komt, ik denk dat de eerste broodkorstjes allemaal voor de hond zijn...
Mini vindt de hond ook heel erg leuk en volgt hem vaak. En als we samen op de bank zitten probeert ze hem te grijpen. Hond reageert helemaal niet.
Wat ik wel heel zielig vind is dat hond nu niet meer zo goed weet wanneer we tegen hem praten, omdat we een beetje dezelfde stem gebruiken voor mini en hond.
Overigens was hond tijdens weeën erg onder de indruk. Hij zag me van de trap af strompelen en was superlief tegen me.
Ik denk dat de grote uitdaging echt begint wanneer er voedsel in het spel komt, ik denk dat de eerste broodkorstjes allemaal voor de hond zijn...
Mini vindt de hond ook heel erg leuk en volgt hem vaak. En als we samen op de bank zitten probeert ze hem te grijpen. Hond reageert helemaal niet.
Wat ik wel heel zielig vind is dat hond nu niet meer zo goed weet wanneer we tegen hem praten, omdat we een beetje dezelfde stem gebruiken voor mini en hond.
Overigens was hond tijdens weeën erg onder de indruk. Hij zag me van de trap af strompelen en was superlief tegen me.
dinsdag 22 december 2009 om 20:52
Pientje, wat balen zeg van die draaipoging. Het is wel een eigenwijsje he? Ik denk dat het een jongetje wordt!
Ik kom net terug van de fysio en ga snel Luba uit bed toveren (zal wel weer huilen worden...hij vindt het al een dag of 5 niet leuk om 's avonds uit zijn bed gehaald te worden voor zijn laatste fles).
Ciao!
Ik kom net terug van de fysio en ga snel Luba uit bed toveren (zal wel weer huilen worden...hij vindt het al een dag of 5 niet leuk om 's avonds uit zijn bed gehaald te worden voor zijn laatste fles).
Ciao!
woensdag 23 december 2009 om 08:16
quote:chica1978 schreef op 21 december 2009 @ 09:10:
Laal, ik bedoelde doe opmerking van lui-zijn absoluut niet naar jou hoor! Maar meer zo van: Nu gaat het goed met meisjes' huid als ik de was apart doe, dus waarom zou ik het dan veranderen? Stel ze kan niet tegen wasverzachter, dan is het mijn "schuld" als ze uitslag krijgt, dat risico neem ik liever niet." Sorry als het onaardig overkwam naar jou Chiekie...doe niet zo raar Je hebt toch mijn smiley er wel onder zien staan!
Laal, ik bedoelde doe opmerking van lui-zijn absoluut niet naar jou hoor! Maar meer zo van: Nu gaat het goed met meisjes' huid als ik de was apart doe, dus waarom zou ik het dan veranderen? Stel ze kan niet tegen wasverzachter, dan is het mijn "schuld" als ze uitslag krijgt, dat risico neem ik liever niet." Sorry als het onaardig overkwam naar jou Chiekie...doe niet zo raar Je hebt toch mijn smiley er wel onder zien staan!