Problemen bij reparatie : Wat is redelijk?

06-01-2010 12:23 9 berichten
Ongeveer twee maanden geleden zijn er in de kruipruimte van mijn woning werkzaamheden uitgevoerd. Nu blijkt dat het bedrijf bij deze reparatie nalatig is geweest, waardoor er opnieuw problemen zijn ontstaan. Om deze problemen (vocht) op te lossen heb ik kosten gemaakt. Ongeveer 400 euro. Nu ik weet dat de fout bij het bedrijf ligt wat de reparatie heeft uitgevoerd, wil ik deze kosten op hen verhalen. Is dit redelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eigenlijk van wel. Tenslotte kan iedereen fouten maken, dus als het goed is, is het bedrijf daarvoor verzekerd.

Je kunt je eigen verzekering inschakelen, grote kans dat zij het verder voor je regelen.
volgens mij had je het bedrijf de kans moeten geven de problemen op te lossen
quote:feeks schreef op 06 januari 2010 @ 12:31:

volgens mij had je het bedrijf de kans moeten geven de problemen op te lossenDat heb ik ook gedaan, maar het lag niet aan hun werk zeiden ze. Nu zijn ze er zelf achter dat dit wel het geval is en zijn de kosten inmiddels gemaakt.
In dat geval zouden ze jou kosten moeten vergoeden, je hebt ze namelijk een kans gegeven en dat weigerden ze. Je kon moeilijk met het probleem blijven zitten... mochten ze hier niet op in gaan dan zou ik de geschillencommissie aanraden, als die er is voor de branche van het bedrijf.
eens
Ben je toevallig lid van Vereniging Eigen Huis? Ik zou daar ook even advies vragen en desgewenst kan hun juridische afdeling iets voor je betekenen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 januari 2010 @ 13:17:

Ben je toevallig lid van Vereniging Eigen Huis? Ik zou daar ook even advies vragen en desgewenst kan hun juridische afdeling iets voor je betekenen.Ga ik doen, bedankt!
Als het wel hun fout is moeten ze niet een deel, maar alle kosten vergoeden. Je hebt hun de kans gegeven het zelf te herstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven