Valse mail over mij aan mijn man

27-12-2009 16:16 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerst een situatieschets vooraf: man en ik hebben een moeilijke peirode achter de rug, zijn ook een half jaar uit elkaar geweest. Man heeft toen veel steun gehad aan een vriend van hem, waar hij vast veel details over ons huwelijksleven heeft gegeven.

Ik heb niets tegen die vriend, hij is een beetje een loser, maar dat vind ik vooral zielig, het is niet zo dat ik hem niet mag.

Nu zijn man en ik het weer samen aan het proberen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar nu is er afgelopen zomer iets gebeurd dat tussen ons in blijft staan. Vriend kwam met zijn nieuwe vriendinnetje bij ons barbequen. Vriend is een beetje een tuthola (ging bijvoorbeeld zijn vlees niet opeten omdat het niet helemaal gaar zou zijn), dus echt een gemakkelijke sfeer was er niet, maar het was zeker niet vervelend.

Een dag later kijk ik in de mail van man (doen wij altijd, geen wantrouwen ofzo, hij zit veel op de weg en ik kan dan doorgeven als er wat belangrijks gemaild is). Heeft vriend een mail over mij gestuurd waar de honden geen brood van lusten. Anderhals A4 met alleen maar akelige dingen. Sommige dingen pertinent onwaar (dat weet mijn man ook gelukkig) en sommige in de trant van dat ik niet goed voor mijn man ben en dat het beter af is zonder mij.

Een voorbeeld: Wijzelf drinken rode wijn, vriend ook. Maar omdat ik niet wist wat zijn vriendin dronk, kocht ik voor de zekerheid een fles witte wijn erbij. Ik vraag haar die avond wat ze wil drinken en ze zegt: witte wijn. Ik vraag vriend en die zegt: doe mij dan ook maar witte wijn. Ik zeg terug: maar je mag ook gewoon rode drinken hoor. Sterker nog, ik heb meer rood dan wit in huis (ik dacht: als we al voor de bbq met wijn beginnen en zij drinken lekker door, heb ik wellicht aan 1 fles voor met z'n twee-en niet voldoende). Vriend antwoordt: doe dan maar rood.

Dan schrijft hij in zijn mailtje: ik mocht niet zelf kiezen wat ik wou drinken. Mijn man wist gelukkig dat het anders zat, maar zo staat die hele mail vol van met verdraaiingen waarvan het lijkt of ik een heel akelig persoon ben.

Afijn, ik lees dat en zit totaal verbaasd achter mijn computer. Ik heb nooit onaardig tegen vriend gedaan. Mijn man heeft zelfs een keer toen hij in de problemen zat (ik schreef al: hij is een beetje een loser) aangeboden dat hij ons spaargeld renteloos kon lenen. Heeft hij niet gedaan, maar hoeveel vrouwen zeggen tegen hun man: joh, leen gewoon ons geld (10.000 euro ging het om) aan je vriend.

Dus ik was mij van geen kwaad bewust en dan zoiets en heb toen vast verkeerd gereageerd. Ik mailde een zinnetje terug: Dat is een aardig mailtje, en dat voor iemand die zelf niet in staat is een langdurige relatie in stand te houden. (Vriendinnetje van afgelopen zomer is inmiddels ook weer uit beeld).

Maar nu komt het: mijn man is woedend over die mail van mij, en relativeert alles van vriend. Was niet allemaal niet zo bedoeld, was om hem te steunen, was alleen verkeerd overgekomen, etc. Mijn mail daarentegen kreeg kwalificaties als: smakeloos en echt heel erg fout.

Daar zit ik mee. Het voelt of mijn man helemaal de kant van vriend heeft gekozen. Ik ben echt heel erg geraakt door alle lelijke dingen die vriend over mij heeft geschreven (ook al zijn die aantoonbaar niet waar) en voel mij in de steek gelaten door reactie van mijn man. Of zie ik het verkeerd? Ook kritische reacties, waardoor ik e.e.a. anders kan gaan zien, zijn welkom.
quote:liefkleinwatermannetje schreef op 27 december 2009 @ 16:59:

Maar als die mail gelijk kwam na de BBQ, en jij mailde gelijk terug over dat vriendinnetje dat alweer uit beeld was, wanneer is dat vriendinnetje dan uit beeld gegaan? Die avond van de BBQ?Ja precies. En heb je dus over deze kwestie al een half jaar een conflict?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Tijdpad: bbq was van de zomer, mail de dag erna. En nu nog komt bij erge ruzies dit mailtje weer boven. Niet omdat ik nog boos ben op vriend, maar omdat ik mij toen niet door man gesteund voelde. En dan komt de hele discussie weer boven. Ik dacht: ik vraag eens de mening van anderen, vandaar.

En zijn toenmalige vriendin is sinds kort uit beeld, dus heeft hij een paar maanden gehad.

Discussie op dit forum over wijn en vlees: dat waren maar voorbeelden. Dat hij dingen verdraaid of soms over kleinigheden (vlees was nog heel lichtroze) heel moeilijk kan doen. Vind ik verder niet erg. Vriend is ook geen loser omdat hij geld moet lenen. Was een nare situatie voor hem: toenmalige vriendin had hem financieel uitgekleed. Dat vertelde ik om aan te geven dat wij de enige waren die hem toen wilde steunen. Ik vond het best aardig van mijzelf om hem dat geld te willen lenen, toch? (En ook erg okee van hem om dat niet aan te nemen, maar het zelf op te willen lossen).
Sommige mensen kunnen het niet uitstaan als hun vrienden het beter doen dan zij. Of dat nou qua relaties is of iets anders. Wellicht dat vriend zo iemand is, die liever heeft dat jouw man ook alleenstaand en ongelukkig is. Misery loves company, zoals mijn vader altijd zegt.
[quote]johanna65 schreef op 27 december 2009 @ 17:06:

Tijdpad: bbq was van de zomer, mail de dag erna. En nu nog komt bij erge ruzies dit mailtje weer boven. Niet omdat ik nog boos ben op vriend, maar omdat ik mij toen niet door man gesteund voelde. En dan komt de hele discussie weer boven. Ik dacht: ik vraag eens de mening van anderen, vandaar.

En zijn toenmalige vriendin is sinds kort uit beeld, dus heeft hij een paar maanden gehad.

Discussie op dit forum over wijn en vlees: dat waren maar voorbeelden. Dat hij dingen verdraaid of soms over kleinigheden (vlees was nog heel lichtroze) heel moeilijk kan doen. Vind ik verder niet erg. Vriend is ook geen loser omdat hij geld moet lenen. Was een nare situatie voor hem: toenmalige vriendin had hem financieel uitgekleed. Dat vertelde ik om aan te geven dat wij de enige waren die hem toen wilde steunen. Ik vond het best aardig van mijzelf om hem dat geld te willen lenen, toch? (En ook erg okee van hem om dat niet aan te nemen, maar het zelf op te willen lossen).[/quote]

en toch vind je het een loser. Ondanks dat hij het zelf heeft opgelost en geen geld van jullie heeft geleend.

Verder snap ik niet waarom je die opmerking naar hem maakte over die relatie als het pas net uit is met die vriendin. ????? dat snap ik niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Maar waarom schreef je nou dat hij niet in staat was relaties te behouden, als hij toen nog een vriendin had? Hij had toch een relatie?

Overigens snap ik dan ook niet dat hij zo op zijn teentjes getrapt is dan, want dan had jij ook geen gelijk (hij had immers wél een vriendin toen).
quote:johanna65 schreef op 27 december 2009 @ 17:06:

En nu nog komt bij erge ruzies dit mailtje weer boven. Niet omdat ik nog boos ben op vriend, maar omdat ik mij toen niet door man gesteund voelde. Ah, dus je haalt bij ruzies, waarin je waarschijnlijk niet je gelijk krijgt of geen steun vindt, oude koeien uit de sloot? Steeds maar weer als voorbeeld nemen? Jouw man zal waarschijnlijk altijd bij z'n mening blijven en hij kan jou nooit meer die steun terug geven die je toen nodig had. Wat kan jouw man dan nog aan deze situatie veranderen? Je zult verder moeten, wat er ook allemaal voorgevallen is. En stop alsjeblieft met het benoemen van deze mail in ruzies, dat levert je wellicht niets op.
quote:mylenevalerie schreef op 27 december 2009 @ 17:08:

[quote]johanna65 schreef op 27 december 2009 @ 17:06:

Discussie op dit forum over wijn en vlees: dat waren maar voorbeelden. Dat hij dingen verdraaid of soms over kleinigheden (vlees was nog heel lichtroze) heel moeilijk kan doen. Vind ik verder niet erg. Vriend is ook geen loser omdat hij geld moet lenen. Was een nare situatie voor hem: toenmalige vriendin had hem financieel uitgekleed. Dat vertelde ik om aan te geven dat wij de enige waren die hem toen wilde steunen. Ik vond het best aardig van mijzelf om hem dat geld te willen lenen, toch? (En ook erg okee van hem om dat niet aan te nemen, maar het zelf op te willen lossen).[/quote]

en toch vind je het een loser. Ondanks dat hij het zelf heeft opgelost en geen geld van jullie heeft geleend.

Verder snap ik niet waarom je die opmerking naar hem maakte over die relatie als het pas net uit is met die vriendin. ????? dat snap ik niet.Dat, dus
Lijkt het je verstandig om zo te blijven vasthouden aan dit incident als je eigen relatie onlangs al eens op de klippen is gelopen?
Dat ik nu niet meer zo aardig over hem ben, heeft vnl. met die mail te maken. Toentertijd had ik echt niets tegen hem. Alleen schrijf ik nu over die tijd en kom ik met terugwerkende kracht een beetje hatelijk over.

@your wake-up-call: ik probeer reacties zoals die van jou los te krijgen. Maak ik van een mug een olifant? Ik wil echt graag weten hoe anderen hier tegenaan kijken.

Gaat dus niet om wat vriend van mij vindt, maar dat man mijn actie sterker veroordeelt dan die van vriend.

En dat ik een half jaar na dato nog steeds kan roepen: jij kiest ook niet 100 procent voor mij, want van de zomer.....

(en dat is natuurlijk ook niet goed, maar ik zou zo graag horen dat mijn reactie op zijn minst begrijpelijk was, ook al was het dan niet okee)
TO,

Ik geef je groot gelijk. Ten eerste had die vriend dat soort dingen gewoon live aan je man kunnen vertellen. Ten tweede had je man, die de leugens herkende dus, niet op jou, maar op die vriend kwaad kunnen worden.

Ik zou die vriend negeren en jouw man vragen die gast niet meer uit te nodigen als jij thuis bent.

Inderdaad zou je man inderdaad die vriend ook moeten dumpen.

Ik zeg dit hoewel ik slechts een kant van het verhaal ken, maar (gelukkig aantoonbare) leugens vertellen in een email over de partner van een vriend gaat gewoon te ver. Full stop.

Sterkte!
Johanna, jij vraagt/eist erkenning van je man, dat jouw aktie niet erger was dan die van vriend. Waarom heb je dat nodig denk je? Twijfel je er zelf aan? Of heb je het gevoel dat jouw man niet echt voor jou gaat?
quote:johanna65 schreef op 27 december 2009 @ 17:12:

Dat ik nu niet meer zo aardig over hem ben, heeft vnl. met die mail te maken. Toentertijd had ik echt niets tegen hem. Alleen schrijf ik nu over die tijd en kom ik met terugwerkende kracht een beetje hatelijk over.

@your wake-up-call: ik probeer reacties zoals die van jou los te krijgen. Maak ik van een mug een olifant? Ik wil echt graag weten hoe anderen hier tegenaan kijken.

Gaat dus niet om wat vriend van mij vindt, maar dat man mijn actie sterker veroordeelt dan die van vriend.

En dat ik een half jaar na dato nog steeds kan roepen: jij kiest ook niet 100 procent voor mij, want van de zomer.....

(en dat is natuurlijk ook niet goed, maar ik zou zo graag horen dat mijn reactie op zijn minst begrijpelijk was, ook al was het dan niet okee)*Ziet in glazen bol het single-bestaan van TO met rasse schreden naderen...*

(en dat is natuurlijk ook niet goed, maar ik zou zo graag horen dat mijn reactie op zijn minst begrijpelijk was, ook al was het dan niet okee)Dat is niet goed??? Dat is een bom onder je relatie leggen. Ga nog even zo door en je man zal zijn vriend gelijk geven en zijn koffers pakken.
...

Ik wil echt graag weten hoe anderen hier tegenaan kijken.

Ik vind de reactie van je man erg goed te begrijpen, jouw manier van praten over zijn vriend schetst van jou een weinig sympathiek beeld, en verder zou ik naar Wuiles luisteren. Die heeft namelijk toch altijd gelijk.
Wat wuiles zegt dus.
...

(en dat is natuurlijk ook niet goed, maar ik zou zo graag horen dat mijn reactie op zijn minst begrijpelijk was, ook al was het dan niet okee)

Waarom heb je die goedkeuring nodig? Waarom gaat er dan gelijk zoveel % af?

Is het de volle 100 % als jouw man jou altijd gelijk geeft, jou overal in steunt, jouw voeten kust bij wijze van spreken.

Je zult moeten leren dat je ook dingen in je eentje zult moeten doen, niet iedereen hoeft het altijd met je eens te zijn. Het is nergens voor nodig dat je dit telkens aanhaalt, het zet je alleen maar verder van je man af.
minny, ik denk dat TO onzeker is omdat ze relatieproblemen hadden en een half jaar uit elkaar geweest zijn...

Inderdaad is het enorm frustrerend als je partner ineens één of andere stokoude ruzie uit de kast trekt en roept: 'jamaar vorig jaar februari zei jij.....'

Is zeker geen slimme zet. Wat gaat het je opleveren als hij zegt dat die mail van die vriend fouter was dan die van jou? Ben ik overigens met je eens hoor, maar welke problemen gaat dat precies oplossen voor je?
Zei ik al dat ik jouw mail inderdaad op alle fronten fout vind, en dat ik je man groot gelijk geef?
Punt 1. Jullie moeten allebei stoppen met oude koeien steeds opnieuw op te dreggen. Dat is namelijk echt een kenmerk van "op een slechte manier discussiëren", zeker in je relatie.

Punt 2: Ik denk dat we hier een nogal gekleurd verhaal horen over die mail. Ik denk niet dat je liegt, maar ik denk dat je man dingen heel anders heeft gelezen dan jij, jij voelde je 10000 keer meer aangesproken en gekwetst dan hij. Dat is logisch, er stonden geen leuke dingen over jou in..

Punt 3: Het was niet aan jou om te antwoorden op die mail. Zoiets had je wel kunnen doen na overleg met je vriend, maar hoe goed je ook bent met elkaars mailaccounts.

Als je vriend principieel ingesteld is, kan ik me voorstellen dat hij, droog gezien, de "fout" van ongevraagd zijn mail beantwoorden zwaarder weegt dan zijn vriend die een nare mail stuurt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik denk eerlijk dat jullie twee aan elkaar gewaagd zijn.

Zoals zoveel anderen al hebben gezegd in de voorgaande pagina's, jij hebt totaal geen respect naar de vriend van je man toe. Dat is op zich niet zo erg, je zult er je redenen voor hebben, een paar heb je hier genoemd. Maar nu je ziet hoe de vriend over jou denkt is het huis opeens te klein? Wees sportief en zeg gewoon dat jullie elkaar wederzijds niet zo respecteren en dan kan deze hele episode de prullenbak in.

Los daarvan, het is natuurlijk niet goed te praten dat je vertrouwelijke mails van derden leest. Er ligt een hele duidelijke grens tussen toegang hebben tot je partners mail en stukken lezen die anderen in vertrouwen naar hem toe sturen. Dat je die grens niet ziet is misschien een reden waarom de vriend, de tuthola, principiële twijfels over je heeft. Twijfels die je man met de mantel der liefde bedekt. Maar dat je die grens willens en wetens keihard overschreden hebt door die mail te beantwoorden is wellicht de reden dat je man nu zo boos op je is.
Denk dat man naar jou toe wel zo durfde te reageren, jij blijft toch wel (blijkbaar). Naar zijn vriend toe durft hij dat misschien niet. Zijn kant kiezen is wellicht de "veilige" keuze.

En ja, het was geen handige aktie van je. Echter, ik snap wel dat je het gedaan hebt. Vriend komt in elk geval niet meer bij jullie thuis, en dat is maar goed ook denk ik.
Er is een verschil tussen iemand niet moeten, en een mail over diegene naar diens partner te sturen.
quote:rider schreef op 27 december 2009 @ 17:16:

[...]

Ik vind de reactie van je man erg goed te begrijpen, jouw manier van praten over zijn vriend schetst van jou een weinig sympathiek beeld, en verder zou ik naar Wuiles luisteren. Die heeft namelijk toch altijd gelijk.

*heft het glas op Rider*
Als vriend zo goed bevriend was, zou het weleens heel goed kunnen dat die bewuste vriend heel erg goed wist dat zowel TO als ook haar man elkaars mail lezen, vrouwen kunnen vals zijn, maar mannen echt niet minder.
quote:ronniemitchel schreef op 27 december 2009 @ 17:24:

Als vriend zo goed bevriend was, zou het weleens heel goed kunnen dat die bewuste vriend heel erg goed wist dat zowel TO als ook haar man elkaars mail lezen, vrouwen kunnen vals zijn, maar mannen echt niet minder.En dat is een feit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven