Gezondheid alle pijlers

Wat moet ik nu doen?

28-12-2009 13:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds gisteravond continu het gevoel dat ik naar de wc moet, maar als ik dan zit komen er maar een paar druppeltjes uit. Ben gisteravond echt om de 5 min. naar de wc gerend. Ook heb ik last van een branderig gevoel en het gevoel dat ik het niet op kan houden. Ik heb er nu nog steeds last van, maar hoef niet meer om de 5 min. naar de wc te rennen (dus dat scheelt al weer iets).

Ik heb net al geprobeerd om mijn huisarts te bellen, maar die is pas morgenochtend weer te bereiken (die mensen zijn ook nooit te bereiken als je ze nodig hebt!) Ik heb geen idee waar ik last van heb of ik er mee kan wachten tot morgenvroeg en daarbij.. overmorgen ga ik een paar dagen naar vrienden en dan heb ik geen zin dat ik om het half uur naar de wc moet rennen, dus ik wil dit graag z.s.m. oplossen!

Wat moet ik nu doen?
quote:wolletje schreef op 28 december 2009 @ 14:43:

daar hoef je niet van te voren voor te bellen.

gewoon opvangen en langsbrengen.Bij 'ons' mag dat niet, moet je eerst voor bellen. Tjah, een dorpje he.
Heb je geen huisartsenpost bij jullie Bamiball? Bel hun anders even voor advies.
Ik heb heel vaak last van een blaasontsteking en geloof mij: er komt geen arts aan te pas om die diagnose te stellen!

De assistente pakt het potje urine aan, loopt naar achter, hangt er één of ander kleurenstaafje in, komt terug en draait een recept uit.................klaar!

Dus bel een huisarts en vraag of de assistente even je urine kan controleren, omdat je zelf een blaasontsteking vermoedt.

Sterkte!
quote:wolletje schreef op 28 december 2009 @ 14:44:

[...]

er bestaan vervangende huisartsen hoor, als je zo in de rats zit en niet weet wat je nou moet...nou simpel, urine naar vervangende arts brengen. die zijn daarvoor.Sinds wanneer is een blaasontsteking een spoedgeval? Als ze morgen naar de huisarts kan is het prima. Veel vrouwen gaan niet eens naar de huisarts als ze een blaasontsteking hebben, maar komen er vanaf door veel te drinken. Je hoeft niet iedere keer aan de antibiotica.
quote:Bamiball schreef op 28 december 2009 @ 14:48:

Dus kan ik morgenochtend pas bellen en dan is het nog maar de vraag of ik nog een afspraak kan maken voor dezelfde dag, want het is altijd superdruk. Op zn vroegst kan ik dus waarschijnlijk pas woensdag langs en dat betekent dat ik dan nog 2 dagen met deze klachten rondloop.

Daarom dus de optie urine brengen bij een huisarts die dichterbij zit. heb je dus meteen zekerheid.

voor urine controle voor blaasontsteking hoef je dus geen afspraak te maken dat jij zelf ernaartoe moet.

dat testen ze dmv sticks in de urine...zo gepiept.

mijn huisarts is een uur reizen vanaf mn huisen stel dat ik daar voor een dichte deur kom te staan.

zow wat een afstand. dat je je daar goed bij voelt. waarom geen huisarts in je buurt?

officieel gezien moet je huisarts op 10 min rij-afstand van je huis zitten
Die antibiotica helpt het alleen maar te versnellen het herstel, maar zonder antibiotica ben je er ook zo vanaf met veel drinken. Je kan in de supermarkt ook cranberrysap halen.
quote:LeMair schreef op 28 december 2009 @ 14:53:

[...]

Sinds wanneer is een blaasontsteking een spoedgeval? Als ze morgen naar de huisarts kan is het prima. Veel vrouwen gaan niet eens naar de huisarts als ze een blaasontsteking hebben, maar komen er vanaf door veel te drinken. Je hoeft niet iedere keer aan de antibiotica.

je hoort mij n iet over spoedgeval, dat maak jij ervan.

urine nakijken mag ook gewoon bij een vervangend huisarts..heeft niks te maken met spoed oid.

nee ik weet dat veel mensen niet naar de dokter gaan met klachten. maar ik ken net teveel gevallen waarbij het dus WEL is doorgeslagen naar nierbekkenontsteking en delier.

dat wil je niet hebben...dus ja naar huisarts en urine wegbrengen is het verstandigste.

die beoordelen wel of het erg genoeg is voor een kuur(tje) je hebt nl ook 3 of 5 daagse kuurtjes(1x daags) maar ook 2 of 3x daags
Inderdaad niet handig dat mijn huisarts zo ver weg woont, maar dat komt omdat ik pas geleden ben verhuisd. Heb straks een paar huisartsen hier in de stad gebeld en bij eentje kon ik nog terecht, dus daar ben ik net geweest. Heb inderdaad blaasontsteking, zoals jullie al vermoeden en ik heb nu een kuurtje van 4x daags. De huisarts zei dat de klachten waarschijnlijk morgen al een stuk minder zouden zijn, dus daar ben ik heel erg blij mee.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
Ga desnoods even naar de huisartsenpost of een vervangende arts... maar blijf nooit lopen met een blaasontsteking. Verwaarloos het niet want dan wordt het een nierbekken-ontsteking en ben je verder van huis..

for the time being.....veel drinken, rusten (lekker in een warm bad gaan liggen en plas gerust in het water), kruik mee naar bed....
quote:Bamiball schreef op 28 december 2009 @ 16:36:

Inderdaad niet handig dat mijn huisarts zo ver weg woont, maar dat komt omdat ik pas geleden ben verhuisd. Heb straks een paar huisartsen hier in de stad gebeld en bij eentje kon ik nog terecht, dus daar ben ik net geweest. Heb inderdaad blaasontsteking, zoals jullie al vermoeden en ik heb nu een kuurtje van 4x daags. De huisarts zei dat de klachten waarschijnlijk morgen al een stuk minder zouden zijn, dus daar ben ik heel erg blij mee.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

super van je!

beterschap..je zult vast snel minder last hebben. veel plezier dus met oud& nieuw!

ps kun je niet overstapen naar de huisarts waar je nu bent geweest? een stuk makkelijker hoor een huisarts in je buurt.
Goed van je Bamiball! Je zult zien dat je je morgen een stuk beter voelt.
Ik heb dat laatst ook voor het eerst gehad. Bij mij was het een blaasontsteking...Ik kreeg er pillen voor (anti-biotica) en het was zo weer over. Ik kan je alleen maar aanraden om veel water te drinken en cranberriesap (bij de natuurwinkel).

Raar dat je huisarts niet te bereiken is! Neemt er niemand op van de receptie/assistente? Dan kan je vragen of je urine kan komen brengen..Sterkte!

Ooh lees dat je inmiddels al bij de huisarts geweest bent..Beetje late reactie van mijn. Beterschap !!!
quote:LeMair schreef op 28 december 2009 @ 14:53:

[...]

Sinds wanneer is een blaasontsteking een spoedgeval? Als ze morgen naar de huisarts kan is het prima. Veel vrouwen gaan niet eens naar de huisarts als ze een blaasontsteking hebben, maar komen er vanaf door veel te drinken. Je hoeft niet iedere keer aan de antibiotica.Is maar net hoe je het bekijkt. Je gaat er niet direct dood aan nee, maar als ik een blaasontsteking heb, moet ik wel zsm antibiotica hebben. Het begint bij mij bijv. om 16u en om 17u zit ik te huilen op het toilet van de pijn, waar ook koorts bij komt kijken. En als ik nog een paar uurtjes langer wacht komt het bloed er ook bij kijken.. Best een spoedgeval dus in mijn ogen.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 31-08-2010 22:26
Reden: privacy
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven