flesvoeding beter slapen?!

28-12-2009 19:26 37 berichten
Mijn dochter van 5 en halve maand krijgt om de 3 uur BV, ook 'snachts. Een enkele keer slaapt ze 4 uur, maar meestal dus maar 3 uur achter elkaar. Je kunt je misschien wel voorstellen dat ik heel erg op een nachtje slaap zit te wachten. En hoewel ik eigenlijk graag BV wil blijven geven, heb ik van meerdere kanten vernomen dat kindjes beter slapen op FV.

Wie heeft de ervaring dat kindjes beter gaan slapen op FV (of juist niet) ?

NB Ik ben niet op zoek naar de borstvoedingsmaffia
Ik ben pas na een jaar gestopt met BV, en heb het vaak gehoord, dat het uit zou maken. Ik ben na een jaar overgestapt op KV, en daar is ze geen seconde langer door gaan slapen.

Ook het schepje rijstebloem door de melk heeft hier niet geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan dat je op een nachtje slaapt zit te wachten maar ook graag borstvoeding wilt geven.

Eén nachtje kunstvoeding zet sowieso geen zoden aan de dijk. (mocht het voor Southmini beter werken) Er moeten toch weer darmpjes aan wennen etc.

Dus als je graag wilt blijven borstvoeden zou ik niet gaan experimenteren.

Om antwoord op je vraag te geven. Ja, onze Saba slaapt beter op kv. Ik heb duidelijk kunnen vergelijken want veel moeten kolven. En 2 avondvoedingen borstvoeding resulteerde in een veel kortere nacht dan deze voedingen met flesvoeding.

Wel eens rijstebloem in de borstvoeding geprobeerd?
Volgens mij is het onzin dat kinderen op FV beter slapen. Wel is het makkelijker om dan bijv flesvoeding te geven die wat 'zwaarder' is, voor heel hongerige baby's.

Dat is eigenlijk het eerste dat ik bedenk: kun je bijv proberen om haar voor de nacht BV uit een flesje te geven, waar je dan een beetje 'verzwaring' in doet? Geen idee hoe of wat, maar er zijn vast deskundigen op dit gebied hier op het forum te vinden.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
South, als je dochter 6 maand is mag je bijvoeden. Is het dan geen idee om dan een papflesje te geven voor de nacht?
Stressed is just desserts spelled backwards
Als je nu dan eens gekolfde melk in een flesje geeft, met daar een beetje rijstebloem door?
over het algemeen is bv iets lichter verteerbaar dan kv. Dus ja, vaak kan een baby langer op kv teren.

Ik geef zelf bv en mijn kinders sliepen al na een week of vijf 8 uur achter elkaar...dus tja hoe dat dan kan

Maar wat Maleficent zegt, het bijvoeden begint. Wie weet heeft je kind dan net wat meer binnen om langer te slapen. Succes!
met de co sleeper heb ik bijna geen erg meer in de nachtvoedingen, half slapend vis ik haar uit haar bedje en halfslapend leg ik haar terug.

ik hoef mn bed niet uit, en zij hoeft niet zo hard te huilen om mij wakker te maken, dus ik slaap zo verder en dochter ook.

(mijn co sleeper is geen peperduur bedje, maar gewoon voor een tientje tweedehandsie van marktplaats omgebouwd tot aanleunbedje.

we slapen alledrie stukken beter !

de veiligheid van eigen bedje en het gemak van samenslapen.

en of ze echt van KV langer slapen ? ik heb geen idee.
Mijn zoon kreeg een combi van borst- en flesvoeding. Voor de nacht maakte het helemaal niets uit of zijn late voeding nu borst of fles was. Hij sliep er niet langer of korter door.
Heb je patent op die dingen Yam?
Wat een snelle reacties al! Bedankt alvast.

Ik heb de rijstebloem al geprobeerd, maar dat hielp niet. En met de hapjes ben ik deze week begonnen, dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen... Wie weet dat dat helpt.

Maar mocht dat niet helpen, dan denk ik erover om te stoppen met BV, een beetje afhankelijk van de ervarigen in het algemeen.

Daarnaast vind ik het kolven op mijn werk ook erg zwaar, maar als Southmini nu gewoon zou gaan doorslapen op BV heb ik dat er graag voor over.
quote:Aruba schreef op 28 december 2009 @ 19:52:

Heb je patent op die dingen Yam?nee ik ben gewoon waanzinnig enthousiast en gun alle andere mamma's het gezelschap en comfort
Ziet er leuk uit Yamuna. Is het overwegen zeker waard.
Ik geloof het ook niet. Mijn zoontje is 7 maanden maar slaapt nog steeds niet door, ook niet met FV. Rijstebloem heeft hier helaas ook nooit wonderen verricht.
Ik heb op dit forum genoeg voorbeelden gelezen van babys die op flesvoeding niet doorsliepen. Stoppen met borstvoeding is dus geen garantie voor doorslapen!
het idee achter beter doorslapen met kv is dat veel ouders een schepje extra poeder in de fles doen, zodat de avondvoeding langer "werkt". Ik heb 9 maanden gevoed en nooit iets gemerkt van een verschil, wat wel enigszins hielp was savonds een flesje gekolfde melk geven, zeker toen ik weer ging werken, alsof mijn eigen melk savonds een beetje te weinig was ofzo, maar goed, dit verschil was ook echt niet structureel. Vanaf zes maanden een papfles, met kunstvoeding, maar maakte geen verschil hoor. Ik was zo tegen de zes maanden aan ook wel tamelijk op van vermoeidheid, maar heb me er beide keren bij neergelegd. Op een gegeven moment gaan ze doorslapen, echt waar....
die fles pap savonds met 6 maanden hebben we ook niet heel lang gedaan hoor, aangezien het toch geen verschil maakte.
Voed je op verzoek?

Mijn zoon heeft ook heel lang 2 nachtvoedingen gekregen. Ik heb geprobeerd hem om 2300 wakker te maken voor een late avondvoeding, in de hoop dat hij door zou slapen. Tegendeel was het geval, hij kwam daarna vrolijk om de anderhalf uur. Ook fv hielp niet.

Langzaam ging hij steeds langer slapen, tussen de 6 en 8 maanden werd het 1 nachtvoeding en opeens sliep meneer door. Spontaan.

Ik denk echt dat het aan het kind ligt of ze wel of niet doorslapen. Ook denk ik dat een speen kan helpen met 'doorslapen', omdat ze dan toch hun zuigbehoefte kunnen botvieren en misschien eerder wennen aan langere periodes zonder voeding. Zelf sta ik hier niet achter maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Dus als jij je eind van je Latijn hebt bereikt (en terecht na zo lang niet normaal kunnen slapen), dan zou ik mijn partner vragen 1 of 2 nachtvoedingen over te namen. Met fv of een afgekolfd flesje. Je geeft nu al 5.5 maand bv, dus je productie kan wel 1x overslaan hebben.

Welterusten!
Leuk bedje zo Yamuna! Ik had een klein wiegje tegen het bed aan, en dat ging net zoals jij het zei (uit bed plukken, voeden, terugleggen, allemaal verder maffen) nadeel vond ik wel dat ik soms bang was om zelf in slaap te vallen tijdens de voeding en dat de baby dan alsnog onveilig in bed lag.
Stressed is just desserts spelled backwards
Oh ja de positie waarin je voed kan ook nog al uitmaken in je beleving

Toen ik liggend ben gaan voeden kon ik een beetje doorsoezen, dus tussen slaap en waak in. Als vent dan klaar was met drinken dan alleen even snel eruit om hem terug te leggen in bed. En snel weer gaan slapen

Zitten voeden vond ik veel belastender, moest echt wakker worden.
quote:Yamuna schreef op 28 december 2009 @ 19:48:

met de co sleeper heb ik bijna geen erg meer in de nachtvoedingen, half slapend vis ik haar uit haar bedje en halfslapend leg ik haar terug.

ik hoef mn bed niet uit, en zij hoeft niet zo hard te huilen om mij wakker te maken, dus ik slaap zo verder en dochter ook.

(mijn co sleeper is geen peperduur bedje, maar gewoon voor een tientje tweedehandsie van marktplaats omgebouwd tot aanleunbedje.

[afbeelding]

we slapen alledrie stukken beter !

de veiligheid van eigen bedje en het gemak van samenslapen.

en of ze echt van KV langer slapen ? ik heb geen idee.

Doen wij ook, is werkelijk geweldig: geen idee hoe vaak dochter eigenlijk wakker is 's nachts

Ze begint in haar eigen bed op haar eigen kamer, en als ze wakker wordt haal ik haar op, en slaapt ze bij ons verder. Erg gezellig 's ochtends, nog even knuffelen met z'n allen!

En verder heb ik ook geen idee of ze van kunstvoeding langer gaan slapen. Dochter sliep op bv rustig 10 uur achter elkaar toen ze een maand of 2 was, en na 5 maanden begon ze weer nachtvoeding te vragen. Kan ook met tandjes te maken gehad hebben.
dubbel
Mijn dochter krijgt kv. Ze is nu 5.5 maand en slaapt zelden door. Ook niet als we rijstebloem aan de laatste fles toevoegen.

Zo'n co-sleeper zou bij ons overigens ab-so-luut geen optie zijn. Het is vast erg leuk als je een kind hebt dat na de fles/borst weer direct gaat slapen, maar dat doet die van ons niet. Of ze wil spelen, of ze ligt nog een uurtje(!) in haar bedje te kletsen.
quote:Surface2 schreef op 28 december 2009 @ 20:11:

Mijn dochter krijgt kv. Ze is nu 5.5 maand en slaapt zelden door. Ook niet als we rijstebloem aan de laatste fles toevoegen.

Zo'n co-sleeper zou bij ons overigens ab-so-luut geen optie zijn. Het is vast erg leuk als je een kind hebt dat na de fles/borst weer direct gaat slapen, maar dat doet die van ons niet. Of ze wil spelen, of ze ligt nog een uurtje(!) in haar bedje te kletsen.Dat wil dochter ook wel eens, dan is het meteen terug in haar eigen bedje: ze mag bij ons slapen en niet spelen zolang het nog donker is!

Dat helpt enorm: na 2 keer terug in haar eigen kamer gaat ze altijd meteen stil liggen en vaak ook slapen als ik dat zeg.
Sharra, mijn dochtertje kan echt krijsen. En als ze geen zin heeft om te slapne dan gaat ze dat dus doen, niet echt een optie dus. Ze heeft soms echt de slaap "op". En daar geef ik dan maar aan toe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven