Gaan peper en fruit samen?

24-12-2009 18:40 14 berichten
Ik ben nu bezig met een zelfbedachte marinade te maken voor het rood fruit bij een te gruwelijk lekkere chocoladetaart. De marinade smaakt tot nu toe lekker, maar mist iets spannends. Nu vraag ik mij af of ik een beetje zwarte peper aan toe kan voegen?

Ik kan me herinneren dat fruit gepeperd geserveerd kan worden, maar het kan ook zijn dat het niet zo is. Oftewel ik vertrouw mijn eigen geheugen niet echt en kan via google ook niet veel vinden. Wie helpt? De marinade bestaat nu uit, cranberrysap met een beetje asti, vanillestokje in laten trekken en scheutje balsamico azijn.
Alle reacties Link kopieren
Nootmuskaat, peper, kardemom, kruidnagel kan allemaal prima met fruit.
Ja, volgens mij wel... aardbeien met peper hoor je volgens mij ook wel eens?
Ik heb ooit 'n keer per ongeluk peper ipv kaneel op de appelmoes gestrooid en dat smaakte helemaal niet verkeerd! Peper kan best goed met zoet, terwijl ik verder 'n grote afkeer heb van zoet met hartig gecombineerd.
En misschien een scheutje van iets echt sterks? Cointreau of zo? Asti heeft natuurlijk niet zoveel alcohol.
Doen! Heerlijk! Aardbeien in balsamico is ook lekker trouwens. Eet ze!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oeh een kruidnageltje klinkt ook wel spannend. Kardemom zit al in de chocoladetaart, wordt denk ik te veel om er ook mee te marineren.

@Vinyl Ja, dat stond mij bij "pittige aardbeitjes'!
Ik zou kirsch o.i.d. toevoegen als alcoholisch tintje.
kan prima (idd, peper door de appelmoes of peper met aardbei) en klinkt heel lekker in combinatie hiermee! Anders zou ik zoals delphicat schrijft voor kardemom of kruidnagel gaan, beiden ook heel lekker met fruit!
Dat zeg ik....
quote:delphicat schreef op 24 december 2009 @ 18:43:

En misschien een scheutje van iets echt sterks? Cointreau of zo? Asti heeft natuurlijk niet zoveel alcohol.

De asti is omdat ik geen extra suiker wilde toevoegen en het toch een zoetje heeft. De carnberrysap is namelijk al zoet van zichzelf, maar cointreau daar kan misschien wel een scheutje van in.

Ik twijfel nog of de kruidnagel of peper. Ga even lepeltjes proeven, laat zo wel weten wat het lekkerst smaakt.
Het is de peper geworden (kruidnagel had ik niet meer in huis). smaakt verrassend goed. Net alsof de marinade beter in balans is. Lekker, aanrader!! Bedankt dat jullie nog op kerstavond met mee wilden denken!!
Rood fruit met peper en dan m.n. aardbei is een hele klassieke combinatie. Kan dus heel erg goed! Maar ik lees dat je er al uit bent. Succes!
...
quote:Pompiedoe schreef op 24 december 2009 @ 18:50:

[...]

De asti is omdat ik geen extra suiker wilde toevoegen en het toch een zoetje heeft. De carnberrysap is namelijk al zoet van zichzelf, maar cointreau daar kan misschien wel een scheutje van in.

Een scheutje cointreau kan altijd, toch?

Hik!

Oeps
Aardbei + basilicum is ook heerlijk! Zelfs met ijsblokjes als frozen cocktail gemixt... jummm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven