Gezondheid alle pijlers

Knobbeltjes in nek?

09-12-2009 10:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nouja, al een tijdje.

Ik ga sowieso al naar de dokter ook voor andere dingen, maar nu een paar weken geleden ontdekte ik knobbeltjes in mijn nek. Ik weet alleen niet of die daar nou horen of niet? Ik denk ik vraag het maar hier, voordat ik straks bij de dokter voor lul sta

De knobbeltjes zijn hard, het zijn er 2. Net hele kleine kiezelsteentjes, kan ze niet vastpakken of bewegen. En vaak straalt mijn hoofdpijn er ook vandaan.

Maar horen die er? Of moet ik toch aan de dok vragen wat het kan zijn? Iemand ervaring? thnxs!
Er bestaan geen domme vragen omtrent je gezondheid Essie, gewoon vragen want het hoort iig niet.
Wat zusenzo zegt,gewoon vragen.
Waar van je nek.
Een paar weken geleden al? Ik zou toch - voor je eigen gemoedsrust - wat eerder naar de dokter zijn gegaan hiervoor.
Tja nee oke, dan ga ik het gewoon vragen Heeft iemand ook een idee wat het zou kunnen zijn dan? Ik ga niet meteen aan enge dingen denken hoor, ik hoorde al van iemand dat het mijn lymfeklier ofzo kan zijn.

@Johnny Halverwege mijn nek, aan de linkerkant en dan ietsjes naar achter.
Je nekwervels
Het kunnen ook gewoon je klieren zijn die wat dikker zijn. Die kunnen wat tegen je schedel duwen waardoor je hoofdpijn krijgt. Ben je de laatste tijd wat ziek/verkouden geweest?

Maar ik ben zelf geen huisarts en roep nu ook maar iets wat ik zelf weleens heb, dus toch maar een afspraak maken.
Het kunnen knobbels op je lymfeklieren zijn. Heb ik ook. Is verder niks mee aan de hand, heb toen alles laten testen. Blijkbaar is het gewoon iets wat gewoon bij mij hoort.

Maar ik zou als ik jou was voor de zekerheid even naar de dokter gaan.
Als de lymfeklieren in je nek opgezwollen zijn betekent dat dat je afweersysteem aan het werken is. Zolang je ze kunt bewegen is er niks aan de hand. Anders even de arts raadplegen.
Ik heb het ook. Rond mijn veertiende naar de dokter geweest en die vertelde me dat het mijn lymfeklieren zijn.

Maar ik zou nog wel langs de huisarts gaan want ik heb ze dus niet laten testen en nu beginnen ze soms pijn te doen =(
Ik herken het wel een beetje, bij mij was het een onderhuids vetbultje en het is vanzelf weer weggegaan.
pluk de dag
Oh gelukkig, nee zoiets dacht ik al hoor. Ging niet van het ergste uit. Net dokter gebeld en vrijdag een afspraak .
Ik heb die knobbels al jarenlang, soms een periode meer opgezet.

Bij mij is het geheel onschuldig, maar laat het toch gewoon controleren bij je huisarts.
mijn dochter van 6 nu inmiddels, heeft ook een opgezette klier in haar hals, het is onderzocht met een echo, maar ze konden niet echt zien wat het was, en uiteindelijk hebben ze gezegd, we wachten af of hij kleinerwordt en dat is hij na lange tijd wel geworden, maar ze heeft hm nog steeds een beetje. moet ik haar toch laten onderzoeken, want verder voelt ze zich eigenlijk supergoed en groeit goed. in die tijd hebben ze aan de ziekte van hodgkin gedacht en daar ben ik best van geschrokken toen ik op de internet las wat het voor ziekte is. ze hebben aan die ziekte gedacht omdat toen die klier op ging zetten, ze in die tijd lange tijd koorts had, heel erg moe was en erg afgevallen in heel korte tijd, maar nu is dat allemaal weg en is ze een lekkere vrolijke meid die ook nog wat zwaarder is dan ze mag zijn, wat denken jullie, moet ik de zorgen achter me alten of toch laten onderzoeken, want ze wilden een biopsi laten doen als de klier zo dik bleef. wie heeft dit meegemaakt en kan me AUB wat vertellen.
Ik heb die knobbels ook al jaren, en soms zwellen ze op (als ik verkouden ben ofzo) maar ik kan ze wel vastpakken en bewegen. Als je er hoofdpijn van krijgt dan zou ik inderdaad gewoon naar de dokter gaan hoor.

Met je gezondheid kun je niet voorzichtig genoeg omgaan.
Als je je nog steed szorgen maakt om je dochter, ga dan gewoon naar de huisarts terug.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven