Gezondheid alle pijlers

Mijn man heeft kanker (2)

18-06-2007 15:25 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ook dit topic beginnen we met een kaarsje voor de dappere, lieve Ray....

Voor Hero,

En hun dierbaren.

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 08-09-2007 18:42
Reden: afbeelding herstellen
% gewijzigd
Wat wilde ik nou toch typen?
Ach meissie toch

Kus voor jou en je prachtdochter
Lieve mims, de tranen rollen over mijn wangen.

Mijn pijn en verdriet vallen compleet in het niet bij jouw verdriet en gemis.

Wat een heerlijk kind is mopsey en ( hoe raar het ook klinkt) wat fijn dat jullie ook het verdriet en gemis kunnen delen.

Dikke knuffel
een deel van je verhaal was bekend, maar de het opnieuw lezen en het nieuwe gedeelte laat me opnieuw huilen.

Tot tranen geroerd, Mims. Wat moet er een groot stuk van jouw held doorgegeven zijn in die kleine driejarige grote meid. Wat een wijsheid, heerlijk.

De puurheid die je zo in haar bewonderd en die vele kinderen op die leeftijd hebben, die herken ik ergens van, Mims. Haar mama heeft die puurheid ook over zich. En die eerlijkheid van gevoelens, samen met je dochter durven huilen. Huilen daar waar je moet huilen, ongeacht waar het is. Te veel mensen zouden zich iets aantrekken van wat wel of niet "gepast" is. Te veel ouders proberen zich groot te houden. Uit diepe liefde en goede bedoelingen, maar soms sterkt en steunt het een kind meer om Mama ook eens te zien huilen, om samen te mogen huilen.

Wat zullen jullie een diep gat voelen. Alsof er letterlijk een deel van jullie harten geamputeerd is. Nee, niemand van ons kan helaas beloven dat het leven ooit nog hetzelfde zal zijn. Dat prachtige wat je ooit had is jullie abrupt en oneerlijk afgenomen en neemt helaas geen keer. Maar zoals iemand die zijn/haar been verliest opnieuw leert lopen met vallen en opstaan, zo zullen jullie ook weer gaan lopen na de nodige blauwe plekken van al het vallen. En wie weet, misschien heb je eerst wel hulp nodig zoals krukken. Wie weet heb je die hulp kort nodig of lang. So be it. Ik heb al genoeg potentiele "krukken" hier betrapt die deze rol met liefde op zich zullen willen nemen. Ook over een maand, 3 maanden, 6 maanden, als de rest van de wereld weer verder is gegaan met hun leven.

Wat een lege woorden wauwel ik eigenlijk ook weer. Eigenlijk wil ik maar 1 ding zeggen;
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:roosvrouw schreef op 28 augustus 2007 @ 20:59:

Wat een lege woorden wauwel ik eigenlijk ook weer.

Lege woorden? Jouw post, Roosvrouw, is ongelooflijk lief en verre van leeg.

Mimsey: ik buig diep voor jouw kracht. Daar heb je helemaal niks aan, dat realiseer ik me. Was er maar iets wat iemand voor je kon doen........
.

Lieve Mims, wat een superlieve Mops hebben jullie. Je zult het vast niet zelf zo voelen op dit moment, maar jullie komen er wel.

Heb je vast geen moer aan op zo'n dag als vandaag. Ik zou zo graag iets doen, iets zeggen, iets veranderen. Maar dat kan ik niet. Dus ik hou het maar bij deze
Wauw Mimsey, wat prachtig dat jullie inderdaad zo samen jullie verdriet kunnen delen......Ik heb een enorme brok in mijn keel en ik huil samen met jullie.....

Later is nu
Al dagen, weken lees ik hier stilletjes mee....

ook ik ben enorm geraakt en ontroerd door jouw verdriet en jouw kracht.

ik heb diep, diep respect voor hoe je omgaat met dit ondraaglijke verlies.

en wat een warm bad kan de steun op dit forum hopelijk voor je zijn...

heel veel sterkte en liefs,

juffrouw.
Pfff...wát een verdriet, wát een liefde, wát een puurheid en wát een kracht. Weet nog steeds niet goed wat te zeggen. Ik wil niet zeggen, dat het weer beter wordt, want dat voel je nu toch niet zo. Ik wil niet zeggen heb verdriet, want dit diepe verdriet gun ik je totaal niet. Ik ben er van overtuigd, dat jullie liefde standhoudt. Ook nu jouw hero elders is. Het is wat je tegen je dochter hebt gezegd; hij zit in je hartje. En je hebt inderdaad ook een kanjer van een dochter. Zo jong en zulke rake woorden. Ze heeft een steengoed voorbeeld aan jou en hero! Mimsey; ook jij bent een grote kanjer. Je draagt je immense verdriet met flair voor zover dat kan. Heel, heel veel sterkte meid!

Roosvrouw; jouw stuk tekst is voor mij totaal geen gewauwel! Een ontzettend mooi stuk en heel gevoelig weergegeven. Totaal gepast!
Mims (f)

Dat je alle kracht vindt die je nodig hebt.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Even is ze stil. Dan wijst ze; "Daar zijn Hero's voeten, en daar is Hero's neus...maar ik zie Hero niet!!!". Wat een wijsheid voor een driejarige.

er zijn hier geen woorden voor...dat voelde ik ook toen mijn vader overleed.... een omhulsel wat er ligt.... je draagt hem verder in je hart

En mims gewoon samen huilen al sta je midden in het sprookjesland..... laat de wind je tranen drogen.... deel je verdriet met je kleine meid..

heel veel sterkte en liefs
Aaaai, wat een knap en lief meisje, die Mopsey

En jij bent een hele lieve sterke mooie mama, Mimsey. Zo dapper naar het sprookjesbos en zo eerlijk (en dat is alleen maar goed denk ik!) in het verdriet en het verlies naar Mopsey toe. Heel veel sterkte
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Eens kijken of dit lukt; omdat ik zo trots op ze ben;

Hero en Mops

Binnenkort haal ik ze er wel weer af, respecteer ik Hero's privacy, maar voor nu wil ik gewoon dat iedereen weet hoe mooi hij was, van binnen en van buiten.
Ik voel me soms zo schijnheilig

dat ik al dagen huil om Hero

terwijl het mijn man niet was

ik hem niet hoef te missen zoals jij en Mops

en zijn ouders en zus en vrienden

hem moeten missen.

maar wil je dan niet steeds van die verschrikkelijk ontroerende teksten en foto's hier plaatsen? Zit hier nu al weer met biggelende tranen!!!!

Nee. Zonder gekheid nu. Lief mooi mens Mims, je bent zelf ook een kanjer en een held. En Mopsey ook.

Die Hero had goed door dat je iemand was om heel veel van te houden!

En blijf vertellen hoe het was en hoe het is! Hug!
Hee, je eerste link werkte wel, nu staat er wat geks.....
Grrrr, wilde de twee foto's in een album plaatsen, in plaats van los...maar het lukt me niet....

Ik worstel even verder!

~tien minuten later~

GELUKT!
mimsey wijzigde dit bericht op 28-08-2007 23:19
Reden: victory
% gewijzigd
Toet wat mooi gezegd
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Lieve Mimsey,

Ook ik ben een stille meelezer die eigenlijk niet in wou breken, wat kan ik nog toevoegen aan de anderen? Wat een mooie foto's van Hero. Ik ken je persoonlijke situatie verder ook niet, op de verhuising na, maar ik woon in Ierland, de Cork regio, mocht je tzt behoefte hebben naar Ierland te komen (als jullie daar samen zijn geweest of als je het gewoon wilt zien even een andere omgeving) dan ben je van harte welkom. Verblijfplaats, tips, vervoer of een oppas 't kan allemaal.

Sterkte met alle 'eerste keer alleen dingen' die nog komen gaan. Er denken enorm veel mensen aan je, meer dan je kan bedenken. Het Viva hart is groot.

Dikke knuffel voor you and yours,

anne
Lieve Mims, jullie zijn alledrie prachtig. Zowel van binnen als van buiten. Kanjer! Trusten meisje...
Anne, ik ken Cork. Ben er kortstondig met Hero geweest.

Dit jaar zal ik nogmaals in Ierland zijn, het was de wens van mijn liefste om daar uitgestrooid te worden.

Ik zal dan van je aanbod geen gebruik maken, maar ik waardeer het wel enorm!
Prachtig....

Welterusten Mims en Mops, en alvast een (naar omstandigheden) goede dag gewenst voor morgen.

Liefs,

Laura

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven