Wat moet ik nu doen?
maandag 28 december 2009 om 13:59
Ik heb sinds gisteravond continu het gevoel dat ik naar de wc moet, maar als ik dan zit komen er maar een paar druppeltjes uit. Ben gisteravond echt om de 5 min. naar de wc gerend. Ook heb ik last van een branderig gevoel en het gevoel dat ik het niet op kan houden. Ik heb er nu nog steeds last van, maar hoef niet meer om de 5 min. naar de wc te rennen (dus dat scheelt al weer iets).
Ik heb net al geprobeerd om mijn huisarts te bellen, maar die is pas morgenochtend weer te bereiken (die mensen zijn ook nooit te bereiken als je ze nodig hebt!) Ik heb geen idee waar ik last van heb of ik er mee kan wachten tot morgenvroeg en daarbij.. overmorgen ga ik een paar dagen naar vrienden en dan heb ik geen zin dat ik om het half uur naar de wc moet rennen, dus ik wil dit graag z.s.m. oplossen!
Wat moet ik nu doen?
Ik heb net al geprobeerd om mijn huisarts te bellen, maar die is pas morgenochtend weer te bereiken (die mensen zijn ook nooit te bereiken als je ze nodig hebt!) Ik heb geen idee waar ik last van heb of ik er mee kan wachten tot morgenvroeg en daarbij.. overmorgen ga ik een paar dagen naar vrienden en dan heb ik geen zin dat ik om het half uur naar de wc moet rennen, dus ik wil dit graag z.s.m. oplossen!
Wat moet ik nu doen?
maandag 28 december 2009 om 14:06
maandag 28 december 2009 om 14:19
Nee dus. Van 2 liter water achter elkaar drinken kun je heel, heel erg ziek worden. Dat is geen goed plan.drink met tussenpozen een glas watervang je ochtendurine op in een potjebel morgenochtend je huisarts en zeg hem/haar dat je denkt dat je een blaasontsteking hebtvertel hem/haar dat je alvast urine hebt opgevangen, dan kunnen hun dit 'strippen' zodra je het langsbrengtwaarschijnlijk wordt je dan 's middags tijdens het telefonisch spreekuur teruggebeld (of je moet zelf even bellen), als de test positief is kun je dezelfde middag nog een antibiotica kuurtje ophalen bij de apotheek
maandag 28 december 2009 om 14:26
Lijkt inderdaad wel heel erg op een blaasontsteking.
Wat bij mij altijd goed helpt;
- Heel veel water drinken gedurende de dag.
- Een overdaad aan vitamine C innemen (tabletten met hele hoge dosering). Dit kan geen kwaad, het teveel aan vit.c plas je gewoon weer uit.
- Zorg dat je bij elke plasbeurt helemaal leegplast, tot er echt geen druppel meer uit komt. Als er nl. nog wat urine in de blaas achterblijft dan zitten er ook bacterien in die zich dan gemakkelijk kunnen vermenigvuldigen.
Met bovenstaande maatregelen ben ik er altijd zo vanaf.
Wat bij mij altijd goed helpt;
- Heel veel water drinken gedurende de dag.
- Een overdaad aan vitamine C innemen (tabletten met hele hoge dosering). Dit kan geen kwaad, het teveel aan vit.c plas je gewoon weer uit.
- Zorg dat je bij elke plasbeurt helemaal leegplast, tot er echt geen druppel meer uit komt. Als er nl. nog wat urine in de blaas achterblijft dan zitten er ook bacterien in die zich dan gemakkelijk kunnen vermenigvuldigen.
Met bovenstaande maatregelen ben ik er altijd zo vanaf.
maandag 28 december 2009 om 14:27
maandag 28 december 2009 om 14:31
Ik heb net even gegoogled op blaasontsteking en daar vond ik ook het één en ander over D-mannose. Dat zou 50x beter werken dan cranberrysap enzo. Zijn er hier mensen met d-mannoseervaring? Kan ik dat gewoon bij ´De Tuinen´ ofzo halen en kan ik dat gewoon nemen zonder dat er blaasontsteking is vastgesteld?
Zo, en nu ga ik dan eerst maar eens even water drinken..
maandag 28 december 2009 om 14:35
quote:nieuwenick1 schreef op 28 december 2009 @ 14:29:
Ik weet niet of je seksueel actief bent..
Ja, afgelopen dagen zelfs heel erg actief, dus misschien komt het daar wel door. Had ook al op internet gelezen dat de meeste vrouwen blaasontsteking door sex krijgen.
Wel een opluchting dat ik nu waarschijnlijk weet waar ik last van heb, want ik raakte vannacht behoorlijk in paniek.
Ik weet niet of je seksueel actief bent..
Ja, afgelopen dagen zelfs heel erg actief, dus misschien komt het daar wel door. Had ook al op internet gelezen dat de meeste vrouwen blaasontsteking door sex krijgen.
Wel een opluchting dat ik nu waarschijnlijk weet waar ik last van heb, want ik raakte vannacht behoorlijk in paniek.
maandag 28 december 2009 om 14:37
quote:Bamiball schreef op 28 december 2009 @ 14:31:
Ik heb net even gegoogled op blaasontsteking en daar vond ik ook het één en ander over D-mannose. Dat zou 50x beter werken dan cranberrysap enzo. Zijn er hier mensen met d-mannoseervaring? Kan ik dat gewoon bij ´De Tuinen´ ofzo halen en kan ik dat gewoon nemen zonder dat er blaasontsteking is vastgesteld?
waarom breng je nou niet ff urine naar de huisarts? dan heb je zekerheid en als het blaasontsteking is dan krijg je een kuur. ben je dr zo vanaf!
telang doorlopen met blaasontsteking kan ook uitmonden in nierbekkenontsteking met "bijbehorend" delier!
waarom breng je nou niet ff urine naar de huisarts? dan heb je zekerheid en als het blaasontsteking is dan krijg je een kuur. ben je dr zo vanaf!
telang doorlopen met blaasontsteking kan ook uitmonden in nierbekkenontsteking met "bijbehorend" delier!
maandag 28 december 2009 om 14:42
quote:wolletje schreef op 28 december 2009 @ 14:37:
[...]
telang doorlopen met blaasontsteking kan ook uitmonden in nierbekkenontsteking met "bijbehorend" delier!Omdat de huisarts vandaag niet aanwezig is, lees ik in het openingsbericht.
[...]
telang doorlopen met blaasontsteking kan ook uitmonden in nierbekkenontsteking met "bijbehorend" delier!Omdat de huisarts vandaag niet aanwezig is, lees ik in het openingsbericht.
maandag 28 december 2009 om 14:43
quote:nieuwenick1 schreef op 28 december 2009 @ 14:40:
Meid, ga nu niet lopen klungelen met allerlei homeopathische middelen. Bel morgen de huisarts even, vang je urine op en breng het langs. Met een kuurtje van een week ben je na 1 dag al van de ergste klachten af.
daar hoef je niet van te voren voor te bellen.
gewoon opvangen en langsbrengen.
Meid, ga nu niet lopen klungelen met allerlei homeopathische middelen. Bel morgen de huisarts even, vang je urine op en breng het langs. Met een kuurtje van een week ben je na 1 dag al van de ergste klachten af.
daar hoef je niet van te voren voor te bellen.
gewoon opvangen en langsbrengen.
maandag 28 december 2009 om 14:44
quote:Appelsientje schreef op 28 december 2009 @ 14:42:
[...]
Omdat de huisarts vandaag niet aanwezig is, lees ik in het openingsbericht.er bestaan vervangende huisartsen hoor, als je zo in de rats zit en niet weet wat je nou moet...nou simpel, urine naar vervangende arts brengen. die zijn daarvoor.
[...]
Omdat de huisarts vandaag niet aanwezig is, lees ik in het openingsbericht.er bestaan vervangende huisartsen hoor, als je zo in de rats zit en niet weet wat je nou moet...nou simpel, urine naar vervangende arts brengen. die zijn daarvoor.
maandag 28 december 2009 om 14:48
Ik heb straks mijn huisarts al gebeld, maar die krijg ik niet te pakken. Dus kan ik morgenochtend pas bellen en dan is het nog maar de vraag of ik nog een afspraak kan maken voor dezelfde dag, want het is altijd superdruk. Op zn vroegst kan ik dus waarschijnlijk pas woensdag langs en dat betekent dat ik dan nog 2 dagen met deze klachten rondloop. Dan haal ik liever alvast een homeopathisch middel wat me misschien kan helpen.
Ik durf het er ook niet op te gokken dat ik zo een beetje urine langskan brengen bij de huisarts, want mijn huisarts is een uur reizen vanaf mn huis en stel dat ik daar voor een dichte deur kom te staan.
Ik durf het er ook niet op te gokken dat ik zo een beetje urine langskan brengen bij de huisarts, want mijn huisarts is een uur reizen vanaf mn huis en stel dat ik daar voor een dichte deur kom te staan.