Niet meer ongesteld willen worden... welke anticonceptie?
dinsdag 29 december 2009 om 09:38
Hallo allemaal,
Ik heb op veel sites rondgesurfd en veel gelezen over spiraaltjes, prikpillen en staafjes. Het is mij heel erg duidelijk dat het per vrouw verschilt en ook wat effecten zijn.
Waar ik naar op zoek ben is het beste middel om niet meer ongesteld te worden. Ik heb er zo'n #### hekel aan! En dan met name op de 1e dag: ik ben dan echt helemaal wappie en mijn hoofd zit vol watten en eigenlijk wil ik dan alleen maar op bed liggen. Soort migraine?!
Ik ben op mijn 15e ofzo gestart met Microgynon, na heel wat jaartjes een x aantal jaar op Ttrygynon geleefd (3 fasen pil), maar toen ik na jaren gebruik de hele tijd behoorlijk spotte weer terug naar Microgynon en dat bevalt op die 1e dag na dus goed. (Oh ja, Trygynon was ook al jaren uit de handel maar dat vertelde niemand mij). Ben nu 28 en heb absoluut geen kinderwens.
Eitherway, ik wil dus een anticonceptiemiddel waarbij ik de grootste kans heb om niet meer ongesteld te worden en ik wil niet dat mijn zin in sex vermindert (dat vind ik al bizar laag met die pil).
Ook vraag ik mij zeer sterk af wat de mannen voelen van een spiraaltje???
En zijn er staafjes-ervaringen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen!
Thanks!!!
Ik heb op veel sites rondgesurfd en veel gelezen over spiraaltjes, prikpillen en staafjes. Het is mij heel erg duidelijk dat het per vrouw verschilt en ook wat effecten zijn.
Waar ik naar op zoek ben is het beste middel om niet meer ongesteld te worden. Ik heb er zo'n #### hekel aan! En dan met name op de 1e dag: ik ben dan echt helemaal wappie en mijn hoofd zit vol watten en eigenlijk wil ik dan alleen maar op bed liggen. Soort migraine?!
Ik ben op mijn 15e ofzo gestart met Microgynon, na heel wat jaartjes een x aantal jaar op Ttrygynon geleefd (3 fasen pil), maar toen ik na jaren gebruik de hele tijd behoorlijk spotte weer terug naar Microgynon en dat bevalt op die 1e dag na dus goed. (Oh ja, Trygynon was ook al jaren uit de handel maar dat vertelde niemand mij). Ben nu 28 en heb absoluut geen kinderwens.
Eitherway, ik wil dus een anticonceptiemiddel waarbij ik de grootste kans heb om niet meer ongesteld te worden en ik wil niet dat mijn zin in sex vermindert (dat vind ik al bizar laag met die pil).
Ook vraag ik mij zeer sterk af wat de mannen voelen van een spiraaltje???
En zijn er staafjes-ervaringen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen!
Thanks!!!
dinsdag 29 december 2009 om 09:45
Is de pil doorslikken geen optie? Mijn huisarts zegt, dat een stopweek helemaal niet nodig is. En omdat ik elke keer op de dag voor mijn ongesteldheid een enorme hoofdpijnaanval heb ben ik begonnen met doorslikken. Zo nu en dan vergeet ik een pil en dan las ik een stopweek in, maar dat hoeft dus niet.
dinsdag 29 december 2009 om 09:46
Ik heb Implanon gehad...deed geen pijn, maar na vier maanden bloedingen toch maar weer eruit laten halen (mooi litteken hoor).
Daarna spiraaltje (Mirena) geprobeerd. 4 maanden bloedingen gehad (en echt giga...had bloedarmoede ervan). Dokter zei nog even volhouden, maar dat werd ook niks. Dus na half jaar Mirena er ook uit.
Ik vond spiraaltje ook akelig idee bij sex.
Daarna niks gebruikt (kon volgens artsen toch niet spontaan zwanger worden..heb na 1 geslaagde IUIpoging daarna nog 2 zonen gekregen).
Ben nu gesteriliseerd en stukken minder ongesteld. Alleen tijdens de eisprong voel ik me nu een stukje minder lekker (maar dat is hoofdpijn en met een goede pijnstiller best te doen).
Succes!
Daarna spiraaltje (Mirena) geprobeerd. 4 maanden bloedingen gehad (en echt giga...had bloedarmoede ervan). Dokter zei nog even volhouden, maar dat werd ook niks. Dus na half jaar Mirena er ook uit.
Ik vond spiraaltje ook akelig idee bij sex.
Daarna niks gebruikt (kon volgens artsen toch niet spontaan zwanger worden..heb na 1 geslaagde IUIpoging daarna nog 2 zonen gekregen).
Ben nu gesteriliseerd en stukken minder ongesteld. Alleen tijdens de eisprong voel ik me nu een stukje minder lekker (maar dat is hoofdpijn en met een goede pijnstiller best te doen).
Succes!
dinsdag 29 december 2009 om 09:51
Ik heb 1,5 jaar de mirena gehad en ben dus 1,5 jaar niet meer ongesteld geweest.. Heerlijk!
Heb mijn vriend nog nooit over de mirena (spiraal) horen klagen.
Ik heb overigens voor de mirena gekozen omdat ik vond dat de pil bij mij niet betrouwbaar genoeg was. Ik heb heel veel migraine, waarbij mijn maag dan niet goed werkt. De pil komt er dan dus ook niet goed door.
Ik had ook niet zo´n zin meer in die pillen slikken en in mijn familie zijn er vaker zwangerschappen ondanks de pil geweest.
Google eens op de verschillende anticonceptie, zo krijg je veel meer ervaringsverhalen.
Heb mijn vriend nog nooit over de mirena (spiraal) horen klagen.
Ik heb overigens voor de mirena gekozen omdat ik vond dat de pil bij mij niet betrouwbaar genoeg was. Ik heb heel veel migraine, waarbij mijn maag dan niet goed werkt. De pil komt er dan dus ook niet goed door.
Ik had ook niet zo´n zin meer in die pillen slikken en in mijn familie zijn er vaker zwangerschappen ondanks de pil geweest.
Google eens op de verschillende anticonceptie, zo krijg je veel meer ervaringsverhalen.

dinsdag 29 december 2009 om 10:06
Over de Mirena kan ik weinig zeggen, want die zit er pas 1 dag in, maar de Implanon heb ik wel enkele jaren geleden gehad. Ik vond hem ideaal, niet meer ongesteld. Mijn man vond hem minder, hij maakte me minder aantrekkelijk zei hij. Alsof mijn feromonen 'wegwezen, er is hier niets te bezwangeren' riepen.
dinsdag 29 december 2009 om 10:08
Mirena. Ideaal ding. Zo ideaal dat ik een beetje twijfel. Mijn lief en ik zijn nu 17 jaar samen en eigenlijk vind ik dat hij de komende 17 jaar wel aan anti-conceptie mag doen. Een knipje en klaar. Maar dan hoef ik niks meer en wordt dan dus ongesteld. Mwah....
Dus ik denk dat ik toch maar weer ga voor een nieuwe.
Dus ik denk dat ik toch maar weer ga voor een nieuwe.
dinsdag 29 december 2009 om 10:22

dinsdag 29 december 2009 om 11:12
Het klopt dat een stopweek met de pil niet nodig is. Deze week is ooit ingevoerd zodat je zeker weet dat je niet zwanger bent, verder maakt het niet uit. Ik heb uitgevonden dat ik de pil drie maanden kan doorslikken en dan stop ik een week anders krijg ik doorbraakbloedingen. Doe ik al jaren, geen probleem!