Te eerlijk in een relatie

23-12-2009 01:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Kan een man te eerlijk zijn in een relatie?

Ik zit hier om kwart over een achter de PC een berichtje te tikken omdat ik niet kan slapen. Dit komt omdat ik weer eens iets stoms tegen mijn vriendin heb gezegd maar het is wel de waarheid.

We hadden een leuk avondje gehad, filmpje gekeken, sneeuwpop gemaakt beetje zoenen, romantisch sfeertje en ik wilde graag verder (seksueel gezien) maar ik had een beetje een vervelende geur hangen dus was haar zin in een keer weg.

Even wat korte achtergrond info. Ik en mijn vriendin (3,5 jaar samen) hebben nog nooit seks gehad omdat het niet lukt. Hierdoor heeft ze ook veel minder zin in andere seksuele handelingen dus gemiddeld gebeurt er eens in de maand iets op dat vlak (dit kan bij haar of bij mij zijn). Ik kan eerlijk zeggen dat ik dit niet heel veel vind, zeker omdat ik tot mijn 19de nog nooit gezoend had dus wilde ik wel wat inhalen :P. Zij is ook mijn eerste vriendin maar ik wil wel altijd bij haar blijven.

Goed genoeg achtergrond info, verder met het verhaal.

Nadat ze geen zin meer had zijn we naar bed gegaan en lagen we nog een beetje te praten over van alles en (hoe we er op kwamen weet ik niet meer precies) op een gegeven moment heb ik er uit geflapt dat ik soms romantische en gezellige dingen doe met de hoop dat daar iets seksueels uit komt.

Dit was volledig tegen het verkeerde been. Mij werd gezegd dat ik haar flink had gekwetst en dat ik de hele avond heb verpest. Ik ben naar beneden gegaan, heb de PC aangedaan en ben dit bericht gaan typen omdat ik nu toch niet meer kan slapen.

Maar mijn uiteindelijke vraag is dus eigenlijk, ben ik in dit geval te eerlijk geweest? Had ik gewoon moeten zeggen dat ik nooit aan seks denk en daar ook niet bepaalde dingen voor doe? Stel ik me aan met dat ik vind dat ik te weinig seksueels doe (ik ben 22 jaar nu en een man )? Ik kan het allemaal even niet meer aan omdat ik alles goed probeer te doen en dan met zo'n stomme opmerking het allemaal weer helemaal verpest terwijl ik toch altijd begrepen heb dat het belangrijkste in een relatie eerlijk zijn tegen elkaar is.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Dropje

PS: Sorry voor de enorme lap tekst en de onsamenhangendheid. Ik kan momenteel ook niet echt helder denken en zit een beetje in de put. Later zal ik het bericht wat leesbaarder maken.
Ik ben het met Chica eens: dropje, ik denk dat jouw vriendin niet geil wordt van jou.

Aan wie dat ligt en waardoor dat komt weet ik natuurlijk ook niet, maar zeker gezien het feit dat ze soms wel seks met zichzelf heeft en het feit dat jij erg op je tenen lijkt te moeten lopen doet mij vermoeden dat je voor haar een fijne 'doe dit, doe dat, is alles wat ik wil' bent, maar geen turn on.
quote:dropje87 schreef op 23 december 2009 @ 01:25:

Kan een man te eerlijk zijn in een relatie?

Ja, blijkbaar. Het zal wel geen toeval zijn dat het cliché is dat alle mannen liegen, denk je niet? Natuurlijk liegen niet alle mannen, maar dat véél mannen in de loop van hun leven ontdekken dat liegen in feite beter werkt dan eerlijkheid bij veel vrouwen lijkt me iets waar de meeste mannen het wel over eens kunnen worden.

Dat veel vrouwen zeggen dat ze liever hebben dat een man niet liegt, moet (kijk maar op dit forum rond) vaak gelezen worden als: "ik wil niet dat mijn partner liegt, ik wil namelijk helemaal niet dat hij dingen wil of doet die ik niet wil. Hij moet gewoon heel eerlijk zijn zoals ik wil dat hij is."

Als je op dit forum rondkijkt zal je merken dat een aantal vrouwen wel accepteert dat hun partner anders is dan zij misschien vooraf bedacht hadden, en dat zij met eerlijkheid bedoelen: "je mag zijn wie je bent, zelfs als daar dingen bij horen die ik niet begrijp, niet smakelijk vind, of zelf echt heel anders zou willen".

Uit wat je vertelt komt een beeld naar voren van je vriendin als een nogal verkrampt meisje, en dat bedoel ik bepaald niet alleen fysiek. Als jij met haar verder wil, en zij heeft in feite graag dat je liegt, dan moet je voor jezelf een keuze maken.

Net zo goed als dat je investeert in je relatie (romantische dingen doen) in de verwachting, of minstens de hoop, dat dat aanleiding is voor toch redelijk voor de hand liggende "relatie dingen" van haar kant (sex), kan je er voor kiezen te investeren door de dingen die je zegt en de manier waarop je ze zegt.

Maar hou er rekening mee dat voor een relatie op de lange termijn, je alleen maar een relatie krijgt voorzover je elkaar kent.
Ik wil even alleen op jou begin post reageren TO.

Ik vind niet dat je te eerlijk bent. Eigenlijk is het heel logisch dat jij hoopt dat je vriendin 'in de mood' komt en dat jij daarvoor het nodige wil doen.

Jij zit echt niet fout, ik zelf hou van dit soort eerlijkheid in een relatie.

Dat je vriendin zo reageert is omdat zij zich hier zelf heel akelig over voelt, schaamt zich wellicht of voelt zich snel onder druk gezet (terwijl je dat écht niet doet als je al 3,5 jr een relatie hebt zonder sex). Die pijn zit in haar en jij mag ook eerlijk zijn over jou gevoel.

Het mooiste zou zijn dat zij op zon moment ook eerlijk reageert vanuit haar gevoel, iets als ik voel me onder druk gezet (terecht of niet).Maar ik heb het idee dat ze het nog niet onder ogen wil zien en dat je daarom ook die boekjes nog niet mag lezen. Ze wil het miss helemaal zelf doen maar terwijl communicatie om het vertrouwen in sex en je partner te herstellen cruciaal is.

Iemand die ergens angst voor heeft voelt zich al snel onder druk gezet en eigenlijk kun je daar vrij weinig over doen. Probeer haar wel duidelijk te maken dat jij je moet kunnen uiten hierover, misschien komt ze zelf dan ook wel.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Dit is misschien niet zo leuk om te horen, maar de vriendin die mijn ex voor mij had, had een vergelijkbaar probleem. Ze zijn zelfs naar de dokter geweest, ze is helemaal onderzocht, maar er bleek niks aan de hand te zijn. Toch wilde de sex tussen hen niet lukken. Toen het uit ging tussen hen en zij een nieuwe vriend kreeg was er niks aan de hand en lukte het wel.
quote:return_of_kreng schreef op 23 december 2009 @ 09:59:

[...]

Dus moet ie wel op eieren lopen en mag ie niet zeggen dat het hem dwars zit dat ze zelden tot nooit sexen, want dan is vriendinlief gekwetst en ze heeft t al zo moeilijk?

het is toch normaal om in een relatie naar elkaar te verlangen. En in plaats van gekwetst worden, kan ze ook blij zjn dat vriend nog steeds begrip heeft, en dat ie ondanks het feit dat zij m afwijst, haar nog steeds aantrekkelijk vind, ook fysiek en opgewonden van haar raakt. De romantiek en het knuffelen is daar een uitingsvorm van, en sex een andere. Misschien heeft ie zich wat onhandig uitgedrukt als ie echt gezegd heeft dat ie alleen die romantische dingen doet om haar tot sex te bewegen, maar ik denk dat TO net zo goed heeft genoten van de romantische dag en echt niet als opoffering romantisch heeft gedaan om er maar "bovenop"te mogen. Ik vind zelf dat vriendin zowel zichzelf als haar vriend tekort doet door te geloven dat hij een spelletje met haar speelt, terwijl ie kennelijk al jaren geduld opbrengt en zij haar probleem, dat nu ook zijn probleem is, niet wil oplossen. het is niet eerlijk om hm sex te ontzeggen omdat zij het niet wil of kan. Dus als zij niet in therapie wil gaan, kun je je als man ook afvragen hoeveel ze voor jou en jouw geluk overheeft.Ik snap je punt en natuurlijk mag TO aan zijn vriendin aangeven dat hij ermee zit dat er zo weinig sex in de relatie is. Ik denk alleen dat het gewoon niet handig is om dat op deze manier te doen. Door haar het gevoel te geven dat hij alleen leuke dingen doet in de hoop dat..... Ik bedoel niet te zeggen dat hij dat niet had mogen zeggen. Ik bedoel alleen dat ik denk dat hij hiermee nu zijn eigen ruiten heeft ingegooid. Ze was al niet zo happig op sex in the first place, maar nu heb je kans dat ze iedere poging om iets leuks te ondernemen daaraan gaat koppelen, waardoor ze daar misschien ook geen zin meer in zal hebben en dan is het einde zoek. Natuurlijk heeft TO alle recht om zijn mening te geven en natuurlijk doet zijn vriendin hem tekort. Ik denk alleen dat de manier waarop het nu gelopen is, niet in het voordeel van TO zal gaan werken. That's all.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
En misschien moet hij dan inderdaad maar zijn eigen conclusies trekken en zich afvragen of deze relatie hem wel biedt wat hij ervan verwacht. Als dat na 3,5 jaar nog steeds niet is wat hij ervan hoopt, zie ik het somber in...
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Ben ik weer.

Mijn vriendin komt in dit verhaal misschien als heel gemeen persoon over maar dat valt heel erg mee hoor. Goed ze heeft wat rare trekjes zoals van die boeken maar dat is wat haar karakter vormt en ik ben voor haar karakter gevallen dus ook de negatieve dingen.

De seks vind ik geen ramp omdat ik het nog nooit heb gehad. Zo simpel is het. Ik weet nog niet wat ik mis dus misschien mis ik het ook veel minder dan een aantal mensen hier op het forum die dat zeer duidelijk wel zouden doen.

Overigens heb ik het er met haar vanochtend over gehad en vooral duidelijk gemaakt dat ik een gezellig avondje om het avondje heb en achteraf hoop op wat meer ipv dat ik puur en alleen dingen doe omdat ik meer wil (wat in feite ook zo is). Hier kon ze zich goed in vinden dus dat is wat dat betreft opgelost.

Voor alle overige advies wil ik ook hartstikke bedanken.

Ik denk niet dat het om geen seks hebben ooit uit zal gaan tenzij ze kinderen wil maar niet op de klassieke manier (dat zou mij echt te ver gaan), maar daar denk ik voorlopig nog niet over na.

Verder wil ik ook nog even kwijt dat onze relatie ondanks een paar problemen hartstikke goed is hoor ;).

Anyway hartstikke bedankt iedereen en wellicht tot een volgende keer :P
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 00:46
Reden: privacy
% gewijzigd
Hee, niet weggaan! :-)

Ik voel met je mee.

ken je "Good Dick"? http://www.moviemeter.nl/film/52654

Dat lijkt erg op jouw situatie.

Wat psychologie van de koude grond: Zou het niet helpen als je haar regelmatig masseert? Dat is misschien een manier om haar te laten voelen dat het gewoon prettig is elkaar aan te raken. Alleen oppassen dat je niet tever gaat in het begin. (Vooraf afspreken met elkaar?)
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Grappig dat je daarover begint Hercke. Ik masseerde haar heel erg vaak zeker in de eerste 2 jaar van de relatie. Daarna is dat wat teruggelopen (waarom weet ik eigenlijk ook niet precies) maar misschien moet ik dat maar gewoon weer eens oppakken. Ik heb iig begrepen dat ik het wel goed kan :P.

En die film zal ik eens keertje gaan bekijken :D
Ik zou zelf enorm afknappen van een vieze geur en als mijn man daarna zou klagen dat hij er juist een gezellig avondje van had gemaakt omdat hij seks wilde, zou ik daar ook niet gecharmeerd van zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven