Mijn juspannetje...
zondag 27 december 2009 om 13:04
Ooit, jaren terug toen ik op mijzelf ging wonen, heb ik van mijn oma'tje een gietijzeren juspan gehad. Heel lief. Echt een heel mooi ding, ware het dat ik niet zo graag vlees eet. Ding is toen op een gegeven moment ongebruikt in een doos op zolder beland.
Drie verhuizingen later kwam ik mijn juspannetje weer tegen. Koken vind ik inmiddels een stuk leuker dan op mijn 18e, en aangezien mijn vriend wel een vleeseter is is mijn juspannetje dus weer terug in de keuken.
Alleen, ik weet niet wat ik ermee aan moet .
Wat vinden jullie een lekker recept om in een juspannetje te maken?
Drie verhuizingen later kwam ik mijn juspannetje weer tegen. Koken vind ik inmiddels een stuk leuker dan op mijn 18e, en aangezien mijn vriend wel een vleeseter is is mijn juspannetje dus weer terug in de keuken.
Alleen, ik weet niet wat ik ermee aan moet .
Wat vinden jullie een lekker recept om in een juspannetje te maken?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
zondag 27 december 2009 om 13:31
zondag 27 december 2009 om 14:55
zondag 27 december 2009 om 23:13
quote:tilalia2 schreef op 27 december 2009 @ 20:15:
Hoe groot is zo'n pannetje? Het lijkt me, als het klein is, uitmermate geschikt om allerhande susjes e.d. in te maken, of rozijnen in te wellen, maar hele gerechten? Of ruim een kilo gehaktballen?
Of heb ik de verkeerde pan op mijn netvlies?Heb hetzelfde op mijn netvlies.....
Hoe groot is zo'n pannetje? Het lijkt me, als het klein is, uitmermate geschikt om allerhande susjes e.d. in te maken, of rozijnen in te wellen, maar hele gerechten? Of ruim een kilo gehaktballen?
Of heb ik de verkeerde pan op mijn netvlies?Heb hetzelfde op mijn netvlies.....
zondag 27 december 2009 om 23:15
maandag 28 december 2009 om 08:57
Hahaha ja jus!
Toen ik mijn berichtje gepost had, dacht ik wel dat iemand dat zou zeggen
Mijn oma is helaas niet meer... Anders had ik het haar kunnen vragen. En ja Elninjoo, het is niet echt een praktische pan, maar toch... In nagedachtenis van mijn lieve oma zou ik het leuk vinden er af en toe eens wat mee te maken.
Gehaktballen is wel een goede Poezewoes. Dus echt een pak beschuit?? En hoeveel ballen haal je uit een kilo gehakt dan? Heb ik ook gelijk mijn jus
@mylenevalerie.
Die sjarlotjes zien er lekker uit! Kan ik het recept hier op viva vinden?
@paloma
Draadjesvlees inderdaad! Dat maakte mijn oma vroeger. Tjee helemaal vergeten.... Met mosterd at je dat dan. Zal eens kijken of ik daar een receptje van kan vinden!
Mijn juspannetje ziet er overigens zo uit:
Is nog best een redelijk grote hoor. Denk het formaat van de achterste op de foto.
Toen ik mijn berichtje gepost had, dacht ik wel dat iemand dat zou zeggen
Mijn oma is helaas niet meer... Anders had ik het haar kunnen vragen. En ja Elninjoo, het is niet echt een praktische pan, maar toch... In nagedachtenis van mijn lieve oma zou ik het leuk vinden er af en toe eens wat mee te maken.
Gehaktballen is wel een goede Poezewoes. Dus echt een pak beschuit?? En hoeveel ballen haal je uit een kilo gehakt dan? Heb ik ook gelijk mijn jus
@mylenevalerie.
Die sjarlotjes zien er lekker uit! Kan ik het recept hier op viva vinden?
@paloma
Draadjesvlees inderdaad! Dat maakte mijn oma vroeger. Tjee helemaal vergeten.... Met mosterd at je dat dan. Zal eens kijken of ik daar een receptje van kan vinden!
Mijn juspannetje ziet er overigens zo uit:
Is nog best een redelijk grote hoor. Denk het formaat van de achterste op de foto.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused