Verjaardag vergeten, alweer...

04-01-2010 11:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is geen drama, maar hier mag ik wel even van me afschrijven, toch?!

Vandaag ben ik jarig. Best een leuke dag, maar ik mis mijn moeder altijd enorm op mijn verjaardag. Daarbij vind ik het idee van ouder worden en dus dichter bij mijn dood komen, wat misschien wel eens veel eerder zou kunnen zijn dan ik dacht toen ik jong en naief was, soms best moeilijk. Met die gevoelens gaat het wel al beter en vorig jaar was mijn verjaardag ook echt gezellig. Vanmorgen ben ik wakker gemaakt door man en kinderen die voor me gezongen hebben en veel en lieve cadeautjes hadden. Heerlijk dus.

Wat ik dan van me af wil schrijven? Gisteren had ik mijn vader aan de telefoon. Die zei dat hij niet kon komen, waarop ik vraag "Bedoel je morgen?". Zijn reactie "Morgen? Morgen? Wat is er morgen? Nee, ik wilde vanmiddag langs komen voor een nieuwjaarsborrel". Hij is dus vergeten dat ik jarig ben en dat is helaas niet de eerste keer en is ook bij mijn broers gebeurd. Hij is er dus wel consequent in

De combinatie van mijn moeder die er niet is en mijn vader die mijn verjaardag vergeet, doet pijn. En daar weegt helaas geen enkel kado tegenop.

Verjaardag vergeten

Totaal aantal stemmen: 20

Wie niet oud wil worden moet jong sterven! (5%)
Goed dat je hier van je afschrijft (60%)
Rustig afwachten, het is nog geen middernacht (10%)
Dat gedoe met verjaardagen, afschaffen die hap! (15%)
All of the above (10%)
En je hebt niet gezegd dat het morgen je verjaardag is?

In ieder geval: gefeliciteerd!!
Nee, ik ga er eigenlijk vanuit dat hij dat wel weet na 34 jaar. Maar ik had het natuurlijk even kunnen melden. De vorige keer dat hij het vergat belde mijn broer wel en die heb ik toen even ingeseind. Vervolgens heeft hij mijn vader gebeld, die mij weer belde

Ik voel me niet enorm zielig, maar het leek me wel fijn om hier even opgebeurd te worden. Dus kom maar op
Ik snap je wel.

Het feit dat je vader je verjaardag vergeet zet je met de neus op het feit dat je moeder er echt niet is.

Waarschijnlijk heeft je moeder vroeger je vader dit soort zaken helpen onthouden.

Nu is er niemand meer die je vader hiermee helpt en gaat het dus fout.

Mijn vader zou dit ook zeker vergeten.

Ik zou het hem maar niet te kwalijk nemen.

In ieder geval van harte gefeliciteerd.
Gefeliciteerd Marije! Jammer dat je vader je verjaardag vergeet, maar hij doet het niet expres waarschijnlijk. Ik zou het wel tegen hem zeggen dat je er erg verdrietig om bent: je moeder missen en je vader vergeet je verjaardag:(

Ik hoop dat je toch nog een fijne dag hebt.
Ik ga er van uit dat mijn vader mijn verjaardig niet weet. Als mijn moeder er niet meer is, zal ik hem echt van te voren op de hoogte moeten brengen en uitnodigen.

Maar hij houdt wel van me, net als jouw vader waarschijnlijk van jou houdt.
Waarom nodig je je familie niet van te voren uit voor je verjaardag? Dan weet je zeker dat ze het niet vergeten en bespaar je hun ook het schuldgevoel.
Dan maar je vader op zijn verjaardag een ingevulde verjaardagskalender geven, en hopen dat hij het nieuwe blad op tijd omdraait,

(ik bend e eerste van de maand jarig en kreeg als kind vaak een kaart van een tante, samen met mn zus die 2 weken later jarig is. Tante vergat dus ook nogal eens n keer de kalender door te draaien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:absoluteEinstein schreef op 04 januari 2010 @ 12:02:

Waarom nodig je je familie niet van te voren uit voor je verjaardag? Dan weet je zeker dat ze het niet vergeten en bespaar je hun ook het schuldgevoel.precies, zo hou ik ook alle verjaardagen bij. Als ik niet ben uitgenodigd, dan is de kans groot dat ik het vergeet (heb geen verjaardagkalender)
Marije, je verwoordt het één en ander precies als mijn vader, jaartje ouder, dichter bij de dood etc.

De grap is dat mijn vader hierdoor dus helemaal niks met verjaardagen heeft. Hij vergeet ze bijna allemaal.
Ik moet mijn broers en vader voor elke verjaardag van een familielid of mezelf altijd even waarschuwen.

Vertrouw erop dat ze het niet doen om je te kwetsen, ze zijn gewoon lompe mannen.
Mensen uitnodigen zodat ze je verjaardag niet vergeten vind ik een beetje de omgekeerde wereld.

Dat je de verjaardag van een kennis vergeet, dat kan gebeuren, maar die van je kind vind ik dermate belangrijk dat je die niet mag vergeten. Als je niet het type bent dat dat soort dingen onthoud moet je daar een oplossing voor vinden, maar het lijkt me hier niet aan Marije om haar vader eraan te helpen herinneren, dat kan hij prima zelf.
Koop een verjaardagskalender voor hem en hang die ingevuld op zijn toilet.

Kan me indenken dat je ervan baalt hoor!!
Bedankt voor alle reacties. Zit hier met een grote glimlach op mijn gezicht, dus het topic doet zijn werk al, dank.

Hij heeft een enorme verjaardagskalender op zijn toilet hangen, alle maanden naast elkaar met foto's van iedereen erbij. Duidelijker kan niet, maar ik denk dat hij vooral het toilet in de badkamer gebruikt.

En ik vind ook dat hij de verjaardagen van zijn kinderen moet kunnen onthouden. Zou oud is hij niet en hij onthoudt ontzettend veel andere dingen ook prima (werkt nog, is actief in zijn vrije tijd).

En wat AE zegt, hij houdt wel van me, ook al vergeet hij dit dan.

Uitnodigen voor mijn feest heb ik wel gedaan, maar ik vier het pas over een paar weken ipv zo dicht na alle feestdagen.

Bedankt voor de reacties, ga me er wel beter door voelen.
En hij komt wel gezellig langs om je een gelukkig nieuwjaar te wensen toch!!
Hoi Marije,

Herkenbaar! Ik heb ook mijn moeder niet meer en mijn vader die denkt ook bijna nooit aan mijn verjaardag. En als hij er wel aan denkt dan stuurt hij meestal een kaartje, maar altijd een paar dagen te laat. Een kado heb ik van hem ook nog nooit gehad op mijn verjaardag. Ik vond dat jarenlang ook erg teleurstellend, vooral net na de dood van mijn moeder. Maar aan de ene kant ook wel begrijpelijk, mijn moeder was degene die altijd overal aan dacht en voor leuke verrassingen zorgde, niet mijn vader. Ik snap dus wel dat dat je pijn doet!!

Gefeliciteerd trouwens en maak er een leuke dag van verder!
gefeliciteerd met je verjaardag! Bel je vader op en nodig hem uit om een gebakje te komen eten. Hij zal zich al schuldig genoeg voelen dat hij je verjaardag alweer vergeten is ..en voor volgend jaar leg je hem uit hoe ( als hij een computer heeft ) de herinneringen ingesteld moeten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven