Niet meer ongesteld willen worden... welke anticonceptie?
dinsdag 29 december 2009 om 09:38
Hallo allemaal,
Ik heb op veel sites rondgesurfd en veel gelezen over spiraaltjes, prikpillen en staafjes. Het is mij heel erg duidelijk dat het per vrouw verschilt en ook wat effecten zijn.
Waar ik naar op zoek ben is het beste middel om niet meer ongesteld te worden. Ik heb er zo'n #### hekel aan! En dan met name op de 1e dag: ik ben dan echt helemaal wappie en mijn hoofd zit vol watten en eigenlijk wil ik dan alleen maar op bed liggen. Soort migraine?!
Ik ben op mijn 15e ofzo gestart met Microgynon, na heel wat jaartjes een x aantal jaar op Ttrygynon geleefd (3 fasen pil), maar toen ik na jaren gebruik de hele tijd behoorlijk spotte weer terug naar Microgynon en dat bevalt op die 1e dag na dus goed. (Oh ja, Trygynon was ook al jaren uit de handel maar dat vertelde niemand mij). Ben nu 28 en heb absoluut geen kinderwens.
Eitherway, ik wil dus een anticonceptiemiddel waarbij ik de grootste kans heb om niet meer ongesteld te worden en ik wil niet dat mijn zin in sex vermindert (dat vind ik al bizar laag met die pil).
Ook vraag ik mij zeer sterk af wat de mannen voelen van een spiraaltje???
En zijn er staafjes-ervaringen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen!
Thanks!!!
Ik heb op veel sites rondgesurfd en veel gelezen over spiraaltjes, prikpillen en staafjes. Het is mij heel erg duidelijk dat het per vrouw verschilt en ook wat effecten zijn.
Waar ik naar op zoek ben is het beste middel om niet meer ongesteld te worden. Ik heb er zo'n #### hekel aan! En dan met name op de 1e dag: ik ben dan echt helemaal wappie en mijn hoofd zit vol watten en eigenlijk wil ik dan alleen maar op bed liggen. Soort migraine?!
Ik ben op mijn 15e ofzo gestart met Microgynon, na heel wat jaartjes een x aantal jaar op Ttrygynon geleefd (3 fasen pil), maar toen ik na jaren gebruik de hele tijd behoorlijk spotte weer terug naar Microgynon en dat bevalt op die 1e dag na dus goed. (Oh ja, Trygynon was ook al jaren uit de handel maar dat vertelde niemand mij). Ben nu 28 en heb absoluut geen kinderwens.
Eitherway, ik wil dus een anticonceptiemiddel waarbij ik de grootste kans heb om niet meer ongesteld te worden en ik wil niet dat mijn zin in sex vermindert (dat vind ik al bizar laag met die pil).
Ook vraag ik mij zeer sterk af wat de mannen voelen van een spiraaltje???
En zijn er staafjes-ervaringen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen!
Thanks!!!
zaterdag 2 januari 2010 om 21:36
Wat doet de Mirena precies? Die geeft toch hormonen af? Geeft-ie dan meer af dan de slikpil? Ik zit nu op Marvelon maar ik vroeg me af of ik iets anders moet omdat ik onwijze pijn- en PMS-klachten begin te ontwikkelen tijdens mijn menstruatie. Af en toe val ik er bijna flauw van. Nog meer hormonen lijkt me niet echt goed dan?
Overigens lijkt me het verwijderen van de baarmoeder niet echt een optie isolde55... Dan kunnen er allerlei verzakkingen optreden.
Overigens lijkt me het verwijderen van de baarmoeder niet echt een optie isolde55... Dan kunnen er allerlei verzakkingen optreden.
zondag 3 januari 2010 om 03:13
Ik slik al een paar jaar de Microgynon door, ik heb er nooit last van gehad. Ook niet van doorbraakbloedingen ofzo.
Om andere redenen slik ik wel de zware Microgynon 50, dat maakt wel verschil. Toen ik nog de 30 slikte had ik volgens mij vaker tussendoor wat bloedingen (een klein beetje bloed maar, vaak 1 of 2 dagen, maar toch een bloedinkje)
Om andere redenen slik ik wel de zware Microgynon 50, dat maakt wel verschil. Toen ik nog de 30 slikte had ik volgens mij vaker tussendoor wat bloedingen (een klein beetje bloed maar, vaak 1 of 2 dagen, maar toch een bloedinkje)
dinsdag 5 januari 2010 om 02:07
quote:lief_29 schreef op 02 januari 2010 @ 21:36:
Wat doet de Mirena precies? Die geeft toch hormonen af? Geeft-ie dan meer af dan de slikpil?
De Mirena geeft veel minder hormonen af, voornamelijk plaatselijk en er zal wel iets in het bloed komen maar dat is niet te vergelijken met de slik-pil.
Ik heb ook de Mirena en ben nog steeds ongesteld, alleen heb ik nu meer pijn en minder bloed. Hij zit er wel pas drie maanden in dus het kan nog veranderen.
Wat doet de Mirena precies? Die geeft toch hormonen af? Geeft-ie dan meer af dan de slikpil?
De Mirena geeft veel minder hormonen af, voornamelijk plaatselijk en er zal wel iets in het bloed komen maar dat is niet te vergelijken met de slik-pil.
Ik heb ook de Mirena en ben nog steeds ongesteld, alleen heb ik nu meer pijn en minder bloed. Hij zit er wel pas drie maanden in dus het kan nog veranderen.
dinsdag 5 januari 2010 om 17:01
quote:fozziebear schreef op 29 december 2009 @ 10:22:
Mirena. Hoewel mijn lijf er bij de eerste wel een half jaar aan heeft moeten wennen (veel onregelmatige lichte bloedingen), wil ik nu niet meer zonder! Heel soms een streepje rood, maar dat is de benaming ongesteld niet waard.
En bij de plaatsing van de tweede spiraal heb ik nergens last van gehad.
Hier idem dito. Alleen voel ik toch elke maand wel dat ik ongesteld had moeten worden - een week lang heb ik heel gevoelige borsten.
Na een paar druppeltjes bloed denk ik dan altijd "o ja, het is weer zover".
Verder mag 't allemaal geen naam hebben, qua 'bijwerkingen'.
Mirena. Hoewel mijn lijf er bij de eerste wel een half jaar aan heeft moeten wennen (veel onregelmatige lichte bloedingen), wil ik nu niet meer zonder! Heel soms een streepje rood, maar dat is de benaming ongesteld niet waard.
En bij de plaatsing van de tweede spiraal heb ik nergens last van gehad.
Hier idem dito. Alleen voel ik toch elke maand wel dat ik ongesteld had moeten worden - een week lang heb ik heel gevoelige borsten.
Na een paar druppeltjes bloed denk ik dan altijd "o ja, het is weer zover".
Verder mag 't allemaal geen naam hebben, qua 'bijwerkingen'.
dinsdag 5 januari 2010 om 17:08
Ik heb Mirena. De 1e 2,5 jaar na het zetten was ik helemaal niet ongesteld. Maar sinds 1,5 jaar ben ik weer ongesteld en dat was altijd heel licht, maar wordt weer steeds erger. Misschien ben ik aan vervanging toe.
Mijn vriend voelt het spiraaltje overigens wel zitten soms, daarom twijfel ik soms of ik niet weer aan de pil zal gaan.
Mijn vriend voelt het spiraaltje overigens wel zitten soms, daarom twijfel ik soms of ik niet weer aan de pil zal gaan.
dinsdag 5 januari 2010 om 17:35
Mirena. Van de microgynon kreeg ik doorbraakbloedingen, zelfs zonder doorslikken. Ik word bij de Mirena ook nog wel ongesteld, maar heel licht (1 tampon per dag) en op wat gevoelige borsten na in die week ook geen klachten.
Meerdere vriendjes gehad, nooit iemand geklaagd over de Mirena.
Ik vind het een ideaal ding.
Meerdere vriendjes gehad, nooit iemand geklaagd over de Mirena.
Ik vind het een ideaal ding.

dinsdag 5 januari 2010 om 21:11
quote:kathykatinka schreef op 05 januari 2010 @ 17:08:
Voelt hij niet de touwtjes? De spiraal zit in de baarmoeder, lijkt me sterk dat hij daar met zijn penis in komt zonder dat jij het uitgilt van de pijn.
Je kan de touwtjes korter laten knippen zodat hij ze niet meer voelt.
Voelt hij niet de touwtjes? De spiraal zit in de baarmoeder, lijkt me sterk dat hij daar met zijn penis in komt zonder dat jij het uitgilt van de pijn.
Je kan de touwtjes korter laten knippen zodat hij ze niet meer voelt.
woensdag 6 januari 2010 om 07:28
Ik lees ook mee, ik ben twee jaar geleden gestopt me de pil. Maar wat een hel, gisteren heb ik tot 1 uur wakker gelegen en ik ben mijn bed uitgekomen op drie ibu's te pakken. Ik moest soms gewoon in de dekens bijten van de pijn! En niet alleen de lichamelijk pijn, ik loop geestelijk ook gewoon helemaal geflipt rond. Ik kan gewoon niet normaal functioneren ook op het werk niet.
Ik wil nu gewoon weer een lichte pil, een spiraaltje (zo zij mijn vorige huisarts) plaatsen ze niet als je geen kinderen hebt gehad. Een waarbij beide klachten een stuk verminderen, dat zou ideaal zijn.
Ik wil nu gewoon weer een lichte pil, een spiraaltje (zo zij mijn vorige huisarts) plaatsen ze niet als je geen kinderen hebt gehad. Een waarbij beide klachten een stuk verminderen, dat zou ideaal zijn.