Valse mail over mij aan mijn man

27-12-2009 16:16 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerst een situatieschets vooraf: man en ik hebben een moeilijke peirode achter de rug, zijn ook een half jaar uit elkaar geweest. Man heeft toen veel steun gehad aan een vriend van hem, waar hij vast veel details over ons huwelijksleven heeft gegeven.

Ik heb niets tegen die vriend, hij is een beetje een loser, maar dat vind ik vooral zielig, het is niet zo dat ik hem niet mag.

Nu zijn man en ik het weer samen aan het proberen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar nu is er afgelopen zomer iets gebeurd dat tussen ons in blijft staan. Vriend kwam met zijn nieuwe vriendinnetje bij ons barbequen. Vriend is een beetje een tuthola (ging bijvoorbeeld zijn vlees niet opeten omdat het niet helemaal gaar zou zijn), dus echt een gemakkelijke sfeer was er niet, maar het was zeker niet vervelend.

Een dag later kijk ik in de mail van man (doen wij altijd, geen wantrouwen ofzo, hij zit veel op de weg en ik kan dan doorgeven als er wat belangrijks gemaild is). Heeft vriend een mail over mij gestuurd waar de honden geen brood van lusten. Anderhals A4 met alleen maar akelige dingen. Sommige dingen pertinent onwaar (dat weet mijn man ook gelukkig) en sommige in de trant van dat ik niet goed voor mijn man ben en dat het beter af is zonder mij.

Een voorbeeld: Wijzelf drinken rode wijn, vriend ook. Maar omdat ik niet wist wat zijn vriendin dronk, kocht ik voor de zekerheid een fles witte wijn erbij. Ik vraag haar die avond wat ze wil drinken en ze zegt: witte wijn. Ik vraag vriend en die zegt: doe mij dan ook maar witte wijn. Ik zeg terug: maar je mag ook gewoon rode drinken hoor. Sterker nog, ik heb meer rood dan wit in huis (ik dacht: als we al voor de bbq met wijn beginnen en zij drinken lekker door, heb ik wellicht aan 1 fles voor met z'n twee-en niet voldoende). Vriend antwoordt: doe dan maar rood.

Dan schrijft hij in zijn mailtje: ik mocht niet zelf kiezen wat ik wou drinken. Mijn man wist gelukkig dat het anders zat, maar zo staat die hele mail vol van met verdraaiingen waarvan het lijkt of ik een heel akelig persoon ben.

Afijn, ik lees dat en zit totaal verbaasd achter mijn computer. Ik heb nooit onaardig tegen vriend gedaan. Mijn man heeft zelfs een keer toen hij in de problemen zat (ik schreef al: hij is een beetje een loser) aangeboden dat hij ons spaargeld renteloos kon lenen. Heeft hij niet gedaan, maar hoeveel vrouwen zeggen tegen hun man: joh, leen gewoon ons geld (10.000 euro ging het om) aan je vriend.

Dus ik was mij van geen kwaad bewust en dan zoiets en heb toen vast verkeerd gereageerd. Ik mailde een zinnetje terug: Dat is een aardig mailtje, en dat voor iemand die zelf niet in staat is een langdurige relatie in stand te houden. (Vriendinnetje van afgelopen zomer is inmiddels ook weer uit beeld).

Maar nu komt het: mijn man is woedend over die mail van mij, en relativeert alles van vriend. Was niet allemaal niet zo bedoeld, was om hem te steunen, was alleen verkeerd overgekomen, etc. Mijn mail daarentegen kreeg kwalificaties als: smakeloos en echt heel erg fout.

Daar zit ik mee. Het voelt of mijn man helemaal de kant van vriend heeft gekozen. Ik ben echt heel erg geraakt door alle lelijke dingen die vriend over mij heeft geschreven (ook al zijn die aantoonbaar niet waar) en voel mij in de steek gelaten door reactie van mijn man. Of zie ik het verkeerd? Ook kritische reacties, waardoor ik e.e.a. anders kan gaan zien, zijn welkom.
Hou oud is de mail? Was het net binnen en heb je zonder overleg met je man jouw reactie verstuurd? Was de mail al ouder en heeft je man gereageerd? Zoja, hoe heeft hij gereageerd en wanneer wilde hij dit met je bespreken?
Jouw man zou razend moeten zijn idd...op die vriend. Je hebt alle recht om van je af te bijten, en zeker als iemand je zo de grond in trapt. Dit hoef je niet te pikken hoor, van allebei niet. En die vriend, die kwam er niet meer in bij mij.

Wat een rotstreek trouwens.
Het is wellicht niet handig om tussen iets van je man en zijn vriend te komen, maar waarom is je man zo woedend op jou? Kan hij dat uitleggen?
Oei, wat vervelend.

Ik vind dat je man tegen die vriend tekeer hoort te gaan, niet tegen jou. En dat mag je hem duidelijk maken ook.

We een heel vervelende situatie waar die zogenaamde vriend jullie in brengt, maar je hebt m.i. het volste recht hierop te reageren en als je man jullie relatie ook wil redden hoop ik voor hem dat hij hier wat zinnigs mee doet.
Een kritische reactie valt hier denk ik niet goed te geven, omdat wij de mail niet hebben gelezen
Was jouw man het eigenlijk eens met zijn vriend, stiekem?
.
Het was -denk ik- onverstandig om die mail zelf te beantwoorden. Ondanks dat het bij jullie de gewoonte is dat jij zijn mail leest, vind ik dat niet netjes.

En de inhoud van jouw mailtje is ook niet zo netjes, dus daar zou nik gewoon naar je man en zijn vriend je excuus voor aanbieden, dan heb je jouw aandeel in de negativiteit opgelost.

Daarnaast vind ik echter dat jouw man aan zijn vriend duidelijk moet maken dat hij het niet eens is met de inhoud van diens mail, en dat hij daarvoor ook excuses naar jou verwacht. Ik vind dat jouw man in die zin achter jou moet gaan staan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:johanna65 schreef op 27 december 2009 @ 16:16:Dus ik was mij van geen kwaad bewust en dan zoiets en heb toen vast verkeerd gereageerd. Ik mailde een zinnetje terug: Dat is een aardig mailtje, en dat voor iemand die zelf niet in staat is een langdurige relatie in stand te houden. (Vriendinnetje van afgelopen zomer is inmiddels ook weer uit beeld).Begrijp ik nou goed dat jij hebt gereageerd - zonder dat je man dat wist - op een email die niet voor jou bedoeld was?! Dat vind ik een hele domme actie van jou!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
ik vind het eerlijk gezegd niet netjes dat je iets hebt teruggestuurd...

Hij stuurde het in vertrouwen naar jouw man.. dat hij je niet mag, so be it. Wat interesseert jou zijn mening?? Als je m toch een loser vindt.

Snap daarentegen wel dat je de reactie van je man ronduit klote vindt. Hij kent die vriend wel beter, begrijpt misschien meer hoe hij die mail bedoelt.. maar toch.. als iemand heel negatief deed over mijn vriend zou ik zeggen: prima dat jij m niet mag, maar ik hoef dat allemaal niet te horen.
Ik zou onder geen beding mijn excuses aanbieden aan die vriend, je hoeft je hoofd niet voor hem te buigen. Hoe haalt ie het in zijn hoofd...
Ik vind het op zich wel begrijpelijk dat je op die mail gereageerd hebt, maar die mail was toch niet aan jou gericht? Het zou beter geweest zijn als je dit eerst met je man had besproken zodat hij dit met die vriend kon bespreken, maar ik vind het ook wel raar dat je man zo tekeer gaat.
Als je alleen dat zinnetje hebt teruggestuurd, dan vind ik het nog meevallen eigenlijk. Raar dat je man een betoog van 1,5 A4 wel trekt, maar dat ene zinnetje niet. Heel raar...

Vandaar mijn vraag: Is jouw man het stiekem eens met vriend?
Ik denk ook niet dat ik zelf teruggemaild zou hebben. Wel zou ik met manlief besproken hebben hoe hij hiermee omgaat richting de vriend. Ik zou wel van mijn man verwachten dat hij zijn vriend duidelijk maakt dat zijn vrouw met respect behandeld dient te worden.

Jouw mailtje was onhandig, het zijne was oneerlijk, grof, gemeen en vernederend. Het lijkt me duidelijk wat erger is, en ook dat je man dat ook wel zou moeten inzien...
Overigens vind ik de manier waarop je die vriend beschrijft (looser, tuthola, geen relatie vast kunnen houden) ook niet echt getuigen van veel respect.

Ik snap het wel, want je bent natuurlijk boos.

Maar als je die vriend altijd al zo hebt bezien, dan kan ik me voorstellen dat het voor je man moeilijk is om er tussenin te staan; tussen een vouw die zijn vriend eigenlijk een looser vindt, en een vriend die zijn vrouw slecht voor hem vindt.

En is het eigenlijk zó gek dat die vriend jou slecht voor je man vindt? Je man heeft destijds zijn relatieproblemen bij hem uitgestort... die vriend heeft daarbij waarschijnlijk een slecht beeld van je gekregen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Was niet slim om terug te mailen... dit mailt die vriend aan jouw man, niet aan jou dus.
Hoe vervelend die mail van die vriend ook was/is, je had er beter aan gedaan om jezelf niet te verlagen op vriend's manier (dat hij geen lange relatie in stand kan houden). Dan had je laten zien dat je tegen kritiek kunt, maar nu speel je de bal net zo hard weer terug waar niemand iets mee opschiet.

Ik zou even langsgaan en alle misverstanden uit de weg praten, ik neem aan dat jouw man nog wel bevriend wil zijn met vriend.
Ik zou niet bevriend willen zijn met iemand die zo respectloos over mijn partner praat...
quote:liefkleinwatermannetje schreef op 27 december 2009 @ 16:36:

Ik zou niet bevriend willen zijn met iemand die zo respectloos over mijn partner praat...Ligt er aan... Ik heb ook een partner gehad waarbij het volkomen terecht was, wat mijn vriendinnen erover zeiden.
quote:minny schreef op 27 december 2009 @ 16:38:

[...]

Ligt er aan... Ik heb ook een partner gehad waarbij het volkomen terecht was, wat mijn vriendinnen erover zeiden.Tsja, soms klikt het gewoon niet met 'vrienden van...'. Het lijkt mij voor de man van TO ook een best moeilijke situatie, hij staat er toch tussen in.
anoniem_67014 wijzigde dit bericht op 27-12-2009 16:41
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Wat had je gedacht te bereiken met je eigen e-mailtje?
Pcies, het hoeft ook helemaal niet te klikken met de vrienden van je man, andersom hoeft hij jouw vriendinnen ook niet te mogen.
Oh, er is al veel gereageerd. Ik heb het geprobeerd objectief weer te geven, dus om antwoord te geven op de vraag van oa. pomiedoe en tonkje: Ja, ik was ook fout en heb zonder overleg met mijn man gereageerd op een niet leuk manier. Daar is mijn man dus boos over (en waarschijnlijk terecht).

Verder heeft hij diezelfde avond die vriend gebeld en gezegd dat hij het allemaal niet zo handig vindt. Ik was zelf niet aanwezig toen man met vriend belde, dus ik weet niet precies wat er gezegd is. Maar volgens man heeft hij vriend echt wel te kennen gegeven dat hij het er niet mee eens is.

Maar: ze zijn wel gewoon vrienden gebleven, hebben het er verder niet meer over. Ik zou het er liever ook niet meer over hebben, maar wil wel graag horen dat mijn reactie echt niet slechter was dan de mail zelf. En dat doet man dus niet: mail van vriend was geschreven vanuit de beste intenties, alleen wat ongelukkig geformuleerd en mijn reactie was smakeloos. Dat zit mij dwars. Overigens komt vriend hier niet meer over de vloer, maar ik heb niet ge-eist dat man de vriendschap verbreekt, dus ze zien elkaar nog geregeld, bij hem of op neutraal terrein.
Ik heb ook wel vriendinnen die ooit een partner hadden waarbij ik dacht: foute boel. En dan geef ik ze advies, en als ze dat overwogen hebben en toch ervoor kiezen om bij hun partner te blijven, dan vind ik dat prima, probeer ik ze te steunen en sta ik evengoed met open armen, een doos tissues, thee en Ben & Jerry's als het fout loopt. Advies hoeft niet respectloos te zijn.

Als deze vriend het niet eens is met Man z'n partnerkeuze kan hij dat ook normaal doen, zonder gemeen te zijn en te liegen (en ja, ik ben me er wel bewust van dat we maar één kant van het verhaal horen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven