***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Witch, ruk de batterij uit zijn telefoon! (grapje!)

Drop, ik hoop voor je dat het bij jou niet zo ver komt. Overigens heb ik me vergist: ik heb een bijholteontsteking! (als ik het goed onthouden heb) Het is echt rete-irritant. Ik ben niet ziek genoeg voor mijn bed, maar ik kan ook niet de hele dag op mijn benen staan. Bukken enzo moet ik niet doen en mijn hoofd doet pijn, maar dat is het ook wel. (A. denkt dat het allemaal wel meevalt, want hij heeft een gebroken duim. We doen een wedstrijd wie het zieligst is!)
Beterschap voor jou en je man dropneusje
Nog steeds geen telefoon er is hoop !! . Ga eens een sigje met hem roken.

Tot morgen en slaapwel
lieve meiden de aller, aller beste wensen voor het nieuwe jaar.

Muis, heftig allemaal. goed van je om de boel wel open te gooien.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij je helemaal wegcijfert zodat A. zijn werk en zijn ding kan blijven doen. Zijn werk daar kan hij weinig aan veranderen maar zijn andere bezigheden daar kan hij wel rekening met jou houden.

Om wat qualitiy time voor jezelf te creeeren is het geen optie om als de jongens naar de peuterspeelzaal zijn, je vader op Mees te laten passen. Op die manier kun je even wat voor jezelf doen (shoppen, sporten). Mees komt echt wel aan zijn trekken als de jongens er ook zijn.

Je verhaal is deels herkenbaar. Vooral na de geboorte van Felien bleef man gewoon zijn eigen dingen doen. Was zeer regelmatig avonden en de halve zondag weg voor sporten, ging een week weg met vrienden op vakantie (ze was pas drie maanden oud). Hij dacht er maar weinig over na dat de zorg dan allemaal bij mij lag. Het heeft wat ruzies gekost om dit een beetje bij te draaien. Nog moet ik er alert op zijn dat ik mijn grenzen duidelijk aan geef.

Een dikke .

Drop, beterschap voor jou en je man. Gaat het inmiddels al een beetje?

Layla, wat een heftige, spannende tijd. Zoals de andere meiden al aangaven zou ik geen tweede persoon meenemen. Dat gooit misschien al deuren dicht. Wel zou ik op mijn hoede zijn en inderdaad aantekeningen maken, deze uitwerken en overleggen.

heelveel sterkte en succes.

BM, stoere meid met die kou een rondje op de racefiets.

Witchke knap dat je je gevoelens hier zo bloot geeft.

Is het bij jullie in Belgie gebruikelijk dat ouders hun kinderen bij school ophalen en dan buiten wachten. Het hek is hier in ieder geval een goede plek om te 'netwerken'. Je kunt zorgen dat je er op tijd staat en dan een praatje met wat ouders maken, dat gaat meestal vanzelf als je staat te wachten. Je kunt misschien ook een speelafspraakje maken. Bij het ophalen is er altijd weer even tijd om te kletsen. Zo begin je klein en kun je een beetje 'oefenen'.

Felien is nog helemaal niet fit, ze hoest haar longen uit haar lijf en vannacht was ze zo benauwd dat ze daardoor moest :puke:.
En Witch? hebben jullie het samen nog gezellig kunnen maken?

Hier lekker vroeg gaan slapen en een redelijke nacht gehad. Nu weliswaar flinke keelpijn, dus slik maar zoveel mgelijk paracetamol om enigszins te kunnen functioneren.

Bedacht me gisteravond ineens dat we staatsloten hadden gekocht, maar helaas..... De score is 5 euro....

Iemand nog tips voor een hippe nieuwe mobiele telefoon.... Ik ben toe een aan nieuwe en wil nu eindelijk wel eens een leuke.
Drop : vriend gaat vandaag een biertje drinken. Echt gezellig hebben we het niet meer gemaakt hoor. Hij achter zijn pc, en er niet achteruit te krijgen.

Esan : De kinderen worden opgehaald in een soort zaal. Vele andere ouders heb ik er nog niet gezien, maar Xander wordt meestal opgehaald door vriend ook.
Goedenmorgen.

WItchke, ik vind het een heel goed idee van Esan. Kan jij een tijdje Xander ophalen? Misschien ontmoet je wel wat leuke mensen. Speelafspraakjes zijn ook altijd erg leuk!

Hebben jullie een speeltuin in de buurt? Daar ontmoet ik ook altijd mensen met kleine kinderen.

Drop, heel veel beterschap! Je kunt trouwens beter ibuprofen nemen in plaats van paracetamol. Ibu is een ontstekingsremmer!

Jammer van die staatsloterij!

Geen idee over een hippe telefoon. Ik moet eigenlijk ook een nieuwe, dus ik luister mee.

Esan, wat een ziektes bij jullie thuis. Heel veel beterschap!

Gaat het een beetje met jou?

Wanneer heb je de laatste dingen voor je studie? Je bent nu echt bijna klaar, of niet?
Witchke goede tip van Swiss om naar speeltuintjes te gaan. Daar zitten ouders vaak ook 'alleen' naar hun spelende kind te kijken. Lukt het jou om Xander op te halen. Al begin je maar met gewoon gedag zeggen, zo wordt je een 'bekend' gezicht voor de anderen.

Drop, geen tips voor een hippe telefoon. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo handig mee. Heb een mobiel voor noodgevallen maar gebruik hem verder niet.

Swiss, nog een half jaar studie (2 modules van 168 uur en een praktijkonderzoek van xxx uur). Ik zal blij zijn als alles afgerond is. Waarschijnlijk half juni!!! Dus nog even doorbijten.

Ga jij je studie nog oppakken?
Zou eigenlijk wel moeten, maar heb momenteel even andere prioriteiten. Heb echt te weinig energie om ook nog eens te studeren. Moet eens kijken hoe lang het tentamen blijft staan.

Het zou erg leuk zijn als ik het kan afmaken, maar ik weet het nog niet hoor. Wil eigenlijk van de zomer een lange vakantie nemen (6 weken ofzo), dus vrees dat September ook niet gaat. We zien wel.
Poe Muis, wat heftig. Ik snap wel wat je bedoelt -hoewel ik natuurlijk maar 1 kind heb en niet 3-. Hier komt de zorg tenslotte ook voornamelijk op mijn schouders neer doordat vriend zoveel werkt.

Aan dat werk kun je (en A.) weinig doen. Lange dagen zijn inherent aan die baan en hij kan niet thuis werken (toch?). Zo lang jullie in D. wonen en A. in A. werkt zit je ook nog met die reistijd waardoor hij laat thuis is. Die reistijd is het enige waardoor hij eerder thuis kan zijn, of niet?

Doet A. nog veel alleen aan "privedingen"? Of is hij echt alleen maar aan het werk?

Als ik vind dat ik echt te weinig tijd krijg dan plan ik een avond in zijn agenda in, regel ik een afspraak en een restaurant. Ik heb me er inmiddels bijna bij neergelegd dat dat van mij uit moet komen. Misschien is dat nog een idee?

Is het niet vooral het punt dat je misschien het gevoel hebt te weinig waardering te krijgen? Dat het normaal is dat jij alles in huis doet, terwijl hij weg is? Of heeft dat er niets mee te maken?

Wbt die speelafspraken: voor de jongens hoef je echt niet elke dag wat te doen lijkt me. Veel kinderen zitten 2 a 3 dagen op de creche en op de andere dagen wordt er thuis wat aangerommeld. Dat zou je natuurlijk ook als uitgangspunt kunnen nemen.

Daarnaast: ik heb vroeger alleen op de psz gezeten en ben -als ik het zelf mag zeggen- prima uit de verf gekomen. Jouw kinderen zijn sociaal en kunnen goed met anderen omgaan, dus er is ook geen enorme "noodzaak".

Ik zou gewoon een goede oppas (hoewel, je hebt al een goed netwerk toch?) zoeken voor 2 avonden per week. Op die avonden kun jij lekker met vriendinnen eten (ook fijn om eens niet het eet- en bedritueel te hebben, of niet?) en/ of sporten/ je fotografiecursus doen. Zo heb jij ook wat voor jezelf, waarbij je gewoon even Muis bent en niet "de moeder van Hugo, Steijn en Mees". Ik denk echt dat dat scheelt.

Tsja en over die opleiding; ik hoor je er nu al een aantal keer over. Ik zou me er niet zo druk om maken over wat de jongens "later als ze groot zijn" ervan denken. Het lijkt mij heel moeilijk om me te motiveren voor een studie als je er eigenlijk geen zin in hebt (en daarnaast een heel huishouden te bestieren hebt). Doe gewoon een cursus die je leuk vindt. Daar heb je veel meer aan lijkt me.

Sterkte!!!

Witchke: ik vind het goede ideeen van Swiss en Esan. In de speeltuin en op school kun je wat makkelijker contacten leggen. Kun jij Xander niet ophalen?

En ga in de speeltuin gewoon eens naast een andere moeder zitten, dan komt het gesprek vanzelf wel op gang (en anders zie je die moeder toch niet meer, dus dat scheelt in "engheid").

Drop, fijn dat je je iets beter voelt! Ik heb de 6700. Ik weet niet of hij hip is; maar hij is wel heel fijn.

Arme Feline! Hoe lang duurt zo'n periode meestal?
Witch, ik sluit me aan bij Esan, Swis en Laar. Steijn en Huug zitten bijvoorbeeld op de peuterspeelzaal en het ophalen is echt hét moment om te netwerken. De gezichten van de ouders herken je snel genoeg en een praatje is zo gemaakt. ('Goh, wat doen de leidsters het toch goed met al die peutertjes!" of "Weertje hé?")

De speeltuin is ook altijd een goede plek en ik heb een aantal vriendjes van de jongens in de speeltuin opgeduikeld. Als ouder zit je er toch maar te zitten (en af en toe je kind te redden) en een gesprek knoop je makkelijk aan!

Wat Laar al zei: Knoop een gesprek aan met iemand die je niet kent; je ziet diegene daarna toch niet meer en een flater slaan is dan helemaal niet erg! Zelf praat ik makkelijker met mensen die ik niet ken, dan met mensen die ik wel ken bijvoorbeeld. Ik heb dan toch niets te verliezen en dat maakt het wel zo makkelijk.

Drop, de Iphone! Serieus, ik heb er een en ik vind het een geweldige gadget. Ik zou niet meer zonder willen! Het is een duur ding, maar dan heb je ook wat.

Laar, je slaat de spijker op zijn kop wat betreft erkenning. Gisteravond heb ik met mijn zieke hoofd A. zover geprobeerd te krijgen dat hij naar me luisterde, in plaats van met oplossingen aan te komen die ik zelf ook kan verzinnen. (vind ik toch zo beledigend! Ik wil geen oplossigen, ik wil dat hij naar me luistert!) Maar goed, nadat ik hysterisch huilend heb staan gillen dat hij me niet ziet en hoort (je wil zijn antwoord niet weten!), heb ik het wel voor elkaar gekregen dat ik eens een keer mijn verhaal kon doen, zonder dat ik in de rede werd gevallen door hem.

A. schrok nogal en heeft geloof ik de afgelopen jaren niet helemaal door gehad wat zijn baan voor mijn leven betekende. Doordat hij zoveel werkt en op de meest idiote tijden weg is, heb ik mijn baan waar ik goed in was (docente Nederlands) en mijn studie (Nederlands) op moeten geven. Uit beide dingen haalde ik veel voldoening en waardering en maakte het een groot deel uit van mijn identiteit. Hij heeft zich nooit gerealiseerd dat ik voor mijn gevoel een groot deel van mijn "zijn" heb opgegeven ten behoeve van zijn werk.

Afijn, lang verhaal kort. Ik heb voorgesteld om in relatietherapie te gaan. Voor A. hoeft dat niet zo, maar het lijkt me fijn om eens met een onafhankelijke derde te kijken wat er precies misgaat in de communicatie. Verder willen we eens per twee weken samen een avond uit eten en zo bijpraten en eens in het halfjaar een weekend weg. Daarnaast moeten we meer dingen met z'n vijven ondernemen, maar dat was het laatste discussiepunt.

(A. had zich verheugd op een actieve week met zijn jongens, ware het niet dat het sinds kerst hier een grote ziekenboeg is! Steijn en Mees zijn weer beter, maar Hugo zit nog met een fikse oorontsteking en ik heb toch een voorhoofdsholteontsteking die verdomde pijn doet. Op dit moment lig ik in bed en ben in staat mijn tanden uit mijn kaak te trekken, als de pijn maar ophoudt. Verder heb ik het gevoel dat iemand me een enorme dreun op mijn neus heeft gegeven, heb dus pijn in mijn tanden en een knallende koppijn boven mijn wenkbrauwen. Ik wil wel gezellig doen, maar mijn hoofd werkt nu niet mee.)
Het is wel weer apart dat A therapie niet nodig vindt en jij wel. Sterkte ermee!
Hoe bedoel je Xaal? Persoonlijk ben ik erg makkelijk met in therapie gaan (je gaat ook naar de dokter als je je niet lekker voelt!), maar A. wil het liever zelf oplossen. Het grappige is dat hij eigenlijk zelf psycholoog is! Een psycholoog die niet in therapie wil is zoiets als een docente die een hekel heeft aan kinderen!
Nou, het is tekenend voor het probleem zeg maar. Jij hebt een probleem met de communicatie, A. niet. Dus A. heeft geen behoefte aan therapie, maar jij wel. Daarmee is het hele probleem eigenlijk al duidelijk!
Muis, ff heel luchtig, maar moest door de communicatieproblemen van jullie heel erg denken aan de show van Roue Verveer, weet niet of je hem gezien hebt, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen wat hij over de communicatieproblemen tussen man en vrouw zegt...

Hier kan je hem terugzien!
Tjonge jonge, wat is Ole toch een papa'skindje, het is papa voor en papa na, ik mag niet met hem spelen, ik mag hem niet troosten, ik mag zijn neus niet snuiten, etc. etc. Niet leuk!!!
Xaloy, A. vindt dat er dingen ook niet helemaal lekker lopen in de communicatie (of beter: het gebrek aan), maar hij moet echt een drempel over om naar een therapeut te gaan. Voor hem is dat een heel erg "onmannelijk" iets, terwijl het voor mij vergelijkbaar is met het kopen van een broodje bij de bakker.

Fach, hier is het andersom! Steijn en Hugo zijn enorme moederskindjes en A. vindt het verschrikkelijk. Nu gaat het beter tussen hem en Die Twee, maar dat is wel eens anders geweest. Er waren tijden dat hij amper naar ze mocht kijken of ze barstten al in tranen uit. Ziet Ole zijn vader meer dan hij jou ziet? Ik heb het daar altijd aan geweten.

A. is vanochtend met de knulletjes naar de boekwinkel geweest en ze hebben alledrie een boek uitgezocht. Steijn heeft een Barbapappa-verhaal, Hugo heeft Eric Carle's Dieren ABC en Mees heeft ook een Barbapappaboek gekocht. (waarschijnlijk onder lichte dwang van Steijn.) Vooral Hugo is zielsgelukkig met zijn keuze en sjouwt zijn nieuwe boek overal mee naar toe! Hij heeft het net een paar uur, waarvan hij ook nog het merendeel van de tijd geslapen heeft, maar toch heb ik het al vier keer voorgelezen aan hem.
quote:spitsmuisje schreef op 02 januari 2010 @ 17:14:

Fach, hier is het andersom! Steijn en Hugo zijn enorme moederskindjes en A. vindt het verschrikkelijk. Nu gaat het beter tussen hem en Die Twee, maar dat is wel eens anders geweest. Er waren tijden dat hij amper naar ze mocht kijken of ze barstten al in tranen uit. Ziet Ole zijn vader meer dan hij jou ziet? Ik heb het daar altijd aan geweten.

Nee, Ole ziet mij meer dan V. Ik heb ook weleens gelezen dat het daar ook iets mee te maken kan hebben. Dat hij zich juist gaat afzetten tegen degene die hij het meeste ziet, want het vertrouwen heeft dat diegene toch wel van hem houdt..

Het is niet zo dat ik niet naar Ole mag kijken hoor en ik mag ook nog wel een spelletje met hem en hij kruipt ook wel op schoot, maar hij trekt nu bij voorkeur naar papa en kan dan ook echt boos op mij worden als ik hem bv probeer te troosten, nee hij moet papa hebben dan..
Irritant Fachat. Is het iets van de laatste tijd, of is hij sowieso een papa's-kindje? En hoe zit dat bij Kaj?
Oei Fach, dat is vervelend! Ik merk wel bij Steijn en Huug dat ze zich meer laten gaan bij mij dan bij A. (lees: ik krijg alle shit over me heen), maar aan de andere kant moet ik ook altijd alles voor ze doen. Is Kaj ook een vaderskindje?

(misschien een troost voor je, maar ik was ook een enorm vaderskind, terwijl ik me bij mijn moeder honderd keer veiliger voelde! Dat is ook wat waard!)

Hugo houdt niet van zijn amoxicilline. Hij heeft een kuur meekregen voor een week en hij heeft nu vier keer gehad, maar het is echt vechten met hem om het in dat waffeltje te krijgen. Al mijn overredingskrachten heb ik aangewend, zonder enig succes.
Jemig! Ik zit ineens zwaar in de zenuwen! Ik krijg mijn zusje niet te pakken en haar vriend ook niet, dus ik denk dat ze misschien aan het bevallen is! Tjongejonge zeg, wat spannend! Belachelijk dat ze trouwens, mocht ze echt mijn neefje op de wereld aan het zetten zijn, haar telefoon niet opneemt!
Hee verdorie. Zij was toch later uitgerekend dan ik?? Wordt ik bij Puk eerst door de hele April-2007-groep ingehaald, krijgen we nu dit...!
Heb je het een beetje gehad Lara? Of gaat het nog steeds zo goed?

Heb gisteren trouwens echt het speelgoed opgeruimd en het helpt! Finn is veel rustiger en gerichter aan het spelen!

Ook vind hij bambino loco helemaal geweldig!

Spannend Muis!

Arme Hugo en arme jij, sterkte overal mee.

Fachat, Finn heeft tijden dat hij papa minded is, en dan ineens is het weer mama voor en na. Momenteel kan ik geen kant op zonder een kind aan mijn been.

Zo, eens kijken of we lekker een filmpje kunnen kijken, misschien nog een laatste oliebol bij een kopje gecaf cappuccino.
Nee hoor, het gaat nog steeds prima. Was meer een flauwe grap. Ik denk ook niet dat ik op heel korte termijn ga bevallen (en de 2e gaan we niet meer redden. Sorry Swiss en Xaloy).
Laar, jij verheft het zwanger zijn tot een kunst! Niemand is langer zwanger dan jij! (voel je je al beter? Ja?) Zal ik je nog beter doen voelen? Jij bent op dit moment al 10 weken langer zwanger dan dat ik ooit ben geweest en ik heb een kind meer! Alle gekheid op een stokje: ik kan me indenken dat het niet leuk is als iedereen voor jou bevalt en dat je alleen maar aan het wachten bent. (ik denk nog steeds dat de baby er overmorgen is!)

Mijn zusje is vandaag op de kop af 37 weken en ik kan niemand bereiken, dus ik denk dat het wel eens zover kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven