Eindelijk naar New York!! Tips??!

05-08-2009 08:16 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn verjaardag heb ik van mijn vriendje 6 dagen New York gekregen. We gaan er in December heen. We vliegen vanaf Brussel.

Heeft iemand nog Tips of andere leuke ervaringen. Ik ben zeer benieuwd waar ik echt moet gaan shoppen en wat leuk is om te doen in New York.

Ik hoor het graag! Alles is welkom.
Wij zijn begin november 5 nachten geweest en we hebben gezeten in het park central hotel. Op 7th avenue, tussen 55th and 56th street. 5 minuten vanaf Central Park en amper 10 minuten van times square. Wij hadden een standaard kamer, die was al prima, maar ze hebben eventueel ook wat luxere kamers als je dat liever wilt.

Verder vonden we New York geweldig, alleen de warenhuizen Macy's en Century 21 vonden we echt veel te druk en benauwd.
Ga eens een kroketje halen bij "dankU" een "nederlandse" eetgelegenheid..

Zulke herkenbare gerechten met onherkenbare smaak

een soort snackbar NY-style...

Oh, de smoothies zijn er geweldig!

Was er in Augustus dit jaar, China town en little-Italy (naast elkaar gelegen) zijn een wandeling waard, een bezoek aan het vrijheidsbeeld niet met de overvolle ferry doen maar met de gele rondvaartboot, rustiger en minimaal even informatief.

Voor de rest: laat het vooral op je af komen
Antikleia: ik ben naar de parade gaan kijken en omdat het prachtig weer was daarna fiets gehuurd in Central Park en lekker gaan crossen.

Vegetarische restaurantjes genoeg overigens: keten 'the green room' kwam ik veel tegen in midtown.

Ik vond het Radisson Lexington goed Lilaemme, op loopafstand van Bloomingdales en vlakbij Grand Central Terminal, zodat je makkelijk in de metro stapt.

Petite room is al groot genoeg voor een stel: groot bed, mooie badkamer. Enige minpunt: geen hangkast, maar een ladenkast.
Radisson Lexington ziet er goed uit, Hermes. Neem ik zeker mee. Thx!
Hi!

New York is echt geweldig! Lekker dynamisch! Ga lekker shoppen in China Town, stappen in Manhattan, er zijn talloze leuke restaurantjes in Manhattan. Je kan een kaart kopen voor een x aantal dagen die je toegang geeft tot vele museau.

Een bootocht met de Circle Line om New York heen is geweldig. Je ziet dan de prachtige skyline van New York en vooral 's nachts is het amazing!!!!!!!!!!!!!!!

Enjoy your time there! It's great!

Bye
ha!

Ga voor het mooiste uitzicht niet naar het empire state, maar naar Rockefeller center! Dan kun je voor nagenoeg dezelfde prijs 2x naar boven, een keer overdag, een keertje 's avonds. En je voorkomt rijen

Ga lekker lunchen in Soho (en shoppen!) en greenwich village.

wandelen over de brooklyn bridge. Begin bij de Brooklyn kant, dan loop je de skyline tegemoet.

De winkelstraat in Brooklyn is heel leuk voor aparte winkeltjes en mooie terrasjes.
Hai, ik ben met Oud&Nieuw in New York. Iemand tips om af te gaan tellen om 0.00 uur? (behalve dan op Times Square)
Ik ben al 3x in NY geweest en ga volgend jaar in maart weer . Wij overwegen dit keer om in een appartement te verblijven.

Absolute aanrader. Boek een gospelkerkdienst in Haarlem op zondagmorgen. Word je gebracht met de bus. Geweldige ambiance. Ik verheug mij al op de sirloin steaks en cheesecake.
New York is een super stad!

Nog een tip; Ga taart en cupcakes eten bij Magnolia's Bakery! De mooiste, lekkerste en vooral erg zoete gebakjes van New York!
Geweldig New York! Ik ben er zelf geweest (in de zomer althans) en zat in een hotel bij times square. Ik heb wel wat tips, misschien zijn ze al gegeven, maarja!

-central park (bow bridge, varen/schaatsen op het meer)!

-wandelen op de brooklyn bridge, heel mooi uitzicht

-empire state building

-rockefeller center, hier heb je sowieso in de winter een kunstschaatsbaan, wat je altijd ziet in films

-ontbijten bij duane reade, hier kun je alles krijgen (sandwiches, broodjes, muffins, yoghurts, vers fruit, sapjes, english breakfast, etc) en je betaald hier per gewicht!

-een broadway show bezoeken, de kaarten zijn niet altijd zo duur!

-winkelen, winkels kijken (5th avenue)

-in een paardenkoets rijden door central park,

etc! genoeg te doen dus! anyway have fun!
Ontbijten bij Duane Read?

Dat is toch de Amerikaanse Kruidvat zo'n beetje, of ben ik in de war?
Sommige Duane Reads zijn meer deli dan kruidvat. Dan is het leuk.

Voor wie er nu heen gaat: schaatsen op de diverse ijsbanen in de stad!
Ik ga ook! Eind maart... Heb net een reisgids gekocht, en heb ook wat mensen daar om op te zoeken, dat vind ik ook wel erg leuk. Ik ga een hele week en heb er echt bizar veel zin in
quote:suzanne1981 schreef op 08 december 2009 @ 19:55:

Hai, ik ben met Oud&Nieuw in New York. Iemand tips om af te gaan tellen om 0.00 uur? (behalve dan op Times Square)Nee echt alleen Times Square is een aanrader hoor...en ga er maar heeeel vroeg heen!
Ik ben te laat voor jouw trip maar mischien voor iemand anders die binnenkort gaat... Wij waren in september in NY, echt een superstad! Ik zou zo weer terug willen. Alle aanraders zijn zo ongeveer al genoemd. Als je de rust een beetje wilt opzoeken na een paar drukke shopdagen is de High Line zeker de moeite waard, een park op een oude (hoge) metrobaan in Chelsea. Echt heel mooi (al is het misschien mooier in een warmer seizoen... ). Het is erg leuk om dan via het wandelpad langs de Hudson richting Ground Zero te lopen, of een wandeling met gids boeken in de wijk er vlak bij (o.a. langs het exterieur van Friends, het oudste (houten) huis in NY en het huis van de Cosbys). Wij sliepen in Nolita, een leuke wijk met veel italiaanse restaurantjes (wel heel anders 'italiaans' dan wat wij daaronder verstaan overigens) en daar waren overigens heel veel leuke boetiekjes!
Ben je alweer terug, TO? Hoe heb je het gehad?
Ik ben twee keer in NY geweest, beide keren een kleine week en ik vind het er fantastisch!

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien zijn mijn tips al eerder genoemd:

- Empire State building is tot laat (uur of elf geloof ik) geopend, tegen die tijd is de rij bijna weg en kun je heel makkelijk doorlopen. Het uitzicht in het donker met die verlichtte stad is geweldig.

- Bij Times Square zit het Marriot Hotel. Bovenin dat hotel zit een ronddraaiende bar en een restaurant. Lekker een cocktail gaan drinken (prijs valt reuze mee, mijn cosmopolitan was 7 dollar) en genieten van het uitzicht. Alleen de lift omhoog (compleet van glas als ik het me goed herinner) was een belevenis!

- In de buurt van TS moet ook een M&M's winkel zitten, helaas hebben wij hem niet gevonden maar ik zag allemaal mensen met tasjes ervan lopen.

- Gratis ferry naar Staten Island. Kun je het vrijheidsbeeld goed zien en het bespaart je de lange rij bij de boot naar het vrijheidsbeeld. Wij waren er echt vroeg (jetlag) en toen was er alsnog een enorme rij...

- Abercrombie and fitch aan fifth ave (geloof ik, iig vlakbij de applestore. het is alweer even geleden merk ik..) als je gaat winkelen. Wat een rare zaak! Het is er hartsikke donker en het lijkt meer een disco, personeel is ook niet geïnteresseerd in je. Op zaterdag was het daar zo druk dat er een rij met portiers (!!) stond, samen met een knappe jongen die daar met ontbloot bovenlijf stond en waar je mee op de foto kon. Wat mensen nog deden ook haha een enorme grap. Nu ik het zo lees klinkt het heel stom maar ik vond het echt een ervaring, rare lui daar haha

- Trump Tower zit daar vlakbij, binnen zitten ook winkels en je kunt je even vergapen aan het klatergoud. Er zitten beneden een aantal selfservice tentjes waar je prima en voor weinig geld kunt lunchen.

- Rockefeller center, mn als je er bent als er een ijsbaan is.

- Wat lekkers halen en even chillen in Central Park, dat is echt heel groot en er zijn veel hele rustige plekjes te vinden.

- Toen het een dag regende zijn we naar het metropolitan museum gegaan, dat hadden meer mensen echter bedacht...extreme drukte was het gevolg, waar ik echt helemaal gek van werd. Het is vast heel mooi, maar ga er op een droge dag heen!

- Met de metro naar Brooklyn en dan over de brooklynbridge teruglopen, echt schitterend!

- Eten in al die verschillende wijken, little italy etc heel lekker en niet duur! Enige afrader vind ik het meatpackingdistrict. Dat wordt in alle gidsen aangeraden maar is pijnlijk hip en duur. Niet mijn smaak iig.

Voor iedereen die gaat, heel veel plezier!
O ja de circle line, een rondvaart rondom NY. Was heerlijk toen we er waren in de zomer!

Ground Zero is een rare plek, ben er een keer geweest vlak na de aanslagen en een paar jaar later weer. De tweede keer was het in een toeristencircus veranderd was wel te verwachten maar ja...
Ik ben voor de aanslag en na de aanslag geweest meisje 1980, dat is ook vreemd joh. Heb zelfs foto's van dat ik op 1 van de torens sta.
Er staan ook echt mensen boeken te verkopen waar foto's in staan van de aanslag. Dat had ik niet verwacht.

Wordt er al wel weer gebouwd? Toen ik er voor het laatst was, zag ik alleen een groot gat.
Er wordt nu volop gebouwd, en het toeristische is er nu wel een beetje vanaf vind ik. We hebben een schilderij gekocht waar op staat wat er gaat komen!
De eerste keer dat ik er was waren ze nog bezig met het zoeken in het puin, heel luguber (nee, geen eigen keuze om daar toen al heen te gaan, als ik had mogen kiezen waren we er niet heen gegaan). Ik hoop dat ze er een mooie plek van weten te maken!
Zo, ik heb donderdag mijn reis geboekt!!

Eerst New York, dan door naar Miami!

Kan niet wachten en ben dan ook blijjjjj met dit topic, soms lees je net effe wat anders (zoals lopen over de brug ipv rijden

Hoop dat er nog veel tips bij komen!
Veel plezier fearless!
Ik heb nu ook weer geboekt en ga voor de 4eX. Ik vertrek 15 maart. Zou leuk zijn als er hier ook tips neergezet worden waar men de lekkerste sirlonsteak of cheescake, etc... kan eten. Ik zag bij Oprah dat Serendipity een must is voor zijn vrozen chocolat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven