Mode & Beauty alle pijlers

Goede foundation(35+)

20-12-2009 19:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet een goede foundation, ik ben 38jr, ik heb als ik lach een aantal rimpeltjes bij mijn ogen, maar wat ik het vervelendste vindt is dat ik nu onder mijn ogen een soort vlekken heb... ik heb nu foundation van Christian Dior, Nude nr31 maar is op de een of andere manier te licht... Als ik het s'ochtends aanbreng is het wel ok, maar als ik op het werk dan in de spiegel kijk zie je gewoon alle oneffenheden in mijn gezicht. Ik ben best wel veel afgevallen, en doordat ik minder spekkie in mijn bekkie heb zie je volgens mij meer oneffenheden(rimpeltjes etc...)
Ik zweer bij Lasting Performance van Max Factor. Dekt goed zonder dat je het ziet zitten en versmelt mooi met mijn eigen huidskleur (ik doe het alleen op waar nodig, idd vooral onder de ogen). Ik heb al vele andere merken geprobeerd, ook dure, maar niks werkt bij mij beter als deze. Heeft ook goede recensies op makeup alley, dus de moeite van het proberen waard voor je aan de La Mer gaat..

Wat trouwens wel duur is maar goed helpt tegen kleine (lach)rimpeltjes en andere kleine oneffenheden in Perfectionist van Estee Lauder. Dat maakt je huid helemaal glad (denk dat er iets van siliconen in zit ofzo) en doet het super onder een foundation of concealer. Probeer eens een likje uit een tester.
.
Chanel prolumiere vind ik 1 van de fijnste foundations,juist omdat je van deze weinig nodig hebt. Het je huid mooi egaliseert dus kleine oneffenheden vaarwel zegt,en er toch niet opgemaakt uitziet.
quote:impala schreef op 23 december 2009 @ 22:30:

Wat trouwens wel duur is maar goed helpt tegen kleine (lach)rimpeltjes en andere kleine oneffenheden in Perfectionist van Estee Lauder. Dat maakt je huid helemaal glad (denk dat er iets van siliconen in zit ofzo) en doet het super onder een foundation of concealer. Probeer eens een likje uit een tester.Werkt dat echt zo goed? En blijft het de hele dag werken?
het is hier binnen beter dan buiten
Chili 1971,misschien is de kleur niet de juiste voor je.

Bij TBS hebben ze vooral foundation voor de "warmere" huidtype`s.

Ooit is er een koele kleur geweest,maar die is er uit.

Ik kan er ook niet meer slagen,of ik moet er een laag roze face-color over doen

Mij zijn de kleuren daar veel te beige.

Heb jij ook een "koele" huidskleur?

Ik had de Eclat Satin van Dior(202 of 022),maar die is voor de winter iets te donker.

Nu heb ik op Strawberry op goed geluk de Cream Foundation van Scott Barnes in Albaster besteld(was met 70% korting) en die is fantastisch.

Echt duidelijk met een roze ondertoon en mooi licht.

Maar voor wintertypes blijft het kopen van foundation moeilijk.

La Prairie had ooit een mooi in kleur Porcelaine,maar die is er uit.
Hoi Natas67, Jazeker,dat is de Treatment Fluid Foundation SPF 15 zoals de naam al zegt is het een Fluide en het zit in een glazen flesje,maar het kan niet missen hoor want er is maar 1 soort tot nu toe op de Nederlandse markt.
Een glazen flesje, hoe komen ze erop? Onhandiger kan bijna niet.
het is hier binnen beter dan buiten
@ wilde cubaan: ik heb groene ogen, en donkerblond haar... dus koel type denk ik zo.. ik heb met de kerstdagen die van max factor gebruikt, lasting performance kleur: honey beige ..en die staat ook goed, ook als ik de foto's nu terugzie van kerst, zie ik er niet moe of bleek uit.
quote:bettypage schreef op 24 december 2009 @ 13:51:

[...]

Werkt dat echt zo goed? En blijft het de hele dag werken?Ik vind het goed werken ja, en ook wel een hele dag. Maar de volgende dag niet meer ;) Het is niet iets dat je huid echt beter maakt, maar het is een goed tijdelijk lapmiddel.
.
quote:impala schreef op 29 december 2009 @ 21:26:

[...]

Ik vind het goed werken ja, en ook wel een hele dag. Maar de volgende dag niet meer ;) Het is niet iets dat je huid echt beter maakt, maar het is een goed tijdelijk lapmiddel.Ik gebruik het al een paar jaar en vindt het superspul,ook als je gestrest bent krijgt je huid een oppepper,je kunt hem goedkoper kopen op www.strawberrynet.com,in NL kost 30 ml ongeveer 70 en 50 ml rond de 90 euro,daar (dacht ik)50 ml 80 dollar(rond de 56 euro).De verzendkosten zijn gratis en ze hebben goede service!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Das een goeie tip esra want het spul is erg duur. Ik heb wel eens op ebay gezocht maar daar was het ook niet veel goedkoper. Ik heb nog een klein potje staat maar dat begint een beetje in te drogen (té zuinig mee geweest haha). Het werkt nog wel maar is aan vervanging toe. (dit gaat dus allemaa over Perfectionist van Estee Lauder)
.
quote:chili1971 schreef op 29 december 2009 @ 10:50:

@ wilde cubaan: ik heb groene ogen, en donkerblond haar... dus koel type denk ik zo.. ik heb met de kerstdagen die van max factor gebruikt, lasting performance kleur: honey beige ..en die staat ook goed, ook als ik de foto's nu terugzie van kerst, zie ik er niet moe of bleek uit.

Fijn dat LP van Max Factor you ook goed bevalt. Ik heb laatst een nieuwe versie van MF gekocht, Second Skin Foundation omdat ik na een vakantie een iets donkerder kleur nodig had, maar die haalt het niet bij Lasting Performance. Was zonde van het geld.

Maar als honey beige jou goed staat, ben je geen koel type.. Dat kan ook bijna niet met donkerblond haar. Ik heb trouwens Soft beige, die is wat lichter.
.
Impala,ik koop het ook wel eens via Ebay.com,weer goedkoper dan bij Strawberrynet en de dollar staat (nog)goed!Laatst 50 ml gekocht inclusief verzendkosten voor 30 euro!Je moet dagelijks kijken op Ebay.com,de moeite waard!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Heb ik geen tijd voor, zit de hele dag op het forum ;)

Nee, zonder dollen ik zal weer eens kijken. Bedankt voor de tip.
.
Chili,het is inderdaad maar de vraag of je een koel type bent.

Je zou eens op het topic kleurenanalyse kunnen kijken,daar stond laatst een simpele test.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven