is dit ongezond?

22-12-2009 21:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden;

Ik woon toevallig dichtbij m'n ouders. Ik heb een dochtertje van 2 en m'n ouders genieten erg van deze kleine meid. Omdat we dichbij wonen gaan we regelmatig even langs. We wandelen even binnen voor een bakje koffie, ze passen een dag op, we eten er 1a2x per week.

Ik denk dat het er op neer komt dat we elkaar 4 van de 7 dagen zien.

Laatst maakte iemand een opmerking over dat je op een gegeven moment niet meer zo afhankelijk van je ouders wilt zijn....

zelf voel ik het niet als afhankelijk zijn...het is voor de gezelligheid, zij genieten van m'n dochter en ik vind het soms ook gewoon prettig om even een praatje te kunnen maken....

Zelf zie ik eigenlijk niet echt een probleem, daar gaat het natuurlijk om...maar tja, ik kan het ook fout bekijken? of een bord voor m'n kop hebben?

Ben ik teveel bij m'n ouders???
Niets aantrekken van wat anderen ervan vinden,lekker je eigen gevoel volgen. Geniet ervan zolang het kan!
Ik zie mijn ouders zelden en woon echt om de hoek. Helaas is de relatie moeilijk. Geniet jij er maar lekker van! En heb een fijne kerst!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Is toch heerlijk? gewoon van genieten met een grote G ....dit zijn dingen waarvan je later zó blij bent dat je het zo hebt gedaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als jij en je ouders het niet TEveel vinden: Nee. Lekker van genieten. Dat zou iedereen toch willen.
4x per week is nog altijd vele malen beter dan 2x per jaar. is toch juist leuk dat je het zo goed met je ouders hebt en het is voor hun en je dochter ook hartstikke leuk. in veel landen is het de normaalste zaak van de wereld om zo vaak bij je ouders te zijn. zoals al eerder gezegd, zolang het geen drama is als je elkaar even 2 weken niet ziet ivm vakantie ofzo, lijkt het me dat je juist een heel gezonde relatie hebt met je ouders.
quote:niramira schreef op 23 december 2009 @ 01:34:

4x per week is nog altijd vele malen beter dan 2x per jaar.Ligt eraan wat voor een band je hebt.
kwou dat ik het nog kon! mijn moeder is dood! Gewoon blijven doen! Je weet nooit wat de morgen brengt!
Gezelligheid kent geen tijd!
m
Ik kom er toch nog even op terug; ik vraag me dan toch sterk af waarom een ander het niet begijpt ofzo....zo van; ga een eigen leven leiden....
Ben je gek? Lekker genieten, leuk juist toch (ook voor je kind)
Tuurlijk niet, dat staat los van afhankelijkheid.

En ook al ben je enigszins afhankelijk van ze, is toch leuk dat ze je kunnen helpen. Zo'n opmerking kan alleen een koude kikker maken die altijd alleen is.
quote:Brown_Eyes schreef op 25 december 2009 @ 19:37:

Tuurlijk niet, dat staat los van afhankelijkheid.

En ook al ben je enigszins afhankelijk van ze, is toch leuk dat ze je kunnen helpen. Zo'n opmerking kan alleen een koude kikker maken die altijd alleen is.

Kan jou het schelen wat een ander ervan vindt.

Het is niet normaal geen sterke band ermee te hebben, nou dat is jouw mening en dat interesseert die persoon ook niet.
Ik denk dat degene die zo'n opmerking maakt stiekem jaloers is op de band die jij met je ouders hebt. Mijn ouders wonen ook vlakbij en ook ik zie ze een aantal keren per week en dat bevalt prima. Inderdaad dus gewoon van genieten zolang het kan!
De opmerking zegt waarschijnlijk meer over de gene die hem maakte.
Geweldig toch dat je zo'n fijne band hebt met je ouders. Koester dat. En trek je er geen zak van aan wat anderen vinden. Mensen zouden eens wat minder moeten oordelen.
quote:gerbera77 schreef op 22 december 2009 @ 21:50:

maar tja, ik kan het ook fout bekijken? of een bord voor m'n kop hebben?

Waarom maak je je daar druk om? Stel je je vaker zo afhankelijk op?
quote:rider schreef op 26 december 2009 @ 00:33:

[...]

Waarom maak je je daar druk om? Stel je je vaker zo afhankelijk op?

helaas moet ik dit toegeven ja..... Ik heb niet een volwassen iemand naast me staan (ben samen met m'n dochtertje) en je ziet wel vaker dat alleenstaanden hun eigen mening/beeld hebben over iets en dat dit soms heel star kan zijn. ze worden niet door mensen gecorrigeerd/bijgesteld of weet ik veel hoe je het moet noemen...

ik ben dus erg bang om de realiteit te verliezen omdat ik geen tegengas krijg. vandaar mijn opmerking dat ik misschien een bord voor m'n kop heb....
Dat is toch hartstikke gezellig? Als je vrij bent om te komen en te gaan, dan is dat toch prima. Helemaal als je (kleine) kinderen hebt, dan ga je gewoon graag even bij je ouders langs!
quote:gerbera77 schreef op 27 december 2009 @ 14:10:

[...]

je ziet wel vaker dat alleenstaanden hun eigen mening/beeld hebben over iets en dat dit soms heel star kan zijn. ze worden niet door mensen gecorrigeerd/bijgesteld of weet ik veel hoe je het moet noemen......Bij sommige alleenstaanden is dat zo, maar dat hoeft bij jou toch niet zo te zijn! Helemaal als je alleen voor je dochter zorgt, is het toch geweldig (ook voor je dochter) dat je zo makkelijk even bij je ouders aan kunt wippen. En het is nog gezellig ook!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven