Is er reden tot jaloezie?

24-12-2009 10:20 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 4,5 maand een relatie met een heel leuke man.

Alleen heeft hij sinds 1,5 week een twijfel of ie wel met mij door wil en of ik wel de juiste persoon voor hem ben. Dat heeft grotendeels te maken met mijn jaloezie en achterdocht. Het zit namelijk zo:

Hij is dit jaar weer aan een opleiding begonnen en heeft in zijn klas een meid leren kennen met wie het heel goed klikt. Ze hebben allebei bijvoorbeeld last gehad van paniekaanvallen en nog wel wat meer raakvlakken. Kan me dus heel goed voorstellen dat ze in elkaar een goede gesprekspartner hebben gevonden, dus so far so good. Dat ze een tijdje geleden wt met elkaar hebben gedronken vond ik ook geen probleem. Maar toen ie 2 weken later weer met haar afsprak om thuis bij haar een drankje te doen begon ik al ietwat wantrouwend te worden..vond het een beetje raar die ie, terwijl ie haar ook 2 dagen per week op school ziet en haar ook regelmatig belt, ze nu ook eens in de 2 weken met elkaar afspreken.Dat is nu denk ik een maand geleden en sindsdien hebben ze ook niet meer naast school met elkaar afgesproken. Hij heeft eerlijk gezegd dat ie het een mooie leuke meid vindt en dat het contact tussen hen gewoon heel relaxed is en er geen spanning is tussen die 2. Jullie zullen nu misschien wel ook denken:'waar maak je je dan nog druk om'. Maar het is een gevoel wat ik heb...ze hebben nu 2 weken vakantie maar hebben sindsdien iedere dag met elkaar gebeld..Ik lag gisternacht naast hem toen ie om tien voor half 1 werd gebeld. Hij ontkent dat zij het was maar heb het zelf in z'n telefoon zien staan. Vind het persoonlijk niet normaal dat zij hem op die tijden nog belt. Zeker niet als hij zegt dat zij ook niet op hem valt. Daarbij zijn de smsjes al van iets andere toon..eerst vrij zakelijk..maar nu meer 'zullen we vanavond even bellen' 'als je bang bent mag je me altijd bellen' en 'zijn je voetjes al lekker warm' (die stuurt hij). Ik wil me er allemaal niet te druk om maken en er relaxed mee omgaan, maar merk dat het me toch niet helemaal lekker zit. Vooral omdat ie soms niet eerlijk is over hun contact, hij zegt dat zij een vriend heeft maar dat is niet zo, en als ik er teveel naar vraag raakt ie geirriteerd omdat ie zich niet teveel wilt verantwoorden. Komt erop neer dat ik ermee zal moeten dealen want hij zit nog 1,5 jaar bij haar in de klas.

Wat vinden jullie hiervan?
Ja ik zie nu indd dat ik dat niet helemaal duidelijk heb uitgelegd.

3e kerstdag heb ik aangegeven dat we het er wel even over moesten hebben hoe of wat nu. Want slaappartijtje bij hem was achteraf toch niet zo verstandig. We hebben toen afgepsroken de 29e af te spreken zodat we ook zelf even konden nadenken. Toen is er dus besloten het nog een keer te proberen. Maar dat was wel min of meer nav 2e kerstdag.

Anyway..ik heb hem net gesproken en heb er deze keer definitief een punt achter gezet. Hij vond met zijn opmerking niets mis en dat is vaker het probleem bij hem: hij is niet in staat objectief naar zichzelf te kijken. Ik probeerde rustig te blijven, ook toen hij zei dat ik een kinderachtige, zielige puber ben (ik ben 22, hij 32). Maar toen hij zei dat ik de reden ben voor zijn stemmingswisselingen brak m'n klomp. Toen heb ik in the heat of the moment eruit gefloept dat ik dan zeker ook wel de oorzaak ben geweest van z'n paniekaanvallen. Uiteinddelijk dus met ruzie uit elkaar gegaan. Ergens lucht het ook wel op want jonge jonge, wat heb ik me in die jongen vergist.

@PLUKDEDAG: ik denk dat je het bij het juiste eind hebt. Besef me al te goed dat ie heel diep heeft gezeten en dat het heel erg is wat ie heeft meegemaakt, maar ik denk dat hij psychisch gewoon nog veel te verwerken heeft. Op z'n 30e na 7,5 jaar gedumpt door z'n exvriendin, vrijwel direct in een nieuwe affaire gestapt met z'n vorige, op z'n 32e nog altijd met een ander stel samenwonen, geen vaste baan, geen diploma's'. Het is echter een jongen die niet zal laten blijken dat ie daarmee worstelt. Zelfs één van zijn beste vrienden heeft wel eens gezegd dat zij hem soms ook niet begrijpen..zegt al genoeg denk ik.

Ik voel wel dat dit echt het beste is. Besef het nu nog niet zo goed..de kater zal morgen wel komen denk ik. Heb woensdag ook eens een tentamen, maar kan me natuurlijk amper concentreren. Maar het is nu echt klaar..heb de juiste keuze gemaakt door voor mezelf te kiezen. Voelt ergens ook wel erg fijn
goedzo, ik zou hier echt niet mee doorgaan hoor!
quote:robin1987 schreef op 03 januari 2010 @ 16:02:

Anyway..ik heb hem net gesproken en heb er deze keer definitief een punt achter gezet. Hij vond met zijn opmerking niets mis en dat is vaker het probleem bij hem: hij is niet in staat objectief naar zichzelf te kijken. Ik probeerde rustig te blijven, ook toen hij zei dat ik een kinderachtige, zielige puber ben (ik ben 22, hij 32). Maar toen hij zei dat ik de reden ben voor zijn stemmingswisselingen brak m'n klomp. Toen heb ik in the heat of the moment eruit gefloept dat ik dan zeker ook wel de oorzaak ben geweest van z'n paniekaanvallen. Uiteinddelijk dus met ruzie uit elkaar gegaan. Ergens lucht het ook wel op want jonge jonge, wat heb ik me in die jongen vergist.

@PLUKDEDAG: ik denk dat je het bij het juiste eind hebt. Besef me al te goed dat ie heel diep heeft gezeten en dat het heel erg is wat ie heeft meegemaakt, maar ik denk dat hij psychisch gewoon nog veel te verwerken heeft. Op z'n 30e na 7,5 jaar gedumpt door z'n exvriendin, vrijwel direct in een nieuwe affaire gestapt met z'n vorige, op z'n 32e nog altijd met een ander stel samenwonen, geen vaste baan, geen diploma's'. Het is echter een jongen die niet zal laten blijken dat ie daarmee worstelt. Zelfs één van zijn beste vrienden heeft wel eens gezegd dat zij hem soms ook niet begrijpen..zegt al genoeg denk ik. Wek deel hiervan overtuigde jou van het feit dat hij relatiemateriaal zou zijn?
quote:wuiles schreef op 03 januari 2010 @ 18:23:

[...]Wek deel hiervan overtuigde jou van het feit dat hij relatiemateriaal zou zijn? Ongelofelijk.
@ Wuiles: Het feit dat die 32 jarige kerel zonder baan en diploma's zo groot geschapen is..nou goed!

Er zijn nou eenmaal mensen die blind worden als ze verliefd zijn en met een gigantisch bord voor hun kop rondlopen. Helaas was ik er zo 1. Good for you dat jij dat nooit hebt meegemaakt, anders was je waarschijnlijk niet zo kortzichtig geweest.
Rustig Robin,

Bijna iedereen is, toen ze jong waren (soms nu nog) een beetje dom geweest door zich een beetje mee te laten slepen door de verliefdheid en de alarmbellen te laten rinkelen voor wat ze zijn. Alleen is het voor sommigen zo lang geleden, dat ze het een beetje vergeten zijn. Zulke opmerkingen zijn dan snel gemaakt. Ik zeg niet dat het per se voor wuiles geldt, maar gewoon in het algemeen. Niet zo persoonlijk nemen. Maar zeg nu zelf, in retrospectief... what were you thinking? Denk ik ook bij mezelf hoor, als ik aan bf nummer 1 en 2 denk (ja, was een beetje hardleers).
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Tuurlijk Purty, als ik dit achteraf geweten had, had ik hem ook aan me voorbij laten gaan. Maar het duurt helaas wat langer voor je iemand leert kennen en dus ook zijn minpunten. Maar ja, toen was het 'kwaad al geschied'. Heb lange tijd alleen maar naar z'n pluspunten gekeken maar het kostte me steeds meer moeite die punten nog te bij hem ontdekken. Voor mij het signaal dat het niet zou gaan werken.

Ik moet natuurlijk ook heel blij zijn dat ik van die kl**tzak af ben. Maar ben op dit moment, hoe gek misschien ook, vooral verdrietig en teleurgesteld. Maar als ik me vervolgens afvraag wat ik nou het meest zal missen, dan is dat vooral het 's nachts samen in slaap vallen en 's ochtends samen wakker worden. En dat is pure gewenning..dat slijt en overleef ik dus wel!
Ik snap je heel goed. En ik ben blij dat je inziet dat dit 'm absoluut niet is. Dan kun je er ook makkelijker een streep onder zetten en verder gaan met je leven. Het zal wel even zeer doen, maar dat overleef je idd wel!
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:robin1987 schreef op 03 januari 2010 @ 20:21:

@ Wuiles: Het feit dat die 32 jarige kerel zonder baan en diploma's zo groot geschapen is..nou goed!

Er zijn nou eenmaal mensen die blind worden als ze verliefd zijn en met een gigantisch bord voor hun kop rondlopen. Helaas was ik er zo 1. Good for you dat jij dat nooit hebt meegemaakt, anders was je waarschijnlijk niet zo kortzichtig geweest.Gezien je reactie hou ik dit topic verder voor gezien.
Ik snap dat het moeilijk voor je is...maar dat is geen reden om je af te reageren op mede-forummers die de moeite nemen om jou advies te geven. Als je de reacties van Wuiles even terugleest, dan hoop ik dat je ogen open gaan en dat jij je voortaan eerder bedenkt dat dit soort mannen niet in de 'relatie-materiaal-categorie' vallen. Ik hoop in ieder geval dat je lering uit deze situatie trekt, zodat je de volgende keer op voorhand ziet dat iemand niet in die categorie behoort.
Ik denk niet dat je op dit moment jaloers bent, maar dat je intuitie je goed informeert, als mijn man zo zou omgaan met een ander zou ik vinden dat we een behoorlijke crisis in tha house hebben eerlijk gezegd.

liegen over een telefoontje, nee meid, niet goed.

Zijn je voetjes al warm?? zout op zeg, doe ff normaal.

Dit klinkt voor mij als iets intiems en iets wat aan het groeien is tot iets waar jij niet op zit te wachten, kom maar goed voor jezelf op.

sorry.Zo komt het wel op mij over.
zo hee , hoe mosterd kan ik zijn.
Nee, ik vond de opmerking van Wuiles ook allerminst sympathiek. TO heeft nu wel door hoe de vork in de steel zit en gewoon goed gehandeld! Helaas zien we niet allemaal bij de eerste oogopslag hoe iemand echt in elkaar zit. En ja, ze zeggen niet voor niets: liefde maakt blind.

TO, tis verdrietig en het moet slijten, maar je hebt de juiste beslissing genomen. Zeker na teksten als 'zielig en puber'. Goed dat je van hem af bent.
precies, je bent helemaal niet zielig en puberaal, want je ziet op je 22e al dat je een lul van een vent aan de haak had geslagen, uithuilen en lekker genieten van het leven.

sukkels genoeg.

daar heb je hem niet voor nodig.

grapje hoor, jouw tijd komt nog wel.
Ja precies, het heeft even geduurd maar kan er inmiddels wel helder naar kijken...heb net alles reacties ook nog eens teruggelezen en dat werkt heel verhelderend. Toen nog niet want het gevoel voor hem zat nog veel te diep.

Ik moet nu wel heel sterk blijven want ik merkte gister dat ie weer op m'n gevoel gaat inspelen..belt ie me op om even 'gezellig' te kletsen en te vragen hoe het gaat. Toen we wat hadden belde ie nóóit voor de gezelligheid.

Ik heb natuurlijk ook m'n vriendinnen om bij uit te huilen en voor raad en steun maar het is ook wel fijn om af en toe met m'n neus op de feiten te worden gedrukt door meiden die me helemaal niet kennen Dus thnx iig voor alle reacties!
[ach, het is allemaal al mosterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven