Angel 1 stopt er mee

05-01-2010 11:41 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers!

Zoals jullie al in de titel kunnen zien zal ik per 1 februari mijn vleugels neerleggen en alleen nog als Vinyl dit forum betreden.

Deze beslissing komt voor mij niet uit de lucht vallen, ik heb er al wel vaker over nagedacht, maar steeds weer floot ik mezelf terug omdat ik het werk en het team zo leuk vond!

En.. dat vind ik nog steeds.

Alleen merk ik dat de laatste tijd dit plezier steeds meer overschaduwd wordt door negativiteit en ik merk dat ik daar minder goed tegen kan dan de andere angels.

Angel zijn blijft een vrijwillige taak, en zolang ik er energie uithaalde was het iets waar ik mee door wilde gaan.

Maar nu merk ik dat bepaalde dingen energie gaan kosten en me frustreren.

En dan is het moment gekomen om te stoppen.

Dus... voor deze maand ben ik nog graag beschikbaar voor jullie verzoekjes en mailtjes en daarna graag weer gewoon als Vinyl!

Groeten,

Angel 1
quote:robo schreef op 05 januari 2010 @ 20:56:

[...]

Nu ben ik vandaag afwezig geweest en heb dus blijkbaar een hoop commotie en gedoe gemist, maar: zou het niet zo kunnen zijn dat juist bovenstaande houding, die van "ik heb het recht te zeggen wat ik vind en blijf dat dus doen" debet is aan de sfeer van de laatste tijd?

Waarom niet iets één keer zeggen en daarmee klaar? Waarom steeds weer de controverse aanwakkeren?

Het is zo zinloos en zo kinderachtig, dat geroep van "ik blijf mijn mening geven". Op een gegeven moment is het toch echt tijd te accepteren dat je mening inderdaad precies dàt is: een mening. Fijn als je die deelt, erg vervelend als je die onder het mom van "ik heb het recht te zeggen wat ik wil" blijft opdringen.Ik vind van niet. Ik begrijp heel goed wat Paloma wil zeggen, namelijk: ondanks dat het niet in het standaard straatje past, mag ik hier ook mijn mening geven en zal dat ondanks alle felle kritieken gewoon blijven doen. Onder het motto: ik laat me niet wegpesten, zeg maar, maar dan wat vriendelijker. Meerdere forummers met een "afwijkende" mening hebben deze houding en dat vind ik alleen maar goed. Alle meningen, mits binnen de gestelde kaders. zijn hier welkom, ook als ze niet vaak hier verkondigd worden.
Tja als je zoveel mist dan kleurt je mening wel heel erg.
quote:Dushi74 schreef op 05 januari 2010 @ 21:02:

Tja als je zoveel mist dan kleurt je mening wel heel erg.Ja, hallo, niet iedereen leeft dag en nacht op het forum zoals ik En het kleurt je mening niet, je mening is alleen gebaseerd op incomplete informatie.
Ach Paloma, ik heb dit topic echt niet geopend voor veren in mijn reet hoor.

Gelukkig heb ik daar geen topic voor nodig en weet ik van veel mensen de waardering zo wel.

Ik heb dit topic geopend omdat je als angel voor veel forummers een aanspreekpunt bent. Je hebt toch een soort klantrelatie met forummers. Ik heb er zelf op mijn werk een hekel aan als contactpersonen ineens weg blijken te zijn, of aangegeven dat ze per morgen weg zijn. Dan heb ik geen kans meer om over te dragen, vragen te stellen.

Ik zie dat hier net zo. Mensen hebben me een tijd lang gemaild, om hulp gevraagd, mij geholpen. Ik vind het prettig als aan deze samenwerking dan ook netjes een eind komt. En daar hoort ook een aankondiging bij.

Zo gaan we hier met elkaar om.
Zo kun je het natuurlijk ook opvatten.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 05-01-2010 21:05
Reden: Als antwoord op de laatste posting voor mij van Zwieb
% gewijzigd
Maar Zwieb, je hoeft dat er toch niet zo expliciet bij te vermelden? Er is hier niemand geweest die heeft gezegd: "Houd je mond, Paloma, dat willen we hier niet horen!"

Iemand vindt dit, een ander vindt dat, en gelukkig maar, want als we allemaal hetzelfde vonden had het forum geen bestaansrecht.

En dan is het dus niet nodig om te zeggen dat je lekker blijft zeggen wat je wilt, want dat "goes without saying".

Niemand wordt hier het zwijgen opgelegd.

[...]Nu ben ik vandaag afwezig geweest en heb dus blijkbaar een hoop commotie en gedoe gemist, maar: zou het niet zo kunnen zijn dat juist bovenstaande houding, die van "ik heb het recht te zeggen wat ik vind en blijf dat dus doen" debet is aan de sfeer van de laatste tijd?

Waarom niet iets één keer zeggen en daarmee klaar? Waarom steeds weer de controverse aanwakkeren?

Het is zo zinloos en zo kinderachtig, dat geroep van "ik blijf mijn mening geven". Op een gegeven moment is het toch echt tijd te accepteren dat je mening inderdaad precies dàt is: een mening. Fijn als je die deelt, erg vervelend als je die onder het mom van "ik heb het recht te zeggen wat ik wil" blijft opdringen.Dit vind een veel geblaat maar weinig wol reactie. Kan ik niets zoveel mee. En ik weet ook niet wat je bedoelt met "de sfeer van de laatste tijd".
quote:delphicat schreef op 05 januari 2010 @ 21:05:

Maar Zwieb, je hoeft dat er toch niet zo expliciet bij te vermelden? Er is hier niemand geweest die heeft gezegd: "Houd je mond, Paloma, dat willen we hier niet horen!"

Iemand vindt dit, een ander vindt dat, en gelukkig maar, want als we allemaal hetzelfde vonden had het forum geen bestaansrecht.

En dan is het dus niet nodig om te zeggen dat je lekker blijft zeggen wat je wilt, want dat "goes without saying".

Niemand wordt hier het zwijgen opgelegd.In dit topic niet maar op andere topics zie ik regelmatig dingen voorbij komen in de trant van: jouw mening telt hier niet/is niets waard. Denk maar aan al die opmerkingen naar Elninjoo op de kinderpijler.
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 21:02:

[...]

Ik vind van niet. Ik begrijp heel goed wat Paloma wil zeggen, namelijk: ondanks dat het niet in het standaard straatje past, mag ik hier ook mijn mening geven en zal dat ondanks alle felle kritieken gewoon blijven doen. Onder het motto: ik laat me niet wegpesten, zeg maar, maar dan wat vriendelijker. Meerdere forummers met een "afwijkende" mening hebben deze houding en dat vind ik alleen maar goed. Alle meningen, mits binnen de gestelde kaders. zijn hier welkom, ook als ze niet vaak hier verkondigd worden.

Ik zeg juist niet dat iemand zijn mening niet mag zeggen of mededelen. Een tegendraadse mening is er ook één, net zo waardevol als een mainstreammening natuurlijk.

Ik zeg wel dat er een soort van gevoelsgrens is voor hoe vaak je die moet herhalen als je daarmee alleen maar steeds in je loopgraaf blijft zitten.

Dat is alles. En Dushi, natuurlijk heb ik zoveel gemist dat ik niet weet waar ik het over heb. Maar voor vandaag was er een lange aanloop naar de situatie van vandaag en die heb ik wel meegemaakt.

Wat ik zei was dus dat juist het tot in den treure herhalen van je mening "want dat is je goed recht" volgens mij hard heeft meegewerkt aan de sfeer van vandaag.

Maar dat is maar mijn mening.

[...]

Nu ben ik vandaag afwezig geweest en heb dus blijkbaar een hoop commotie en gedoe gemist, maar: zou het niet zo kunnen zijn dat juist bovenstaande houding, die van "ik heb het recht te zeggen wat ik vind en blijf dat dus doen" debet is aan de sfeer van de laatste tijd?

Het is zo zinloos en zo kinderachtig, dat geroep van "ik blijf mijn mening geven". Op een gegeven moment is het toch echt tijd te accepteren dat je mening inderdaad precies dàt is: een mening. Fijn als je die deelt, erg vervelend als je die onder het mom van "ik heb het recht te zeggen wat ik wil" blijft opdringen.Waarom iets zeggen en dan in 1 keer ermee klaar? Wat is daar de meerwaarde van?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 21:06:

[...]

In dit topic niet maar op andere topics zie ik regelmatig dingen voorbij komen in de trant van: jouw mening telt hier niet/is niets waard. Denk maar aan al die opmerkingen naar Elninjoo op de kinderpijler.Dat vind ik ook heel ergerlijk. Vooral omdat EN vaak zo grappig is
De meerwaarde zóu kunnen zijn (maar niet helemaal zeker, ik ben nog niet eens een beginner op dit gebied ) dat aan de woorden die je zegt meer gewicht komt te hangen omdat men weet dat je ze met zorg gekozen hebt.

Maar goed. Zoals ik al zei: zelf ook niet echt ervaring mee ofzo.
Robo ik heb niets tegen je gezegd hoor . Al mijn postings waren voornamelijk naar Paloma gericht. Omdat die in ene met vragen komt die al nou ik denk een jaar geleden -misschien wel langer- al geleden beantwoord zijn. En wie welke angel is staat gewoon sinds jaar en dag ook al in de FAQ.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 21:07:

[...]

Waarom iets zeggen en dan in 1 keer ermee klaar? Wat is daar de meerwaarde van?Tussen iets maar één keer zeggen en iets blijven herhalen terwijl je punt allang duidelijk is zit nog een heel groot gebied, volgens mij.
quote:robo schreef op 05 januari 2010 @ 21:11:

[...]

Tussen iets maar één keer zeggen en iets blijven herhalen terwijl je punt allang duidelijk is zit nog een heel groot gebied, volgens mij.

Ja klopt. Alleen, wat is de meerwaarde dan?

Q, geen idee hoor of dat zo werkt
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 21:02:

[...]Ik vind van niet. Ik begrijp heel goed wat Paloma wil zeggen, namelijk: ondanks dat het niet in het standaard straatje past, mag ik hier ook mijn mening geven en zal dat ondanks alle felle kritieken gewoon blijven doen. Onder het motto: ik laat me niet wegpesten, zeg maar, maar dan wat vriendelijker. Meerdere forummers met een "afwijkende" mening hebben deze houding en dat vind ik alleen maar goed. Alle meningen, mits binnen de gestelde kaders. zijn hier welkom, ook als ze niet vaak hier verkondigd worden.Dank je voor deze toelichting -en echt niet omdat het toevallig in mijn straatje past. Wat mij op dit forum al vanaf het begin opvalt is de sterke samenhorigheidsgevoel die hier heerst. Dat vind ik oprecht noemenswaardig maar aan de andere kant kan dit ook weleens de charme van dit forum aantasten omdat het voor buitenstaanders of nieuwelingen kan overkomen als kliekvorming. En ja, als je mening afwijkt dan kan er weleens felle kritiek komen. En kritiek is prima maar er worden weleens dingen gezegd, die naar mijn mening een tikkeltje "persoonlijk" of "op de man af" zijn. Maar ik reageer daar niet op, want ook iemand anders heeft recht op z'n mening en de manier waarop je dat uit, is ieder z'n eigen verantwoordelijkheid.
HPL, als je op het moment bent aanbeland dat al je gesprekspartners in de discussie PLUS alle onschuldige omstanders weten wat je vindt, dan heeft het blijven herhalen van je standpunt geen zin meer.

Dan verval je in een loopgravenoorlog. Ik vind dit! Ja maar ik dat! Ja maar ik dit! Ja maar etc etc.

De meerwaarde van je mening niet door iemands strot duwen is volgens mij dus dat je die patstelling vermijdt en nog ruimte houdt voor discussie.

Of in het geval dat je tegenover een engel staat ruimte houdt voor de situatie waarin je het eens bent het niet eens te zijn.
Dat met die kliekvorming valt echt wel mee Paloma. Kijk maar eens naar het topic wat BGB geopend heeft over wie de nieuwe viev1 moet worden. Ik word niet een keertje genoemd in dat topic. Terwijl ik vaak wel genoemd wordt bij ander soort topics wat je ook zou kunnen beschouwen als veren in je reet topic. Ik kan er alleen om grinniken. Want zo hoor je vandaag in een kliekje/groepje. Zo hoor je er morgen niet bij omdat het je onderwerp niet is. Kliekjes zijn dus relatief
quote:Dushi74 schreef op 05 januari 2010 @ 21:20:

Kijk maar eens naar het topic wat BGB geopend heeft over wie de nieuwe viev1 moet worden. Ik word niet een keertje genoemd in dat topic. Terwijl ik vaak wel genoemd wordt bij ander soort topics wat je ook zou kunnen beschouwen als veren in je reet topic.

*Rent naar het topic van BGB om te zien of mijn naam wordt genoemd.*

Hahahaha Paloma hahaha
quote:robo schreef op 05 januari 2010 @ 21:18:

HPL, als je op het moment bent aanbeland dat al je gesprekspartners in de discussie PLUS alle onschuldige omstanders weten wat je vindt, dan heeft het blijven herhalen van je standpunt geen zin meer.

Dan verval je in een loopgravenoorlog. Ik vind dit! Ja maar ik dat! Ja maar ik dit! Ja maar etc etc.

De meerwaarde van je mening niet door iemands strot duwen is volgens mij dus dat je die patstelling vermijdt en nog ruimte houdt voor discussie.

Of in het geval dat je tegenover een engel staat ruimte houdt voor de situatie waarin je het eens bent het niet eens te zijn.Voor het feit dat ik in één zin het woord "mening" heb gezegd, blijf je er wel heel erg diepzinnig op door hameren. En ik begrijp tussen alle wollige uitspraken nog steeds niet wat je nu precies wilt zeggen. Echt niet (ik zeg het niet om onaardig te doen).
Dat als je 100 x je mening geeft, iedereen het wel weet, dat je niet door moet zeuren.
Maar dat gaat niet op voor Paloma in dit geval. Die gaf niet al 100x haar mening.
Ik geef alleen aan wat Robo bedoelt
quote:paloma schreef op 05 januari 2010 @ 21:30:

[...]

Voor het feit dat ik in één zin het woord "mening" heb gezegd, blijf je er wel heel erg diepzinnig op door hameren. En ik begrijp tussen alle wollige uitspraken nog steeds niet wat je nu precies wilt zeggen. Echt niet (ik zeg het niet om onaardig te doen).

Ik reageerde op HPL en haar vraag, al een paar posts niet meer op jou Paloma.

Het is helemaal waar dat jij niet degene bent die 100x doorduwt op hetzelfde punt.

Ik greep jouw tekst van "ik blijf mijn mening geven" aan om mijn punt duidelijk te maken omdat juist die houding volgens mij de laatste tijd voor wat gedoe zorgt.

Niet jij persoonlijk in dit geval. Exuses dus dat jij nu als voorbeeld genomen bent voor een heel ander verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven