Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:Dushi74 schreef op 06 januari 2010 @ 12:42:

[...]

En waarom richt je je dan specifiek tegen HPL? Terwijl er wel meer zijn die al weken lang bezig zijn met posten "tegen" de angels/ het beleid enzovoorts.Sorry, maar ik voel me niet geroepen jou een verklaring te geven. Lijkt me niet de plaats en zorgt ervoor dat alles een "beetje" buiten proportie raakt.
En jammer dat je dan weer niet op mij reageerd Dushi74.

Eerst een beschuldiging doen en als ik zeg dat ik het niet zo heb bedoelt als jij zegt hoor ik niks. Jammer.
Wie zegt dat je je hoeft te verantwoorden tegenover mij Vikki? Ik schrijf wat mij opvalt en ik was er niet de enige in.

Ikwilafvallen als je dat geschreven hebt dan geloof ik dat wel. Ik kan niet alles bijhouden hoor. Dus ik kan per ongeluk ook wel eens over een posting heenlezen. Ben net een mens, gek he.
Delphicat ik denk dat we langs elkaar heen posten. Als je leest zie je dat ik je wel begrijp en dat ik exact hetzelfde zeg als jij. Misschien alleen in andere woorden.
quote:delphicat schreef op 06 januari 2010 @ 12:44:

[...]

Afgezien van het feit, dat volgens mij de meesten zich hier nu weer melden, gaat het je dus Toch om de hoeveelheid posts die iemand heeft gedaan. Anders zou je het niet over meelezers hebben.

Dan zijn we het dus toch oneens blijkbaar.

Toevoeging na enig nadenken: het grote verschil tussen meelezers en regelmatige posters is natuurlijk wel dat de eersten een soort anonieme stemmen zijn. Je kunt niet terugzeggen: moet jij nodig zeggen, want jij doet altijd blablabla, want je weet niks van een meelezer.

Dus in die zin, toch weer met je eens, Dushi!
Haha, was weer een crosspost, maar ik denk dat we het er inderdaad maar op houden dat we het eens zijn
Hahah, precies Delphi en proost terug
Oh dames, niet drinken onder werktijd hè (of is dat appelsap met een bietje schuim )
Apfelsap tuurlijk *hik* (niet te verwarren met apfelkorn wat stiekem gewoon in mijn glazzz zit)
My lips are sealed.

Zo en nu terug on topic
quote:Dushi74 schreef op 06 januari 2010 @ 12:48:

Wie zegt dat je je hoeft te verantwoorden tegenover mij Vikki? Ik schrijf wat mij opvalt en ik was er niet de enige in.

Niemand zegt dat ik dat moet Dushi..... ik zeg alleen dat ik dat niet doe.
quote:Zwieber schreef op 06 januari 2010 @ 11:41:

[...]

Eens

Eens!

*heb een dagtaak aan bijlezen dus zal wel mosterd zijn
Ik wil nog even terugkomen over de "meelezers", want ik vind dat je hun plek en zelfs "macht" niet moet onderschatten. Neem nu de poll over de bans, dat leek kat in het bakkie voor de harde kern, maar de uitkomst (tegen opheffing) was volgens mij toch geheel te wijten/danken aan de meelezers.

Zij laten dan wel niet vaak van zich horen (en hebben die plicht ook helemaal niet), maar ze hebben wel degelijk een mening en net als ieder ander het recht deze te verkondigen.

Wat betreft hun "hetze" opeens tegen HPL: zoals wel vaker in een topic zie je een mening van iemand, waarbij de ander denkt "ja dat vind ik ook" en dan gaat een topic opeens een bepaalde richting op, tot er weer iemand iets anders zegt en daar weer bijval bij komt.

Dus als een meelezer zich bekend maakt kan een andere meelezer het daar mee eens zijn en zich ook bekend maken. Dit had tegenover iedereen kunnen gebeuren, maar inderdaad is de kans groter bij een hoge boom dan bij een lage boom en dat is een beetje het risico wat aan die rol vast zit.
quote:Dushi74 schreef op 06 januari 2010 @ 11:35:

[...]

Zou best eens kunnen. Heb jou en nog twee andere nicks hier op dit topic nog nooit zien posten. En nu in ene wel? Vind ik heel raar! En dat terwijl ik het zelf ook niet altijd eens ben met hoe HPL het aanpakt en hoe ze zich vastbijt. Maar het is wel des HPL's. Vind het nogal laf en erg gemakkelijk om dan nu in ene wel te posten.

Dus je mag alleen een mening hebben als je hier, pakmbeet, 2 postings per dag plaatst? Of 5? Zijn daar regels voor? Zo ja, dan hoor ik die natuurlijk graag.

Doe normaal zeg. Het is een openbaar forum en ik kan hier gewoon de hele dag meelezen, als ik dat zou willen. En dus mag ik ook reageren op een moment dat het mij past. Kan toch ook zijn dat ik tot nu toe dit topic niet kende? Hier nog nooit gelezen had en nu ineens een Mening heb?

En zou ik wel mogen posten als ik mee zou gaan in de 'andere mening' en achter HPLs hetze zou staan?

Ik vind het kinderachtig. Nogmaals, Angels doen ook maar gewoon hun best en soms zal dat niet in goede aarde vallen bij een aantal forummers. Maar waarom er dan meteen zo groots op de barricade gestaan moet worden, vind ik overdreven.

Als ik geband zou zijn om iets wat niet helemaal fair zou zijn geweest, zou het niemand van hier opgevallen zijn, waarschijnlijk, en zou er helemaal niet zo'n punt van zijn gemaakt. Maar dat mag ik natuurlijk ook niet zeggen.

Maar sorry hoor, als je een hele vrije dag gaat spenderen aan het rondzoeken op het forum over alles wat misschien ook niet helemaal klopt, zelf dus blijkbaar wel woorden als 'kutwijf' mag gebruiken, maar anderen al 'verklikt' worden bij de angels om het gebruik van 'sneu', dan heb je in mijn ogen wel een beetje een probleem.
Zo gezellig.
quote:Ine schreef op 06 januari 2010 @ 13:27:

[...]

Dus je mag alleen een mening hebben als je hier, pakmbeet, 2 postings per dag plaatst? Of 5? Zijn daar regels voor? Zo ja, dan hoor ik die natuurlijk graag.

Doe normaal zeg. Het is een openbaar forum en ik kan hier gewoon de hele dag meelezen, als ik dat zou willen. En dus mag ik ook reageren op een moment dat het mij past. Kan toch ook zijn dat ik tot nu toe dit topic niet kende? Hier nog nooit gelezen had en nu ineens een Mening heb?

En zou ik wel mogen posten als ik mee zou gaan in de 'andere mening' en achter HPLs hetze zou staan?

Ik vind het kinderachtig. Nogmaals, Angels doen ook maar gewoon hun best en soms zal dat niet in goede aarde vallen bij een aantal forummers. Maar waarom er dan meteen zo groots op de barricade gestaan moet worden, vind ik overdreven.

Als ik geband zou zijn om iets wat niet helemaal fair zou zijn geweest, zou het niemand van hier opgevallen zijn, waarschijnlijk, en zou er helemaal niet zo'n punt van zijn gemaakt. Maar dat mag ik natuurlijk ook niet zeggen.

Maar sorry hoor, als je een hele vrije dag gaat spenderen aan het rondzoeken op het forum over alles wat misschien ook niet helemaal klopt, zelf dus blijkbaar wel woorden als 'kutwijf' mag gebruiken, maar anderen al 'verklikt' worden bij de angels om het gebruik van 'sneu', dan heb je in mijn ogen wel een beetje een probleem.Eens! (en hoor toch niet bij een groepje)
Iris niet mee eens over die Poll. Als je leest hebben heel veel vaste en regelmatige posters/forummers openlijk tegen gepost. Dus ben het niet met je eens dat de tegens voornamelijk de meelezers zijn.

Maar ook als vaste poster hoef je je niet altijd geroepen te voelen om een keuze te verantwoorden als de tegenpartij dat vraagt.

Zoals waarschijnlijk ook vele voors zich niet (allemaal) verantwoord hebben over het waarom.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:iry schreef op 06 januari 2010 @ 13:28:

Zo gezellig.Ga nog even rond met die schalen vol lekkere hapjes van laatst . Is het al borreltijd?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Ainne schreef op 06 januari 2010 @ 11:50:

[...]

Overdrijven is ook een vak hè, Roos? "Met z'n allen op een te storten". Ja hoor, het Grote Meelezeroffensief is begonnen.

Jaaaaaaaa!!! Meelezers, Verenigt U!!!

Hahaha, ik kan wel weer heel hard lachen om dit hele gebeuren. Dit is echt vermakelijk. Laat het los, laat het los, mensen. Waarom zo druk maken???

Het is openbaar, iedereen die wil kan meelezen, iedereen die wil kan een mening posten, maar het is maar internet. Klap je laptop dicht, druk je computer uit en je echte leven begint weer.

Ineens wordt het nu zo gedraaid alsof er een hetze tegen HPL opgevoerd wordt. Wat een onzin zeg. HPL is nu eenmaal nogal in the picture in haar postings en haar 'verklikken', ik vind dat kinderachtig en benoem dat. Als nog 203810 andere forummers dat nu ook net benoemen, zal het hun ook wel opgevallen zijn.
En nu verwacht iedereen zeker ook nog dat Naomi straks al die goeie ideeën van gisteren mbt meer Angels terug kan lezen? Sapperdeflap again.
quote:mylenevalerie schreef op 06 januari 2010 @ 13:30:

Iris niet mee eens over die Poll. Als je leest hebben heel veel vaste en regelmatige posters/forummers openlijk tegen gepost. Dus ben het niet met je eens dat de tegens voornamelijk de meelezers zijn.

Maar ook als vaste poster hoef je je niet altijd geroepen te voelen om een keuze te verantwoorden als de tegenpartij dat vraagt.

Zoals waarschijnlijk ook vele voors zich niet (allemaal) verantwoord hebben over het waarom.Wat ik bedoel te zeggen MV: dat het een uitgemaakte zaak leek, maar dat heel veel anoniem gebleven voor én tegen stemmers hun menging hebben gegeven (veelal meelezers en wellicht ook wel wat vaste posters) en dat daardoor de poll mede beïnvloed is. Ze hebben dus wel degelijk een mening, maar verkondigen hun mening niet zo luidruchtig als hier vaak wordt gedaan.
quote:vikki schreef op 06 januari 2010 @ 13:30:

[...]

Eens! (en hoor toch niet bij een groepje)Jawel hoor, je hoort nu bij het Groepje Meelezerts! (denk ik)

;)
quote:tangerine schreef op 06 januari 2010 @ 11:52:

Gaat het nog over angels, beleid en discussies? Nee, het gaat over 'wat men van HPL vindt'. Ten eerste niet zo kies, nu ze er niet is, en ten tweede nogal off topic.

Eensch.

*hoeft weer niet zelf te typen, waarvoor dank *
Toch wel apart hoe zoiets werkt.

Angel 2 vraagt of er niet meer off topic kan worden gepost op het Moderator topic op Overige, 3 mensen blijven dat doen. (En ontvangen uiteindelijk een tijdelijke ban.)

Naomi spreekt met de angelen af dat zij hier niet meer reageren en 3 van de 5 doen dat toch.

Edit: Iedereen moet dat natuurlijk lekker blijven doen, maar het geeft mij toch wel aan dat napraten/ uitleggen/ door blijven posten gewoon in ons forummers zit.
Even ter beoordeling aan jullie: plaats ik voldoende postings per dag om te melden dat het gezeik mij inmiddels ook mijlenver de keel uit hangt? Ondanks dat ik van mezelf ook best vasthoudend kan zijn?

Zo niet, dan heb ik niks gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven