te lief

23-12-2009 10:46 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag wat tips van de mannen of vrouwen hier willen hebben over mijn probleem.

Ok hier mijn ding....

Na 4 jaar alleen te zijn geweest(ik ben trouwens 42 jaar) , heb ik een vrouw leren kennen die echt heel aardig en leuk is. we hebben het leuk samen maar gisteren vertelde ze me dat zij mij soms te lief vond . Ze wil dat ik haar tegengas geef. Volgens haar gaat het anders fout omdat ze anders over me heen loopt.

Ik was er erg van geschrokken , vindt dat ik ben zoals ik ben maar wil haar niet kwijtraken.

Graag zou ik van jullie willen horen wat ik dan misschien anders zou moeten doen.....

gr en bvd
Jezelf blijven. Je moet je niet aanpassen aan de wensen van een ander. Zij moet zelf waken voor de minpunten van haar karakter, niet jij.
Stressed is just desserts spelled backwards
De vraag stellen is 'em beantwoorden. Waarom overweeg je zelfs maar te veranderen als alleen haar dat beter uitkomt? Waarom leert zij niet om zich beschaafd te blijven gedragen in de omgeving van mensen die niet terugbijten?
Met te lief bedoeld ze waarschijnlijk te weinig tegengas. Het gevoel dat ze over je heen kan lopen is een vervelend gevoel als je serieus met iemand verder wil. Het betekent niet dat je dan ineens een hork moet worden, maar wellicht wat meer ruggengraat moet vertonen.
Maar DNM, als dat nou niet je karakter is?
Dat is nu net het probleem , ik weet dus niet op wat voor manier ik dan tegengas zou moeten geven. Als je zoals hierboven wordt gezegd jezelf blijft zal het gedoemd zijn om fout te gaan.
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 december 2009 @ 10:48:

Met te lief bedoeld ze waarschijnlijk te weinig tegengas. Het gevoel dat ze over je heen kan lopen is een vervelend gevoel als je serieus met iemand verder wil. Het betekent niet dat je dan ineens een hork moet worden, maar wellicht wat meer ruggengraat moet vertonen.

Ja...daar hoef je jezelf niet zo gek veel voor te veranderen hoor. Ik kan er ook niet tegen als mijn partner te lief is.

Mijn huidige vriend is verre van "te lief". Als ik me onmogelijk gedraag, zoals de afgelopen drie dagen (ongesteld), dan roept hij me soms gewoon terug en zegt: en NU zeggen wat er dwars zit.

Voor mij is dat een verademing...eng, maar ook erg lekker.

Valt niet overheen te lopen...heerlijk
quote:johan1967 schreef op 23 december 2009 @ 10:50:

Dat is nu net het probleem , ik weet dus niet op wat voor manier ik dan tegengas zou moeten geven. Als je zoals hierboven wordt gezegd jezelf blijft zal het gedoemd zijn om fout te gaan.Dat zou best eens waar kunnen zijn. Maar trek daar dan wel de juiste conclusies uit en verbreek de relatie. Deze eigenschap is vaak zo fundamenteel dat die zich niet gemakkelijk laat veranderen.
quote:johan1967 schreef op 23 december 2009 @ 10:50:

Dat is nu net het probleem , ik weet dus niet op wat voor manier ik dan tegengas zou moeten geven. Als je zoals hierboven wordt gezegd jezelf blijft zal het gedoemd zijn om fout te gaan.Dan is het toch zo? Waarom zou jij jezelf moeten veranderen als jij blij bent met hoe je bent, alleen voor een ander? Zo'n verschrikkelijke eigenschap is het niet, dat je wellicht wat te makkelijk in de omgang bent
Wat bedoelt ze met te lief?

Als ze bedoelt te meegaand, geen eigen mening, het altijd eens zijn met haar om de lieve vrede te bewaren of om maar in een goed blaadje te komen, je uitsloven om alles voor haar te doen, elke dag een bos bloemen, haar een uur likken alvorens te penetreren, etc etc etc...

Daar zou ik persoonlijk ook niet warm van worden.
quote:Zamirah schreef op 23 december 2009 @ 10:54:

Als ze bedoelt te meegaand, geen eigen mening, het altijd eens zijn met haar om de lieve vrede te bewaren of om maar in een goed blaadje te komen, je uitsloven om alles voor haar te doen, elke dag een bos bloemen, haar een uur likken alvorens te penetreren, etc etc etc...

Daar zou ik persoonlijk ook niet warm van worden.Ik ook niet. Maar er lopen ongetwijfeld vrouwen rond die deze eigenschap wel kunnen waarderen. TO zou er waarschijnlijk beter aan doen zo'n vrouw te vinden.
quote:Maleficent schreef op 23 december 2009 @ 10:47:

Jezelf blijven. Je moet je niet aanpassen aan de wensen van een ander. eens.
Als ze je te lief vindt, en jij vindt dat je gewoon zo bent, getuigt het al van tegengas geven door haar te zeggen dat je níet gaat veranderen. Als je wèl meer tegengas zou gaan geven, zou je het doen om haar te behagen, en ben je immers nog steeds te lief.

Gedraag je gewoon zoals jij prettig vindt. Als ze daar problemen mee heeft, zoekt ze maar een ander (en die houding is juist wat ze wil, dus win-win )

Daar zou ik persoonlijk ook niet warm van worden.Ik heb zeker een eigen mening hoor. Misschien ben ik wel te verkrampt omdat ik bang ben haar kwijt te raken.
quote:johan1967 schreef op 23 december 2009 @ 10:59:

[...]

Ik heb zeker een eigen mening hoor. Misschien ben ik wel te verkrampt omdat ik bang ben haar kwijt te raken.Misschien gaat het tijd worden dat je dat laat gaan en echt jezelf wordt.

Daar zou ik persoonlijk ook niet warm van worden.

Mee eens, zoiets als dit wilde ik ook schrijven. Ik heb ook een relatie gehad met iemand zoals jij. Ik kan er persoonlijk niet tegen. Zullen we uit eten gaan? Ja leuk. Waar heb je zin in? Geen idee, zeg jij het maar. Wat wil je? Geen idee, wat wil jij. Ik doe wel wat jij wilt. Knettergek werd ik er van. Ik heb hem herhaaldelijk "uitgetest" en hij is goed geslaagd voor zijn slavendiploma. Met die jongen/man was ik gauw klaar.

Als ze je dus vraagt waar je wilt eten zeg je gewoon bij la mexicana (ik noem maar ff wat) Of wat dan ook, waar je maar zin in hebt.

Echter, je moet je zelf en je eigen karakter niet verloochenen omdat je maar zo graag bij haar wil zijn. Zij zal zich ook een beetje aan moeten passen, ze is verliefd op je geworden zoals je bent. (of je moet je in het begin anders hebben voorgedaan, maar daar ga ik ff niet van uit)
Hou je je mening voor je omdat je bang bent om haar kwijt te raken? Doe je alles voor dr, ook al wil je het eigenlijk niet, zodat ze maar blijft? Pas je je constant aan, totdat je er zelf niet eens meer bent? Ja, dan ben je te lief, en dat is niet aantrekkelijk.
Ben jij toevallig mijn ex??
quote:Bianca40 schreef op 23 december 2009 @ 11:09:

Ben jij toevallig mijn ex??hahha , denk het niet.
Nou ik denk dat ik wel snap wat je vriendin bedoelt met 'te lief'.

Als ik even naar mezelf kijk. Ik ben best overheersend. En soms moet er gewoon even tegen mij zeggen NEE!

Ik 'loop' dan ook over iemand heen omdat ik zeg maar (onbewust) doordraaf. Mijn vriend vond dat in het begin ook moeilijk.

Om een voorbeeld te geven. Als we ruzie hadden was hij altijd de gene die de eerste stap zette om het goed te maken.

Je moet, denk ik, gewoon wat meer je eigen mening geven en op je strepen staan! Niet te snel bijgeven of over je heen laten lopen!

Succes!!!
nou dus gewoon heel stoer zeggen, armen over elkaar luide stem etc, dat je nu eenmaal lief bent en dat als ze daar niet tegen kan ze over de knie moet... ofzo ;)

probeer verder te roepen, 'zeg vrouw, breng mij eens snel koffie' als je eigenlijk net zelf wilde gaan zetten...

misschien helpt t ook om af en toe eens flink op d''r billen te slaan en te zeggen dat het onzin is als ze iets vertelt wat ook echt onzinnig is... nu heb ik geen ideeen meer. succes!
quote:Maleficent schreef op 23 december 2009 @ 10:50:

Maar DNM, als dat nou niet je karakter is?

Ik schrijf slechts wat ik denk wat zij ermee bedoeld

Dan is het aan Johan of hij daaraan kan conformeren ja of nee.

Ik geloof niet in persoonlijkheids veranderingen. Wel in aanpassingen.
quote:kattenk0p schreef op 23 december 2009 @ 11:12:

Nou ik denk dat ik wel snap wat je vriendin bedoelt met 'te lief'.

Als ik even naar mezelf kijk. Ik ben best overheersend. En soms moet er gewoon even tegen mij zeggen NEE!

Ik 'loop' dan ook over iemand heen omdat ik zeg maar (onbewust) doordraaf. Mijn vriend vond dat in het begin ook moeilijk.

Om een voorbeeld te geven. Als we ruzie hadden was hij altijd de gene die de eerste stap zette om het goed te maken.

Je moet, denk ik, gewoon wat meer je eigen mening geven en op je strepen staan! Niet te snel bijgeven of over je heen laten lopen!

Succes!!!Bedankt hier kan ik verder mee....
Hier wat tips waardoor mijn ex nu nog mijn man had kunnen zijn

- neem initiatief.. vind niet altijd alles goed wat zij voorstelt

- zeg niet te vaak: Maakt mij niet uit lieverd! (bijv. op de vragen: wat zullen we gaan doen/eten/drinken enz enz).

- als je vindt dat ze onredelijk tegen je doet dan zeg je dat!

- zorg dat je allebei ook je eigen vriendenkring en/of hobby's hebt

- niet elke week bloemen meenemen

- niet het complete huishouden overnemen als zij dat niet altijd perfect doet

- niet elke week croissantjes op bed

gewoon wat zij zegt... niet te lief zijn, niet alles maar goedvinden, af en toe een beetje (niet geforceerd) de macho zijn.
quote:Bianca40 schreef op 23 december 2009 @ 11:13:

Hier wat tips waardoor mijn ex nu nog mijn man had kunnen zijn

- neem initiatief.. vind niet altijd alles goed wat zij voorstelt

- zeg niet te vaak: Maakt mij niet uit lieverd! (bijv. op de vragen: wat zullen we gaan doen/eten/drinken enz enz).

- als je vindt dat ze onredelijk tegen je doet dan zeg je dat!

- zorg dat je allebei ook je eigen vriendenkring en/of hobby's hebt

- niet elke week bloemen meenemen

- niet het complete huishouden overnemen als zij dat niet altijd perfect doet

- niet elke week croissantjes op bed

gewoon wat zij zegt... niet te lief zijn, niet alles maar goedvinden, af en toe een beetje (niet geforceerd) de macho zijn.bedankt Bianca, ook hier kom ik een stuk verder mee:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven