Long Distance Relationship (LDR) nr.12

05-08-2009 23:34 3089 berichten

.

.

Voor een terugblik op nr. 11 -klik-

.

.

Oh ja, het verschil is dat ik bijna alleen bij mensen thuis eet in Marokko, bijna nooit in restaurants, dat is inderdaad 'n groot verschil. Of je moet bij de onooglijke eettentjes langs de kant van de weg eten, waar de tagines op houtskool staan en je op plastic stoeltjes voor 2 euro (incl. flesje cola) zit te eten. Dat is wel erg lekker meestal. Je moet daar eten waar de Marokkanen zitten, niet waar de toeristen zitten.

Wat moet je leren? Waar gaan de examens over? Hoeveel heb je er?
Alle reacties Link kopieren
6 theorie-examens

1 open boek examen

2 praktijkexamens

Mn eerste examen is: anatomie & fysiologie, voedingsleer, hygiene en dan een aantal basis dingen zoals theorie over ademhaling, hartslag, bloeddruk enz.

Dinsdag is de 1e grote dag van 13.00 - 17.00

Ik wou dat ik wat van Mr. Lek hoorde!

Ik vond het al super lekker eten in Al Fassia in Marrakech. Dat was echt mn favoriete restaurant!
quote:isiss schreef op 02 januari 2010 @ 19:09:

Marg: ben heel benieuwd naar je foto's! Tjongerjonger (het is geëvolueerd), 300 is niet heel veel. Alleen maar fijn met uitzoeken achteraf.

Mijn broertjes hebben er ieder rond de 1000!!!! Die sturen ze me ook op. Het komt vooral omdat ik bij mensen thuis vaak de situatie er niet naar vond om foto's te maken, ik heb alleen aangedrongen bij mensen waarvan ik dacht dat het fijn zou zijn om later een foto te hebben met mijn vriend, dus directe familie. Ik wil ze pas laten zien als ik ze geretoucheerd heb (ik weet nog niet hoe het moet gelukkig zitten er op Picassa weinig opties). Maar ik ben nu wel een aantal foto's van Parijs op mijn FB aan het zetten dus dan kan je vast blieken. Ok, het is niet professioneel, verre van, mar ik vind veel foto's zelf toch erg leuk gelukt. Op de Cuba foto's ben ik verbaasd over sommige lichtvallen die toch wel goed vastgelegd zijn op de foto, komt denk ik ook doordat ik allerlei opties heb zoals voor bij helder water, landschappen, enzovoort.

Ik ga maandag weer aan de bak ja, ik heb er hartstikke veel zin in! Ik ben eigenlijk fysiek niet zo erg uitgerust van de reis, maar wel geesteiljk helemaal opgeladen (wat klinkt dit EO-erig), ik denk omdat je zo met héél wat anders bezig bent, en omdat internet, telefoon ed. het niet doen natuurlijk. Ik denk er stiekem wel over om in het eerstvolgende lange weekend voor vriend en mij een lang weekend all in te boeken, waar dan ook, om écht uit te rusten. Vooral voor mijn vriend was het niet echt vakantie. Een andere zorg in mijn hoofd is wat we gaan doen aan alle ellende die we gezien hebben en hoe we eea het beste aan kunnen pakken. Ik heb wel een paar goeie ideeën denk ik.

Wat doen jullie (iedereen hier met arme familie) qua hulp aan de familie? Sturen jullie geld en kleren of investeren jullie in iets waardoor ze zelf geld kunnen genereren? Mag ook in de AK.
Wow, dat is veel! Is de rest ook komende week al?

Heb nooit bij Al Fassia gegeten, maar is wel bekend ja.

Ga je nog ooit reizen naar Marokko begeleiden?
He, dat je foto's niet professioneel zijn boeit toch totaal niet?! 't Gaat er om dat je ze zelf leuk vindt, en dat zijn ze want jij hebt er herinneringen bij.

Wij helpen R's familie. Sturen geld en kleding inderdaad. De koelkast bij z'n moeder thuis valt al 2 jaar bijna uit elkaar, voor hen is het te duur om even zo een nieuwe te kopen en is 't lastig om op krediet te kopen. Dat krediet en de aanbetaling heeft R. nu via een vriend geregeld, en nu kunnen zij (en wij 'n beetje) de komende maanden gaan afbetalen. Projecten steunen o.i.d. doen we eigenlijk niet, en investeren ook niet. Dat is wel iets om over na te gaan denken. Bijna iedereen in zijn familie werkt en onderhoudt zijn eigen gezin, behalve zijn broer wiens vrouw vorig jaar verongelukte en zijn zoon. Het nadeel is dat je bijna alleen maar werk kunt vinden via vriendjespolitiek. Fijn als je hoog bent opgeleid, maar als je niemand kent die je aan 'n baan helpt, heb je niks. De zoon van hierboven gaat ook wel iets vinden, maar 't valt nog niet mee. Hij is ook net pas klaar met school.

Wat heb je zelf voor ideeën om te gaan doen? Ben ik wel benieuwd naar.
quote:Margaretha2 schreef op 02 januari 2010 @ 19:51:

[...]

Wat doen jullie (iedereen hier met arme familie) qua hulp aan de familie?

Mijn familie is alleen geestelijk arm, dus daar doe je weinig aan. Ik hoop maar dat mijn familie niet meeleest. Geintje mensen.

Isiss, ik heb wel een lekkere tajine gegeten, in de woestijn. Maar verder was het nooit een succes. Wat ik wel briljant vond was dat ik in de woestijn aan een Oostenrijkse meneer vroeg of hij nog meer eten wilde en hij heel droog antwoordde: 'Nee dank je, ik eet al de hele week hetzelfde'. Heb dit waarschijnlijk al 10x verteld, maar het was zo leuk.

Nemo, goed zo qua leren. Komt vast goed, ik ga duimen.

Dit is eigenlijk pas de tweede keer dat ik moest verhuizen. De eerste was heel kort, de andere van half september tot nu en moet zeggen dat ik nu maar twee huizen bekeken heb en verder niet heel hard gezocht heb.

Isiss, wat heb je gekocht?

Oh ik ben niet gaan bowlen. Had niet zoveel zin, was nog in de weer met de tegels dus ik besloot gewoon thuis te blijven. Ben om onduidelijke redenen ook beetje gaar.

Ik keek net weer een aflevering van grenzeloos verliefd van meisje in Guatemala. Voor mij heel leuk om Guate weer een beetje te zien. Maar zij was nogal dominant en een controlfreak en toen moest er dus een bruiloft komen. Dat was vermakelijk. Het lijkt me echt vreselijk om een bruiloft te hebben waarbij alles op de seconde en de centimeter nauwkeurig moet gaan. Dan is het niet de mooiste dag van je leven maar de meest gestreste dag van je leven? Sowieso zou ik niet je hele levensgeluk aan één dag willen ophangen, maar dat is een andere discussie.
Oh wat gaaaaaf. Hier ligt zooooooo veel sneeuw! Net met de fiets een heel avontuurlijke toch vanaf het huis van vriends zus naar huis gemaakt. Door diepe sneeuw waar nog niemand heen was gefietst. Zooooooo mooi.

Ik hoop nu alleen niet dat de NS meteen weer gekke geintjes gaan uithalen.
Marg jij hebt mij op een idee gebracht. As we speak zit ik (eindelijk) de Argentinie fotos op Facebook te zetten.

Arme familie. Heb ik zo natuurlijk ook niet, maar wel een gastgezin in Panama dat het niet breed heeft, maar dan ook weer niet zo arm dat zij echt steun nodig hebben en zij zouden het ook niet willen als wij bijvoorbeeld 100 euro per maand zouden geven. Dat is in Cuba natuurlijk wel iets anders.
Heb best veel gekocht, niet alleen vandaag. Van de week al erg mooie laarzen, vandaag 'n leuk jurkje (heb 'n plaatje proberen te zoeken maar niet kunnen vinden. Het is een paar kleuren grijs geruit, met grote kol en kleine mouwtjes maar het is niet gebreid, meer 'n soort stof waar pakken van worden gemaakt, maar dan wel soepel. Als ik 'm morgen aantrek en ik heb er zin in, maak ik 'n foto want uitleggen is niet heel duidelijk), verder 'n grijs colbertje met zwarte biezen, en 'n beetje nette broek, zwart met grijs gestreept, hele smalle streepjes. Wat suf, alles grijs! Oh nee, ook nog 'n erg grappig geruit bloesje met rood, paars, wit en klein beetje grijs. Strak en geplooid met een behoorlijk hoge kraag (zo'n victoriaans-achtig) met een strik. Geen plaatjes van op internet (merk Winck Women, heb ik meer leuke bloesjes van maar ze hebben geen site). Dat allemaal. Oh, en vorige week ook nog 'n leuke paarse jas. Dat was 't wel allemaal, ben voorlopig weer klaar met shoppen.

Hier sneeuwt 't helemaal niet! Hoop dat dat zo blijft, geen zin in gedoe op m'n werk daardoor (mensen die niet kunnen komen werken enz.)
Ah! Eén plaatje kunnen vinden, soort van.

Deze jas, maar dan in het donkerpaars:

Isiss, gave jas! En ben benieuwd hoe dat jurkje eruit ziet, krijg nu allemaal visioenen

Hier sneeuwt het ook nog niet, houden zo, het heeft lang genoeg de tijd gehad maar nu ik maandag weer aan het werk moet wil ik liever geen sneeuw, openbaar vervoer is 'n ramp dus moet wel met de auto. Morgen nog 'n laatste dagje genieten en dan is het weer gedaan en vliegen we weer elke dag heen en weer en dan nog minder tijd. Ga mijn tijd weer aan kindjes besteden, waarom heb ik geen zoetjes die om 7 uur in bed liggen?
Ben inmiddels op pagina vijfentwintig, jullie kerstdagen. Spijker met een mega-emotionele-achtbaan kerst, oh wat haat ik dat soort dingen!!! En Kjong met haar geklaag over knoflookgeur en ondertussen vast stralend achter de computer om zoveel huiselijk geluk (ik ben écht écht écht zo blij voor je, heeeeeeeeeerlijk klinkt het daar bij jullie).

Cadi zwaar weer, waarom weet ik nog niet, Ine verliefd en melancholisch met kerst, wat nu, en tussen Spees en J. is het dan echt over!!!! Echt ontzettend rot Miss Speeseend. Hopelijk lees ik op de volgende bladzijdes dat je kerst goed doorstaan hebt en dat het alweer wat beter gaat.
Jeee.... als je het zo hoort is het gewoon een goed boek

Of een soap!

Mss moeten we een uitgever zoeken?
Ik heb trouwens in de AK mijn idee uit de doeken gedaan Isiss.
Goed idee! En nu de uitwerking nog. Ik ben echt super benieuwd!

Dat zwaar weer heeft te maken met het feit dat we allebei moeilijke (sterke?) karakters hebben en dat botst en dan meegenomen het feit dat er hier 'n elfjarige rondloopt die er alles maar dan ook alles aan doet om de sjacherijnige puber uit te hangen die Cadiman het liefst ziet vertrekken....tsja, dat trekt wel 'n wissel op je relatie en dan moet je van goede huize komen om dat weer recht te breien, en dat is wat we momenteel aan het doen zijn, breien

Maar daarnaast is het ook super hoor. Dat ik weer eens ouderwets woest kan worden op iemand, dat hij zegt: Kom maar op, je moet het kwijt. Dat ik weer lekker op de bank tegen iemand aan kan schurken. Dat ik in bed denk; Oh heerlijk, 'n volwassen vent naast me in plaats van dat 4 jarige draakje. Draakje gaat trouwens wel heel goed, gaat met de dag beter met z'n vader. Ik weet zeker dat hij over 'n maand of 2 gewoon niet beter weet en meedraait maar oudste is in dezen het probleem. Dus ja, wat zwaar weer maar binnenkort gaan ze toch mooi allebei uit logeren en dan is het rijk voor ons alleen!
Zo, ik heb fotos op facebook staan. Het duurde even. in de laaste fotos uit Córdoba had Facebook geen zin en in de fotos van Uruguay ook niet. Maar ik hoop dat jullie allemaal komen kijken en het heel leuk vinden (en als niet graag voor jezelf houden )

Tussendoor nog even vriend verslagen met Kolonisten van Catan en ik weet nu ook dat Facebook een chatfunctie heeft, want iemand die ik uit Panama ken sprak mij aan. Ben nu ook weer op de hoogte. Helaas niet zo mooi nieuws, omdat zij met haar gezin in Miami woont en nu zowel zij als haar man geen baan meer hebben en zij het huis niet meer kunnen betalen. Komt het verhaal van instortende huizenmarkten in de VS en zo wel heel dicht bij....

Morgen ga ik trouwens voor het eerst op Zumba-les. Die wordt hier gegeven 100 meter mijn straat uit, dus geen excuus meer om niet te gaan sporten. En dan gaat er ook serieus iets aan die 15 kg die ik teveel met mij rondsleep gedaan. De fotos drukten mij weer met de neus op de feiten
Spees gaat O&N vieren in de leukste stad van Nederland, ik heb het daar één keer gevierd en dat was meteen één van mijn leukste oudjaarsavonden ever!

Isiss, ik heb hard gelachen om het verjaardagsdebacle. Twaalf uur hahahahahaha!!!!

Mijn vriend belde me eens om 01:00 uur op zijn verjaardag, waarom ik hem in hemelsnaam niet opgebeld had om hem te feliciteren. Ik lag natuurlijk te slapen en zei dat ik hem 'morgen' zou bellen, waarop hij zei, 'maar ik was vandaag jarig', waarop ik me weer realiseerde dat hij idd. vandaag jarig was, omdat het al morgen was, en zo na vijf minuten ofzo doorsukkelen bleek dat mijn vriend dacht dat hij 'gister' al jarig was Heeft dus de hele dag en avond zitten wachten tot ik zou bellen en dat deed ik niet
Cadi, sterkte met je prépuber. Het is een k*ttijd. ik vond het leven ook niet leuk toen in 11 was en ik kreeg er niet eens een nieuwe huisgenoot bij. Hoewel tochwel mijn pleegzusje, maar dat was een schattige baby. Al vond ik haar ook helemaal niet leuk en was ik in eerste instantie heel erg jealours.
Yep, jaloers dat is het woord. Nu moet ik nog de goede weg leren te bewandelen om hiermee om te gaan zonder straks 'n beschadigd kind in de maatschappij af te leveren. Nu naar facebook. Jeemig, ik hyves al bijna nooit, ik facebook nooit maar nu moet ik er echt aan. Pffft.
Cadi, het is bij jullie wat ingrijpender maar ik weet nog dat bij mij exclusieve mamatijd erg goed hielp. Dus een middag lekker met mama op stap, een ijsje, een nieuwe trui en een nieuw boek. Zo ongeveer. Maar het is natuurlijk makkelijker van een kleine baby te gaan houden dan van een man met zijn eigen nukken.
Marg: heb net alles gelezen in de ak en 't klinkt goed. Ga 't morgen nog 'n keer lezen want 't blijft allemaal niet zo goed hangen na de wijn.

Wel net Kyteman's Hiphoporkest op NL3 gezien, wow, wat gaaf! Echt te gek, aanrader op Uitzending gemist.

Moeilijk Cadi, met dochter. Toen ik laatst je foto's zag, dacht ik al zoiets te zien/voelen. Hoopte dat 't niet zou kloppen, maar helaas. Tips heb ik niet, wat Es schrijft klinkt wel heel logisch. Ik hoop dat 't iets is van voorbijgaande aard, het is voor haar ook niet niks om even aan 'n vent in huis te wennen als je gewend bent om jaren met moeders & kleine broer alleen te wonen.

Heeft A. 't verder naar z'n zin hier?
Haha, Marg, die verjaardag van je vriend is ook 'n goeie. Ik kan me nu goed voorstellen hoe hij zich voelde.
Cadi, het is ook niet niks voor het grietje natuurlijk. Vooral als de puberteit op de drempel staat. Wat Es zegt houdt steek, maar eigenlijk heb ik ook geen idee. Hopelijk waait het over en is het een kwestie van gewenning. En acceptatie, dat ook natuurlijk. Hoe vindt A. het? Ook pittig met zo'n dametje in huis of valt dat mee?

Isiss, vind Kyteman echt super. Heb de cd hier en heb hem op Lowlands gehoord/gezien. Echt heel goed.

Ik ga ook morgen nog zitten voor foto's en dergelijke.

Es, ben benieuwd. Ik mis mijn sportschool eigenlijk wel. Gewoon een bekende plek waar je kunt sporten en gewoon mijn eigen lessen. Heb niet het idee dat ik nu heel veel uitdij (heb zelfs een tijdje gedacht dat ik om onduidelijke redenen afviel) maar mijn spiermassa zal wel flink afnemen. Vandaar dat ik zo blij was met het zwanbad.

Marg, je bent er bijna dus? Mooie dagtaak aan gehad? Hoe is het met de gekke ex-werkgevers enzo?
Jaaa ik ben er:

Ik ben trouwens wel ont-zet-tend benieuwd naar die twee foto's, van Nemo's love interests.

Ik vind pijpen op de wc niet raar trouwens!!!!! Seks is overal lekker en van mijn eigen man vind ik niets vies (anders zou ik het ook niet met hem doen natuurlijk) dus als het zo uitkomt en één van ons mocht dat geniale idee krijgen waarom niet?!

(eh. ja ik weet nu waarom niet, wees gerust, ik zal het niet in de praktijk brengen na de waarschuwing van Kjong).

Seks met krulspelden vind ik ook niet gek trouwens. Maar moet je wel bovenop anders liggen die te prikken in je hoofd en kan je je niet concentreren

Spijker had een eng vuurwerkmoment wat mij deed denken aan een eng vuurwerkmoment van mezelf (ofja, gelukkig niet écht van mezelf dan was ik er in gebleven denk ik, maar van één van mijn paardrij-maatjes). Die ging dus rustig paardrijden op nieuwjaarsdag ofzo, een buitenrit, toen stak er ook een jongetje een stuk vuurwerk af wat toen tussen de benen van het paard terecht kwam. Paard natuurlijk in paniek waardoor dat stuk vuurwerk tussen die benen heen en weer werd geschoten (door het paard zelf dat met de benen ging trappen). Gelukkig geen ongelukken gebeurd.

Het klinkt nu heel duf, maar dit scenario is lange tijd één van mijn ergste nachtmerries geweest.

Maarrrrr.... dat gezegd hebbende, ik heb nu ook een aantal keer oud en nieuw gevierd op plekken waar ze niet aan vuurwerk doen, of aan heel gecontroleerd vuurwerk afgestoken door wat ambtenaren zo rondom de plek waar de klok hangt en dat is toch niet half zo leuk als Nederland. Ik ben wel bang voor knallen maar ben tot de conclusie gekomen dat vuurwerk toch geweldig is! In mijn dorp ook, maar in mijn studentenstad nog véél leuker, als je dan op willekeurig welke brug dan ook stond had je de prachtigste schouwspellen. En die angst hoort er toch een beetje bij!

En Fille had het gevoel dat het jaar zo snel was gegaan. Weet je wat pas snel is gegaan? De afgelopen TIEN JAAR. Op oudjaarsdag dacht ik aan wat ik deed met de millenniumwisseling, en dat is alweer tien jaar geleden!!!! Ik was toen vijftien, in een boerendisco, heb tot in de vroege uurtjes staan zoenen met een leuke jongen, daarna gaan ontbijten met vriendinnen. Ik weet zelfs nog wat ik aan had (een metallic zilver glimmend strak truitje ) Er is in de tussentijd zoveel gebeurd!!! Middelbare school diploma gehaald, vriendjes gekregen en verloren, verliefd geworden en liefdesverdriet gehad, de wijde wereld ingetrokken, een studie begonnen en afgerond, de liefde van mijn leven leren kennen, en nu gaan mijn vriendinnen al trouwen en komen er kinderen!!!!!! Dát is pas snel gegaan!!!! Vinden jullie dat niet, leeftijdsgenoten?
En wat toen een hit was: Waiting for tonight van J.Lo die toen denk ik nog gewoon Jennifer Lopez heette.

Cadi, pittige tijd!!!! Wat dat betreft is het maar stom dat je verplicht moet samenwonen meteen, het zou misschien best wel wat gemakkelijker zijn om eerst een tijdje te latten en rustig aan elkaar te wennen. Succes!!!

Over ex-werkgevers: ik heb er verder niets meer van gehoord, maar ze hebben wel de vergoeding die ze me schuldig waren gestort. Ik had geen tijd meer om alle documenten in te leveren dus die heb ik bij de advocaat gelaten, en die zou ze inleveren. Ik ga er vanuit dat dat allemaal goed is gegaan, aangezien ik nu die vergoeding op mijn rekening heb staan. Maandag zal ik de advocaat bellen. Woensdag kan ik de rest van de vergoeding ophalen (één deel is legale vergoeding vanwege het beëindigen van het contract, ander deel is legale vergoeding vanwege het niet hebben van een reden om me te ontslaan) bij het gerechtshof waar deze ligt, dus daar kan niets meer mis bij gaan. Ik hoop ze nog eens tegen te komen, dan kan ik voor ze op de grond spugen en zeggen dat ze voor mij niet bestaan omdat ze gewoon als mens geen knip voor de neus waard zijn. Of misschien zijn ze met zijn allen in een ravijn gestort, dat zou ook een prima einde zijn wat mij betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven