Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Ben een ervaren MP koopster/verkoopser, heb ook al het 1 en ander meegemaakt.

Jaren terug toen ik nog thuis woonde had ik alvast een pakketje gemaakt in afwachting van geld en mn moeder was zo lief geweest om het pakje mee te nemen want ze moest toch richting postkantoor. Maar helaas had ik nog geen geld ontvangen dus ik had dat gelijk naar de koper gemaild. Na 2 weken nog niets gehoord te hebben(en tig vriendelijke doch dwingende mails verder) heb ik een soort van dreigmail de deur uitgedaan met alle details over de koper die ik maar kon vinden en dat ik het geld persoonlijk wel even kwam halen! Heel fout en echt niet mijn stijl maar 2 dagen verder stond ineens het geld erop! Tja, nood breekt wet...
quote:Doperwt schreef op 22 december 2009 @ 10:23:

Ben een ervaren MP koopster/verkoopser, heb ook al het 1 en ander meegemaakt.

Jaren terug toen ik nog thuis woonde had ik alvast een pakketje gemaakt in afwachting van geld en mn moeder was zo lief geweest om het pakje mee te nemen want ze moest toch richting postkantoor. Maar helaas had ik nog geen geld ontvangen dus ik had dat gelijk naar de koper gemaild. Na 2 weken nog niets gehoord te hebben(en tig vriendelijke doch dwingende mails verder) heb ik een soort van dreigmail de deur uitgedaan met alle details over de koper die ik maar kon vinden en dat ik het geld persoonlijk wel even kwam halen! Heel fout en echt niet mijn stijl maar 2 dagen verder stond ineens het geld erop! Tja, nood breekt wet...Haha ik zie het zo voor me... Jij gaat maken die geld heeeeeeel snel over. Anders jij gaat goed oppassen. Ik weten waar jou huis woont!
Haha, ik heb nu 'n maffe reactie!

Heb eind van deze middag 'n pakje dvd's op de post gedaan en mailde 5 minuten geleden het track & trace nummer door naar de koper, kreeg ik per ommegaande het volgende antwoord:

quote:En de dvd 's zijn in goede staat aangekomen.

nogmaals dank
Het vervolg:

Mijn reactie:

quote:Haha, dat vind ik knap dan, dat ze nu al bij je aangekomen zijn, ze zijn net 'n paar uur geleden op de post gedaan

Haar reactie:

quote:O je.. O je..ik doe iets fout,

deze mail moest in de opslag voor morgen... Sorry sorry sorry!

De PTT is wel snel, maar niet zó snel
Hahahaha wat grappig.
Dat is zeker grappig !

Mijn blunder van gisteren:

wil snel even een pakketje versturen nog voor het geld binnen is. Ben druk, heb meer pakjes. Besluit de gok te nemen, het gemak dat het me oplevert van de week niet weer met een pakketje te moeten zeulen is me dat wel waard. Dus ik snel alles ingevoerd bij DHL en de etiketten geprint. Pakjes op de post en klaar... dacht ik. NOT. Ik heb het pakketje naar een andere koper gestuurd ! SCHAAAAAAAAAM. Daar gaat mijn winst en mijn goede naam. Sjeemp zeg, gelukkig wil degene die hem onrechtmatig zal ontvangen mee werken. Ze weigert het pakketje en als het onverhoopt toch aangenomen word stuurt ze hem voor me door. (op mijn kosten). Maar jemig wat voelde ik me blond zeg!
Hier gister ook weer iets. Mensen denken dat de kerst je naief maakt ofzo. Vrouw biedt op een jas van me, ik ga akkoord en vraag of ze hem per post wil krijgen. Ja, en als ik hem morgen op de bus doe (vandaag), heeft ze hem misschien maandag al en dan wacht ze met betalen tot ze hem in huis heeft. Ze weet niet zo goed hoe het op MP werkt, blablabla. Het feit dat ze ook niet weet hoe het bij TNT werkt, zie ik maar even over het hoofd

Dan krijg ik nog een mailtje dat ze nog iets leuks tussen mijn advertenties heeft gezien, die mag ik er (voor de helft van de vraagprijs) wel bijdoen. En ze betaalt wederom als ze het in huis heeft.

Right. Heb gemaild dat het over het algemeen zo werkt dat de koper eerst betaalt en het dan thuisgestuurd krijgt. Niets meer van gehoord! Gek he!
Ik doe ook weleens zaken op MP maar alleen face to face. Het wachten op een pakketje of op geld lijkt me iets te spannend. Doet me denken aan van die ontvoeringsfilms, eerst het geld, nee, eerst het meisje etc etc en dat loopt meestal niet goed af. Als ik iets verkoop op MP hoef ik meestal geen echte winst, het gaat me er meer om dat ik weet dat die goederen niet op de vuilnisbelt belanden, veel van mijn spullen gaan ook naar Humana, de kringloop, gratis op te halen of naar een plaatselijke stichting hier. Mijn naarste MP ervaring: Mijn achtertuin werd opgelapt, we hadden nieuwe bestrating besteld en de oude moest eruit. Het waren vele 4-kante meters cobblestones die nog erg geliefd waren bij veel mensen. Omdat ik ze snel kwijt moest, die bergen cobblestones had ik een leuke advertentie gemaakt met op te halen voor een kratje bier. Als ik meer tijd had gehad en een betere planning dan had ik er ook nog echt geld voor kunnen krijgen maar de prioriteit lag nu vooral op snel weg ermee. Ik maak een dealtje met iemand die ze die week nog weg kon komen halen met de voorwaarde dat ie alles mee zou nemen. Komt die gast te laat opdagen. Inmiddels moesten we bijna de deur uit. Hij overhandigde geld ipv bier (wat ik niet sympathiek vond maar ja...) en wij moesten dus weg. Hij beloofde alles weg te halen. Komen we later die dag thuis....Heeft ie maar 2 3e weggehaald. De hele oprit was 1 grote puinhoop met losse stenen overal... Ik heb 'm direct gebeld en gezegd dat ie de rest ook op moest halen. Dat wou meneer niet want zijn tuin was maar klein en meer had ie niet nodig. God wat was ik nijdig zeg. Heb de volgende dag alsnog alles zelf naar het grof vuil moeten brengen, aanhanger moeten huren enzovoorts. Ik had 'm zo gematst, laat ie me met de klerezooi zitten. Een adres van deze man had ik niet, anders had ie ze bij ze voordeur gekregen.
Weer zo'n ervaring: koper beweert een lege enveloppe te hebben ontvangen. Of ik toevallig was vergeten het product erin te stoppen. Tja, leuk geprobeerd maar daar trap ik niet in.
Ik probeer mijn telefoon te verkopen en ik blijf Engelstaligen trekken die me vragen de telefoon op te sturen naar het buitenland voor hun zoon/dochter/broer.

Gruwelijk irritant.

Nieuwe advertentie geplaatst, bovenin gezet in het engels dat ik niet naar het buitenland verzend maar het blijft doorgaan.

Ik weet niet meer wat ik nu moet, maar irriteer me er ongans aan
Ik vind het zo irritant, mensen bieden en je gaat akkoord en je hoort niks meer !!! ook wij hebben wel eens tervergeefs op een koper zitten wachten in een verder leeg huis!( we gingen verhuizen en hadden de eettafel verkocht, maar die mensen kwamen niet opdagen) tegenwoordig doet ie dienst als bureau op de slaapkamer.
Hallo,

Onlangs heb ik een paar (nieuwe) schoentjes verkocht op marktplaats. Deze waren zo klein ( net als de prijs) dat ze door de brievenbus konden. Nu zegt koper dat ze ze niet heeft ontvangen, terwijl deze anderhalve week geleden al zijn opgestuurd. Wat zouden jullie hiermee doen?
Kleding verkoopt gewoon ruk op MP.

En je krijgt er vaak rare mailtjes op of je het aan wil trekken en foto's wilt maken etc. Die denken zeker goedkoop aan hun gerief te komen zo

Laatst heb ik een fietsstoeltje verkocht en dat ging gewoon goed. Binnen een week een afspraak met een koper gemaakt en die kwam hem gewoon ophalen.

Ook PS3-spellen lopen lekker.
quote:Snoet80 schreef op 13 januari 2010 @ 15:41:

Hallo,

Onlangs heb ik een paar (nieuwe) schoentjes verkocht op marktplaats. Deze waren zo klein ( net als de prijs) dat ze door de brievenbus konden. Nu zegt koper dat ze ze niet heeft ontvangen, terwijl deze anderhalve week geleden al zijn opgestuurd. Wat zouden jullie hiermee doen?

Oei, dat is vervelend. De TNT is natuurlijk niet zo feilloos dat het niet zou kunnen gebeuren namelijk... Ik heb ook wel eens lang op iets zitten wachten, dus vroeg al aan de verkoper of ze wel het adres goed gespeld had enzo. Ze bood toen ook meteen aan om de kosten te delen - vond ik wel zo netjes. Gelukkig kreeg ik het bestelde alsnog in de bus, ik had gewoon een luie postbode ofzo.

Misschien is het bij haar buren terechtgekomen, heb je dat al gevraagd? Of zij dat gevraagd heeft dan?
Veel verkopers zetten trouwens ook bij hun advertenties dat ze niet verantwoordelijk zijn voor zoekgeraakte spullen. want zo vaak komt het dus wel weer voor
quote:emaille schreef op 13 januari 2010 @ 18:21:

Veel verkopers zetten trouwens ook bij hun advertenties dat ze niet verantwoordelijk zijn voor zoekgeraakte spullen. want zo vaak komt het dus wel weer voor

toch krijg ik vaak een "naar" gevoel als ik dat lees. Lijkt wel ofdat ze zichzelf bij voorbaar al vrij willen pleiten.

Heb trouwens toevallig straks bericht gekregen (na een 2e mail) en ze had het pakketje toch ontvangen mét excuses van TNT.

Dus ben weer opgelucht. Bedankt voor jullie reacties
quote:Snoet80 schreef op 13 januari 2010 @ 15:41:

Hallo,

Onlangs heb ik een paar (nieuwe) schoentjes verkocht op marktplaats. Deze waren zo klein ( net als de prijs) dat ze door de brievenbus konden. Nu zegt koper dat ze ze niet heeft ontvangen, terwijl deze anderhalve week geleden al zijn opgestuurd. Wat zouden jullie hiermee doen?Net als met mijn zippo dus. Tja, dikke pech. Sneu voor de koper maar jij hebt gedaan wat je moest doen. Garantie tot aan de brievenbus of deur. Zo werkt marktplaats. En in mijn geval vraag ik me ook af of het geen truc was om alsnog een gratis zippo te krijgen. Geld terug, zippo stiekem toch ontvangen? Nee hoor, helaas pindakaas. Risico voor koper.
Ja ik krijg er ook een naar gevoel bij als verkopers dat erbij zetten. Soms vraag ik me dan af of het wel zuivere koffie is. Ik zet dat standaard er niet bij. Als er door mijn fout iets misgaat dan los ik het op. Zoals laatst met een broek die ik verkeerd geadresseerd had. Die terug laten sturen en vervolgens weer doorgestuurd. Daar moest uiteindelijk dus geld bij. Maar oke, eigen fout. Maar als ik netjes gedaan heb wat hoort en er gaat daarna ergens iets mis bij TNT of koper zelf... dan is t helaas dus voor de koper.
3 x is een beetje te enthousiast
.
Heb dit nog een keer gehad ( wél verstuurd maar de ontvanger had het "niet" ontvangen) toen heb ik het bedrag teruggestort.

Maar idd. kopen via marktplaats heeft zijn risico's.

Denk dat ik nu ook niet meer zo snel het geld zou terugstorten.
Had een keer een set adapters voor een kinderwagen opgestuurd in een envelop. Track en trace, dus TNT kon me precies uitleggen waar in Nederland mijn adapterset opeens vermist was, maar ze deden niks want ik had maar moeten verzekeren. Leuk om dat als antwoord te krijgen... Goed, ik dus die MP-klant geld terug gestort, want hij had niks gekregen en het was heel obvious dat hij het niet gehad had. Krijg ik een week later toch een mail dat hij het wel had gekregen en het geld weer naar mij toe stort. Hij had nog een setje gekocht maar zou die ander wel weer verkopen. TNT heeft me nooit laten weten dat het setje wel weer verder was gegaan in het proces, dus ik vond het heel eerlijk van die MP-klant...

Irritant kan ook. Iets van kleding verkocht via MP, maar koper woont 15 km verderop maar heeft geen auto. Vriend brengt heet, maar mevrouw wil op een parkeerplaats afspreken omdat ze het niet vertrouwt ofzo. Krijg ik drie dagen later een mail dat er allemaal vlekken in de kleding zitten. Ik vraag om foto's, want kleding is nieuw en nooit gedragen. Krijg ik echt foto's van de zoom die aan de binnenkant van de mouw zitten en gewoon bij het motief horen. Ik bied aan om geld en kleding maar weer te ruilen op dezelfde parkeertplaats, want heb geen zin in gezeik. Nee, ze wil de helft van het geld terug. Heb gezegd dat het ruilen of niks was en toen vond ze me een leugenaar en bedrieger!

Mensen die niet komen opdagen: ook zo irritant. Helemaal als je bijna het huis uit moet vanwege verhuizing en ze ook nog beloven om deze avond echt wel te komen maar het niet doen...

Heb zelf wel goede dingen gekocht via MP. Skibroeken (dragen kids maar een week per jaar), speelgoed, concertkaartjes.

Ook wel eens gehad dat ik een tweede keer dezelfde MP-klant kreeg. Hij zou een fietsje voor zijn 4-jarige kopen van ons. Hij had een 6-jarig meisje bij zich en had geld vergeten. Laat die 6-jarige gewoon bij ons achter en gaat met de auto naar de bank om te pinnen. Wij proberen een beetje een gesprekje te maken met het kindje en vragen of haar zusje ons fietsje wel leuk vind. Ze had helemaal geen zusje of broertje! Was gewoon iemand die handelde in allerlei spullen.
Wat een vage handelaar om te liegen over voor wie het fietsje is en dan ook nog zijn geld vergeten.

Maar wat maakt het trouwens uit of hij een handelaar is of een particulier? Als jij je geld maar krijgt, toch?
Ik heb niet alles gelezen maar momenteel zit ik ook met iets in mijn maag.

Ik heb van iemand iets gekocht twv 65 euro. Geld is 29 december van mijn rekening geschreven en de persoon had gemaild dat ze het zou opsturen zodra ze het geld op de rekening had. 7 januari had ik het nog niet binnen dus heb ik haar gemaild. 2 dgn daarna mailde ze dat het was opgestuurt en dat ik die avond het track&trace nummer zou krijgen. Dat werd nog een dag later en ze mailde toen ook dat ze het aangetekent verstuurt heeft. Ik 's avonds het nummer invoeren, krijg ik de melding dat dat nummer niet bestaat in combinatie met mijn postcode.

Dus ik weer mailden maar krijg geen reactie.

Afgelopen dinsdag heb ik weer een mail gestuurt dat ik het idee heb opgelicht te worden en dat ik me verplicht voel haar aan te geven, of iets in die trant.

Daarop krijg ik mail dat ze woensdag naar postkantoor zal gaan om opheldering te vragen.

Die avond kreeg ik mail dat postkantoor het uit zal zoeken.

Vanmorgen heb ik gemaild dat ik het geld teruggestort wil hebben omdat het me allemaal veel te lang duurt. Mijn geld ben ik al 18 dgn kwijt en zij beweert dat ze 11 dgn geleden het pakketje heeft gepost.

Ik heb gezegd dat zij in elk geval bewijs heeft het naar het postkantoor te hebben gebracht, ik heb helemaal niks, dus ik vind dat ze het geld terug moet storten en dat zij het dan maar moet verhalen op TNT. Maar dat wil ze dus niet, ze wil afwachten...
Ik ging laatst iets verkopen op mp. Had ik het op 'bieden' gezet. Toen stonden er al meerdere biedingen en mailde iemand me (zonder te bieden) met de vraag wat ik ervoor wilde hebben. Dus ik mail terug dat er ... euro geboden is, dus dat ze dan meer moet bieden dan dat als ze het wil kopen. Krijg ik een mailtje terug; 'Het is geen veiling!'

Eh... ja wel?!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven