wat zouden jullie doen...

28-12-2009 07:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
voel me zo klote

twee maanden geleden kwam vriend met mededeling een ander onmoet te hebben en daar een paar keer mee gezoend te hebben.

hij gaf aan dat hij het zelf ook even niet meer wist (we hebben een hele moeilijke relatie achter de rug met veel ruzie en soort van zorgkant van hem naar mij omdat ik door omstandigheden veel dingen zelf niet meer kon)

hij gaf aan dat hij het met haar ook niet wist maar met mij ook niet meer en dat hij rust wilde

iedereen zei: geef hem die rust. het domste wat je kan doen is hem nu bellen dat je het moeilijk vindt of dat je hem mist

omdat ik hetzelf niet meer helder zag werd mij uitgelegd dat elke seconde nu telde: elk telefoontje van mij jaagde hem momenteel meer weg en dreef hem in haar (warme) armen.

terwijl als ik niet zou bellen hij het misscihen ook moeilijk zou vinden (waarom belde ik niet? misschien schuldgevoel) en zou het kunnen dat het meisje bv ook aan hem zou gaan trekken wat bij hem tot irritatie zou leiden.

maar het ging gewwoon niet. ik heb hem bijna elke dag wel een keer gebeld. omdat ik gewoon bang was dat hij me zou vergeten en nog banger dat hij naar haar toe zou gaan (dom dom dom)

we zijn nu een tijd verder en ik voel me echt rot. gisteren vertelde hij dat hij gewoon geen gevoelens meer voor me had. ook bleek dat hij afgelopen maand echt veel bij haar is geweest.

ik blijf maar met de vraag spoken: wat als ik hem met rust had gelaten een maand. hij vroeg erom. iedereen zei het....

ik kan het niet loslaten.

maar ik kon het ook niet opbrengen hem met rust te laten, het ging gewoon niet, ik wilde hem aangeven dat hij gewoon moest vechten.

zit er echt doorheen nu
Je hebt je best gedaan voor zover in je macht lag. Helaas, hij wil je niet meer en de relatie is over. Als je niet gebeld zou hebben, was misschien hetzelfde gebeurd. Dat weet je niet zeker en het heeft ook geen zin daar nu steeds over na te denken. Het is zoals het is, het is over.

Sterkte met je liefdesverdriet!!
Het is over. Dat is hard, dat doet zeer en je had anders gewild. Toch is dat wat er aan de hand is. Natuurlijk zit je er doorheen. Bel een vriendin en ga uithuilen. Bel een andere vriendin en ga lekker samen naar de bioscoop. Zoek afleiding.

Stop met contact zoeken. Niet omdat dit hem verder bij je weg drijft, maar omdat het niet goed voor jou en je zelfvertrouwen is. Probeer je op jezelf te richten en voor jezelf te zorgen.

Heel veel sterkte!
wat denken jullie had het geholpen

op het begin gaf hij echt aan dat hij het echt allemaal niet wist ook zeker geen relatie met haar wilde maar dat hij rust rust rust van mijn kant wilde

maar dan naderde het weekend en dan werd ik helemaal gek in mijn hoofd. waar is hij? wat doet hij?

en zo belde ik hem natuurlijk niet op, ik belde hem dan met een dingetje gewoon ff babbelen en die gesrpekken waren op zich ook wel redelijk

ik heb ook wel zitten huilen aan de telefoon en ook waarom dit waarom dat

ik weet dat mannen daar een hekel aan hebben en hij vooral

iedereen om me heen zei: wees glashard, dat is het beste

maar we zijn nu een maand verder en om dat nu nog te gaan doen...

ik heb echt het idee dat dat niet meer uitmaakt
quote:zalmsnippertje schreef op 28 december 2009 @ 07:38:

wat denken jullie had het geholpen

(...)

ik heb echt het idee dat dat niet meer uitmaakt

Nee, zalmsnippertje, het maakt niet meer uit. Achteraf bezien weet je ook niet of het had geholpen als je hem gewoon met rust had gelaten. Misschien wel, misschien niet. Maar maakt dat nu echt nog uit?

Nu maakt het in ieder geval helemaal niet meer uit wat je doet. Sorry, ik snap dat het hard klinkt, maar het is zo triest als je hoop houdt op iets wat door de andere partij al is gestopt. Niet hopen, accepteer het, huil, schreeuw, ga met een vriendin iets doen om je af te leiden, stort je op je werk, wat dan ook, maar laat de relatie voor wat hij was. Hij was, hij IS niet meer.
dit klinkt kut echt
Ik ben ook bang dat Teigera honderd procent gelijk heeft, zalmsnippertje... Hard maar waar.
...
ja nou weet je hoe de mensen om me heen redeneerden

als je gaat bellen gaat hij naar haar toe (lekker met haar leuke dingen doen weg van dat huilende mens en vooral lekker samen lachen zo van "ja moet je horen belde ze weer")

als je niet gaat bellen kan hij naar haar toegaan. maar er is ook een grote kans dat hij na een paar weken denkt zo van: waar ben ik mee bezig. hij mist je en ziet in dat het nieuwe meisje ook niet alles is. misschien is het meisje wel aan hem gaan hangen zo van: ik wil niet dat je nog contact met je ex hebt enz.

maar ik dacht:

als ik nou niets van me laat horen dan maak ik het hem wel heel makkelijk. en denkt hij misschien ook dat het mij niet zoveel kan schelen en misschien zelf ook alweer op zoek ben

ik had zo bedacht: stel ik zou hem vertellen dat ik een ander heb en hij zou mij niet meer bellen dan zou ik zelf deknen van o het boeit hem kennelijk ook niet zo
Je hebt door juist wel of geen contact te zoeken toch geen invloed op zijn gevoelens?

Je moet niet zoveel willen bedenken en redeneren.

Je schiet er niks mee op.

Hij zegt geen gevoelens meer te hebben.

Hard, maar wel duidelijk.
quote:zalmsnippertje schreef op 28 december 2009 @ 08:45:

als je niet gaat bellen kan hij naar haar toegaan.

Dit is wel écht de theorie van een rocket scientist Wat een onzin... Als je wel belt, kan hij ook naar haar toegaan. Je kan bellen wat je wil, maar op een gegeven moment stelt 'ie of z'n beltonen zo in, dat 'ie niet meer overgaat als jij belt, of hij drukt je gewoon weg, wat ik ook zou doen als ik genoeg zou hebben van iemand die het niet wil begrijpen.

maar er is ook een grote kans dat hij na een paar weken denkt zo van: waar ben ik mee bezig. hij mist je en ziet in dat het nieuwe meisje ook niet alles is. misschien is het meisje wel aan hem gaan hangen zo van: ik wil niet dat je nog contact met je ex hebt enz.

Die kans bestaat. Of het ook gaat gebeuren is een tweede.

Het kan ook zijn dat hij je niet mist, dat hij het naar z'n zin heeft met haar, dat ze verliefd zijn/worden, etc.

Er is nog een mogelijkheid: misschien raakt hij het gezeur van jullie beiden zat en ontmoet een ander die niet zeurt.

Je kan wel van alles bedenken, maar zeker is iig dat je er geen conrole over hebt en dat je moet stoppen met theorieën bedenken hoe te handelen. Daar schiet je echt niets mee op.

Sterkte meisje, het is even kut, maar miljoenen zijn je voorgegaan en dat verdriet gaat heus wel over.
Zalmsnippertje, het doet er niet meer toe. Blijf niet hangen in wat je had kunnen doen en niet had kunnen doen. Daar krijg je hem niet mee terug. Je krijgt hem sowieso niet terug. Hij heeft er een punt achter gezet, voor hem is het op. Het is over.

Wat schiet je er mee op door te blijven denken "wat als ik niet had gebeld". Serieus, wat win je daarmee?
ja nou ja ik zit wel met een kutgevoel de hele tijd zo van: ik had hem met rust moeten laten....maar ik kon het gewoon niet.

echt niet

en ik weet dat het hem irriteerde maar gewoon de onzekerheid en onduidelijkeheid en het idee dat hij bij haar kon zijn...
Hoi Zalmsnippertje,

Het is nu heel moeilijk voor je, dat snap ik. Maar het is niet iets waar je invloed op hebt of op had kunnen hebben... Dat is naar om te voelen en je doet er dan nu ook goed aan om zoveel mogelijk afleiding te gaan zoeken. Met vrienden, die om je geven. Laat je verdriet ook toe: huil, schreeuw en heb even goed medelijden met jezelf. Maar probeer om door te gaan voor jezelf. Een geliefde verliezen, die jou verlaat, is gewoon heel erg moeilijk en k*, maar het zijn wel de dingen in het leven, die iedereen kan overkomen, waar je geen invloed op hebt. Op dit moment doet het er inderdaad ook niet meer toe, zoals Haley zegt. Zoek desnoods hulp bij een professional om er overheen te komen. na een tijdje wordt het echt beter (ook al lijkt dat nu niet zo!). probeer nu te accepteren dat je niet alles in het leven in de hand hebt en weet dat je het waard bent, nog steeds.

Veel sterkte en blijf schrijven!! dat helpt echt!
Only dead fish go with the flow
Waarom denk je daar dan ook aan? En zoals meerdere mensen zeggen: Wat schiet je er mee op om daaraan te denken?
Als de liefde over is, maakt het niet meer uit wat je wel of niet doet. Over is over. Soms blijven mensen bij elkaar uit schuldgevoel, maar is dat dan wat je wilt van een relatie?

Uithuilen en overnieuw beginnen.

En ja, dat zal best tijd kosten. Zeker omdat je wel nog aan hem hangt. En dat allemaal in de donkere dagen van het jaar....

Kop op. Over 3 maandjes is het lente. Dan komt het vast weer helemaal goed met je.
quote:zalmsnippertje schreef op 28 december 2009 @ 08:45:

als ik nou niets van me laat horen dan maak ik het hem wel heel makkelijk. en denkt hij misschien ook dat het mij niet zoveel kan schelen en misschien zelf ook alweer op zoek ben

ik had zo bedacht: stel ik zou hem vertellen dat ik een ander heb en hij zou mij niet meer bellen dan zou ik zelf deknen van o het boeit hem kennelijk ook niet zo

Wat wil je nou?

Wil je echt in your face horen dat je uit zijn leven moet blijven?

Moet het zo hard voor tot je doordringt dat er iemand anders is waar hij van houdt?

Hij heeft geen gevoelens meer voor je. Geloof hem maar. Geloof hem omdat je jezelf vernedert door aan zijn been te gaan hangen.

Niet doen lieffie, het is klaar nu. Duik in de liefdespijn en worstel je er doorheen.

En bel hem niet meer.

Gooi het er hier maar uit, maar niet meer bij hem, die tijd is geweest.
Zalmsnippertje, dit heeft niets te maken met jouw wel of niet bellen. Dit heeft te maken met zijn gevoelens voor jou. Die zijn weg. Hard, zeer pijnlijk, maar waar. Je kan hier niets aan doen.

Je hebt je best gedaan en je hebt niet gewonnen dit keer.

Ik ben het eens met Teigera. Je kan niets anders dan accepteren. je kan hem nogmaals vertellen dat je van hem houdt. Dat hij je pijn heeft gedaan. Slik de ellende door en ga door met je leven. En vraag jezelf heel eerlijk af: mis je HEM of mis je het samenzijn? Want wil je inderdaad een man die liever bij een ander is? Met een beetje, zelfs een heel klein beetje eigenwaarde, hoort je antwoord NEE te zijn.

Veel sterkte!
Volg je hart. Dat klopt.
Zalmsnippertje, je kan nu alleen maar verder gaan. Ik ben zeg maar ooit de andere partij geweest. Lang geleden al weer. Relatie zat al met al niet goed, kwam iemand van vroeger tegen. Na 8 jaar, binnen no time uit elkaar. Ik moest daar aan toe geven. Hij wachtte toch op mij, vond het moeilijk verder te gaan. Maar, mijn gevoel was totaal bij "de nieuwe": wat mijn ex ook zei of deed, ik ergerde mij er alleen maar aan. Zeker 1.5 jaar uit elkaar geweest, ex verder, ik verder (al met al alleen... was helemaal niet toe aan een nieuwe relatie). Pas toen.. door de rust (mijn ex ging verder... ook met anderen), door te voelen wat ik miste (mijn ex hoorde ik niet meer of die dacht - zoals zijn goed recht was - get lost).. wist ik pas wat ik wilde. Je weet echt pas wat je wel/niet mist als het er niet meer is! Gelukkig was dat van 2 kanten. Nu al weer vele jaren samen, getrouwd en zwanger van onze eerste.

Kortom: ik zeg niet dat jullie bij elkaar terug komen, maar als dat al zou gebeuren... geef hem dan de ruimte. Het werkt averechts door als een soort mug om hem heen te blijven vliegen. Alles dat je nu doet, zal negatief binnen komen :( Been there. Heel veel sterkte... probeer echt afleiding te zoeken. Je staat stil als je nu blijft wachten, leef door: of je komt weer samen... of, je wordt gewoon heel erg gelukkig met iemand anders. Maar, ga nu niet wachten... Leef!
Al had je hem gouden bergen beloofd, echt, als iemands gevoel weg is, is het weg. De enige manier om hem ooit terug te krijgen is door hem los te laten. Dat klinkt heel moeilijk, maar is echt waar.

Ook is heb mijn ex los gelaten (nummer weggedaan, zijn spullen uit huis laten halen, foto's weg, enz) en nu staat hij ineens voor mijn deur dat ie me terug wil. (en gek genoeg, ik denk dat ik het diep in mijn hart niet eens meer wil)

Huil uit bij je vriendinnen, ga lekker winkelen (help echt, ik heb zijn lege planken gelijk gevuld met nieuwe kleding) en wees heel lief voor jezelf. Dat helpt echt!!!!

Sterkte!
.
Wel bellen, niet bellen. Het maakt niets uit. Hij heeft een ander en wil geen relatie met jou. Dat doet pijn. Dat doet zeer. Dat is vreselijk. Niet te beschrijven. Maar het is wel hoe de situatie is.

Het advies om geen contact (meer) met hem op te nemen dat ook hier gegeven wordt, is er niet op gericht hem weer "in jouw netten te laten verstrikken" maar om jou in je waarde te laten. Je bent meer waard dan als een hondje achter iemand aanlopen. Dat moet je jezelf niet (willen) aandoen.

Huil uit en probeer los van hem te komen door afleiding, uithuilen, afleiding en nog eens uithuilen. Desnoods herhaal je dat 100x achter elkaar, net zo lang tot je weer eens echt keihard om iets moet lachen of ziet dat een man die je tegenkomt in de bus er eigenlijk wel heel aantrekkelijk uitziet. Dat moment gaat weer komen.

Je kan niet afdwingen dat iemand van je gaat houden door wel/niet te bellen, door wel/niet cadeautjes aan hem te geven, door wel/niet met hem te seksen, etc, etc. En als dat wel het geval is, dan is het heel voorwaardelijke liefde en ik vraag me af of dat hetgeen ik dat je jezelf toewenst.

Iemand vindt jou als persoon lief/leuk/geil/begerenswaardig en weet ik niet meer of niet. Of wil jij heel je leven lang continu maar bezig zijn met de gedachte "hoe kan ik mijn man bij me houden?" Vreselijk vermoeiend lijkt me dat. Moet je echt niet willen.
Hij vertelt hoor ik nu aan familie dat het met haar niet veel voorstelt en ZEKER geen relatie is volgens hem.

Sinds twee weken bel ik hem trouwens niet meer. Hij heeft mij nog twee keer gebeld met een zakelijke vraag. Die gesprekken waren niet vervelend maar ik deed wel gewoon zakelijk terug. Hij vroeg nog hoe het ging en ik zei goed.

Ik merk ook niet dat hij bv wil weten of ik een ander heb ofzo.

Het is wel zonde vin dik we zijn zoveel bij elkaar geweest dat er gewoon geen rek meer in het geheel zat. Wat rust nemen en dan eens de boel onde r de loep nemen was voor mij nog wel een optie geweest. Helaas voor hem niet.

Ik probeer nu echt wel goed door te gana met leven. Komt hij terug dan komt hij terug maar dat is niet vanavond of morgenochtend. Dat zal dan over een paar maanden zo niet nog verder zijn.

Ik richt me dus op positieve dingen. Het is wel moeiljk. Soms jeuken mijn handen enorm hem te bellen maar het moet gewoon niet. Kan ik beter gaan afwassen of ff de stad in.
Moeilijk is dat he loslaten in liefde of niet zalmsnipper? Vind je het op andere gebieden ook moeilijk?

Hij was heel duidelijk naar jou toe. Fijn dat je je nu op positieve dingen van je eigen leven richt en als je het gevoel weer krijgt bedenk dat van tevoren wat je gaat doen

Bijvoorbeeld:

1. Op je handen zitten.

2. Zonder mobiel een blokje om.

3. kijken of je voor een euro je avondmaal kan samen stellen in de winkel (zonder mobiel)

4. Spreek met een vriendin af : als ik sms:" help" dan doe ik het weer.

5. Post gelijk hier op het forum.

Heel veel sterkte ermee zalm en jij verdient iemand die wel voor je voelt . Dat is hij dus niet.
Zalm...je wil toch niet iemand die jou niet voor de volle 100% wil?!?!?!?!

Lik je wonden, er komt echt wel weer een ander waar je voor gaat vallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven