Verliefd, onzeker, en nu?

06-01-2010 12:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is hier vast al een topic over, maar kan het helaas niet vinden :(

Het is zover. Ik ben verliefd, Joehoe!

We gaan nu ongeveer 4 weken met elkaar, en vinden elkaar leuk. We zien elkaar erg vaak (paar x in de week). Alleen hebben we laatst gezegd dat we het nog geen vriend/vriendin noemen en dat we wel zien hoe het loopt.

Alleen ik ben echt stapelverliefd op hem, en wil dat tegen hem zeggen. Heb dit nog niet gedaan, en durf niet. Want wil hem niet afschrikken. (We hadden ooit een ONS, toen vrienden geworden omdat hij toen issues had met ex)

Ook loop ik nu met allemaal onzekerheden in mijn hoofd. Normaal was ik heel cool en leuk bij hem ;) Nu ben ik bang dat ik domme dingen zeg, dat ie me saai vindt, dat ie liever zijn ex heeft etc. Ik klap een beetje dicht, en val in herhaling qua verhalen. Maak geen leuke grapjes meer etc. Ik ben dus lang zo spontaan niet meer, en ben bang dat ie op me afknapt. Ook durf ik hem bijna niet te smsen, bellen omdat ik denk dat hij dat vervelend zou kunnen vinden etc. Aaaaargh, verliefd zijn is helemaal niet zo leuk.

Maar is het verstandig om het toch tegen hem te zeggen, en dan ook aan te geven dat ie me onzeker maakt? Dan weet ie iig waarom ik me ineens zo anders gedraag. Of is dat een domme zet, en júist een afknapper?

Ik heb dat eerder gehad, dat ik heel erg verliefd was, mij daardoor anders ging gedragen, en dat hij op me afknapte. Ben bang dat dit weer gebeurt. Ook het feit dat wij ooit even met elkaar gingen, maar hij zo in de put zat door zijn ex en niet verder wilde met mij, helpt ook niet echt.

Maar ik wil ook niks overhaasten, en hem niet in een positie dwingen waar hij nog niet aan toe is ofzo. (Hij zegt namelijk helemaal over zijn ex heen te zijn, maar heeft het hier heel lang moeilijk mee gehad)

To the point. Ik wil graag tegen hem zeggen wat ik voor hem voel, ook wil ik graag weten of dit écht wederzijds is, en ik wil mij onzekerheden delen en dat ik door de verliefdheid mij even geen houding weet te geven. Is dit een verstandige zet?

Thanks!!!

xxx
gewoon zeggen dat je hem erg leuk vind en verliefd bent
Ja wees eerlijk overdrijf niet en wacht zijn reactie af.

Verliefdheid is heerlijk....als het wederzijds is.....
quote:To the point. Ik wil graag tegen hem zeggen wat ik voor hem voel, ook wil ik graag weten of dit écht wederzijds is, en ik wil mij onzekerheden delen en dat ik door de verliefdheid mij even geen houding weet te geven. Is dit een verstandige zet?Dat laatste daar zou ik gewoon eerlijk over zijn. Dat eerste zou ik zelf een beetje zuigerig vinden. Laat hem dat soort informatie gewoon geven als hij daaraan toe is. Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik het bij mezelf houden en zou ik benoemen dat ik serieuze intenties heb (en dat ik daar ook erg onzeker door word).

Maar goed, dat ben ik.
Oh en zeggen wat je voor hém voelt zou ik dus wel gewoon doen, maar zeker willen weten of dit écht wederzijds is, dat zou ik zelf niet zo goed trekken als het me op die manier gevraagd werd.
verliefdheid maakt onzeker! maar het is ook een super leuk gevoel.

Ik had er ook last van( vroeger) maar gewoon zeggen tegen hem wat je voel. Gewoon open/eerlijk zijn.

Dan moet het goed komen.
Jaaaaaaa!!!!!! Zeg eerlijk wat je voelt!

Dan ben je jezelf en dat is degene die hij leuk moet vinden...
Jij mag zeggen wat je voelt en wat het met je doet qua houding. Maar ik zou hem geen uitspraak willen ontlokken of het wederzijds is. Zelfs als het nu wederzijds is, moet je nog altijd afwachten of het schip strandt en waar het eventueel strandt. Je krijgt toch nooit garanties.

Kortom: geniet gewoon van je verliefdheid en doe samen leuke dingen. Dan kun je altijd nog zien of jullie een basis opbouwen voor een stevige relatie.
je schrijft hebben "WE" gezegd dat het nog geen vriendje/vriendinnetje heet. ik krijg echter de indruk dat vooral hij dat heeft gezegd, en eigenlijk ook dat dat hetgene is waar jij onzeker van wordt, het feit dat hij op dit moment niet duidelijk aangeeft dat ie voor je gaat.

Ik geloof persoonlijk niet in "er nog niet aan toe zijn". je bent verliefd, en dan wil je echt het risico niet lopen dat die ander afhaakt omdat jij niet duidelijk je gevoelens hebt laten merken, of je bent niet verliefd, en dan is dit een onderwerp wat je het liefste vermijdt, omdat duidelijkheid kan betekenen dat die ander een keuze maakt voor jou.

Als je elkaar zo veel ziet, vind ik dat je best om duidelijkheid mag vragen. Mijn vriend en ik besloten na een week (en 4 dates) dat we voor elkaar gingen en dat we vriendje en vriendinnetje waren. omdat dat voor ons allebei zo voelde.

Dus zeg hem dat je verliefd bent, dat jij ervoor wilt gaan en graag wil dat jullie vanaf nu wel een prille relatie/verkering hebben/een stelletje zijn. Als hij dat niet wil, betekent dat gewoon dat ie niet verliefd genoeg op je is.
Hello!

Nou ik heb het aangegeven. Heb gezegd dat ik verliefd ben. Zijn reactie was 'dat is lief'. Toen zei ie, dat hij nog niet heel verliefd is, maar dat ie het niet uitsluit, omdat ie wel gek op me is. Hij gaf aan veel teleurstellingen meegemaakt te hebben, en daardoor nu een muur om zichzelf heeft heen gebouwd. Ook zegt ie dat ie het wel een kans wil geven, maar dat het langer duurt voordat ie zichzelf bloot durft geven, en toe durft te geven aan verliefdheden enzo. Daarna zei hij 'zolang het leuk is, is het leuk, en dan zien we wel'.

Tja, in de teleurstellingen en de muur kan ik nog inkomen. Zijn ex heeft hem echt heel erg gekwetst, en ik weet gewoon dat hij daar mee zit. Maar ik heb ook zoiets van, moet ik daar nou op gaan wachten? Zolang het leuk is, klinkt ook niet echt van 'ik wil er wel voor gaan, ook in moeilijke tijden'. Maar ik denk ook wel dat hij wel verliefd op me kan worden, maar dat het gewoon tijd vergt.

Nu weet ik het helemaal niet meer. Ik ben zover dat ik gewoon verliefd op hem ben, en er voor wil gaan. Wil lief en leuk tegen hem doen, wil er voor hem zijn. Hij kan dit nog niet; maar wie weet ooit wel. Maar misschien ook niet.

... :(
Dit nieuwerwetse gedoe is helemaal niets voor mij.

Iets te vrijblijvend allemaal. En iets te afhankelijk van een man. Hij aan zet enzo.

Nah, ik zelf zou heel lief tegen em zijn, maar geen vriendjes/vriendinnetjes dingen doen als we geen vriendje/vriendinnetje zijn.

Als ie er aan toe is, dan merk ik het wel... maar dat ben ik.
Inderdaad wat een gedoe...waarom niet gewoon genieten en lekker verliefd zijn............tenzij hij dat helemaal niet is.

Leuk voor zolang het duurt tjonge en jij maar op je tenen lopen.

Kijk hoe ver j egaan wil, maar ga je eigen grenzen niet voorbij omdat "hij er nog niet aan toe is"dan had hij niet moeten gaan daten....
Wat je zegt, dan had hij niet moeten gaan daten. idd! Hij wilde mij graag, en hij gaf als eerste aan mij toe 'mij zo ontzettend leuk' te vinden. En nu, merk ik gewoon dat hij zich niet helemaal wil geven. En ik wil ook niet de rebound girl zijn. Wellicht vind ie me wel leuk, maar lukt het hem gewoon nog niet. Maar ik weet gewoon niet of ik daar wel zin in heb. Ik 100%, hij 80%.

En wanneer zal ie zich wel geven? En tuurlijk, je weet nooit hoe de dingen lopen. Als het wel helemaal rozengeur enzo zou zijn, kan het ook na 3 maanden stuk gaan. Maar nu loop ik meer met een onzeker en vervelend gevoel rond, met de angst dat het straks toch mis gaat. Ipv dat heerlijke gevoel van genieten. Dan is het idee 'we zien wel hoe het loopt' heel anders.
Pfoeh, lastig verhaal...

Verliefd zijn zou juist hardstikke leuk moeten zijn! Als je jezelf kunt zijn, open kunt zijn over je gevoel, bellen en sms-en zonder na te denken of het nu te vaak is of niet, genieten van de aandacht, en dan is het handig als dat allemaal wederzijds is...

Gedoe over "we noemen het geen vriend/vriendin" "we zien wel" enz, daar zit je toch niet op te wachten...
Dan moet je tegen hem zeggen dat "we zien wel ho het loopt" betekent dat je ook weer met anderen gaat daten. Wel zo eerlijk dat als hij niet 100% gaat, jij dat ook niet doet.
Het zou een situatie zijn waar ik voor pas.

Stel dat je hem kwijt raakt omdat jij het ook ff op hold zet vanwege zijn 'onzekerheid', dan weet je in feite genoeg. Maar gek genoeg durven veel vrouwen dit niet.

Et voila, afhankelijkheid...
Dat 'hij/zij heeft een muur om zich heengebouwd' lees ik ook zó vaak hier. Vind ik persoonlijk pseudoleuterpsychologie voor 'Ik vind je eigenlijk niet leuk genoeg voor een relatie, maar heb niet de ballen om dat te zeggen, want kan niet alleen zijn/wil graag neuken/ben nog niet over mijn ex heen'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven