Gezondheid alle pijlers

Niet meer ongesteld willen worden... welke anticonceptie?

29-12-2009 09:38 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb op veel sites rondgesurfd en veel gelezen over spiraaltjes, prikpillen en staafjes. Het is mij heel erg duidelijk dat het per vrouw verschilt en ook wat effecten zijn.

Waar ik naar op zoek ben is het beste middel om niet meer ongesteld te worden. Ik heb er zo'n #### hekel aan! En dan met name op de 1e dag: ik ben dan echt helemaal wappie en mijn hoofd zit vol watten en eigenlijk wil ik dan alleen maar op bed liggen. Soort migraine?!

Ik ben op mijn 15e ofzo gestart met Microgynon, na heel wat jaartjes een x aantal jaar op Ttrygynon geleefd (3 fasen pil), maar toen ik na jaren gebruik de hele tijd behoorlijk spotte weer terug naar Microgynon en dat bevalt op die 1e dag na dus goed. (Oh ja, Trygynon was ook al jaren uit de handel maar dat vertelde niemand mij). Ben nu 28 en heb absoluut geen kinderwens.

Eitherway, ik wil dus een anticonceptiemiddel waarbij ik de grootste kans heb om niet meer ongesteld te worden en ik wil niet dat mijn zin in sex vermindert (dat vind ik al bizar laag met die pil).

Ook vraag ik mij zeer sterk af wat de mannen voelen van een spiraaltje???

En zijn er staafjes-ervaringen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen!

Thanks!!!
ik lees mee
Ik heb tot een paar maanden geleden gewoon de Trigynon geslikt, dus die is volgens mij helemaal niet uit de handel. Ben nu overgestapt op de Nuvaring. Veel minder hormonen, en als ik een stopweek inlast, ben ik maar 1.5 dag ongesteld.
Is de pil doorslikken geen optie? Mijn huisarts zegt, dat een stopweek helemaal niet nodig is. En omdat ik elke keer op de dag voor mijn ongesteldheid een enorme hoofdpijnaanval heb ben ik begonnen met doorslikken. Zo nu en dan vergeet ik een pil en dan las ik een stopweek in, maar dat hoeft dus niet.
.
Ik heb Implanon gehad...deed geen pijn, maar na vier maanden bloedingen toch maar weer eruit laten halen (mooi litteken hoor).

Daarna spiraaltje (Mirena) geprobeerd. 4 maanden bloedingen gehad (en echt giga...had bloedarmoede ervan). Dokter zei nog even volhouden, maar dat werd ook niks. Dus na half jaar Mirena er ook uit.

Ik vond spiraaltje ook akelig idee bij sex.

Daarna niks gebruikt (kon volgens artsen toch niet spontaan zwanger worden..heb na 1 geslaagde IUIpoging daarna nog 2 zonen gekregen).

Ben nu gesteriliseerd en stukken minder ongesteld. Alleen tijdens de eisprong voel ik me nu een stukje minder lekker (maar dat is hoofdpijn en met een goede pijnstiller best te doen).

Succes!
Ik heb nu meer dan een jaar de Mirena en ben niet meer ongesteld geworden. Natuurlijk wel ff de begin bloeding gehad maar die was zo over. Daarna nooit meer iets gevoeld aan ongesteldheidsklachten, echt heel fijn!!!
Ik heb 1,5 jaar de mirena gehad en ben dus 1,5 jaar niet meer ongesteld geweest.. Heerlijk!

Heb mijn vriend nog nooit over de mirena (spiraal) horen klagen.

Ik heb overigens voor de mirena gekozen omdat ik vond dat de pil bij mij niet betrouwbaar genoeg was. Ik heb heel veel migraine, waarbij mijn maag dan niet goed werkt. De pil komt er dan dus ook niet goed door.

Ik had ook niet zo´n zin meer in die pillen slikken en in mijn familie zijn er vaker zwangerschappen ondanks de pil geweest.

Google eens op de verschillende anticonceptie, zo krijg je veel meer ervaringsverhalen.
Cerazette. Pil met 1 hormoon en gewoon elke dag slikken.

Ben nagenoeg niet meer ongesteld. Heerlijk.

Is volgens mijn dokter "de prikpil in pilvorm". Klinkt raar maar dekt de lading.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Over de Mirena kan ik weinig zeggen, want die zit er pas 1 dag in, maar de Implanon heb ik wel enkele jaren geleden gehad. Ik vond hem ideaal, niet meer ongesteld. Mijn man vond hem minder, hij maakte me minder aantrekkelijk zei hij. Alsof mijn feromonen 'wegwezen, er is hier niets te bezwangeren' riepen.
Mirena. Ideaal ding. Zo ideaal dat ik een beetje twijfel. Mijn lief en ik zijn nu 17 jaar samen en eigenlijk vind ik dat hij de komende 17 jaar wel aan anti-conceptie mag doen. Een knipje en klaar. Maar dan hoef ik niks meer en wordt dan dus ongesteld. Mwah....

Dus ik denk dat ik toch maar weer ga voor een nieuwe.
Prikpil...nooit meer ongesteld geweest tot ik er mee stopte.
Mirena. Hoewel mijn lijf er bij de eerste wel een half jaar aan heeft moeten wennen (veel onregelmatige lichte bloedingen), wil ik nu niet meer zonder! Heel soms een streepje rood, maar dat is de benaming ongesteld niet waard.

En bij de plaatsing van de tweede spiraal heb ik nergens last van gehad.
Ik heb een aantal jaren de nuvaring gebruikt, en dan telkens 3 x achter elkaar doorgeringd. Dan word je in die tijd dus ook niet ongesteld. Dat beviel op zich wel, maar ik ben om andere redenen met de nuvaring gestopt.
Mirena. Het uithalen en inzetten was geen pretje, maar het is een superding. Nooit meer ongesteld geweest. Mijn partner voelt er niks van.
Hier dus ook de mirena, heb ondertussen de 2de, zelfs na het plaatsen amper bloeding gehad.

Heb dus al zo'n 6 jaar geen menstruatie meer, geen migraine, geen depressieve buien, kortom heerlijk!
Tijdens Mirena ook nooit ongesteld geweest. Ik miste het juist wel; voor mij een reden om weer aan de pil te gaan.

Dat is trouwens Trigynon.....lijkt mij niet echt uit de handel dus!!!
Als je toch absoluut geen kinderwens meer hebt kun je ook je baarmoeder laten verwijderen. Dan heb je zeker geen bloedingen meer. Beetje rigoreus maar wel een zekere oplossing
Raar, van die Trigynon.... maar heb wel meer baat bij Microgynon
Het klopt dat een stopweek met de pil niet nodig is. Deze week is ooit ingevoerd zodat je zeker weet dat je niet zwanger bent, verder maakt het niet uit. Ik heb uitgevonden dat ik de pil drie maanden kan doorslikken en dan stop ik een week anders krijg ik doorbraakbloedingen. Doe ik al jaren, geen probleem!
Ik begrijp de wens, maar het lijkt me niet goed voor je lijf allemaal (puur mijn eigen gevoel)
Ja, Equus, ik begrijp wat je bedoelt en het lijkt me ook niet echt goed tegen Moeder Natuur in te gaan, maar ik heb er echt een ongelooflijke hekel aan......
hier ook cerazette, minipil.... geen stop week meer en niet meer ongesteld.
Ja, ik ken het. Word er zelf ook niet echt vrolijk van
Hier ook cerazette en ook niet meer ongesteld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven