Chocoladefondue
donderdag 31 december 2009 om 09:41
Ik ga vanavond voor een stuk of 10 vrienden een tafel maken met hapjes, veel heb ik al hier voorbij zien komen.
Gevulde eideren, wraps etc.
Wat ik nu zoek is, ik wil er een kleine chocoladefindue ding bijzetten, gewoon een bakje met een theelichtje.
(van ah is ie)
Maar welke chocolade gebruik ik hier nou voor?
En wat zet ik erbij, ik dacht aan vruchtjes, marsmellows, soesjes?
Iemand nog ideeen? Kon hier nog geen topic van vinden.
Gevulde eideren, wraps etc.
Wat ik nu zoek is, ik wil er een kleine chocoladefindue ding bijzetten, gewoon een bakje met een theelichtje.
(van ah is ie)
Maar welke chocolade gebruik ik hier nou voor?
En wat zet ik erbij, ik dacht aan vruchtjes, marsmellows, soesjes?
Iemand nog ideeen? Kon hier nog geen topic van vinden.
donderdag 31 december 2009 om 09:45
Vorig jaar heb ik een keer gedaan met vriendinnen. Ik heb chocola bij een chocoladewinkel gehaald. Dat is speciale smeltchocola. Au bain marie laten smelten en dippen maar. Inderdaad alles wat je opnoemt en wat ik het lekkerst vond was de banaan. Maar god ik word nog misselijk als ik eraan terugdenk. Wij dronken liqeur 43 erbij. Was een beetje teveel van goede.
donderdag 31 december 2009 om 09:46
Toevallig van de week nog gedaan bij een vriendin!
Zij hadden volgens mij gewoon een grote reep melkchocolade gesmolten en een klein beetje pure chocola er door heen. Volgens mij kan het allemaal, tis maar net wat je zelf lekker vindt.
Tip: wel goed blijven roeren, anders brand het snel aan!
Wij hadden appel, banaan, lange vingers, marshmellows en een soort kleine soepstengels.. was erg lekker!
Zij hadden volgens mij gewoon een grote reep melkchocolade gesmolten en een klein beetje pure chocola er door heen. Volgens mij kan het allemaal, tis maar net wat je zelf lekker vindt.
Tip: wel goed blijven roeren, anders brand het snel aan!
Wij hadden appel, banaan, lange vingers, marshmellows en een soort kleine soepstengels.. was erg lekker!
donderdag 31 december 2009 om 09:55
Bereidingswijze
1.Chocolade in stukjes breken en met de slagroom in een kleine pan.
2.Voorzichtig en rustig (Au-bain-marie) onder voortdurend roeren verwarmen, tot alles gesmolten is.
3.Cognac toevoegen
4.chocolade overdoen in fonduepan of andere kleine vuurvaste schaal. Deze warm houden boven waxinelichtje(s) of warmhoudplaat.
5.Fondue serveren met frui, koekjes, marshmallows enzovoorts.
1.Chocolade in stukjes breken en met de slagroom in een kleine pan.
2.Voorzichtig en rustig (Au-bain-marie) onder voortdurend roeren verwarmen, tot alles gesmolten is.
3.Cognac toevoegen
4.chocolade overdoen in fonduepan of andere kleine vuurvaste schaal. Deze warm houden boven waxinelichtje(s) of warmhoudplaat.
5.Fondue serveren met frui, koekjes, marshmallows enzovoorts.
donderdag 31 december 2009 om 10:04
oke super bedankt! Hopen dat mijn hapjes lukken.
Maar denk maar zo als iedereen gezopen heeft, proeven ze vast n iet dat ik n iet super kan koken
Nog even wat anders, ik snij altijd reepjes bladerdeeg en rol dat om cocktailworstjes, dat is altijd een enorme hit.
Maar wat kan je er allemaal tussen smeren voor het de oven in gaat? Mosterd? Curry?
Maar denk maar zo als iedereen gezopen heeft, proeven ze vast n iet dat ik n iet super kan koken

Nog even wat anders, ik snij altijd reepjes bladerdeeg en rol dat om cocktailworstjes, dat is altijd een enorme hit.
Maar wat kan je er allemaal tussen smeren voor het de oven in gaat? Mosterd? Curry?

donderdag 31 december 2009 om 10:42
Ik gebruik altijd pure chocola, gewoon repen van het huismerk en die au bain marie warmen in een pannetje voordat ik eht in de fondus schenk. Ik doe er stukjes appel bij, een mandarijntje, framboosjes, bramen en bessen, aardbeien... gewoon klein(gesneden) fruit en het is altijd een succes.
Veel plezier!
Veel plezier!