En toch is het niet leuk..

25-12-2009 14:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
En toch is het niet leuk, alleen zijn met kerst.

Sommige mensen genieten ervan, maar ik niet.

Ik ben dit jaar alleen op 1e kerstdag. Is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt. Tweede kerstdag wordt best gezellig met familie, maar zover is het nog niet.

Ik heb een vriend gevraagd vandaag met mij door te brengen, maar hij heeft niets meer van zich laten horen. Ik kan natuurlijk best naar mijn ouders gaan, maar dat wil ik even niet. Ik ga straks maar even de deur uit, wandelingetje, even zinnen verzetten.

Zijn er nog meer mensen alleen vandaag?
Hey Stien,

Ook ik vier kerst dit jaar helemaal alleen, heb wel een uitnodiging staan op vrijwillige basis (niet moeten, wel mogen komen) maar heb zelf de behoefte om na een heel drukke periode nu even niets te moeten en lekker te kunnen niksen.

Ik zou als je onder de mensen wilt zijn even lekker naar buiten gaan en ook genieten van alles om je heen.

Ik kies dr voor om nu tot een uurtje of 17 wat te rommelen in huis en daarna een kerstfilm te kijken met wat hapjes gewoon thuis voor de buis.
Ik ben niet alleen vandaag, we vieren kerst met ouders, broer en zus en alle aanhang. Vanavond moet mijn vriend werken, dus dan blijf ik iets langer hangen (en ik ga met anderen mee terug)...

Morgenavond ben ik wél alleen... maar dat vind ik wel lekker eerlijk gezegd... geen problemen mee... lekker een kerstfilm (heb de laatste Harry Potter gekregen.... en die heb ik nog niet gezien... dus misschien wordt die het wel...) erop... Ik vermaak me wel...
Ik ben ook alleen vandaag. Nog nooit op deze manier kerst gevierd eigenlijk. Mijn man is een paar maanden aan't reizen. Morgen heb ik wel een etentje geregeld. Mijn familie is erg gezellig. Ik kan vanalles gaan doen nu, alvast koken en voorbereiden en poetsen.. eigenlijk heb ik helemaal geen kerstgevoel. Dus ik zit een beetje achter de laptop en naar mijn hond te staren... Ik heb net wel even met mijn man gebeld en er kan geen kerstgevoel op tegen het gevoel van man die zegt dat hij me vreselijk mist en heel erg veel van me houdt. Dus ik kom de dag wel weer door :-)
Hoi Stien,

Vervelend voor je dat je nu tegen je zin alleen zit.

Zelf ben ik nu ook alleen, en dit is de afgelopen jaren de eerste kerstdag steeds zo geweest.

Ik zorg er altijd voor dat ik hem goed doorkom, en dat is tot nu toe altijd goed gelukt, ik verheug me er zelfs wel op wanneer het weer bijna zover is.

Bij mij is het wel zo dat ik het van te voren wel weet dat ik alleen ben, dus ik zorg voor een goed boek, een film en lekkere dingetjes in huis die betrekkelijk simpel te maken zijn, sta in alle rust op, maak mijn ontbijtje zoals ik ook zou doen als ik niet alleen ben, en kabbel rustig de dag door.

Aan de overkant in de straat zie ik dan dat verschillende buren visite krijgen, ook daar branden de lichtjes, net zoals bij mij, ik voel me echt niet eenzaam.

Jij had natuurlijk gehoopt dat er iemand zou komen vandaag, en dat is niet doorgegaan. Dat geeft natuurlijk het 'niet-leuk' gevoel. Niets laten horen is natuurlijk ook niet aardig, dan voel je je genegeerd.

Kun je het normaalgesproken wel prettig hebben als je alleen bent?
Stien, het is misschien een schrale troost, maar je bent echt niet alleen in het alleen zijn tijdens de feestdagen.

Er zijn zelfs twee goedlopende kletstopics met mensen die in precies hetzelfde schuitje zitten, dus waarom ga je niet lekker de hele dag een beetje hoppen tussen deze topics en je eigen topic? Dat wordt vast heel gezellig!
Ik ben ook alleen vandaag maar vind dat heerlijk... Hou niet van opgelegde verplichtingen alleen maar omdat het kerst is.

Voor mij is het een soort van zondag, alleen zijn de winkels niet open. Dus ik doe gewoon de was, verschoon m'n bed, lees een boek, etc. Lekker een dag voor mezelf.
Kben tot half 5 alleen. Lekker rustig gestart, afwas, stofzuigen, uitgebreid douchen, lekker trutten, nu zit ik aan de late lunch.

Vanavond wel een uitgebreid diner met mensen . Ook leuk.

Maar let's face it, het is gewoon een dag, zoals alle andere dagen. Als je normaal gesproken niet eenzaam bent als je alleen bent, dan is het eigenlijk niet zo logisch dat nu wél te zijn, toch?
Zijn je ouders zo vervelend met kerst?
Voor mij is deze dag ook pak hem beet een zondag. Ik ben niet alleen, want drie koters bij me, maar in het geval dat ik wel alleen zou zijn zou ik niet zo heel veel anders doen dan nu, en dat is een beetje computeren, een goed boek, iets lekkers eten, als het droog is even naar buiten.

Kan me voorstellen dat je je anders zou voelen als je het hele aankomende weekend niemand zou zien, maar die ene dag... daar maak je dan mijns inziens meer van dan dat het is.

In noodgevallen kun je naar een eenzamezielenherberg, indien aanwezig in jouw stad. Al vraag ik me af of je daar heel veel vrolijker van wordt.
Wat een leuke reacties allemaal!

Ik ben best vaak alleen eigenlijk. Ik ben anderhalf jaar geleden gescheiden en ik ben helaas niet iemand die makkelijk contacten maakt. Maar, ik voel me daarbij niet zielig ofzo! Ik vermaak me over het algemeen prima, ook door te lezen of lekker erop uit te trekken. Ik zit er nu ook over te denken om naar de bios te gaan.

Dus ik moet mezelf wel vaker vermaken, maar ik zal niet ontkennen dat ik dat soms wel moeilijk vind en dat ik liever iemand om me heen heb. Ik realiseer me dat vandaag in principe niet anders is dan andere dagen en dat het 'niet alleen mogen zijn' ook een beetje door je strot geduwd wordt.
En Meds...nee, mijn ouders zijn niet vervelend met kerst.

Ze zijn zowieso nooit vervelend!

Ik heb gewoon even geen zin om naar ze toe te gaan! Ik zie ze morgen ook!
Eh, je hebt vrij en je hebt opties... wat een vervelend gevoel moet dat zijn

Ik ben aan het werk en ik heb daarna verplichtingen

ruilen??
Ik denk dat je niet heel hard hebt geprobeerd om onder de pannen te raken voor vandaag, en dat dan toch met name omdat je het idee had dat het wel okee zou zijn, zo'n kerstdag alleen?

Kan me voorstellen dat een algemeen gevoel van eenzaamheid wat sterker op je afkomt vandaag dan alleen maar die eenzame kerst. Zelf heb ik die dip wat eerder in december gehad.

Het lijkt inderdaad alsof je niet alleen mag zijn, ik moet eerlijk bekennen dat ik wel blij ben dat er nog wat leven in dit forum zit

Af en toe wat volwassenen 'spreken' is wel zo prettig.
Ik ben overdag lekker alleen en vanavond ga ik met m'n ouders uit eten.

Vind het heerlijk om de dag gewoon relaxt door te brengen met 'n beetje dvd's kijken, internetten en gewoon wat aanrommelen in huis. Geen straf, zo'n extra vrije dag.
mijn relatie is pas 3 dagen over.. dan voel je je pas alleen!!
deesiej, wat rot! Hoe lang waren jullie samen?

Ik zit nog steeds een beetje aan te rommelen hier thuis. Mijn zus belde of ik mee ging naar mijn ouders, en mijn vader belde ook nog even.. Maar ik heb er gewoon echt niet zo'n zin in. Heerlijk zo thuis. Kerstmis is ook maar gewoon een dag toch? Gisteren was ik ook alleen en eigenlijk de drie weken daarvoor ook. Ik ben echt niet zielig! En ik heb heel veel vrienden, en het liefste vriendje maar die zit dus aan de andere kant van de wereld.

Ik hou wel van alleen zijn eigenlijk
Mn vriend is rond half 12 gaan werken tot ca half 10, dus ja,best alleen geweest maar ik heb me goed vermaakt.

We hebben eerst ontbeten en om ca 12 uur ben ik lekker lang gaan douchen en tot een uur of 1 lopen tuttelen in de badkamer,maskertje etc.Daarna een beetje zitten internetten,mailbox opgeruimd enzo en toen een grote pot thee gezet en eindelijk weer eens een goed boek liggen lezen.

Rond 7 uur gegeten en nu aan het zappen met de laptop aan.

Nee,ik vind het niet erg maar ben er ook wel aan gewend vanwege zijn onregelmatige werktijden Heb ook bewust uitnodigingen afgeslagen omdat zo'n dagje best lekker is op zn tijd!
Ikheb net kerst bij mijn ouders gevierd. Omdat mijn zus 2 kinderen heeft moest ze ook weer voreg weg. Ik reed met ze mee dus ben nu ook redelijk vroeg thuis.

Kerst vind ik niet zo'n probleem. Ik zelf zie meer tegen oud en nieuw op. Ik weet gewoon dat het dit jaar zwaar voor me word.
vandaag ook alleen doorgebracht, en ik vond het heerlijk! Lekker geen wekker gezet, rustig ontbeten, beetje aanrommelen in huis, beetje zappen,beetje lezen....en als ik naar buiten keek was ik blij dat ik het huis niet uit hoefde!

Morgen lekker bij vrienden eten en daarna lekker dansen...

Het wordt inderdaad van buitenaf vaak opgelegd dat je "zielig"bent als je alleen bent met kerst....collega's vonden het maar vreemd dat ik 1e kerstdag alleen ben....Maar ja, die hebben zelf gezinnen, verplichtingen....goh, ben blij dat ik dat niet heb!!!

(al zou ik een leuke vent niet van mijn bank afschoppen hoor )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven