Mode & Beauty alle pijlers

sauna met of zonder

01-01-2010 10:16 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ga al enige tijd met een stel vriendinnen naar de sauna maar nu is er sprake van om toch eens naakt te gaan...ik ben daar eigelijk niet z`n voor stander van...heb het iedee dat een ieder mijn aan kijkt

maar ik wil eigelijk ook weer niet af haken...

hebben meer vrouwen deze drempel vrees gehad?

of later toch zo iets had van ja het is toch wel anders als ik had gedacht

mvg angela
Ja, veel mensen (mannen én vrouwen) hebben drempelvrees gehad, maar als je eenmaal binnen bent merk je al snel dat het helemaal geen 'zien en gezien worden' gedoe is.

En dan snap je niet dat je ooit in je badkleding hebt zitten zweten...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De sauna is zonder plakkerige badkleding veel fijner.

Geen lichaam die je tegenkomt is er perfect, het is je eigen beeld wat je onzeker maakt.De drempelvrees zal ws met een paar minuten over zijn. Eigenlijk letten mensen niet echt op elkaar omdat het in de sauna heel gewoon is om naakt te lopen.
Bah, met badkleding in de sauna is echt vies!!!

Een sauna hoort gewoon naakt. En er is echt geen sprake van dat iedereen de hele dag maar zit te loeren of zoiets hoor. Echt niet.

Ik snap best dat je het de eerste keer een beetje eng vindt maar je zult zien dat het echt 100% mee valt.

Probeer het eens het is echt heerlijk en ontspannend!
Ja precies zoals hier al is gezegd: niemand heeft het perfecte lichaam. De eerste keer voel je je in het begin misschien wat ongemakkelijk maar meestal gaat dat heel snel over.

En misschien helpt dit: je kan je vor je lichaam schamen maar je kan er ook trots op zijn ookal vind je jezelf niet perfect. Per slot van rekening dient jou lichaam je al heel je leven.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Sauna hoort gewoon naakt. Ik ben ook nooit in badkleding in de sauna geweest. Dat wil niet zeggen dat ik geen mentale drempel over moest, maar als die drempel eenmaal is genomen, dan raak je er snel aan gewend.
je zal je verbazen over de hoeveelheid mooie lichamen in de sauna. GEEN, dus doe uit die badkleding en ga genieten. er zal een wereld voor je open gaan zonder badkleding
Eens met Dopey. Het is heerlijk zonder kleding - het lijkt mij juist weer helemaal niks om een badpak of bikini te dagen in een sauna, stoombad of welk Spa-gebeuren dan ook.
Zonder, maar ik snap wel dat je een drempel voelt. Dat heb ik ook iedere keer weer. En iedere keer weer ben ik er als in er ben zo overheen en is zo'n dagje sauna heerlijk.
Mijn man wilde nooit mee naar de sauna omdat hij het idee van de hele dag naakt zijn niet zag zitten. Na lang nadenken is hij toch een keer meegegaan, en nu is hij degene die vraagt of we niet wat vaker kunnen!

Er is inderdaad even een drempel waar je overheen moet (dat heb ik iedere keer de eerste paar minuten zelfs) maar daarna zie je het niet eens meer. En wat iedereen hierboven ook al zegt: niemand heeft het perfecte lichaam en niemand zit de hele dag naar elkaar te staren.

Bovendien ben je ook een heel groot deel van de dag niet bloot: als je loopt sla je een handdoek om of doe je je badjas aan, als je wat gaat eten of drinken ook en in het zwembad voelt het voor mij ook niet zo bloot omdat je dan voor een groot deel onder water bent. Alleen in de sauna zit je eigenlijk echt 'bloot te zijn.'

Probeer het gewoon een keer, als het niet bevalt doe je het gewoon niet weer!
Jammer dat je zo'n drempelvrees hebt, je bent gewoon veel vrijer als je zonder kleding in de sauna zit, gewoon in je blote bibs op een handdoek lekker zweten.
quote:hulk schreef op 01 januari 2010 @ 11:34:

Jammer dat je zo'n drempelvrees hebt, je bent gewoon veel vrijer als je zonder kleding in de sauna zit, gewoon in je blote bibs op een handdoek lekker zweten, ik zou wel kunstof slippers dragen.
Oeps, dat ging niet helemaal goed sorry
Ben met mijn 115 kilo ook geen schoonheidsbeeld. Maar om mezelf daarom het genot van de sauna te weerhouden. Natuurlijk er lopen vrouwen met perfecte lichamen rond. Maar gelukkig ook mensen zoals ik. Soms zelfs wel dikker. Dus die schroom zet ik lekker opzij en ik heb nog nooit het gevoel gehad te worden bekeken. Ja gewoon een vriendelijke groet. Want in mijn blote lijf ben ik gewoon een van hen. Lekker naakt gaan dus. Het is de eerste keer even eng maar met een half uurtje ben je er al een stuk rustiger onder. En de 2e keer dat je gaat is het alweer makkelijker. Je zult zien hoe fijn het is.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen met badkleding naar een sauna gaan, de meeste kom je dan helemaal niet in.

Ik snap ook niet waarom je badkleding aan zou doen, het blijft nat, klam, zit dan niet meer lekker, zweet boijft erin hangen.

Ik zie geen enkel voordeel.
Ik vond het doodeng, de eerste keer naar de sauna! Zit je daar in je blote gat! Maar.. Het was HEERLIJK! Ik ben fan!

Helaas heb ik wel andere ervaringen met dat elkaar bekoekeloeren, namelijk dat er toch behoorlijk wat mannen zijn die je checken.

Maar ik laat mijn plezier niet bederven door een paar mannetjes :-)
quote:Loreyi schreef op 01 januari 2010 @ 11:48:

Ik vond het doodeng, de eerste keer naar de sauna! Zit je daar in je blote gat! Maar.. Het was HEERLIJK! Ik ben fan!

Helaas heb ik wel andere ervaringen met dat elkaar bekoekeloeren, namelijk dat er toch behoorlijk wat mannen zijn die je checken.

Maar ik laat mijn plezier niet bederven door een paar mannetjes :-)

Dat ligt denk ik ook aan de sauna. De sauna waar ik altijd kom wordt echt niet geloerd.

Ik ben overigens ook niet de slankste, maar echt: het is heerlijk en zeker niet eng!
Ik vind het heerlijk, naakt. Ja, je kijkt naar elkaar, maar niet 'checken'. Gewoon, zoals voorbijgangers dan doen. Mijn ervaring is dat er geen perfecte mensen rond lopen.
quote:Vinyl schreef op 01 januari 2010 @ 11:50:

[...]

Dat ligt denk ik ook aan de sauna. De sauna waar ik altijd kom wordt echt niet geloerd.

Ik ben overigens ook niet de slankste, maar echt: het is heerlijk en zeker niet eng!

Kan indd aan de sauna liggen. Ik ben pas in 2 verschillende sauna's geweest. In Thermae 2000 had ik het wel een beetje verwacht, zo massaal, maar ik ben ook in kleine sauna in een of ander dorp geweest, daar had ik het dan weer niet verwacht.

Gewoon kijken zoals Pilous het beschrijft gebeurt indd ook en dat doe ik zelf ook, maar die mannetjes waren echt aandachtig naar mijn edele delen aan het kijken, dat was geen gewoon kijiken meer..
Ik houd er niet van om voor een publiek naakt te zitten,want je wordt toch bekeken.En het idee dat je dan ook nogeens 1 van je buren tegen kan komen of een collega, werkt niet meer ontspannend.Dus dan wordt het een prive sauna.
superbuurvrouw dat gevoel had ik nu ook...niet dat ik me zelf niet mooi vind of zo...nee heb geen grote borsten...en nee ik heb het perfecte lichaam niet... maar het ontmoeten van mensen wie je eigelijk niet wil zien
Natuurlijk ga je zonder. Met badkleding is onhygienisch. Gatver het idee dat iedereen de hele dag loopt te zweten in zijn zwembroek en dan vervolgens op de bank zit waar jij ook moet zitten.

Daarnaast is het sauna effect er niet. Door natte badkleding te dragen warmt je lijf niet op in de sauna.
De meeste mensen die voor de eerste keer naar de sauna gaan, vergeten binnen het half uur dat ze naakt lopen. En het is helemaal geen sfeer van bekeken worden, dat heb ik nog nooit meegemaakt
Mannen die naar je staren? Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt. Uberhaubt nog nooit uitgebreid bekeken.
Ik heb nog nooit iemand in badkleding in een sauna gezien. Waar ik naartoe ga, is badkleding ook niet eens toegestaan. Heerlijk badderen of zwemmen in je Adam of Eva kostuum. En of ik zelf wel of niet word bekeken zal mij een zorg zijn; ik draag lenzen, die ik dan ook niet in heb, en moet mij concentreren waar ik loop .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven