Waar bed kopen?

04-01-2010 19:31 47 berichten
We hebben een nieuw bed nodig. De maten moeten zijn: lengte 2.20 m en breedte 1.80 m.

Ivm verschil in lengte / en gewicht van mijn partner en mij hebben we een voorkeur voor twee losse matrassen. Ik zou ook graag een elektrische lattenbodem willen. We twijfelen nog tussen een groot dekbedovertrek of twee losse dekbedovertrekken.

Wie kan me advies geven over waar een bed, bedbodem en matras juist wel / en juist niet te kopen?

Wij hebben een bed bij een meubelzaak gekocht. Dit bed was in de aanbieding voor 500 euro. We hebben er 2 bedbodems bij gekocht. Geen elektrische en ook geen die omhoog kunnen. Daar heb ik nu wel een beetje spijt van, het is toch wel lekker af en toe om wat meer omhoog te liggen. Zeker nu ik verkouden ben en mijn neus erg dicht zit.

En of je 2 aparte dekbedden of 1 grote neemt hangt ook van een paar factoren af. Hoe slapen jullie, lekker rustig liggen of ben je een draaikont in bed? Dan is 2 makkelijker.

Hou er rekening mee dat een dekbed voor zo'n groot bed erg zwaar is om op te maken. Wij hebben elk een eigen dekbed. Wel zo makkelijk met opmaken.

Maar maakt dit je niet uit, en lig je graag tegen je man aan 's nachts dan moet je gewoon één groot dekbed nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onlangs een bed bij de grote blauw-gele keten gekocht ;). Ook 2 losse bedden van 90*220 cm, met een elektrisch verstelbare bodem zodat je bij zowel de rug als de knieeën het bed kunt aanpassen. Wij hebben de diverse matrassen die er op konden uitgeprobeerd en uiteindelijk een lekker dik pocketveren matras met daarop een dekmatras gekocht. Bevalt super goed, ik gebruik dagelijks de elektrische bodem als ik nog even tv wil kijken of wil lezen in bed.
Ikea heeft erg leuke en goedkope bedden(frame)!de matrassen zou je evt ergens anders kunnen kopen.
Ik ben zelf een groot voorstander van de boxspring.

Tsja waar kopen. Drie jaar geleden een nieuw bed gekocht in een grote woonmall. Wat wij deden was zoveel mogelijk beddenzaken bezoeken om aanbiedingen te bekijken en een gevoel te krijgen wat de marktprijs was voor het soort bed dat wij wilden. Door veel te vergelijken hebben we een bed gekozen op prijs en kwaliteit en we zijn nu drie jaar verder nog steeds heel erg tevreden met ons bed. Wat ik probeer te zeggen is dat een bed heel erg persoonlijk is. Wat goed is voor de een kan voor de ander weer minder zijn.

Mijn vrouw wil soms wel twee dekbedden voor ons, maar dat vind ik zelf ongezellig. Ik lig liever lekker met z'n tweeën onder 1 dekbed.

Laat je het ons weten waar je uiteindelijk je bed besteld, tenminste als je dat leuk vind. Uiteindelijk hebben wij ons bed in een beddenspeciaalzaak gekocht.
Matrassen van Ikea zijn ook prima hoor. Slaap er heerlijk op en ben rugpatiënt. Fysio raadde me aan om vooral te letten op mijn eigen comfort en me niet te laten leiden door duur of merk.

Ons bed is ook 180x220 met 2 verschillende matrassen. Bedbodems zijn niet verstelbaar, maar dat was een bewuste keus. Wel kan je er nog blokjes op heen en weer schuiven die voor de hardheid van de bodem zorgen. We hebben ook 2 losse dekbedden, omdat lief dat wilde. Hij heeft het namelijk heel snel warm, terwijl ik een koukleum ben (ik heb nu het volledige 4 seizoenendekbed, terwijl hij alleen het herfstdekbed heeft). Ik vind het niet gezellig en het tocht vaak als we toch bij elkaar liggen. Maar het maakt inderdaad wel eenvoudiger op.

Ik moet zeggen dat ik als 'kleintje' het bed wel heel groot vindt en je moet wel opletten voor beddengoed dat goed past, we hebben namelijk ook nog eens behoorlijk dikke matrassen.
summerxx, je moet wel iets specifieker zijn. Wat wil je er aan uitgeven bijvoorbeeld?
nadat ik een week in het ziekenhuis heb gelegen...vond ik zon elektrische bedbodem wel heeeeeel erg lekker...als je tv wilt kijken of ontbijtje op bed....

wij hebben een boxspring gekocht bij een goedkopere meubelzaak ook voor 500 euro ofzo van 70*200 met een matras van 140*200.

Wij hebben een 2 persoons dekbed maar wordt wel eens geruzied in bed over eerlijke verdeling (wij hebben een dekbed van 2.40 bij 2.20 zou dus genoeg moeten zijn )

Eenpersoons dekbedden vind ik beetje ongezellig als je lekker wilt knuffelen, dan is samen onder één dekbed wel erg krap...
Wij zoeken een bed met dezelfde eisen als jullie en staan op het punt om bij Ikea de elektrisch verstelbare matrasbodems (sultan alsvag) te kopen, met daarop 26 cm dikke pocketveren matrassen, een harde (Sultan Hjartdal) en een medium (Sultan Hjelmas). We zijn dan voor zo'n 1300 euro klaar. We hebben nu een peperdure Auping, waarvan het mechanische verstelmechanisme kapot is en de spiralen doorgezakt. Dit bed kostte, jaren geleden, achterlijk veel geld en is dus na 15 jaar ook helemaal gaar. Vandaar dat we nu maar eens gaan kijken hoe dit bevalt, ook omdat je bij Ikea de matrassen nog binnen een bepaalde tijd om kunt ruilen (mocht ik toch de harde willen, ik twijfel namelijk). Als we 'm hebben gehaald, laat ik horen hoe het bevalt.

Overigens hebben we sinds een paar weken 2 aparte dekbedden, ipv een hele grote (was 240 bij 220) en wij hebben nu enorme spijt, dat we dit niet al jaren eerder gedaan hebben. Het opdekken is een fluitje van een cent maar nog veel belangrijker, het slaapt zo veel fijner, zeker nu het zo koud is!
Wij hebben ook 2 aparte matrassen. Met het oog op vervanging, we kunnen dan de kosten een beetje spreiden.

En aparte dekbedden. Dat hadden we eerder moeten doen. Ons dekbed was 2.20 x 2.40 en dat was dus niet groot genoeg

Qua matras heb ik goede verhalen gehoord over leenbakkers schuimmatras. Of het ook echt goed is weet ik nog niet.
quote:bloem1704 schreef op 04 januari 2010 @ 19:45:

Ikea heeft erg leuke en goedkope bedden(frame)!de matrassen zou je evt ergens anders kunnen kopen.

Ik wilde al zeggen, wat mankeert er aan de matrassen van de Ikea .

Heb zelf een groot bed 180/220.Verstelbare bodems, en traagschuim matrassen, (heerlijk).Aparte dekbedden, en een gezamelijk dunnetje erover heen. Voor de gezelligheid.

Gekocht bij Bosma (niet zo bekend).
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Pachelbel schreef op 04 januari 2010 @ 19:44:

Wij hebben onlangs een bed bij de grote blauw-gele keten gekocht ;). Ook 2 losse bedden van 90*220 cm, met een elektrisch verstelbare bodem zodat je bij zowel de rug als de knieeën het bed kunt aanpassen. Wij hebben de diverse matrassen die er op konden uitgeprobeerd en uiteindelijk een lekker dik pocketveren matras met daarop een dekmatras gekocht. Bevalt super goed, ik gebruik dagelijks de elektrische bodem als ik nog even tv wil kijken of wil lezen in bed.Mag ik weten welke serie dit bed is? Want wij hebben ook wat rond gekeken bij Ikea maar kwamen daar slechts 2 bedden tegen die aan de maten voldeden. Heb je de bedbodem en matrassen ook bij Ikea gekocht?

En nog even wat specifieker:

Boxspring valt af want vind vriend niet fijn omdat (zo beweert hij) ze altijd uit elkaar schuiven. Krijg hem dat niet uit zijn hoofd gepraat.. Dus boxspring valt af, ook vanwege de kosten. Vind ze wel érg duur!!

Ik neig erg naar twee losse dekbedden omdat ik mezelf graag inrol in mijn dekbed, en vaak draai en nu vaak een "koude tocht" tussen ons in voel. Ik heb nu een tweepersoonsbed met een tweepersoonsdekbed. Nu gaan we samenwonen en moet er een bed "op maat" komen. Ik vind zo'n groot dekbed ook erg zwaar. Moet vriend nog even zien te overtuigen voor twee losse dekbedden ;)
Summerxx, de Hemnes bij Ikea is er in elk geval in die maat. Het enige wat ze niet voor ons hadden waren de dekbedden van 220 lang en de onderlakens. Daarvoor ben ik uiteindelijk op de markt bij een kraam voordelig geslaagd.

Wat ik handig vond bij Ikea was dat ze de matrassen die in lengtematen hetzelfde (leverbaar) waren én die ondanks verschil in hardheid even hoog waren al bij elkaar hadden liggen (mijn lief wilde een harder matras dan ik). Ik twijfelde ook over de hardheid van het matras en de 90 dagen omruilgarantie hebben me uiteindelijk over de streep getrokken.

Niet handig is dat je op internet in elk geval niet makkelijk ziet in welke maten de bedden en bodems allemaal leverbaar zijn.
Summerxx, wij hebben het volgende bij Ikea gekocht:

* 2 sultan alsvag matrasbodems 90*220 cm

* 2 sultan hjartdal bovenmatras

* pootjes van 20 cm hoogte

In totaal kostte ons dit 1360 euro. De bovenmatrassen zijn allebei de stevigste variant. Er was een soort mannen- en een vrouwenvariant die bij elkaar horen en even hoog zijn, maar ik vond dat zachtere matras echt te zacht.
Heeft hier ook iemand de boxspring/ matrasbodem van ikea met opbergruimte erin? Ben benieuwd of je daar nog iets van merkt (daar zit geen vering, dus of dat verschil maakt).
quote:Pachelbel schreef op 04 januari 2010 @ 21:01:

Summerxx, wij hebben het volgende bij Ikea gekocht:

* 2 sultan alsvag matrasbodems 90*220 cm

* 2 sultan hjartdal bovenmatras

* pootjes van 20 cm hoogte

In totaal kostte ons dit 1360 euro. De bovenmatrassen zijn allebei de stevigste variant. Er was een soort mannen- en een vrouwenvariant die bij elkaar horen en even hoog zijn, maar ik vond dat zachtere matras echt te zacht.Deze matrassenbodems / matrassen heb je niet in een ombouw zitten, of wel?? Schuiven de bedden niet uit elkaar?
De matrassenbodem is al een ombouw (20 cm hoog, lichtgrijs, stof eromheen). Het is een ombouw met daarin latten. Verder zit er een elektrisch motortje aan. Je legt het matras dus op deze grijze ombouw.

Onze bedden staan op vloerbedekking en schuiven dus niet weg. Je hebt natuurlijk wel die "spleet" in het midden, maar dat zal je altijd hebben als je de matrassen elektrisch wil kunnen verstellen.
quote:summerxx schreef op 04 januari 2010 @ 20:45:

En nog even wat specifieker:

Boxspring valt af want vind vriend niet fijn omdat (zo beweert hij) ze altijd uit elkaar schuiven. Krijg hem dat niet uit zijn hoofd gepraat.. Dus boxspring valt af, ook vanwege de kosten. Vind ze wel érg duur!!

Ik neig erg naar twee losse dekbedden omdat ik mezelf graag inrol in mijn dekbed, en vaak draai en nu vaak een "koude tocht" tussen ons in voel. Ik heb nu een tweepersoonsbed met een tweepersoonsdekbed. Nu gaan we samenwonen en moet er een bed "op maat" komen. Ik vind zo'n groot dekbed ook erg zwaar. Moet vriend nog even zien te overtuigen voor twee losse dekbedden ;) Een bed is gewoon heel persoonlijk. De kosten van een boxspring vind ik wel meevallen. Vorige maand heb ik mijn oude Pullman boxspring uit 1987 aan mijn dochter van drie gegeven. Deze is nog zo goed als nieuw. Mijn verwachting is dat ik voor de volgende 14 jaar geen bed voor haar hoef te kopen
In verhouding (en uitgesmeerd over het aantal jaren dat je ermee kan doen) vallen de kosten voor een boxspring inderdaad mee. Maar het totaalbedrag om ineen keer op te hoesten (zo'n 4000 euro) is toch flink. We kijken gewoon nog even verder.

De maten voor het bed zijn flink, de dekbedden en dekbedovertrekken zullen dus ook duurder uitvallen denk ik.

Iemand nog een tip waar die te kopen?
Wij hebben electrische bedbodems van Auping....prima spul, ligt heerlijk!

Hoofdzijde electrisch verstelbaar, voetzijde met handbediening.

Allebei een eigen spiraalbodem, zodat je zelf kunt bepalen wat er omhoog moet en wat niet. Ook wij hebben gewichtverschillen, gaat prima zo.
Hema heeft beddengoed aanbiedingen ook tot 2.20 meter.
Wij hebben 2 jaar geleden een auping gekocht, klauwen vol met geld maar ik ben nog nooit zo blij geweest met zo'n grote uitgave. Ook 220 x 180 met twee losse aupingmatrassen, allebei een andere stevigheid en hoofd- en voeteinde met de hand verstelbaar. We slapen geweldig en rugklachten zijn gelukkig verleden tijd. Het hoeft natuurlijk niet zo duur als auping maar ga alstjeblieft niet beknibbelen op je bed, daar breng je toch 1/3 van je tijd in door en als je slecht slaapt of rugklachten hebt ben je echt niet blij. Oja, de matrassen hoeven niet gekeerd te worden bij verschonen ofzo, daar ben ik ook heel blij mee want het zijn wel zware krengen

Wij hebben een dekbed van 220 x 240 en dat bevalt goed, maar als je allebei veel ligt te draaien zou ik je inderdaad toch aanraden 2 dekbedden te nemen. Als je allebei een wat breder dekbed neemt van bv 120 of 140 lig je echt niet in de tocht. Een eenpersoonsdekbedje lijkt me wat aan de smalle kant.
Ik zag laatst bij Wehkamp spotgoedkope boxspring die goed uit een test kwam. Weet niet welke test maar reviews waren in elk geval heel goed.

Je kunt altijd ff kijken.
Dekbedden heb ik op de markt gekocht; dekbedden die in de winkel een stuk duurder zijn, maar door stikselfoutjes niet verkocht mogen worden. Voor beddengoed ben ik aanbiedingen afgstruind, de duurste set (2 dekbedhoezen, slopen en onderlaken) heeft me 50 euro gekost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven