Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
*zet koffie met Rennies neer om de maag weer leeg te maken voor een nieuwe Kerstdag*

Ik ben redelijk bijgekomen. Nog wat op de bank liggen gniffelen om Lebbis en toen naar bed. Marie en Tila eerste Kerstdag goed afgerond ?

Yeah! De Winterefteling! Dat is zo leuk :-)

Wat hebben de andere Dames voor plannen voor Tweede Kerstdag?

Ik ga vanmiddag al naar vriendinnetje om mijn aandeel aan het Azisch vreetbuffet voor te bereiden. Er komen 12 man dus lekker druk. Jammer dat ik vanwege pillen niet mag drinken maar het wordt vast gezellig.

Nee geen nespresso Suup, ik heb mezelf (met wat Kerst-hulp van pa) een plasma-televisie kado gedaan :-) Dus ik had gisteren voornamelijk veel kadootjes in de trant van ' dit kregen we ergens gratis bij dus what the heck we pakken het in'

:hug; voor stiefmama, het moet allemaal niet makkelijk zijn.
Hahaha! Ik had gehoopt dat mijn nieuwe gratis telefoon er op tijd zou zijn, dan kon ik die onder de boom leggen

Een plasmatv! Da's nog eens een cadeau!

We hebben vandaag eigenlijk geen plannen. Kinders zijn nog in pyjama - hee, wij allemaal, maar ik ben dan ook net wakker - en zijn geloof ik niet van zins daar ooit nog uit te komen

Zullen wel zien
Iemand een kerstontbijtje? croissantje, eitje, sapje, , etc...

(hmmm... is meer gewoon weekendontbijtje, maar het kerststukje op tafel maakt eenjhoop goed, toch? )

Wij zitten aan iets gruwelijks te denken.

Wellicht gaan we zo naar de ikea.

:rofl
Ok Tila, rustig blijven, niks aan de hand, straks wordt er aangebeld en dan staat er een hele lieve meneer in een mooie witte jas voor de deur en die geeft je een roze snoepje en dan moet je gewoon met hem mee gaan, goed?

ROFL :-)

Komt die man met die witte jas snel? We willen er zo vandoor
C/p

Dinner for one

Opa Bloes had de slappe lach hierom. Zooo leuk!

Gisteren waren we nl bij hem en hij was hartstikke verdrietig. Hij moest telkens huilen en uiteindelijk vertelde hij met gierende uithalen dat hij steeds zo verdrietig wordt als hij de deur van de flat uitstapt. Tegenover die deur is nl het ouderlijk huis van mijn moeder en de herinneringen zijn ineens heel beladen. Gossie..... Wij gingen koken bij de ouder van MM en met pijn in ons hart bij hem weg. Hij zei net dat hij gisterenavond wel goed had doorgebracht maar man oh man wat voelde dat verkeerd.... Mijn Zus en Co waren bij haar schoonmoeder dus hij was wel erg allenig. En dan valt zo'n verhuizing toch ineens rauw op je 75-jarige dak, denk ik.

Nu is hij hier en de Bloesjes ook en wij gaan zo gourmetten. En we hebben koffers ingepakt omdat we morgen naar Londen gaan! Zin in!!

Gisterenavond sms-te die mevrouw weer van de auto.... We hebben voor de verkoop gezegd dat de rubbers van het dakraam niet meer goed zijn en dat er daardoor soms ineens wat water door het dakje kan lekken. Nu smste zij dat het water naar binnen gutste en dat ze stappen zou ondernemen mits ik het oplos voor haar. Sja. Ik denk dat ze opgenaaid is door anderen, die haar vertelt hebben dat ze bedonderd is ofzo. Ik heb inmiddels wel mijn buik vol van die mevrouw en ga niet meer reageren op die sms-jes (met een hoop zielig gedoe erin, waarin ze (effectief) of mijn schuldgevoel werkt. Bah, wat een gezeik zeg....
Verder wel een leuke kerst hoor! Wij hebben op tafel gezet gisteren; broccolisoep met zalmsnippers en boursin erin, hertenbieftuk met chocolade-portsaus, aardappeltjes uit de over met rozemarijn en zeezout, rode kool met appeltjes en rode wijn en als dessert ijs met ananas in kokosmelk met sinaasappel. Hmmmmmmmmm.... En allemaal zelf gemaakt.

Tila, ben je trots op ons?
Reuzetrots, Bloes! Mar dat ben ik altijd al wel hoor

Arme OpaBloes. en stomme Koopster. En mooi London!

Geen mannen met witte jassen met pilletjes gezien, dus naar de ikea geweest kindjes helemaal blij, ik ook, want allemaal leuk spul gescoord, en trots op Lief die zich er doorheen gesleept heeft want hij heeft een hartgrondige hekel aan drukke ikea's. Maar hij snapte ook wel dat we iets moesten ondernemen met het kroost, die onze ideale vorm van tweede kerstdag - de hele dag in je pyjama op de bank liggen rotten terwijl je jaaroverzichten kijkt en liflafjes eet - nog niet delen.

Zo heel simpel eten. hebben veel te laat veel te copieus geluncht
Lief wit bankje in elkaar geknutseld Halletje is veeeeel opgeruimder nu Is natuurlijk de vraag hoe lang dat duurt, maar dat zien we dan wel weer

Ik zal kiekje van opgeruimde hal in kerstsfeer in de kelder zetten
wat was de winter-Efteling mooooooooooooooooooi

Moe, maar intens gelukkig met deze dag-met-een-gouden-randje!
.
Och, Bloes, wat heftig van je vader........
.
Agossie die opa En gaaf zeg Londen. Veel plezier!

Eten klinkt goed.

Jullie dagje uit ook Tila. Ondanks het wel heel erg ikea-gehalte.

Mooi halletje.

En Marie ook al zo blij

Ik heb restjes mee naar huis. Kastanjepurree, cranberriesaus en halve rollade. Leuk joh kerst bij papa. Verder vanmiddag berging bij hem uitgemest en weer heel veel spullen voor suupje en paps-lief heeft het kind keurig thuisgebracht.

Nu alle spullen een plekje geven.

Maar eerst een wijntje.

Doet iemand mee?
Doe mij nog maar een wijntje, Zuup :-). Fijn dat jij ook een lekkere dag hebt gehad!
.
Lekker! Wijn!

Ik ben nu eigenlijk mijn bureau aan het opruimen want mijn mooie nieuwe roodwitte staat te wachten om in elkaar gezet te worden, maar ik heb niet zo'n zin. Ik maak altijd zo'n zooi van mijn bureau...

Hmmmm... kastanjepuree

**duikt in Suups koelkast en neemt een paar hapjes van dee restjes **

Winterefteling gaan we ook doen. Als ze wat groter zijn lijkt me zo leuheuk!
*serveert wijn*
En geeft Tila nog wat kastanjepurree, cranberrysausje erbij?
voor Opa Bloes...ach gos...ik kan het me zo voorstellen dat het veel met hem doet.

Net Tweede Kerstdag-diner met uiteindelijk 13 man achter de rug. Het Grand Dessert heb ik niet gehaald want mijn energie was echt heulemaal op. Ik kan niet veel meer dan nog even op de bank en dan strompelen naar bed. Maar wel onwijs lekker gegeten :-)

En ik zat net in de tram met 4 hysterisch dronken lesbo's die alleen maar zaten te gillen dat ze Gay-atrix en Lesbima waren. En hoe erg het zou zijn voor ouders als je hoort dat je kind hetero is, en dat ze het zo vies vonden als ze een man en een vrouw hand in hand op straat zagen lopen. Het was de slechtste cabaret-act die ik ooit had gezien en ik kon ook nog eens het volume niet afzetten. Maar goed... tis nog een half uur Kerst...vrede op aarde...voor alle mensen in welbehagen dus ook voor alle lesbo's in welbehagen... dus dan mag je niet slaan...lesbiennes hebben ook recht op Kerst...grumpf....
Ghegheghe. Leuk, luidruchtige mensen

Rare tweede kerstavond. Lief stond te strijken, ik was aan het knutselen, toen een vriendin belde met de vraag of iemand haar bezoek even naar de huisartsenpost kon brengen. Lief dus, want die was nog nuchter. (never drink &* iron, you get the idea). Was raar. Op het eerste gezicht niks ernstigs, maar toch rare onderbreking van de avond. En toen hing ik opeens tot kwart over twee aan de telefoon met die vriendin, met Lief als derde persoon - al commentaar leverend enzo - en toen was het laat en teut en ik had vroege dienst, dus we gaan hier heerlijk in slowmotion

Kindjes zijn blij met nieuwe bankje
Wat was er aan de hand dan met het bezoek?
hele erge buikpijn. Ik heb nog geen update over wat de testsverder zeiden, maar het was in ieder geval niet iets waar meteen een operatie voor nodig was. Ze was zelf heel bang voor een blindedarmontsteking, maar dat was niet zo, dus.

Koffie?
Ja lekker, doe maar een bakkie :-)

Ik heb dat ook wel eens gehad. Beetje genant wel. Ik was op een verjaardag en ik kreeg buikpijn. Naarmate de avond vorderde werd de buikpijn steeds erger en erger. Toen ik 's avonds in bed lag was het zo erg dat ik alleen nog maar opgekruld in bed kon liggen jammeren. Toen midden in de nacht mijn vader gebeld en naar de huisartsenpost gereden. Hij moest me zelfs ondersteunen toen we naar binnen liepen. En wat bleek...het was een extreme vorm van menstruatiepijn :-S Zware bom- ibu's gehad en langzaam trok het toen weg....
Agossie, D, da's echt kut. Je kan zo bang worden van buikpijn. Omdat je niet weet wat het zou kunnen zijn: er zitten zoveel essentiele organen daar!

Maar ze was niet ongesteld, dus dat was het niet...

**geeft koffie**
Ha meiden,

Heftig verhaal Tila en ze weten nog niet wat het is?

Fijn dat lief nog nuchter was en kon rijden.

Darly beetje uitgerust inmiddels?

Ik zit te bedenken wat ik ga doen vanmiddag,. Wil even de stad in. Moet nog wat dingetjes hebben voor broerstad en wil vast koffer pakken en zo. Morgen theater met Darly en Lil en dinsdag heb ik geen zin in inpakstress.

En zag net een heel lief kertscadeautje van mijn moeder binnenkomen (bestaande uit vier cijfers) wow, ben erg gewoon even stil van. Ik kan weer even door met de rijlessen.
Wow, dat is een fijn kado, Suup :-)

Ik ben nog voor geen meter uitgerust helaas. Hang een beetje rond, heb mijn tv op Marktplaats gezet omdat woensdag de nieuwe komt. Straks maar weer even slapen :-)
Kus.

*legt dekentje klaar op lekkere luie stoel en laat de butler en late lunch serveren.

Wel zin in morgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven