A brand new Perfect Day

08-06-2007 23:40 5001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Omdat we het vorige topic alweer volgekletst hebben.
anoniem_29240 wijzigde dit bericht op 31-08-2007 23:35
Reden: plaatje terug geplaatst
% gewijzigd
Balen Dreamer, die duizeligheid . Maarre, mocht je gaan uitzwaaien, dan ben je NATUURLIJK van harte welkom hier!! (gezellig!!!!!), óók met kids, natuurlijk.

Over spinnen droom ik gelukkig niet (ik heb er genoeg irl, hier in huis...). Ik ben wel de laatste dagen zeer druk en fanatiek over van alles en nog wat aan het dromen, een driedubbel extra leven erbij, zeg maar. Wordt er doodmoe van .
Carlien, oh spannend, dat dochter morgen voor het eerst naar de grote school gaat!

Ben heel benieuwd hoe ze het er vindt.

Dreamer wat balen dat je je weer draaierig voelde.

Zit hier met de droomencyclopedie voor me; zal even zoeken.

Ik typ ff letterlijk over:

"Over het beeld van de spin bestaan veel ambivalente gevoelens. Op zeer aards niveau roept een spin afkeer op, misschien vanwege zijn snelle bewegingen maar ook omdat hij met vuil wordt geassocieerd. In dromen kan hij staan voor sluwheid.

In psychologische zin houdt een spin verband met de mandala. Hij staat voor het vermogen een volmaakt patroon te scheppen dat ons tegelijkertijd zowel voedt als beschermt.

In spirituele zin vertegenwoordigt de spin de Oermoeder in haar rol van weefster. Ze weeft het lot vanuit haar eigen lichaam en is daarom de schepper. Als we met dit aspect in het reine komen, gaan we onze eigen bestemming weven. "

Dus niet zo gek om over spinnen te dromen, niet slecht!!

Een paar maanden geleden heb ik ook over spinnen gedroomd, eerst dacht ik brrrr maar toen ik de verklaring in het droomwoordenboek las was het toch zo raar allemaal niet.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
goedenmorgen!

Dankje voor de uitleg Jasmine! Ik ben benieuwd of mijn onderbewustzijn net zo werkt als de dromenencyplopedie zegt. Vraag me af wat het dan nog betekend dat LE 't beest heeft geprobeerd te vangen...vertrappen mijn kinderen mijn toekomst? haha

toen ik trouwens gisteren LD ophaalde bij vriendje, zaten ze met z'n allen te kleuren, vriendje, LD, oma van vriendje, nichtje van vriendje en tante van vriendje. Leuk hoor Heb gelijk bedacht dat ik dát morgenvroeg met de kinderen kan gaan doen.

Uitzwaaien zal het toch niet worden. Ten eerste moeten ze om 9 uur inchecken, ze vliegen om 11 uur, dus zou ik vroeg wegmoeten. Ten tweede is neefje er ook de hele dag en met 3 kinderen op de achterbank de reis ondernemen.... neuh, liever even niet.

Het regent hier! Wat stom, het zou mooi weer zijn!

ha, misschien kan ik morgen nog bij m'n moeder op visite, dát is een idee.

Moet het wel droog zijn dus..

of bij m'n schoonmoeder, die tenslotte jarig is (ohja, dát was ook zo.. .lijkt me in elk geval een goed plan)

Ik wilde eigenlijk gaan wandelen in het Stadspark in town, zag ik in de krant de feeselijke activiteiten voor morgen (Groningens ontzet, daarom ben ik vrij) is er Peerdenspul in 't Park. Jaaaa, dan is het natuurlijk smoordruk, in elk geval met auto's, heb ik al niet zoveel zin meer in een uitstapje met de kinderen, daarheen. Jammer.

Nou, ik brainstorm nog even verder...

toedels
Later is nu
Dreamer het is hier droog dus hoop dat het inmiddels bij jou ook droog is!

Heb nog even voor je gekeken maar dat je zoon in de droom voorkwam is ook niet zo gek, lees maar: "In dromen kan de zoon wijzen op de behoefte van de dromer aan zelfexpressie en openheid. Hij kan ook wijzen op ouderlijke verantwoordelijkheid. In de droom van een moeder kan hij staan voor ambities, hoop en potentieel van de dromer."

Nou al met al geen rare droom! Helemaal niet!

Wat het vangen betekent, geen idee, misschien weet Tweeling dat, die is al veel langer met dromen bezig dan ik.
Kijk, ik moet vaker dromen over LE! :-)

Antwoorden leveren wel weer vragen op dan, want wanneer ik dus babies krijg in dromen, zijn het altijd meisjes. Als een zoon dan staat voor ambities, hoop en potentieel, waar staat een dochter dan voor?? (goh, Jasmine, heb je nog even? )

Ik heb net heerlijk foto's gemaakt van de wijk. Jammer genoeg niet superzonnig, maar in sommige gevallen heb ik wel even gewacht op een lichtstreep door het groen
Later is nu
Ach ja, ik maak gewoon even tijd:

"baby: dromen over een baby van onszelf is een aanwijzing dat we die kwetsbare gevoelens dienen te onderkennen die we niet onder controle hebben. Misschien proberen we iets nieuws te ondernemen.

---

Dromen over een baby kan een aanwijzing zijn dat de dromer op spiritueel niveau de behoefte heeft aan een gevoel van zuiverheid"

''Als er een meisje, ongeacht welke leeftijd, in onze dromen verschijnt, proberen we meestal contact te maken met onze meer gevoelige, onschuldige kant. Die kwaliteiten van intuitie en waarneming kunnen enigszins onderontwikkeld zijn maar kunnen beschikbaar worden gemaakt.

Als wij het meisje kennen zijn we ons vermoedelijk bewust van die kwaliteiten maar dienen ze te onderzoeken alsof we ze benaderen vanuit het standpunt van het meisje> (sorry, punttoets doet het ineens niet meer, net als de komma)

Als ze onbekend is onderkennen we mogelijk dat een nieuwe benadering nuttig zou zijn"

Mooi tot zover. Ik kan nog opzoeken wat dochter betekent. Mocht je dat willen doe ik dat straks, geef maar even een gil dan.
Jasmine, je bent geweldig, dank je :-)

Alles goed met je verder?
Later is nu
He, ik kom hier net om toch de tekst die bij dochter staat nog te typen.

Daarna ga ik eindelijk douchen. Iedereen is hier schoon en fris gedouched de deur uit dus het huis is even van mij en de hond. Heel even want zoon is alleen maar boeken halen en kennis maken met zijn nieuwe klas/school. Spannend!

Ach ik lees nu de tekst over de dochter en vraag me af of dat bij jou wel van toepassing is. Ik denk eerder dat de tekst over baby en meisje meer van toepassing was. Maar goed, wie ben ik om er over te oordelen, dat kun jij het beste zelf doen.

Hm valt me op dat ik ineens ook weer punten en komma's kan typen.

"dochter - Als in dromen de nadruk wordt gelegd op de relatie met een dochter, is dat vaak een voorstelling van de uitkomst van de relatie tussen man en vrouw. Als een vrouw droomt over haar dochter, is er meestal sprake van een relatie waarin beiden elkaar ondersteunen- hoewel rivaliteit en jaloezie de kop kunnen opsteken en onder ogen moeten worden gezien. Soms kan dat in dromen op een veilige manier geschieden. "

Dat was het.

Met mij gaat het goed, lief dat je er naar vraagt.

Eigenlijk voel ik me heel erg opgetogen. Heb gisteren een groot spiritueel kado gekregen maar ik kan er ivm de herkenbaarheid niet over uitwijden hier terwijl ik dat dolgraag zou willen.

Het is wel een dubbel gevoel want aan de andere kant weet ik dat Mimsey zo meteen haar Hero moet begraven.

Ik hoop dat zij ook nog vaak van hem spirituele kado's zal krijgen!
Ah, mooi Jasmine

Jammer dat je er niet over kunt wijden, maar fijn dat je dit cadeau gehad hebt!

Dat verhaal van een dochter in je droom vind ik wat wazig, trouwens
Later is nu
Ja ik vind het ook wazig. Daarom gaf ik al aan dat het stukje over baby en meisje waarschijnlijk beter zal passen.

Nu ga ik echt even douchen voor zoon weer thuis is.

Is het bij jou inmiddels al droog?
Ik heb je maar even gemaild.
Lees ik het thuis wel

hier ook maar even sfeerverlichting

Later is nu
het weer wisselt hier

niet echt zonnig, helaas
Later is nu
Haihai!

Oef, 9 uur inchecken, en dat vanuit Groningen...Neuh, snap dat je dan niet even gaat uitzwaaien! Hmpf, nou, mocht je een ander keertje in de buurt zijn: je weet waar ik woon :-)

Nou, de kop is eraf, de kinderen zijn weer op school begonnen. Dochterlief kukelde bijna van d'r fiets met haar volgeladen rugzak (ze moesten vandaag ALLE boeken ophalen). Gelukkig hoeven AL die boeken niet elke dag mee .

Ik kon weer alle boeken gaan kaften, en ik moet zeggen, dat heb ik toch maar weer mooi gedaan! Hihi.

Verder moest ik zoveel bestellingen inpakken en verzenden dat de auto echt propvol met pakketten zat, was eigenlijk wel een grappig gezicht.

Nou, ik ga de kinderen even hun bed in sturen, morgen weer vroeg dag!
Oh gossie dat ze bijna van haar fiets kukelde. Het is ook zo zwaar al die boeken.

Zoon moest vandaag ook boeken halen en had bij Appie een plastic tas gehaald omdat de boeken niet in zijn tas pasten.

Kaften heeft hij nog niet gedaan, dat doet hij 's avonds laat elke dag voor hij ze nodig heeft. Of ik doe het dan.

Wat fantastisch dat het met je webwinkel zo goed gaat! Dat is echt hartstikke mooi!
Haha Jas, nou meid, dat wordt kaften, dus .

(of zou zijn vriendin zo gek te krijgen zijn? )

Zeg Dreamer, hebben je kids nog zomervakantie, trouwens?
Goedenmorgen

Dames, je gaat toch niet kaften voor je kinderen? Dat hebben mijn ouders niet voor mij gedaan en doe ik dus zéker niet voor m'n kinderen. Ze hebben pech, luie moeder

Nee, mijn kinderen hebben géén vakantie meer, zijn alweer een week naar school zelfs! Het is vandaag Groningens Ontzet, vandaag in het jaar 1672 werden wij bevrijd van de Bischop van Münster, ook wel Bommen Berend genaamd. Dhr. Rabenhaupt heeft het kunststukje geklaard.

Zo, jullie ook eens een stukje Groningse geschiedenis wijzer

Ik ga naar m'n schoonmoeder, met de fiets want Elvis had een lekke band en dús de auto mee. (gelukkig hoef ik 'm niet te brengen en te halen, want druk in Stad met feest en kermis) Ze woont zo'n 10 km hier vandaan en ik moet neefje achterop. Vanmiddag m'n workout wel weer gehad dan! Gelukkig is het schitterend weer!

Toedels
Later is nu
Wacht maar, Dreamer, tot jouw kinderen de boeken van het boekenfonds gruwelijk lopen te mishandelen, in een poging ze te kaften , dan wil ik nog wel eens zien of je niet ingrijpt .

Aha, nou is me duidelijk waarom je kinderen vandaag vrij zijn, ik vroeg het me al af. Leuk, een geschiedenislesje .
Gronings Ontzet

Van Wikipedia

Ga naar: navigatie, zoek

Vuurwerk tijdens Groningens Ontzet 2005Met het Gronings Ontzet (ook: Groningens Ontzet, Achtentwintigsten of Bommen Berend genoemd) wordt gevierd dat op 17 augustus 1672 (volgens de Juliaanse kalender) de stad Groningen onder leiding van Carl von Rabenhaupt, het beleg van Bernhard von Galen, bisschop van Münster had doorstaan. De bisschop maakte aanspraak op gebieden in Groningen omdat die ooit tot zijn bisdom hadden behoord. Het feest wordt vanaf 1700, na de invoering van de Gregoriaanse kalender, op 28 augustus gevierd.

Bisschop Bernhard von Galen belegerde de stad in het rampjaar, zoals 1672 ook wel wordt genoemd. Hij sloeg het beleg op voor Groningen op 21 juli van dat jaar. De stad werd bestookt met een grote hoeveelheid bommen hetgeen hem zijn bijnaam Bommen Berend opleverde. Door toedoen van veldheer Carl von Rabenhaupt moest hij zijn belegering uiteindelijk zonder resultaat opbreken. Op 17 augustus moest Von Galen afdruipen met slechts de helft van zijn 24.000 man tellende leger. Later dat jaar moest hij ook de vesting Coevorden prijsgeven.

[bewerk] Festiviteiten

Paardekeuring op de 28-steDe 28e augustus is (na 1700) de plaatselijke feestdag met een groot aantal feestelijkheden, waaronder een paardenkeuring, drafwedstrijden, muziekevenement op de drafbaan, een kermis en een groot vuurwerk. Wanneer 28 augustus op een zondag valt (zoals in 2005) wordt Groningens Ontzet op zaterdag 27 augustus gevierd.

In 2007 zal Gronings Ontzet bijgewoond worden door Koningin Beatrix in verband met het 150-jarig bestaan van het "Peerdenspul".
Later is nu
En mijn kinderen wilden niet eens naar het peedenspul toe

(moest ik weer op fiets, dus na 20 km fietsen met 30 kg neefje achterop hoeft het van mij ook niet zo meer, maar goed.. ik heb dan ook niet verteld dat de koningin er is )
Later is nu
Hahhahahaaa Carlien!!!

Lekker Dreamer zo'n vrije dag! Ennuh succes met de workout! (dat is best nog wel ver 2 x 10 km fietsten met iemand achterop)

Typ ik net viva.nl in zie ik tot mijn stomme verbazing dat ik nog ingelogd was!

Dus vannacht om 3 uur, om 4 uur, om 5 uur, 6 uur, aanwezig: Jasmine. Nou ik lag dus heerlijk te snurken!

*zwaait naar Twins*, lekker weekend gehad?
Oh gosh, je hebt de workout al achter de rug.
Nee Carlien, ik blijf een luie moeder. Ik heb vroeger zélf altijd de (boekenfonds-)boeken in moeten kaften. Volgens mij deden de dochters van m'n zus het ook altijd zelf, dus het kán wel.. niet dat jullie nu iets fout doen, natuurlijk .. zo moet je dat niet lezen, ik gá er in elk geval wél van uit dat het kan, want ik heb echt een enorme hekel aan boekenkaften

(en kan niets met zekerheid zeggen, over 3 jaar hebben we het er weer over, okee? )

ik moet nog boodschapjes hebben, was ervan overtuigd gehakt in huis te hebben, dus niet, wil er geen kind mee. Nahja zeg.. uiteindelijk neefje wel.. dat lucht al op, want 3 kinderen alleen thuis gaat me wat ver, 2 wil nog net
Later is nu
Kan trouwens íemand mij verklaren hoe het komt dat 'dreamer weblog' 450 dagen bestaat en 'hierwordjevrolijkvan weblog' 453 terwijl ik dreamerweblog veel eerder had?

Nou, in elk geval wordt het gevierd. weten we dat
Later is nu
quote:dreamer schreef op 28 augustus 2007 @ 14:22:

(en kan niets met zekerheid zeggen, over 3 jaar hebben we het er weer over, okee? )

Ja, ok! We houden je in de gaten....

(ik heb dus nu de vellen aan mijn duim, van de plakbandafroller. Ik wou dat ik zo'n standvastige moeder was.... )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven