Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
10 maar Ine, ik 14 *LOL*.

Over welk seizoen heb je het of wil je dat niet zeggen?
Het winter/skiseizoen waarschijnlijk... Ze heeft met haar ouders een pension in Oostenrijk.

Succes Ine met het drukke seizoen en geniet er ook een beetje van!
Ooooww, wel leuk hoor.
Jaaaaah, twee officials. Eentje, zeer mooie uit Thailand maar met groot haar adres (dat is niet erg) maar verder staat er niets behalve het ID erop (en mijn adres uiteraard). Vond ik zo zonde. Nog eentje, ook zeer mooi met helemaal volgeschreven met een leuk verhaal. (is weer blij).
3 ontzettend leuke kerstofficials! Uit Thailand, Japan en Frankrijk!

Had nog niet eerder iets ontvangen uit La France!
Jaa, ze komen weer binnen JJ. Jij dus ook al Thailand.

Hier nog een leuke hurray uit Nederland, de beste man is gaan opzoeken wat boeroendoeks zijn. Aardig zeg.
Ik had vandaag helemaal niets, wordt vast opgespaard tot morgen...
Snjókorn falla, á allt og alla
Geen kaartjes hier, enkel een hurray uit USA. Straks nog een kaartje schrijven voor USA en morgen vliegen de 2 kaartjes in de bus, Belarus en USA :-)
Komt bij jullie ook de post veel later?

bij ons is het normaal rond n uur of 1...vandaag half 7...op zich ook logisch door de sneeuw
De postbode komt wel op z'n normale tijd, eigenlijk sinds het is gaan sneeuwen wel.

Hij bracht vandaag een postcardbook die ik had besteld bij bol.com. Helaas was de inhoud saaier dan ik had verwacht. Nou ja, wie weet tref ik pc-ers die houden van kaarten met bloemen erop!
Vandaag een kerstkaartje uit China gekregen .
Ligaa, die kaarten raak je wel kwijt hoor. Die van Schotland bv stuurde ik op naar iemand die van meisjes houd.......Frankrijk, kozijnen. Ik noem maar wat.

Teigera, wat stond er als tekst (voorkant) op?

Postbode komt hier veel later, niet alleen door de sneeuw maar ook door de kerstdrukte.
Snjokorn en StefanieV: Nieuwe dag, nieuwe kansen en hopelijk nieuwe kaarten voor jullie!

Ligaa: Wat jammer dat het postcardbook zo tegen viel! Er komt vanzelf een profiel voorbij, waar je één van de kaarten geschikt voor vindt.

Steph: haha ik moest wel ff lachen --> 'iemand die van meisjes houdt' klinkt zooooo fout hahahaa...
Het ligt denk ik ook aan de kerstdrukte inderdaad dat alle kaarten er langer overdoen. Ik merk ook dat mijn kaarten er langer over doen om aan te komen.

Ligaa: ik had laatst zelfs een profiel van iemand die kaarten met bloemen wilde, dus ik denk dat je ooit je kaarten wel kwijtraakt hoor.

Mijn kaart naar de USA is aangekomen. Ik wist niet wat ik moest sturen, want het was een leeg profiel. Ze had een foto van een baby erop dus ik had een kaart van Paddington gestuurd en postzegels met kindertekeningen erop gedaan. Krijg ik een hurray met: "Thank you so much for the cute card! The baby loved looking at it and has carried it around much of today!"

Wel schattig toch die reactie? Vraag me af als de baby dat echt gedaan heeft wat er dan is overgebleven van de kaart, haha:P
Sorry voor de dubbelpost, maar ik had nog een vraagje.

Ik heb een swap gedaan met een meisje uit Polen en nu heb ik van haar een hele leuke kaart gekregen. Maar moet ik haar nu online een berichtje sturen dat ik haar kaart ontvangen heb? Of hoort dat niet? Misschien een domme vraag hoor:P
Fishie, ik vraag me dat ook af. Een baby die de hele dag met een kaart is, dat moet toch fout gaan.

Je kunt haar uiteraard een berichtje sturen, dat zal ze vast wel op prijs stellen.

Domme vragen bestaan niet Fishie.
Wat een superleuke hurray heb je gekregen, Fishie! Ik ren eens ff naar beneden om te kijken of er iets op de deurmat ligt hahaha...
Ja hoor! Er ligt wat:

- 2 kerstkaarten van familie/vrienden

- 1 RAS kerstkaart

- 1 supermooie official uit Rusland
Geen kerstkaarten maar wel een official uit Duitsland (een Unescokaart uit China) van een pc-forumster. Dat is ook toeval.
Leuk zeg, Steph!

Ik ga jullie verlaten voor een paar dagen! Allemaal héél fijne feestdagen! Geniet ervan :-)

Tot 28 december, dan zal ik jullie bijkletsen over mijn dagen in Disney hihi....

Groetjes, Jokejacket!
Fishie, ik zou haar wel even een u2utje sturen dat je de kaart ontvangen hebt...en domme vragen bestaan niet...

Ligaa, jammer van dat postcardbook zeg...maar je raakt ze vast wel kwijt..watvoor soort bloemenfoto's zijn het??

JJ echt veel plezier in Disney...ben jaloers op je..

Ik zit ziek thuis...dus doe niet veel, behalve slapen...dus heb weer tijd om te posten haha...

Gister bracht de postbode gewoon bijna 50 brieven/kaarten etc...volgens mij opgespaard van de hele maand ofzo..er zat zelfs n kaart uit nl tussen die gedateerd was op 8-12... maar goed als je ziek thuis zit is het natuurlijk wel leuk om heel vele post te krijgen...ik moet wel bekennen dat ik aan de december rr meedeed...en de surprise xmas cards rr..

Ik had 4 officials gister...

N hele leuke moomin xmas card uit Finland... ook helemaal prop volgeschreven over wat ze die dag had gedaan...ze had n hekel aan winkelen maar had n jas nodig bla bla...echt leuk om te lezen

Een kaart uit China...een jongen die een meisje haar kant kust..zo lijkt het tenminste maar blijkbaar bijt hij in haar hand...ze zijn beide in tradiotionele kleding..vet gaaf...

op de kaart stond alleen hello varisha..please see the description of the card below.....op de kaart stond gedrukt: yao nationality: yao nationality has the tradition of biting hand to pledge love.if a young man is bitten more pain by a girl, this means the girl loves him more...hahaha grappig

een mooie card van de sunset van the temple of dawn in bangkok..jammer dat er weer weinig tekst op staat: greetings from the southeast asia,thailand.

een kaart uit china met sushi dr op (ik denk tenminste dat het een soort sushi op) op die kaart staat geschreven: hello varisha, my name is ***,22 years old and i love in beijing. happy postcrossing

Wachten jullie ook zolang op hurrays??

Ik heb 6 kaarten onderweg:

Finland: 6 dagen

China: 9 dagen

Finland: 12 dagen

Rusland: 15 dagen

Amerika: 46 dagen

Amerika: 50 dagen

Na hoeveel dagen raakt een kaart expired?
Wow wat een lap tekst heb ik getypt hahaha...zo post ik nooit...en zo post ik n heel boekwerk:P
JJ, heb een fijne tijd. Kon ik maar mee, tenminste niet van die verplichtingen.

Varisha, dat geeft niet van de lap tekst.

Leuke kaarten met leuke verhalen zeg. Die uit China is lief.

Onderweg die kaarten van je zeg, op China na is het idd erg lang.

Na 60dagen is een kaart expired op de 61ste dag mag je een nieuw adres aanvragen. Heb je die personen uit USA niet gemaild of ze idd niet zijn aangekomen met het verkeerde ID (zo komt het onschuldig over) kun je vragen.
Vandaag dan 'eindelijk' 2 hurrays gekregen. 1 uit USA met een heel leuk bedankje en een persoonlijk berichtje over mn profielfoto, ; een taart in dambordpatroon .

De andere, uit Finland, is een meer standaard bedankje.

Nu nog 3 kaarten onderweg naar USA, Thailand en Rusland...

Edit: Heb meteen even 2 nieuwe adressen aangevraagd. 1 naar China en 1 naar Maleisie.
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 23-12-2009 20:50
Reden: update adressen
% gewijzigd
steph ja ik heb ze gemaild...geen reactie...en beiden zijn trouwens ook al heel lang niet online geweest...beetje jammer :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven