Harde buik

29-12-2009 17:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben 23 weken zwanger en sinds vorige week heb ik harde buiken. Het rare is dat ik het het meeste voel rechts onderin. Net of daar een bal zit. Vanaf vanmiddag zit eropk een bepaalde regelmaat in.

Moet ik me hier nou zorgen over maken? En de vrlk bellen? Of gaat dit vanzelf over? En zo veel last heb ik er niet van, is gewoon een soort kramp. Zo gestrest ben ik niet, aangezien ik al ruim een week vakantie heb.
Ik zou wel even bellen, helemaal omdat je zegt dat er regelmaat in zit. De verloskundige kan hier beter over oordelen dan wij hier met z'n allen op het forum!
Bellen. Liever een keertje teveel dan te weinig!

Meteen even doen hoor
Ik zou ook even de verloskundige bellen. Wat Ilta ook al zegt aangezien er regelmaat in zit is dat wel verstandig. Beter een keer te veel dan te weinig gebeld. Al was het al alleen al voor je eigen gemoedsrust.

Laat je even weten hoe het verder gaat?
Ik zou ook gewoon bellen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook een paar keer tussen de controles door met vragen gebeld en je voelt je daarna stukken beter!

Sterkte!
Af en toe een harde buik kan geen kwaad. Als er echter regelmaat inzit, zou ik even bellenm.
Ik heb negen maanden lang harde buiken bijna aan 1 stuk door gehad. Net bevallen van een geweldig manneke. Bij mij was er dus niks aan de hand. Bij de zwangerschap van mijn dochter precies hetzelfde verhaal.

Voor de zekerheid wel even bellen met een verloskundige.
Heb toch maar gebeld na jullie opbeurende woorden. Ze vind het niet gek dat ik belde... Tuurlijk niet hoor ik jullie denken. Kon een blaasontsteking zijn, ff in de gaten houden. En als ik een bad had moest ik daar maar ns in gaan. En dat werkte dus..... Vreemd hoe dat werkt.

Thx weer!!!
Vaak rond deze termijn kan je heel goed het kindje rechts of links voelen liggen en dit voelt vaak als een harde bal aan.

Ik herken dit van mijn eigen zwangerschappen rond die termijn.
quote:Zitah schreef op 29 december 2009 @ 20:19:

Ik heb negen maanden lang harde buiken bijna aan 1 stuk door gehad. Net bevallen van een geweldig manneke. Bij mij was er dus niks aan de hand. Bij de zwangerschap van mijn dochter precies hetzelfde verhaal.

Voor de zekerheid wel even bellen met een verloskundige.

Hier net zo bij dochter. Vanaf week 24 standaard harde buiken...Ben nog opgenomen geweest 2 dagen omdat ze bang waren voor voortijdige weeen maar mijn dochter is mooi blijven zitten tot 39 weken (en 1 dag).

Maar inderdaad... ik zou gewoon wel even bellen als ik jou was hoor. dat geeft je zelf ook een rustiger gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven