Ring out the old, bring in the new!

28-12-2009 09:37 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste week van het jaar alweer! Ik word altijd een beetje weemoedig in deze periode en tegelijk ben ik helemaal opgewonden vanwege het nieuwe jaar. Ik hou van `nieuw`

Terugblikken en vooruit kijken dus. Wat zijn de plussen en de minnen van 2009? Wat hoop en verwacht je in 2010?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mooi topic HPL en ik voel hetzelfde als jij in je OP.

minnen 2009

burn out geweest

na herstel weggesaneerd

vriendschappen zelf wat verwaterd

langdurige overlast renovatie

nu geen baan

PLUSSEN 2009

best goed uit de burn out opgekrabbeld

m'n Lief ontmoet en niet kunnen verzinnen dat ik zoveel met iemand kan delen

met Lief op vakantie geweest

woonomgeving (binnens- en buitenshuis) enorm opgeknapt

verwaterde vriendschappen komen weer tot leven, toen ik vriendschappen even liet verwateren bleven ze contact houden

2010

hopelijk snel nieuwe (bij voorkeur leuke ) baan!

meer sparen/minder uitgeven

zo doorgaan met m'n Lief

minder forummen (= logisch gevolg indien weer baan )

vriendschappen niet meer laten versloffen
Pip, leuk topic! Ik hou ook zo van nieuw, maar kijk tegelijkertijd toch wel graag terug, ook op minder fijne dingen (wie vergeet, kan niet afronden en dus ook niet vooruit kijken, denk ik).

Minnen voor het jaar 2009:

- leuke baan, waar ik veel beroepslol uithaalde en waar ik me sociaal tussen mijn collega's op mijn gemak voelde, viel door de crisis weg;

- een volgende baan bleek niet de stap te zijn die ik zocht;

- niet meer aan het werk kunnen komen door crisis en zwangerschap.

Plussen voor 2009:

+ de leuke baan kon ik goed emotioneel afronden, en zien als een mogelijkheid om niet vast te roesten in comfortabele positie maar een nieuwe kans aan te gaan;

+ volgende baan niet door hoeven zetten ondanks eigen aversie, en toch recht hebben op WW waardoor in (financieel) comfortabeler positie momenteel;

+ ik bleek zwanger van onze prachtige zoon!

+ fantastisch stress- en complicatieloze zwangerschap tijdens heerlijke zomer gehad, mooie bevalling per keizersnede en voorspoedig herstel tot nu toe

+ Timanni, Timanni, Timanni en nog eens Timanni! Wat een mooi kind, al zeg ik het zelf

+ opnieuw me erg goed voelen in mijn relatie, ook in alle nieuwe spannende avonturen die ik samen met TD-man ben aangegaan dit jaar. Ik hou erg van die man... (en hij van mij! en hij van mij! Ik durf het eindelijk hardop en zonder slagen om de arm te roepen! )

+ fijne vrienden en familie om me heen, ondanks het gemis aan anderen die daar niet meer bij kunnen zijn of die ik er niet meer bij wil hebben.

Laat 2010 maar komen!

Ik wens jullie allemaal een heerlijke jaarwisseling en een prachtig nieuw, zelf (in) te kleuren nieuw jaar toe.

En dankjulliewel voor weer een mooi forum-jaar!

Leuk topic inderdaad. Ik som dit voor mezelf ook altijd op maar schrijf het nooit ergens neer. Op deze manier kan ik volgend jaar rond deze tijd dit topic nog eens opsnorren en het teruglezen

2009

Min:

- Aan het einde van mijn rek gekomen en nu in een gedeeltelijk afkeuringstraject

- Mijn hele leuke baan die zich alleen maar verder leek te ontwikkelen (en ik dus ook) wordt nu door het verminderde aantal uren toch minder uitdagend dan ik had gehoopt.

- Een waardevolle vriendschap die het jaar niet overleefd heeft.

Plus:

- Minder werken en dus weer meer energie voor andere/leuke dingen

- Waardevolle contacten opgedaan hier via het forum.

- Beter inzicht gekregen in mijn ziektebeeld en dus beter te hanteren.

- En last but not least de aller liefste man van de wereld leren kennen. Na mijn hele leven single te zijn geweest op hier en daar een scharrel na is deze man na 38 jaar ineens mijn leven ingewandeld. Ik geloofde mensen nooit als ze zeiden dat je weet wanneer het goed is. Maar het werkt dus zo. Je weet het echt. En dit is goed!

Wensen voor 2010:

- Balans vinden tussen prive en werk en toch leuke inhoud weten te geven aan het werk.

- De operatie die nog op stapel staat gaat hopelijk snel komen en goed lukken.

- Vriendschappen weer wat meer aandacht geven nu daar weer ruimte voor is.

- Zo gelukkig blijven als ik nu ben met mijn lief.
Wat gaaf om te lezen hoeveel vrouwen in 2009 een nnieuwe liefde hebben ontmoet!
Dat dacht ik nou ook al Robo, al dacht ik dat ik het alleen zag door de roze bril die nog op mijn hoofd staat

Jouw wens voor 2010 gun ik je trouwens met heel mijn hart!

*disclaimer: Gunt dat natuurlijk iedereen
quote:AgentL schreef op 28 december 2009 @ 11:22:

pssst Eleonora: mentale afval-steun is te halen bij ons afvalgroepje op de Lijf & Lijn-pijlerT!Als ik het durf, als ik zo ver ben, dan kom ik misschien wel om de hoek kijken of gewoon meelezen.

Even wennen nog aan het idee *slik*

Dank je wel voor het aanbod!
Min:

-Begin 2009 in een diepe depressie getuimeld en 4 maanden thuis gezeten.

-Mijn kleine nichtje dat eind september geboren is blijkt ernstige aangeboren afwijkingen te hebben en ondanks meerder ingrepen heeft ze hersenletsel opgelopen en gaat de situatie nog steeds achteruit.

-Mijn moeder lijkt nu ook in een depressie te tuimelen.

Plus:

- Ik ben dit jaar ook weer uit het dal geklommen met dank aan mezelf, medicijnen, een goede psychiater en een mindfulness cursus.

- Mijn baas heeft mij enorm gesteund tijdens en na mijn arbeidsongeschiktheid en heeft mij zelfs meegenomen met de overstap naar een nieuwe werkgever.

- nieuwe werkomgeving is erg prettig.

-vandaag is toegezegd dat mijn contract in 2010 verlengd zal worden.

-Mijn broertje en zijn vrouw zijn heel erg sterk en stoer en gaan heel goed om met de situatie van mijn nichtje, ze zijn vooral heel erg gelukkig dat ze leeft en nu thuis is.

Mijn (zelfde) broertje die midden in de hele ziekenhuisellende van zijn dochtertje is gepromoveerd.

Wensen voor 2010:

- Dat ik nog meer mijn balans mag vinden en houden in prive leven en werk en dat mijn energiepijl nog zal stijgen.

- Dat mijn vakantie (paardrijden op een ranch in de VS) een succes mag worden.

-Dat mijn nichtje blijft leven en dat haar situatie stabiliseert.

-Dat mijn broertje een mooie baan vindt.

-Dat mijn moeder snel weer een beetje stabieler is.

----------- dat alle forummers een mooi jaar mogen hebben (en omdat dat nooit voor iedereen haalbaar is, veel kracht en steun voor diegenen die dat nodig hebben)...........................
De minnen in 2009 waren nogal veelvuldig aanwezig, terwijl 2009 persoonlijk voor mij een erg goed jaar was.

De minnen;

Teveel sterfgevallen, gelukkig wel allemaal van mensen ver in de 80.

Een vriendin die borstkanker heeft. Op kerstavond heeft een bevriende kapper haar hoofd kaal geschoren en een niet van echt te onderscheiden pruik geregeld.

Mijn familie is een broer armer gewoon omdat hij onmogelijk is.

Vader die heel erg kwakkelt met zijn gezondheid.

De plussen,

In 2009 zat ik goed in mijn vel en mijn relatie verliep heel erg fijn. Op mijn werk ging alles heel lekker. Alles eigenlijk lekker in balans.

2010,

Lekker verder gaan met waarmee ik bezig was. Deze koers gewoon vasthouden.
Min:

-Een jarenlange periode van vruchtbaarheidsbehandelingen, operaties en miskramen is definitief afgesloten, helaas met lege handen.

-Door het voorgaande een hoop vriendschappen laten verwateren, ik vrees dat het niet meer goed te maken is.

-Tot de vaststelling gekomen dat mijn baan écht niet bij me past, en ik heb nergens anders de juiste kwalificaties voor. Geeft me een paniekerig gevoel.

Plus:

-Mijn huwelijk heeft alle ellende overleefd, en is er alleen maar sterker op geworden. Ik heb een man uit duizend.

-Een lang verloren gewaande vriend dook weer op en haalde me uit de diepste put, ik ben hem voor eeuwig dankbaar!

2010:

-Hopelijk een nieuwe job, al weet ik echt niet hoe ik dat moet gaan doen

-Leren omgaan met het kinderloos zijn, zodat niet elke dag meer een strijd is

-Ach ja, die paar kilo's mogen er ook nog af

-Mijn tuin inrichten!
2009 was voor mij een jaar met heel veel plussen

- Ik ben heel veel afgevallen

- Ik heb de Nijmeegse Vierdaagse uitgelopen, waar ik echt supertrots op ben

- Ik heb een vast contract gekregen

- Ik heb een appartement gekocht en ga volgend jaar verhuizen, superspannend!

Al deze dingen hebben mij ook mentaal een onwijze boost gegeven....

Min voor 2009:

- Ik ben nog steeds single, terwijl ik het toch leuker zou vinden om het met iemand samen mee te kunnen maken

- En mogelijk op de valreep nog mijn oma die overlijdt .

Voor 2010

- Mijn verhuizing staat met stip op nummer 1.

- en daarmee ook de stap om in een andere stad te gaan wonen. Ik ken er al wel mensen, maar moet daar nog wel iets nieuws gaan opbouwen.
Min 2009:

- Een kindje wat in mij groeide wat met 6 weken stoptte met leven.

- Een ernstig zieke leerling van onder de 10. Die nu chemo's moet ondergaan.

- Onzeker en bang in mijn nieuwe zwangerschap!

Plus 2009:

- Nu we samenwonen een nog leukere relatie hebben.

- Weer zwanger!

- Genoten van mijn lieve famillie.

- Nog steeds genieten van mijn werk!

2010:

- Hopelijk ons eigen kindje in onze armen!
In 2009

- Een geweldige baan kwijt geraakt

- Mensen in mijn omgeving hebben het wat minder makkelijk met zichzelf

+ Veel mogen leren van mijn vorige baan

+ Bij het concert van U2, wist ik tijdens dit nummer wat ik eindelijk met mijn leven wilde gaan doen: ik zou het over een hele andere boeg gaan gooien. Ik ben eindelijk verpleegkunde gaan studeren!

+ Aangenomen bij een ziekenhuis om duaal verpleegkunde te kunnen studeren

+ Leuke nieuwe mensen leren kennen

+ Ik het super leuk met mijn partner

+ Er zijn geen hele rare dingen gebeurd in mijn omgeving

+ De familiebanden zijn aangehaald, wat in mijn geval echt een prestatie is (petje af voor mijzelf!)

+ Sinds jaaaaaren heb ik geen problemen! Eigenlijk ben ik gewoon heel gelukkig!

Voor 2010

+ Hoop ik een paar kilo kwijt te raken (altijd)

+ Wil ik lekker door met mijn studie en hoop ik nog steeds even veel plezier van te hebben als dat ik nu heb

+ Word ik misschien wel tante van een geadopteerd neefje of nichtje!
quote:Liedjepiedje schreef op 28 december 2009 @ 17:59:

Min 2009:

- Een kindje wat in mij groeide wat met 6 weken stoptte met leven.

- Onzeker en bang in mijn nieuwe zwangerschap!

Plus 2009:

- Weer zwanger!

2010:

- Hopelijk ons eigen kindje in onze armen!Lieve liedjepiedje, ik begrijp nu helemaal dat het een spannende week voor je is! Ik hoor graag van je wanneer je de psychologische grens van 7 weken hebt gehaald :-D
Min 2009: Liefde Illusie kwijtgeraakt en daardoor mezelf ook.

Plus 2009: Mezelf weer een beetje teruggevonden.

Verwachting 2010: Mezelf helemaal terugvinden en er tevreden mee zijn!
quote:mamalief schreef op 28 december 2009 @ 18:13:

En dat laatste hoop ik voor jou maar ik wens er toch ook nog een leuke liefde voor je bij.

,
Ik zou 2009 willen kunnen vasthouden. Heerlijk jaar vol positiviteit. Dat 2010 dus maar net zo goed mag verlopen met gezondheid en geluk voor mijn dierbaren, geweldige reiservaringen en bourgondisch genieten van al het mooie en lekkere wat 't leven te bieden heeft.

Enige minpuntje is dat ik het moeilijk vind om gezond te blijven eten, liefst snaai ik dagelijks 'n flinke hoeveelheid chips of junkfood weg naast m'n normale maaltijden, maar ik kan dat niet ongestraft doen.
- 2009

ik moet echt heel hard m'n best doen om een min punt te verzinnen. Maar realiseer me dat er geen min punten zijn! 2009 is een zwaar jaar geweest voor een vriendin van mij...dat heeft mij ook veel gedaan.

+2009

- gestopt met roken

- weer contact met m'n zus

- m'n zus bevallen van een pracht dochter

- m'n moeder was in Nl voor 2 maanden

- een top vriend heb ik! Het gaat helemaal goed tussen ons en ook met z'n kinderen.

- financieel sta ik er beter voor

voor 2010

- lekker een verre vakantie boeken en m'n broertje na heel veel jaar weer zien

- ik zal in 2010 eindelijk m'n rijbewijs hebben

- waarschijnlijk ook een nieuwe baan!

- ik wil een paar kilo kwijt

Ik hoop dat 2010 ook weer een top jaar wordt! En voor alle Viva-forum vrouwen trouwens!
Perfectionisme is niet perfect...
Wat een topic weer, roept weemoed op. Oud&Nieuw heeft altijd wel wat. Het gevoel af te sluiten wat voor mindere dingen een jaar eventueel heeft gebracht en/of lekker vooruit kijken naar datgene wat gaat komen.

Minpunten 2009;

- Opa die overlijd

- vader die een zware zomer kende en niet veel meer kon dan in een stoel zitten

- iemand zeer dicht nabij mijn hart door een hel zien gaan

- moeten toezien hoe soms kinderen ingezet kunnen worden als speelbal

- gezondheid die vervelend eigenwijs doet

- onder ogen komen dat grote voorliefde wellicht in 2010 voor het laatst zal zijn

Pluspunten 2009;

- dusdanig vertrouwd worden en 'verstandig' geacht worden, dat ik de komende jaren opa's nalatenschap zal mogen gaan beheren

- kunnen spreken op crematie opa (normaal jankincontinent dichtklap-type), wetende hoe zwaar hij daar aan gehecht zou hebben

- mijn 30e verjaardag ergens onder een caribbische palmboom gevierd

- mijn langverwachte droomstoel eindelijk gekregen

- na al die jaren hard werken, volharden, altijd content zijn met weinig mijn ouders onverwacht gezegend zien worden met datgene wat ze nooit konden durven dromen

- mijn ouders mogen bijstaan nu ze wat ouder worden, mogen terug 'geven'

- geweldige vrienden en familie hebben

- schoonzus voorzichtig haar weg te zien vinden wat ze met de toekomst allemaal wil

- vakantie 2010 geboekt

- mezelf verder ontwikkelen in mijn vrijwilligerswerk

- totaal onverwacht gevraagd worden voor een 'semi-baan' (bij gebrek aan betere bewoording)

Vooruitzichten 2010;

- streven naar zo veel mogelijk content te zijn met dat wat is, komend hoe het komen mag
vandaag ga ik van alles kunnen
-liefde van mijn leven is overleden
quote:mamalief schreef op 28 december 2009 @ 18:13:

quote:Malakai schreef op 28 december 2009 @ 19:25:

-liefde van mijn leven is overledenwat vreselijk, sterkte

-liefde van mijn leven is overleden

Wat verschrikkelijk voor je!

Meid, wat een verdriet, ontzettend....kan me indenken dat je even geen pluspunten neer weet te zetten voor dit jaar.

Goh zeg, heel veel sterkte......

-liefde van mijn leven is overledenOch meissie toch
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oh verschrikkelijk Malaika
Perfectionisme is niet perfect...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven