Mode & Beauty alle pijlers

Mooie decolleté

11-12-2009 16:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje opzoek naar een bh die voor een mooie decolleté zorgt. Bij de hunkemoller koop ik altijd mijn bh's, maar ik vind eigenlijk nooit een bh die voor een mooie decolleté zorgt, maar vooral eigenlijk voor uitpuilende borsten. Als ik dan een andere maat probeer zitten ze te strak, te los of iets anders.

Mijn cupmaat is 75C

Met welke bh krijgen jullie een mooie decolleté?
Dat kan ik wel zeggen maar mijn tieten zijn toch niet exact hetzelfde als de jouwe?

Probeer het eens bij een echt goede speciaalzaak, vertel daar wat je voor ogen hebt en pas er eens een stel.
Jana, je koopt waarschijnlijk een te kleine cupmaat, of een verkeerd model. Ga voor goed advies niet naar hunkemoller, maar naar zo'n Ouderwetsche Speciaalzaak. Daar kunnen ze zo ongeveer door je winterjas heen zien welke bh je nodig hebt.

Wat ik wel weet is dat de meeste vrouwen die ik ken prachtige tieten krijgen van Marie-Jo beha's.
Ik vind een balconet bh heel mooi!
Ik heb een wat grotere maat dan jij, maar mijn decollete vind ik het mooist in een balconet bh van Prima Donna.
ik ga altijd naar lingerie zaken. En ik ben dol op van die ouderwetse, waarbij ze nog je maat meten en gewoon komen kijken of die bh wel mooi zit. Ik heb dezelfde maat en ik ben dol op de balconetten en halve cups van Huit. Ook nog redelijk betaalbaar...
Volg je hart. Dat klopt.
Vaak krijg je het 'kantel-effect', dat je bh op je rug te hoog zit en de cups dus een beetje af gaan staan van je borsten.

Dit komt omdat je dan een te kleine cupmaat hebt. Als je bandjes afzakken, moet je de bh iets strakker doen (en als dat niet kan, een andere omtrekmaat dus).

Dit kunnen ze je allemaal precies uitleggen en opmeten bij (raar maar waar) Livera. Dan kan het zijn dat je advies 80C krijgt terwijl je altijd 75B hebt gekocht, ik noem maar wat.

Maar het werkt wél ;)

Kortom: Laat je even fatsoenlijk opmeten en advies geven. En mijn ervaring leert: níet bij Hunkemöller (ook al kun je daar natuurlijk wel met je nieuw verworven kennis een leuk bh-tje gaan kopen
Ik zeg een goede lingerie speciaalzaak en laat je goed adviseren. Een goede verkoopster laat je 10-tallen bh's passen totdat jij een bh hebt gepast waarvan je ogen gaan glinsteren.

Ik vind zelf dat een mooie goede bh ook best wel wat mag kosten. Vaak kom je ook niet onder de ¤80,- uit.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik vind t-shirt-bh's van maidenform van de bijenkorf fijn. Spannend of sexy zijn ze niet, maar geven goeie vorm en zitten heel lekker (zachte cups, geen naden, gladde bandjes). De 'lift' is aangepast aan je cup maat. Dus een lichte lift voor cup C.
Vermijd Hunkemoller, Livera, H&M en dergelijke zaken, maar ga naar een lingeriewinkel.

Daar nemen ze je maat op, en kun je professioneel advies krijgen. Goede lingerie kost wel wat, ja. Maar is dan ook niet te vergelijken met goedkoop ondergoed.
Ik dacht ook altijd dat ik 75C had en had dezelfde problemen die jij noemt. Keertje goed laten opmeten en mijn maat blijkt heel anders te zijn: 70E. (en zo groot zijn mijn borsten helemaal niet, maar met die omtrek erbij zitten de bh's precies goed!)
.
Ga ik maar eens naar een 'echte' lingerie zaak. Eens kijken of ze daar de goeie bh hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven