Is er reden tot jaloezie?

24-12-2009 10:20 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 4,5 maand een relatie met een heel leuke man.

Alleen heeft hij sinds 1,5 week een twijfel of ie wel met mij door wil en of ik wel de juiste persoon voor hem ben. Dat heeft grotendeels te maken met mijn jaloezie en achterdocht. Het zit namelijk zo:

Hij is dit jaar weer aan een opleiding begonnen en heeft in zijn klas een meid leren kennen met wie het heel goed klikt. Ze hebben allebei bijvoorbeeld last gehad van paniekaanvallen en nog wel wat meer raakvlakken. Kan me dus heel goed voorstellen dat ze in elkaar een goede gesprekspartner hebben gevonden, dus so far so good. Dat ze een tijdje geleden wt met elkaar hebben gedronken vond ik ook geen probleem. Maar toen ie 2 weken later weer met haar afsprak om thuis bij haar een drankje te doen begon ik al ietwat wantrouwend te worden..vond het een beetje raar die ie, terwijl ie haar ook 2 dagen per week op school ziet en haar ook regelmatig belt, ze nu ook eens in de 2 weken met elkaar afspreken.Dat is nu denk ik een maand geleden en sindsdien hebben ze ook niet meer naast school met elkaar afgesproken. Hij heeft eerlijk gezegd dat ie het een mooie leuke meid vindt en dat het contact tussen hen gewoon heel relaxed is en er geen spanning is tussen die 2. Jullie zullen nu misschien wel ook denken:'waar maak je je dan nog druk om'. Maar het is een gevoel wat ik heb...ze hebben nu 2 weken vakantie maar hebben sindsdien iedere dag met elkaar gebeld..Ik lag gisternacht naast hem toen ie om tien voor half 1 werd gebeld. Hij ontkent dat zij het was maar heb het zelf in z'n telefoon zien staan. Vind het persoonlijk niet normaal dat zij hem op die tijden nog belt. Zeker niet als hij zegt dat zij ook niet op hem valt. Daarbij zijn de smsjes al van iets andere toon..eerst vrij zakelijk..maar nu meer 'zullen we vanavond even bellen' 'als je bang bent mag je me altijd bellen' en 'zijn je voetjes al lekker warm' (die stuurt hij). Ik wil me er allemaal niet te druk om maken en er relaxed mee omgaan, maar merk dat het me toch niet helemaal lekker zit. Vooral omdat ie soms niet eerlijk is over hun contact, hij zegt dat zij een vriend heeft maar dat is niet zo, en als ik er teveel naar vraag raakt ie geirriteerd omdat ie zich niet teveel wilt verantwoorden. Komt erop neer dat ik ermee zal moeten dealen want hij zit nog 1,5 jaar bij haar in de klas.

Wat vinden jullie hiervan?
Jalouzie is m.i. nooit goed. je wordt er zelf niet leuker van en door je jalouzie zal hij niet het beste in jou zien.

Probeer het los te laten en anders: als je je na 4,5 maand al op het tweede plan voelt staan: er zwemmen meer vissen in de zee.
jaloers zijn is overrated. Ik vind het idd ook niet normaal dat ze een dergelijk contact hebben, ik bedoel vriendschap okee, maar dat soort smsjes ( zijn je voetjes al warm) en liegen is een duidelijk teken dat je heel goed je grenzen moet stellen. Aan hem of hij hiermee accoord gaat, en aan jou om de consequenties die volgen op zijn gedrag ten uitvoer te brengen
Hij gaat inderdaad te ver. Ik zou het niet tolereren, het zou voor mij klaar zijn.
Maar ik ben behoorlijk radicaal in dit soort dingen..
Ik vind dit ook wel raar. Als je 4,5 maand met iemand bent, zou hij van verliefdheid uit elkaar moeten spatten naar jou toe en zo klinkt het niet. Midden in de nacht een telefoontje van haar krijgen? Dat zou bij mij ook niet goed vallen. Ik denk dat je geen illusies moet hebben over je relatie met hem...

Ik zou hem voor het blok hebben gezet en er waarschijnlijk vandoor gaan.
Only dead fish go with the flow
Fijn zo een man die tegen je liegt en dan de schuld bij jou neerkwakt! Hij weet niet of jij wel de juiste bent omdat je achterdochtig bent.?? Ik zou me maar eens afvragen of iemand die tegen je liegt terwijl hij weet dat je onzeker bent wel de juiste persoon is. Dit deugt niet dat voel je zelf.
Telefoontjes om half 1 's nachts en sms-jes over warme voetjes....Ik zou daar ook sterk mijn vraagtekens bij hebben.

Het is makkelijk gezegd van hem, dat hij nu twijfelt aan jou omdat jij jaloers zou zijn. Het woord jaloers is zo beladen en jaloers zijn zo gênant dat je je bijna onmiddellijk schuldig voelt als je ervan beticht wordt. Maar hij zou evengoed niet zoveel aanleiding moeten geven om jou die jaloerse gevoelens te bezorgen.

En dit alles met 4,5 maand relatie...dan hoor je nog hartstikke verliefd moeten zijn. Het is geen goed nieuws...
Tja, hij is wel zo iemand die er de ernst niet van in ziet om met andere meiden wat te drinken ofzo. Dus misschien dat het voor hem ook echt totaal geen betekenis heeft.

Ik wil hem ook geen dingen gaan verbieden maar heb indd ook gezegd dat wanneer je een relatie hebt, je vrijheden ook niet meer oneindig zijn. Vind dus ook dat ik grenzen mag stellen.

Heb ik gedaan door te zeggen dat ik 2 wekelijkse afspraakjes te ver vind gaan. Sprak net m'n beste vriend en hij vindt dat ik juist weer niet te achterdochtig moet doen, want dan vertelt ie ook veel minder en dat smsjes vaak ook een vertekenend beeld geven van de werkelijkheid.

Wil aan de ene kant ook niet constant z'n telefoon checken..maar aan de andere kant wil ik oo kweten hoe of wat. Probleem is dan alleen dat ik hem er niet mee kan confronteren want dan weet ie dat ik in z'n telefoon gekeken heb :P
En wat is je excuus dat hij liegt? Of dat ligt ook aan jou?
Als hij niet relaxed tegen je kan zijn hierover, als jij je hier niet lekker bij voelt. Dan was ik gisternacht nog bij hem uit bed gestapt met de mededeling: "Dan maak je haar voetjes toch lekker warm!"
Dat je hier zin in hebt na 4,5 maand.. hem vertellen wat je wel en niet doet in een relatie..jek. Ook jij verdient iemand die je van je af moet slaan omdat hij zo gek op je is hoor.
Je kan hem toch zeggen dat je onzeker wordt van het feit dat hij er zo moeilijk over doet als je wat vraagt? Jij hebt het nodig om antwoorden te krijgen op wat je vraagt... hij heeft het nodig om haar als gesprekspartner te hebben.

Ken jij haar? Komt ze weleens als jij er ook bent?
Ik ben niet jaloers aangelegd maar wat jij beschrijft vind ik ook te ver gaan.
Dit las ik pas ergens: bepaal zelf waar je grenzen liggen, deel ze aan hem mee en dan is het aan hem om te bepalen of íe zich daar aan wil houden. Wil íe dat niet? Dan ligt de bal bij jou.

Ik vind het verkeerd om iemand zijn vrijheden in te perken, hij moet doen wat hem goeddunkt, maar het is aan jou om te bepalen of je daar wel of niet mee kunt leven.
Ik vind je niet overdreven jaloers hoor

Als je 4,5 maand met elkaar hebt, zou je nog helemaal in elkaar op moeten gaan. Dan ga je niet om half 1 's nachts met andere vrouwen liggen bellen en smsen.

Ik vind ook dat hij veel te veel tijd en aandacht aan haar besteed als ik het zo lees en ik vind het zeker niet vreemd dat je hier wantrouwend over bent. Een vriendin is prima, maar elkaar elke dag bellen?
Dikke kans dat zij gewoon vriendelijk is en hij meer wil. En dat hij rustig kan zeggen dat er niets is, omdat er ook niets meer gebeurt vanuit haar zijde.
Misschien dat er van zijn kant uit overigens niks aan de hand is, maar ik krijg het idee dat die dame daar anders over denkt gezien de sms-jes die ze stuurt....

En dat is ook al vervelend genoeg. Als hij niks voor haar voelt maar hij merkt dat ze hem wel erg graag opzoekt, zou hij naar haar toe ook duidelijker moeten zijn

Is hij dat niet dan vindt hij die aandacht dus ook wel leuk en vraag ik me af of je met zo'n man een relatie wilt aangaan
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 december 2009 @ 10:40:

Dikke kans dat zij gewoon vriendelijk is en hij meer wil. En dat hij rustig kan zeggen dat er niets is, omdat er ook niets meer gebeurt vanuit haar zijde.Ook een dikke kans dat hij (nu) niets wil maar dat zij wel meer voor hem gaat voelen omdat ie zoveel aandacht aan haar besteedt.
Dikke kans dat hij je gaat dumpen omdat jij zo jaloers en achterdochtig bent en dan verder met haar gaat. En nee ze hadden niks maar jij hebt hem in haar armen gedreven...volgens hem dan..
Ik zou dit ook niet trekken als ik eerlijk ben. Vertrouw op je eigen intuitie...het klopt ergens niet en dat weet je ook. Ik vind, vooral in deze fase van de relatie, dat hij zo gek op je zou moeten zijn dat hij rekening houdt met jouw gevoelens hierover. Ik zou het niet trekken als dit geneuzel nu al begon.
Ja precies..dat heb ik ook al eens gezegd. Ben er van overtuigd dat ie niet vreemdgaat in de zin dat ie met haar naar bed zal gaan. Maar ben wel bang dat ie achter mijn rug gaat uitvogelen wat zijn gevoelens voor haar zijn ofzo. Zeker nu hij zo twijfelt ziet hij in haar natuurlijk alleen maar de leuke dingen. Vanavond gaat ie ook naar feestje in een club waarvoor zij hem heeft uitgenodigd. Hij neemt wat vrienden mee en zij de hare. Was er ook heel relaxed over totdat ik dit vanochtend allemaal te weten kwam. Vind het zo kut allemaal uitgerekend voor de feestdagen. Allemaal leuke plannen gemaakt, waar ik waarschijnlijk niet optimaal van kan genieten...
Volgens mij moet ook hij begrijpen dat acties als deze jaloezie op kunnen wekken bij je vriendin, maar hij zegt nu twijfel te hebben of je wel de juiste persoon bent.

Grote kans dus dat hij sowieso bij je weg gaat, dus wees hem gewoon voor en kap er meteen mee. Dergelijk gedrag is namelijk niet normaal en zou bij de meeste vrouwen gevoelens van jaloezie opwekken, dat hij dit misplaatst vind zegt ook weer wat over hem.
Heb jij haar al onmoet? HIj gaat op kerstavond met zn vrienden en zij met haar vrienden uit????? En hij heeft niet gevraagd of jij ook meekwam? Sorry maar ik zou zn ballen in de boom hangen.
ben jij ook uitgenodigd om naar die club te gaan door je vriend, of is het niet de bedoeling dat je meegaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven