Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
ik ben een aantal x in noorwegen en india geweest. allebei aanraders(hoewel, noorwegen is de natuur echt fenomenaal maar de mensen...misschien zijn het gewoon niet mijn types)
Ik sta ook voor de klas en voor ons was dit een reden om de laatste vrijdag voor de zomervakantie te trouwen. Mis ik verder nix van de leuke dingen aan het eind van het jaar en kunnen we gelijk door op huwelijksreis.

Wij gaan naar Sri Lanka omdat ik daar geboren ben, dus dat was al vanaf het begin duidelijk.

Leuk Niramira dat je een jaar eerder dan ik wil gaan trouwen. Goeie datum dus
sri lanka staat ook nog steeds op mijn verlang-waslijst.

goeie datum ja hihi. wij zochten gewoon een datum net voor de vakantie en ik vond 01-07-2010 er wel mooi uitzien.
Ik sta ook voor de klas! Was voor ons juist een reden om niet aan vakantie vast te trouwen. Kwam financieel voor vakantie beter uit juist, aangezien budget daarna wel op is. Onze reis is ook niet iets wat al jaren op ons lijstje staat, maar meer even er samen tussenuit om te relaxen.
Ik vind het grappig om te zien hoe sommige dingen zo hetzelfde zijn voor iedereen, terwijl andere dingen zo verschillen.

Iets waar ik nog over nadacht, in het kader van cultuurverschillen. 'Wij' wonen meestal een tijd samen voor we gaan trouwen, zodat we elkaar door en door kennen. 'Anderen' (Sorry voor de generalisatie, maar dat is even in het kader van de versimpeling voor mjijn vraag) trouwen al na een jaar, maar toch werkt het allebei. Is dat omdat het werkt als je elkaar heel goed kent, maar dat het ook werkt als het huwelijk een soort 'vanzelfsprekendheid' is in de zin van een verbinding tussen man en vrouw die bij elkaar horen, en waaraan dus niet getwijfeld en daardoor continue gewerkt wordt?

Misschien formuleer ik het vaag, maar hoop dat jullie het snappen en ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
bonny volgens mij snap ik je formulering wel ja :p

zoals ik al eerder gezegd heb, als je snel trouwt(overigens ook als je langzaam trouwt, maar bij snel trouwen toch meer) is het heel belangrijk open en eerlijk elk aspect van het leven te bespreken.
Ik denk dat je hoe dan ook moet willen investeren in je huwelijk. Beseffen dat het niet vanzelfsprekend is, voor elkaar willen werken!

(Als ik naar ons kijk, we hebben al kinderen, zijn al lang samen dus voor ons is trouwen niet een "logische volgende stap" maar ook een bewuste keuze. Dit is wat wij nu nog willen. )

Hmmm ook wat vaag...
bridges ik snap wel wat je bedoelt bij ons(krijg je weer die cultuur invloed) is het de meest logische stap haha.
Ik ga ook trouwen in 2010.Leuk om jullie verhalen te lezen. Mag ik ook met jullie meeschrijven? Jullie hebben vast tips voor me.

Ben een paar dagen geleden gevraagd en nu al helemaal door het dolle heen over hoe leuk het is om alles te regelen enzo. We hebben wel een mini-budget van ongeveer 2000 euro, maar dat mag de pret niet drukken.
aaah Boom jij ook al op beperkt budget. Ik wil t voor 3000 doen eigenlijk, maar als het niet anders kan is het absolute maximum 4000. Welkom iig en vertel...hoe ben je gevraagd?
Niramira, ook al lekker puzzelen dus.Lukt het een beetje? Heb wel een beetje terug gelezen, maar weet niet meer of je al een datum had...?

Ik ben gevraagd toen we van de week een paar dagen weg waren. We waren precies vijf jaar samen. We dronken samen een wijntje bij kaarslicht. Lekker simpel, maar het was wel super romantisch. Er volgde uiteraard nog een hele gezellige avond
aaah wat leuk Boom gefeliciteerd! onze voorlopige datum is 01.07.2010 maar dat is allemaal niet zeker(want we moeten nog een plekje vinden om te wonen).

En ja het is puzzelen ja. Maar het gaat denk ik wel lukken. Heb je al een beetje bedacht hoe je het wilt gaan doen enzo?
Niramira, zie net dat je vlak hier voor je datum nog genoemd hebt. Lekker helder. Zal wel door de opwinding komen.

Ik ga voorlopig voor 05-07-2010. Moeten nu even gaan kijken of we vrij kunnen krijgen en of het nog kan bij het gemeentehuis. Vast wel aangezien het een maandag is. Verder willen we met naaste familie en enkele vrienden trouwen en 's avond een feestje met bbq met ongeveer 30 man. Verder willen we ook graag foto's in/bij een kasteel maken. Een fotograaf is alleen erg duur. Dus ben hard opzoek naar goede ideeën. Heb al wel wat hobby-fotografen met portfolio op internet gezien. Iemand tips? Ons budget voor de foto's is maar 250 euro en willen graag iig foto's bij de ceremonie en dus op de foto-lokatie.
ik heb bewust gekozen geen fotograaf te nemen ;)
Boom, gezellig dat je meeschrijft! In welke regio woon je? Ik ken een heel goede fotograaf hier in de buurt, die volgens mij niet zo duur is. Hij heeft de foto's van de bruiloft van vrienden van ons gemaakt en die zijn echt prachtig, denk dat we hem op een dag zelf ook inhuren.

Hier begint het een beetje te frustreren, onze omgeving, als in vrienden, familie, kennissen, iedereen die maar wil, bemoeit zich met onze bruiloft, behalve wij zelf. We krijgen continue de vraag wanneer we eens gaan trouwen, of babytjes op schoot geduwd van kijk, leuk he. Ik blijf maar antwoorden dat wij niet trouwen voor Donny op zijn knieën heeft gezeten, dus nu richt iedereen zich op Donny, dat die eens haast moet maken. Geloof niet dat hij daar blij van wordt. Hadden jullie dat ook?
bonny wel vervelend dat iedereen zich zo opdringt en zich gaat bemoeien met een bruiloft terwijl Donny je nog nieteens officieel gevraagd heeft hehe.(weetje nou al wanneer die dat gaat doen?) heb je zelf wel een kinderwens? mijn verloofde had mij in juli ten huwelijk gevraagd en we wouden het eigenlijk pas in september vertellen aan ouders. maar in augustus zaten we met mijn schoonouders, schoonzus en zwager in de tuin en kregen we opeens een kruisverhoor over of we nou gingen trouwen of niet en toen hebben we het maar verteld(vervolgens mijn moeder boos dat ze het niet als eerste wist). en ja verder heb ik eerder in het topic al verteld dat bemoeienis van ouders en schoonouders grote poporties aanneemt.
Bonny, we wonen in Noord holland, vlakbij de provincie Utrecht. Wat vervelend dat iedereen zich er zo mee bemoeid. Hoop dat Donny snel overstag gaat, dan ben je er van af.

Hier ook wel bemoeienis van schoonouders net. Het hoort zo bla bla bla, Maar IK wil het ZO! grrr Probeer me er maar niets van aan te trekken en samen met vriend ons eigen plan te trekken.
Ja, dat lijkt me helemaal irritant, als ze zich ook nog eens gaan bemoeien met de invulling van je bruiloft. Ik weet niet wanneer Donny me wil vragen, maar wel dat hij het van plan is. Al geloof ik niet dat al dat gepush een gunstig effect heeft. Ik weet alleen dat hij er iets heel bijzonders van wil maken en dat hij ook al weet waar, hoe en wanneer, dus het komt vanzelf. Al had ik het ook heel romantisch gevonden als hij het met kerst gewoon 'gratis' zou hebben gevraagd. (nu gaat het denk ik geld kosten voor een weekendje weg of zo) Heb hem wel laten weten dat groots en romantisch voor mij niet perse heel duur hoeft te zijn, het gaat om de gedachte erachter vind ik, het gekozen moment. Maar hem kennende maakt hij er iets heel moois van, dat is natuurlijk ook wel weer wat waard

Ik heb wel een kinderwens Niramira, maar verder nog niks concreets. Maar mijn zwager was gisteren weer bezig dat we eens moeten opschieten, want anders is hun kindje alleen

Ik word er een beetje moe van, maar volgens mij hou je dat altijd. Als je relatie 'rijp' is, begint men te vragen wanneer er een bruiloft komt, als je 25 of ouder bent en je houdt een kindje vast, begint iedereen te roepen dat het zo leuk staat, als je getrouwd bent, vraagt men wanneer de 1e komt, en als je al een kindje hebt, vraagt men wanneer de 2e komt. Heul stom, zoals iedereen zich overal maar mee bemoeit.

Mijn volslagen debiele schoonzusje (vriendin van broertje) heeft mij zelfs tijdens het kerstdiner, toen Donny in de keuken was, haarfijn uitgelegd dát en waaróm hij niet met mij wil trouwen. Haar verklaring: Ik had over The Ugly Truth gezegd "O, dat was die film die ik graag wilde zien, maar waar jij niet mee heen wilde, want dat is een vrouwenfilm." Daarop had Donny niet echt gereageerd en kennelijk zit er een bruiloft in die film (?) dus dat was duidelijk. Toen ik haar subtiel probeerde duidelijk te maken dat het niet echt leuk was en zeker niet zo tijdens het kerstdiner, kreeg ik terug "Nee, Bonny, dat is gewoon struisvogelpolitiek als je dat niet wilt inzien." Dus.

Zo, frustratie even gespuid, sorry voor de topicvervuiling

Needless to say dat het voor mij iets tussen Donny en mij is en dat ik wel beter weet, maar ergerlijk was het wel!
Hoi!

Wat is er veel geschreven de afgelopen dagen. Alsof iedereen hier zat tijdens de kerst!

Net voor de kerst hadden as man en ik een moment alleen met mijn moeder. We hebben het met haar gehad over de getuigen, de bruiloft, de taart etc. Wel lekker fijn hoor, zo'n moeder die mee denkt!!

1e kerstdag heb ik mijn 1e getuige gevraagd; mijn broer; die was duidelijk erg verrast, had nooit op deze erebaan gerekend.

Ook heb ik die dag mijn zussen als ceremoniemeester gevraagd. Ik vond het wel handig om er een duo van te maken, dan liggen niet alle lasten op de schouders van 1 persoon. En eerlijk waar; mijn zussen een gouden duo! Tijdens de afwas een momentje met mijn vader; die nog eens kort evalueerde hoe ik dat had aangepakt; vond ie erg leuk dat ik zo iedereen een bijzondere rol geef op die dag. Toen heb ik mijn vader dus soort van officieel gevraagd of hij me wil weggeven (commentaar van zus: niet zeggen; Ja, graag, want dan is het net of je van haar af wil).

Op 2e kerstdag zaten we bij schoonfamilie, daar heeft mijn as man dus zijn 1e getuige gevraagd: zijn zus. Ook die reageerde superblij en enthousiast. Zo leuk om die reactie te zien!

Dat was de 1e helft!

Nu ga ik koken, wat huishouden doen, etc..

Misschien tot later en anders fijne avond!

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:Mevrouwdekees schreef op 16 december 2009 @ 22:22:

Over figuur vs jurk gesproken, die van Tuut mag je wel een heeeeeeele platte buik voor kweken!

Zo, 't is even geleden dat ik hier was want heb in de tussentijd een huis gekocht.. !!

Leuk dat hier de laatste tijd zo enthousiast geschreven is!

@ MdK, die platte buik daar ga ik voor. Ik had ooit (lang, lang geleden) ongeveer zo'n figuur als het meisje op de foto: kleine borsten, platte buik, brede heupen (ik ben een typische peer volgens het boek van Trinny en Susannah). Vergeleken met toen is er wel 20 kg bijgekomen en nu ben ik dus een dikke hobbel-de-bobbel-peer. Niet alles hoeft er af, ben tenslotte geen 18 meer, maar ik wil wel een strakkere lijn. Daarom: mijn nieuwe voornemen voor 2010 --> 12 kg afvallen! Ik ga me binnenkort aanmelden bij de lifestyle/gezondheids-pijlert.
ach mensen denken altijd dat ze weten hoe het zit tussen een stel. maak je er maar niet te druk om. jij en Donny weten hoe het zit tussen jullie toch?
Precies Niramira, dat is ook zo. Dankje

Maar stiekem is het wel frustrerend af en toe
dubbelfris...leuk dat iedereen er zo positief op gereageerd heeft en dat je beide zussen hebt gevraagd(anders voelt eentje zich weer beetje buitengesloten ) je zult t vast al wel gezegd hebben maar wat voor rol heb je je moeder toegekend? of laat je die gewoon met een zakdoekje traantjes wegpinken op de eerste rij omdat dr kleine meisje gaat trouwen?
ik weet het Bonny, ik heb er soms ook last van dat mensen me wijzen op de minpunten van liefste aanstaande. maar, perfectie bestaat niet en ik zal vast ook wel minpunten hebben :p
quote:Bonny82 schreef op 24 december 2009 @ 19:43:

Ik vind het grappig om te zien hoe sommige dingen zo hetzelfde zijn voor iedereen, terwijl andere dingen zo verschillen.

Iets waar ik nog over nadacht, in het kader van cultuurverschillen. 'Wij' wonen meestal een tijd samen voor we gaan trouwen, zodat we elkaar door en door kennen. 'Anderen' (Sorry voor de generalisatie, maar dat is even in het kader van de versimpeling voor mjijn vraag) trouwen al na een jaar, maar toch werkt het allebei. Is dat omdat het werkt als je elkaar heel goed kent, maar dat het ook werkt als het huwelijk een soort 'vanzelfsprekendheid' is in de zin van een verbinding tussen man en vrouw die bij elkaar horen, en waaraan dus niet getwijfeld en daardoor continue gewerkt wordt?

Misschien formuleer ik het vaag, maar hoop dat jullie het snappen en ben benieuwd hoe jullie daarover denken.

Wil ook nog graag iets zeggen over de cultuurverschillen: ik denk idd ook dat het zo is dat de mensen die snel gaan trouwen al in vroeg stadium hele serieuze zaken bespreken. Ook denk ik dat ze vaak veel kritischer zijn ten opzichte van hun aanstaande partner: hij/zij moet immers trouwmateriaal zijn. Ik denk dat veel jonge nederlandse meisjes gewoon aanpappen met een jongen die wel leuk lijkt, dat ze een tijdje samen rondlummelen en als dat bevalt wordt het wat serieuzer. Ik denk wel dat de eind twintigers/dertigers die single zijn ook een stuk kritischer en serieuzer een relatie in stappen.

Daarnaast denk ik dat er ook op een andere manier tegen het huwelijk aangekeken wordt. In veel landen waar mensen trouwen als ze elkaar slechts een paar keer gezien hebben, draait het in het huwelijk vooral om een goed samenwerkingsverband, respect voor elkaar en elkaar in elkaars waarde laten. Grootse en meeslepende liefde is niet wat ze zoeken. Meestal heb je in die culturen dat er veel uitgebreidere sociale verbanden dan alleen die tussen man en vrouw. Waarschijnlijk brengen die vrouwen meer tijd door met zussen/tantes/vriendinnen etc en is die 1-op-1 liefde tussen man en vrouw minder belangrijk. Ik weet zelf dat in een aantal oosterse culturen wordt gezegd dat je niet moet trouwen met diegene op wie je dolverliefd bent (vergelijken ze met een fontein), maar met iemand waar je op kalme wijze een band kan opbouwen (kabbelend beekje), omdat je anders niet een rustig en gebalanseerd leven kunt leiden. Anyway, wat mensen van een huwelijk verwachten is erg cultureel bepaald, maar daarom worden mensen in een bepaalde vorm van huwelijk zeker niet minder gelukkig dan andere mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven