Chocoladefondue

31-12-2009 09:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond voor een stuk of 10 vrienden een tafel maken met hapjes, veel heb ik al hier voorbij zien komen.

Gevulde eideren, wraps etc.

Wat ik nu zoek is, ik wil er een kleine chocoladefindue ding bijzetten, gewoon een bakje met een theelichtje.

(van ah is ie)

Maar welke chocolade gebruik ik hier nou voor?

En wat zet ik erbij, ik dacht aan vruchtjes, marsmellows, soesjes?

Iemand nog ideeen? Kon hier nog geen topic van vinden.
Vorig jaar heb ik een keer gedaan met vriendinnen. Ik heb chocola bij een chocoladewinkel gehaald. Dat is speciale smeltchocola. Au bain marie laten smelten en dippen maar. Inderdaad alles wat je opnoemt en wat ik het lekkerst vond was de banaan. Maar god ik word nog misselijk als ik eraan terugdenk. Wij dronken liqeur 43 erbij. Was een beetje teveel van goede.
Toevallig van de week nog gedaan bij een vriendin!

Zij hadden volgens mij gewoon een grote reep melkchocolade gesmolten en een klein beetje pure chocola er door heen. Volgens mij kan het allemaal, tis maar net wat je zelf lekker vindt.

Tip: wel goed blijven roeren, anders brand het snel aan!

Wij hadden appel, banaan, lange vingers, marshmellows en een soort kleine soepstengels.. was erg lekker!
ow ja lange vingers goed idee

ik dacht pure chocolade en dan slagroom?

Ik had laatst chocolade van milka, maar dat smaakte voor geen meter

Hmm zit nu te denken of het wel een goed idee is, chocolade en hartige hapjes en drank?
Pure chocolade. Hoe hoger het percentage cacao, hoe lekkerder. Au bain marie laten smelten en dan slagroom erdoor heen.
wat zijn de verhoudingen slagroom chocolade?

En welk merk is lekker van chocolade?

En slagroom, gewoon zo'n bekertje toch? Wat je normaal opklopt?

Sorry ben absoluut geen keukenprinces, maar wil wel wat neerzetten op tafel
Ik ben ook van de pure chocolade en beetje slagroom

Fruit, koekjes (lange vingers bv), soesjes, cake...

Misschien drinken jullie eerst koffie?
GEwoon verkade en inderdaad die slagroom uit een bekertje wat je normaal opklopt
•250-300 gram chocolade, puur, melk of wit

•1-2 deciliter (slag)room (of Blue Band Finesse voor Koken)

•2 eetlepels cognac of ander likeur
Bereidingswijze

1.Chocolade in stukjes breken en met de slagroom in een kleine pan.

2.Voorzichtig en rustig (Au-bain-marie) onder voortdurend roeren verwarmen, tot alles gesmolten is.

3.Cognac toevoegen

4.chocolade overdoen in fonduepan of andere kleine vuurvaste schaal. Deze warm houden boven waxinelichtje(s) of warmhoudplaat.

5.Fondue serveren met frui, koekjes, marshmallows enzovoorts.
oke super bedankt! Hopen dat mijn hapjes lukken.

Maar denk maar zo als iedereen gezopen heeft, proeven ze vast n iet dat ik n iet super kan koken :-)

Nog even wat anders, ik snij altijd reepjes bladerdeeg en rol dat om cocktailworstjes, dat is altijd een enorme hit.

Maar wat kan je er allemaal tussen smeren voor het de oven in gaat? Mosterd? Curry?
Ik zou er niks tussen smeren maar de sausjes apart serveren.
Nou dat wordt op naar de supermarkt, iemand nog een hapje of iets wat ik echt niet mag missen, behave de bitterballen dan?
Dadels met roomkaas!

Kaas, worst, toastjes?
AH had trouwens ook speciale smeltchocolade bij die kleine fonduesetjes. Misschien makkelijker?
Ik gebruik altijd pure chocola, gewoon repen van het huismerk en die au bain marie warmen in een pannetje voordat ik eht in de fondus schenk. Ik doe er stukjes appel bij, een mandarijntje, framboosjes, bramen en bessen, aardbeien... gewoon klein(gesneden) fruit en het is altijd een succes.

Veel plezier!
Ik doe er trouwens nooit slagroom doorheen, dat vind ik zonde van de chocola. En wij eten het als dessert, niet bij de maaltijd.
Zelf vind ik het altijd fijn als er tussen alle hapjes gewoon schijfjes komkommer te pakken zijn. Lekker fris en licht, bovendien gezond. Gaan altijd als een tierelier hier, net als augurken
Puur, Verbrandt ook minder snel dan melk .

Klein scheutje room en een iets groter scheutje drank erdoor. Jummie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven