Long Distance Relationship (LDR) nr.12

05-08-2009 23:34 3089 berichten

.

.

Voor een terugblik op nr. 11 -klik-

.

.

Alle reacties Link kopieren
Hmmpff.. ben lekker bezig vooral met studieontwijkend gedrag. Moet vandaag eigenlijk aan de scriptie werken, maar kan me echt niet concentreren. Zie ook ontzettend op tegen morgen; weer terug in de collegebanken.

Ik weet wel dat ik mezelf even wat tijd moet geven om meer te wennen. Precies vandaag is het drie weken geleden dat ik uit Australie ben vertrokken... Niet dat het daar allemaal geweldig was, ook daar waren moeilijke momenten, zoals als overal.

Morgen moet ik weer terug in de collegebanken. Gelukkig is het einde van mijn studie wel in zicht, hoop onzettend dat ik in augustus definitief klaar ben... Dinsdag naar het ziekenhuis... Dus ik zie nogal erg op tegen komende week. Oh jah, en ik moet ook echt aan de bak met die scriptie. Heb mijn eigen deadline gesteld op 31 januarie en ik moet nog erg veel doen...

Veel veranderingen. En daarboven op komt dat ik de laaste maand in Australie heb samengewoond en nu zo ontzettend veel moeite heb met het alleen op mijn (nu ijskoude) studentenhokje in een erg duf stadje midden in NL. En verder besef ik nu dat ze in NL ook wel eens een-kind-politiek mogen invoeren, veel te veel mensen overal. Mis het echt wel om midden in de outback rond te dwalen en meer kangaroos tegen te komen dan mensen.

@fille: Ik den dat dit juist het moment is om verder te studeren, en dan vooral in een richting waarin je makkelijker werk kunt vinden. Ik weet niet wat voor achtergrond je hebt, maar richtig milieu en techniek is er volgens mij altijd wel werk te vinden... Beter studeren dan werkloos thuis zijn...

@nemo: Heb je Mr. Lek nu al eigenlijk in het echt gezien? Misschien sms je inderdaad te vaak en is hij een beetje afgeschrikt... OF hij weet niet meer wat ie moet reageren ofzo.

Pf.. mannen zijn soms gewoon raar. Ik had geloof ik een vorige post al gezegd dat mijn vriendje nu ff niet kan sms-en, denk er geen bereik is waar hij nu ronddwaalt. Maar ondanks deze rationele gedachten gang schreeuwt mijn gevoel om een teken van leven...
Nemo ik denk helaas dat het redelijk gebruikelijk is in datingland om gewoon niets meer te laten horen als je geen zin meer hebt in het contact. Ik denk niet dat jij iets fout hebt gedaan. Hochuit nam jij jullie plannen wat serieuzer dan hij.

Ik zou dus zeggen, jammer => next.

Ik had vandaag dus mijn eerste zumba les. Nou ja ik weet niet waarom dat nu zo opgeblazen wordt allemaal. Het is gewoon aerobics, maar dan op salsa en merengue muziek. Wel leuk, maar niet leuker dan andere klasjes die ik al heb gedaan en ook niet bijster vermoeiend. Het mooie is alleen dat ik nu een stok achter de deur heb om twee keer per week te gaan sporten.

Moon, zoek jij eigenlijk nog nieuw werk of heeft dat toch geen nut tot na de bevalling?
Hmm, Nemo, Es heeft goed punt. Wen er maar aan. In het kader van 'wat gij niet wilt dat u geschied' stuur ik daarom altijd wazige berichtjes met: 'nee dan kan ik niet en ik heb het de komende tijd ook heel druk. We bellen binnenkort wel.' Het punt is, eigenlijk is niemand aardig in datingland, alleen als je het lijdend voorwerp bent is het gewoon een stuk minder leuk.

Es, eigenlijk is alles hetzelfde. Alhoewel, ik deed voor ik wegging iets wat wel heel anders was en ook heel leuk. Alleen wordt het volgens mij op niet zoveel plaatsen gegeven dus da's dan weer jammer.

Mevrouwtje, ik heb werk, ik ga in maart weer terug, dus het is geen kwestie van werkloos zijn, ik wil gewoon iets anders.
Oh, ik heb juist het tegenovergestelde Mevrouwtjezonneschijn. Als ik in een dunbevolkt gebied ben krijg ik meteen Texas Chainsaw Massacre associaties.

Ik zou ook absoluut nooit ergens willen wonen zonder buren.

Es, geinig, ik hoor ook iedereen helemaal lyrisch over Zumba!!! Weet je wat écht leuk is, een soort dansstijl uit Brazilië, Axé. Bij sommige dansscholen kan je lessen volgen, gegarandeerd zweten en gegarandeerd veel lol: klik Het is effe wennen en het lijkt heel nineties maar het is echt leuk!

Ik wil nu zelf heel graag rumba op z'n Cubaans leren!
hihi, die man met het geweer kom ik liever niet tegen als ik aan 't rondzwerven ben, maar ook midden in de stad ga ik die erg graag uit de weg *ben ook zo'n held op sokken..* Maar de outback kan inderdaad luguber zijn.. maar 't lijkt me eigenlijk wel relax om een vrijstaand huis te wonen

Mja, momenteel lijkt alles beter dan een studentenhuis *blaaah* Heb het daar eigenlijk wel ff gehad mee.. maarja, het alternatief is bij mijn ouders inwonen en dat is nog net wat minder aantrekkelijk...
Nemo, hij liet toch eerst ook een tijdje niets van zich horen? Hij kan ook gewoon een kater hebben hoor. Heb ik ook opeens weer. Of misschien moest hij werken, hij is toch een dj? Kan best dat ie gisteren moest werken en vandaag slaapt ofzo. Laat t maar even van zijn kant komen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Je hebt opeens weer een kater?
Ja, de kater was weg maar toen dronk ik een glaasje wijn net en daar was hij weer. Bleugh, ik heb zo vreselijk ongezond geleefd de laatste week! Tijd om weer volwassen en verantwoordelijk te worden. (vanaf morgen)
Misschien moet je juist meer drinken?

Marg, ben jij al uit je voornemens? Daar ging je toch voor zitten?
Es, wil ook nog wel eens Zumba gaan proberen. Klinkt iig grappig.. Morgen is het eerst "lancering" op mijn sportschool, en ga met een vriendinnetje body combat en nog 2 andere dingen doen (body balance meen ik, en nog iets..). Iig geen Zumba (dat zat er niet bij als keuze), en ook geen steps want daarin zijn we allebei dramatisch slecht. Val altijd van dat verrekte plankje af. Heb me trouwens net opgegeven voor een proefles salsadansen, is helaas pas over 2 weken, maar heb er echt nu al zin in! En het allermooiste is dat het hier echt vlakbij is. Ben wéér heel blij om in de stad te wonen :-) Misschien ook wel omdat ik 20jaar lang vrijwel ín de polder heb gewoond.. waar alles ver weg was, je overal een auto voor nodig had (want OV was iets vrijwel niet-bestaands). We hadden gelukkig wel buren, dus geen totale nowhere, maar toch..

Maar Mevrouwtje, ik snap je wens naar een vrijstaand huis wel hoor.. ik zou graag een combi hebben, maar da's natuurlijk onbetaalbaar! Ik snap het 'wennen' aan NL helemaal! Wat jij nu beschrijft dat had ik vrijwel het hele eerste semester nadat ik terugkwam (is niet bedoeld om je af te schrikken). Iedereen in NL was hetzelfde gebleven, terwijl ik voor mijn gevoel juist heel erg veranderd was, mensen waren heel saai geworden (toen hadden een hoop vriendinnen van me het over samenwonen, ik kwam net thuis met een LDR..). Wat bij mij erg hielp (buiten het opzoeken van vrienden die ik tijdens mijn exchange ontmoet had) was úren koffiedrinken met vriendinnen die ook op exchange waren geweest, zij waren de enigen die herkenden waar ik het over had, hadden ook oprechte interesse in alle verhalen. En verder.. gewoon doorgaan met je leventje in NL en je helemaal storten op je scriptie.. Het wennen komt vanzelf, maar dat zal, vermoed ik, nog wel even duren.. en dat mág ook!

Fille, wat voor master zou je dan willen doen? Enig idee? Moet heel eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat je precies gestudeerd hebt?

Sluit me helemaal bij Nemo aan trouwens.. Je weet echt half niet hoe grappig je bent!

Cadi, moet me wat jouw pre-puber betreft bij de rest aansluiten. Ik heb echt geen verstand van kinderen, maar dit lijkt me zó moeilijk - voor jullie allebei. Hoe gaat Cadiman er mee om?

Margh, vond je foto's op FB erg mooi! Heb je je goede voornemens al op een rij?

Spijker, ben nu erg benieuwd naar die date op FB.. Kan ik hem vinden uit mezelf, of heb ik daar hints voor nodig?

Goed, dit was t wel weer eventjes.. Moet m'n huis nog een beetje opruimen. Want ja, ik ben eindelijk weer thuis! Daarna nog een wijntje en op tijd mijn bed in met deel 3 van Stieg. Studeren doe ik morgen wel weer. Which reminds me.. Nemo: heel veel succes!

Dikke knuffel voor jullie allemaal
quote:fille schreef op 03 januari 2010 @ 18:20:

Het punt is, eigenlijk is niemand aardig in datingland, alleen als je het lijdend voorwerp bent is het gewoon een stuk minder leuk.

Dat vind ik dus gewoon HEEL stom. Dan wordt het dus nooit wat met mij, want ik ben wel aardig

Tegen die jongen waarmee ik op schiphol een 'date' had zei ik toch ook gewoon: t was gezellig, maar meer niet. Sorry. Dat kan toch gewoon.

En als je hebt over ik wil graag mijn stijve pik in je natte kut steken mag je tenminste wat laat horen. Oh dat zei ik niet.

Mn vriendinnetje heeft me net overhoord.

Resultaat;

Het wordt echt een drama.

en ik voel me ook niet lekker.

Kut.
Nemo!

Gaat echt wel goed komen met je tentamen, je gaat die kennis gewoon uit je tenen halen! Adrenaline, vertrouwen, logisch nadenken, onthouden, concentreren, kennis gebruiken die je hebt. Succes!

Laat Mr. Lek even, wie weet laat ie snel weer wat van zich horen. Januari zouden jullie afspreken maar januari duurt nog lang hoor!
~trekt haar gebloemde moederlijke overgooierschort an en heft de vinger~

Nemo, hou eens op zeg. Hoe vaak moet je achter die dwarrel aanlopen?

Gezien zijn beroep, de afgelopen twee weken iedereen in feeststemming én jouw stalkergedrag en afwezigheid, ga ik je nu echt vertellen dat je te ver bent gegaan. En hij het allang met een ander heeft gedaan.

Je hebt je aangeboden. Je bent makkelijke prooi. Hij heeft er geen zin meer in. Er is niks te jagen.

Ondertussen was je een lekker playboyverhalen verzetje waar hij op heeft zitten rukken tussen de bedrijven door.

Over een week of 3 meldt hij zich waarschijnlijk weer, want dan heeft hij weer jeuk, en kan jij op komen draven (al dan niet met rijen lettertjes vol vieze woorden), want jij bent Makkelijk.

Hou vanaf nu de eer aan jezelf.

Hup, aan de studie. Jij moet in dit leven nog minimaal 124490285 baby's op de wereld brengen.

Want dat kan jij.
Nemo, even praktisch: lees eerst het hele tentamen snel door (even over alle vragen heen lezen). Begin met de vragen die je zeker weet, ook als dat niet vraag 1, 2 en 3 zijn. Daarna ga je verder met de moeilijkere vragen. Dat vantevoren lezen helpt echt, soms krijg je dan gaandeweg opeens het idee in je hoofd, onbewust denk je er blijkbaar toch over na, ook al ben je met andere vragen bezig. Niet panieken, en gewoon alles opschrijven wat je weet.

En verder eens met Spijker, laat mr. Lek even. Misschien durft hij niet meer? (als ik zoiets tegen een wildvreemde zou zeggen zou ik hem echt niet onder ogen willen komen ).

Ik heb mezelf een manicure en pedicure gegeven en heb even rustig na kunnen denken over afgelopen jaar en het jaar dat komen gaat, en wat ik wil bereiken en hoe ik in het leven wil staan. Niets nieuws, maar altijd wel prettig om even over na te denken vind ik. Nu was het er nog niet van gekomen, het was allemaal zo trubbelig.
Fille, je moet eens googelen op Welke kleur heeft jouw parachute (What colour is your parachute). Er is een boek van, maar je kan ook via internet veel info vinden. Dan kan je ook testjes doen, heel simpele, maar met vragen die best wel een duidelijk beeld geven van wat je wel en niet aantrekt. Ik ben ook iemand die álles interessant vindt, vooral als ik met iemand praat die gepassioneerd is over iets, dan ben ik snel overtuigd. Maar voor het zoeken van een baan is dat niet zo handig. Ik heb er best wel wat aan gehad voor mezelf.

Wat ik laatst heb gedaan is vacatures zoeken van functies die overduidelijk ver boven mijn bereik zijn, maar die me wel erg aanspreken (voor de toekomst). Die heb ik een hele hoop verzameld en toen heb ik de functie eisen verdeeld in drie groepen: wat kan ik al, wat kan ik in mijn huidige baan leren en wat moet ik elders leren. Dat was ook best wel handig want sommige dingen kwamen steeds terug (bv. stom voorbeeld: Frans spreken). Vanaf toen ben ik ook gerichter gaan kijken in het werk, niet alleen, wat vind ik interessant maar ook, wat wil ik graag leren voor in de toekomst.

Als je me 'gewoon' zou vragen wat wil je leren dan wil ik namelijk alles wel leren en dat is dus niet echt doeltreffend denk ik. Nu weet ik welke dingen ik waarschijnlijk moet leren als ik de kant op wil van mijn droombanen in de toekomst.

Kan je nog steeds ergens heel anders uitkomen natuurlijk alleen het geeft wel wat richting voor mensen die alles leuk vinden. Volgens mij zijn er twee redenen om een bepaalde master te kiezen: of omdat je het onderwerp machtig interessant vindt, óf omdat je de kennis dringend nodig hebt in je (toekomstige) baan. Zomaar wat uitkiezen omdat ik nog een jaartje wil studeren zou ik niet zo gauw doen zelf, je raakt er toch behoorlijk wat tijd, geld en energie aan kwijt.

Ik denk trouwens dat het niet zo erg is als je een niet concrete studie hebt gedaan, alleen je moet dan zelf wel de meerwaarde weten van een generalist zijn. Geeft je oude uni geen boekjes uit van ex-studenten? Bij mij wel en dan kreeg je een aardig beeld van waar iedereen terecht gekomen was (overal en nergens), wat iedereen het meest waardevol vond van de studie voor hun huidige baan, etc. Bleek dat de meeste mensen, of ze nou bij bank, bedrijf, overheid of non profit werkten het vooral heel waardevol hadden gevonden om van veel markten thuis te zijn en in staat zijn complexe analyses te maken met informatie uit heel veel verschillende hoeken (in de studie natuurlijk: politiek, strategie, geschiedenis, economie, cultuur, etc., maar in de praktijk kan het natuurlijk vanalles zijn).
Oh Kjong je hebt vast -weer- helemaal gelijk...

Zucht. Ik leer het nooit

Kut is het wel. Een lege kut

Dat boek heb ik ook, welke kleur heeft jouw parachute. Moest ik op school aanschaffen.

Ik ga nu maar eerst slapen.

Toch blijf ik erbij dat ik mezelf (tot vandaag) niet heb opgedrongen. Het contact kwam continue van hem. Tot de 2e week in Jordanie dan. Maar goed, ja feest, dj.. hmm... oh kjong, kan je zulke wijze woorden niet ff van tevoren melden zodat ik het wel goed doe??
Om de wonden te verzachten, of gewoon om te lachen, heb ik Mijn Oorbellen, tijdelijk in de etalage van de vriendjessite gelegd.
Ik heb ze al gezien
Ze zijn prachtig
Ooooooh! Ik heb nog niet verteld over de oorbellen die ik heb gekregen. Je denkt: ik dump de vent, ben ik ook mooi van de lelijke sieraden af. Nou God heeft me zelden zó hard gestraft! Echt. Krijg ik met kerst van een vriendinnetje zulke lelijke oorbellen. Hetzelfde goud als die Turkse/Arabische/Marokkaanse meuk maar dan in de vorm van, ja van wat eigenlijk? Mannetjes uit een computerspelletje uit de jaren '80? Een god van de indianen? Een vierkant Michellinmannetje? Ik weet het niet. Zodra mijn camerakabeltje boven water is pleur ik ze het wereldwijdeweb op. Het is hartverscheurend.
Marg, dank voor de tip. Ik ga morgen zoeken.

Nemo, ik vind je wel leuk, met de mannen. Sorry.

He ik was dat hele oorbeldebacle vergeten. Het erge was, het lieve kind zat te vertellen dat ze op reis altijd cadeaus meeneemt uit Colombia, voor als ze mensen ontmoet die belangrijk zijn of waar ze veel om geeft of weet ik veel wat. Nu in Duitsland had ze tot oktober gedacht dat ze niemand tegengekomen was om de dingen aan te geven. En toen kwam ik. Dat is echt heel lief en ik dacht alleen maar: 'holy cow, ik heb nog nooit zoiets lelijks gezien'.
Oh nee, het echte leven is weer begonnen!!!
Nou ja zeg, Kjong, dat vind ik nou zo'n onzin uit de jaren 1800. Sorry hoor, maar daar kan ik me echt aan irriteren. Behoorlijk ook. Net als dat sloerieverhaal van een tijdje terug.

Nemo, ik vind je niet makkelijk of dat je je hebt aangeboden. Volgens mij kun je in principe niet teveel smsen of bellen of de verkeerde dingen zeggen. Als hij zich niet kan vinden in jouw communicatiehoeveelheid of de dingen die je zegt, past hij niet bij je en heeft hij wrs een hele andere insteek dan jij had. Hij wilde wrs een snelle wip, heeft genot gehaald uit jullie sexy-smsjes en nu is het klaar. Het was spannend, maar dit was het. Ik kan me voorstellen dat je graag de reden wilt weten dat je nu niets meer hoort, dat mag je toch ook vragen?

Had ik wrs ook gedaan. En als hij je leuk-leuk had gevonden had hij je geantwoord. Nu hij dat niet doet, is hij het duidelijk niet voor jou, om de simpele reden dat jullie beide iets anders zoeken.

Ik zit me hier echt over op te winden. Alsof je als meisje altijd op je moet laten jagen en zelf geen initiatief kunt nemen zeg. Alsof je keurig kuis moet zitten wachten tot je veroverd wordt. Doe es niet zo ouderwets en belerend.
Nemo, succes!! Het komt wel goed met je tentamen! Er zit vaak meer kennis verstopt ergens in je hoofd, dan je van te voren dacht.

Spijker, goed zo!! Ben nu ook wel benieuwd naar een kiekje van de nieuwe scharrel/minaar/hoewehemooknoemen?

Marg!!!! Welkom terug!! Heerlijk om je verhalen te lezen, indrukwekkend is het ook geweest.

Cadi, het is wel logisch, denk ik, dat dochter er moeite mee heeft. Voor zoon is zijn vader nu gekomen, voor jou je geliefde, maar voor haar? Maar er is wel iemand bij gekomen in jullie huishouden, iemand die ook een plekje inneemt en aandacht vraagt. Ineens is alles anders en dat is lastig, zeker als je prepuber bent..

Denk dat Es wel een punt heeft, door af en toe een moeder-dochteruitstapje in te lassen. Al is het iets gaan drinken in de stad of een zakje friet halen.

Pfff.. hier is het onmogelijk druk en chaotisch. En natuurlijk kwam er gisteren een perfect getimede aanval van migraine - want nieuwe sneeuw. Balen. Heb de hele middag in bed liggen slapen en zoon heeft zich alleen vermaakt. Wel sneu, want het was prachtig winterweer.. Nou ja, het is niet anders.

Donderdag mag hij naar de opvang en morgen komt de nieuwe au pair, dus dan wordt het iets makkelijker.
Haha, das weer lekker wakker worden en weer precies waarom ik van de/het forum hou! Verschillende meningen.. fijn.

Gisteren vond ik dat van Kjong heel goed klinken en dacht ik echt: ja ze heeft gelijk, maar nu lees ik jouw woorden Ine en denk ik weer: jij hebt gelijk. Mss moet ik gewoon kiezen wat het beste bij me past

Moet zeggen dat ik het wel herken van jou, je "opwinding". had ik het begin ook weleens met Kjong haar posts.. Het went kan ik je zeggen Niet dat je er dan niet tegenin kan gaan natuurlijk, das allemaal maar goed!

Ik heb trouwens bericht van Mr Lek Maar ik ga eerst ff de foto's van Marg op FB bekijken, ben zo terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven