Waar bed kopen?

04-01-2010 19:31 47 berichten
We hebben een nieuw bed nodig. De maten moeten zijn: lengte 2.20 m en breedte 1.80 m.

Ivm verschil in lengte / en gewicht van mijn partner en mij hebben we een voorkeur voor twee losse matrassen. Ik zou ook graag een elektrische lattenbodem willen. We twijfelen nog tussen een groot dekbedovertrek of twee losse dekbedovertrekken.

Wie kan me advies geven over waar een bed, bedbodem en matras juist wel / en juist niet te kopen?

Bij mij in de winkel!

Als je graag een boxspring wilt zou je eens kunnen kijken naar de timeless van Norma. Voor een standaardmaat van 160x200 ben je 1795 euro kwijt. Uit mijn hoofd gol ik dat je met de maten die jij zoekt rond de 2000 euro uitkomt. Het voordeel van deze boxspring is dat je wel 2 aparte matrassen hebt maar daar bovenop een groot 220x180 cm. topmatras. Ik vind het echt een lekker bed en in vergelijking met andere aanbieders van merkboxsprings vind ik het een hele scherpe prijs!

http://www.norma.nl/actie_timeless.php

In deze link kun je er wat over lezen.
En hoeveel Viva VriendinnenKorting gaat daar nog vanaf? 50%?
Hahahaha, MC...

Tja een boxspring, ik wil wel maar vriend niet. Die denkt dat ze uit elkaar schuiven. En als je een elektrische lattenbodem hebt kun je daar ook geen topdekmatras (of hoe heet zoiets) over heen gooien zodat je de gleuf tussen de matrassen niet voelt, toch?

Wil ook zeker niet gaan beknibbelen op een lattenbodem / matras maar 4000 euro is ook wel érg boven budget. Er moet ook nog laminaat, gordijnen en verf voor de rest van het huis gekocht moet worden.

Tijdens het oriënteren voor een bed zag ik door de bomen het bos al niet meer. Er zijn zóveel verschillende mogelijkheden.
Kan wel, zo'n topdekmatras, maar dan moet je beide bodems dus op de zelfde stand zetten...en niet afzonderlijk gaan klooien met hoogtes.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap al, zo lang als we samenwonen, in een bed met 2 aparte matrassen. Die naad is voor ons nooit een probleem geweest, kwestie van kiezen aan welke kant je gaat liggen vrijen ("your place or mine?") of er zo in op gaan dat je het niet meer merkt.... Overigens zitten onze matrassen nu wel in een ombouw en kunnen ze dus nergens heen, ons binnenkort nieuwe Ikea-bed (zelfde als Pachelbel) zijn wel twee lossen bodems, maar waarschijnljik lossen we dat op met een tie-ripje om de pootjes, blijven ze ook netjes bij elkaar.
Vanwege de naad in het midden hebben wij dus wel gekozen voor 1 molton en 1 hoeslaken. Zo trek je de matrassen extra goed tegen elkaar aan. De spleet stoort me niet in elk geval.

Op vakantie hebben we ook vaak touw of band mee om eventuele losse bedden bij elkaar te houden.
quote:summerxx schreef op 05 januari 2010 @ 09:29:

Hahahaha, MC...

Tja een boxspring, ik wil wel maar vriend niet. Die denkt dat ze uit elkaar schuiven. En als je een elektrische lattenbodem hebt kun je daar ook geen topdekmatras (of hoe heet zoiets) over heen gooien zodat je de gleuf tussen de matrassen niet voelt, toch?

Wil ook zeker niet gaan beknibbelen op een lattenbodem / matras maar 4000 euro is ook wel érg boven budget. Er moet ook nog laminaat, gordijnen en verf voor de rest van het huis gekocht moet worden.

Tijdens het oriënteren voor een bed zag ik door de bomen het bos al niet meer. Er zijn zóveel verschillende mogelijkheden.

Bij beddenspeciaalzaken heb je ook al speciale hoeslakens met een soort "gleuf" aan de bovenkant, waardoor je dus je boxspring wel onafhankelijk van elkaar kunt verstellen. Die hoeslakens zijn wel voor 2 matrassen, die hoef je dus niet afzonderlijk op te maken. En je hebt ook topmatrassen met zo'n "gleuf".

Wij hebben de aanschaf van een bed vanwege werkverlies even op de lange baan geschoven, maar willen op termijn een boxspring. We hebben wel alvast de dekbedden gekocht die we wilden: met zijde gevulde dekbedden van Sichou. Ze zijn anti-allergisch, huismijtvrij, gemakkelijk in onderhoud en heel erg lekker comfortabel en licht. In plaats van een groot lits jumeaux dekbed hebben we 2 eenpersoonsmaten gekocht. Vooral in de winter slaapt dit veel fijner. Met zo'n groot tweepersoonsdekbed heb je steeds een koude tocht in het midden. Niet fijn! Nu rollen we ons beiden in ons eigen dekbedje en dat slaapt wel zo lekker.
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 januari 2010 @ 14:08:

[...]

Bij beddenspeciaalzaken heb je ook al speciale hoeslakens met een soort "gleuf" aan de bovenkant, waardoor je dus je boxspring wel onafhankelijk van elkaar kunt verstellen. Die hoeslakens zijn wel voor 2 matrassen, die hoef je dus niet afzonderlijk op te maken. En je hebt ook topmatrassen met zo'n "gleuf".

Ow dat is handig!! Binnenkort maar weer eens wat beddenzaken in om te oriënteren.

Iemand ervaring met een bed van "beter bed", hoor daar hele wisselende verhalen over.

Ik heb ze gezien bij Morgana Summer. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij was het een Pullman bed.
quote:fozziebear schreef op 05 januari 2010 @ 09:49:

Vanwege de naad in het midden hebben wij dus wel gekozen voor 1 molton en 1 hoeslaken. Zo trek je de matrassen extra goed tegen elkaar aan. De spleet stoort me niet in elk geval.

Op vakantie hebben we ook vaak touw of band mee om eventuele losse bedden bij elkaar te houden.Bedankt voor de tip, voor de vakantie!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:binkie14 schreef op 06 januari 2010 @ 23:41:

[...]

Bedankt voor de tip, voor de vakantie!Is inderdaad een handige tip, erger me daar op vakantie ook altijd zó aan.
Wij hebben dit weekend ons Ikea-bed gekocht, wordt morgen bezorgd. Het is dus een bed bestaande uit twee losse matrasbodems (electrisch verstelbare lattenbodem in een ombouw), pootjes naar keuze (lekker hoog, bejaardenhoogte) en daarop binnenveringsmatrassen van 26 cm dik, voor man hard en voor mij medium. Dit alles in dus 2x 90 bij 220 cm. Bij het bestellen bleek dat ze voor een paar euro een setje hebben waarmee je de beide bedden aan elkaar kunt koppelen, ongeveer zoals dat met stoelen in een kantine ook kan, dus een soort "haak" aan de ene, waar je dan de andere overheen schuift. Zo zijn de bedden makkelijk uit elkaar te halen voor schoonmaak enzo, maar zitten ze toch aan elkaar vast.

Morgen wordt het allemaal gebracht, ik laat je donderdag wel horen hoe ik geslapen heb
Klinkt goed!
Vertel Sassafras! Wij denken erover om binnenkort ongeveer dezelfde combi

te gaan kopen! Ben dus erg benieuwd!
Ik zou altijd eerst Wehkamp proberen, omdat je heel makkelijk kan retourneren. Dat bed zou ik eerst ergens in een lege kamer neerzetten en daar proefslapen.

Het lijkt mij een ramp, een bed kopen. Ik slaap alleen goed op mijn eigen spiraal met matras. Elke poging om te vervangen door een ander systeem werd weer een nieuwe kostbare en uitputtende (sjouwen!) ramp.
Wij slapen sinds woensdag in ons nieuwe bed. Het is wel even wennen, maar tot nu toe bevalt t goed. Het is ten eerste veel hoger ( wij hebben 20 cm pootjes eronder, 10 kan ook). Binnenkort moet ik een grote buikoperatie ondergaan en die hoogte lijkt me dan heerlijk. Wel merk ik dat 't bed iets warmer is dan ons oude bed, dus ik hoop dat dat in zomer geen probleem is, ben nogal 'n zweter. Het electrisch verstellen is super-de-luxe, zo lagen we vanochtend heerlijk met krant en koffie.

Wat we ook prettig vinden is de prijs. De matrassen kosten 259 en 289 euro (medium en hard) en voor die prijs kunnen ze ook wat vaker vervangen, oude auping was zo duur dat we er 15 jaar op geslapen hebben, ook al waren de matrassen al lang op. Nu hou ik er rekening mee dat we ze na 7 of 8 jaar vervangen.

Ik ga direct lekker in m'n bedje tv kijken, truste vast!
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 24-01-2010 21:43
Reden: vanaf een mobieltje krijg je toch meer typo's....
% gewijzigd
Overigens nog even reageren op Groll, bij Ikea mag je de matrassen binnen 90 dagen nog terugbrengen, beslapen en wel. Mag je er bij Wehkamp op slapen voor je ze ruilt?

Dat terugbrengen klinkt overigens heel mooi, maar geldt alleen voor de matrassen, niet voor de bodems en bij deze bodems van 220 passen eigenlijk maar 2 matrassen, de medium en de harde die we nu gekocht hebben. Enige voordeel is dat als ik de medium toch te zacht vind, dat ik 'm dan alsnog kan ruilen voor hard.
Dat wist ik niet, die gunstige condities van Ikea, want daar kom ik nou nooit

Volgens mij moet je alles in orginele verpakking zonder gebruikerssporen inleveren, maar dat zal toch wel ook voor Ikea gelden?

Ook bij andere winkels, als je online of per telefoon meubelen koopt zonder ze gezien te hebben in de winkel, kan je ze binnen zeven werkdagen zonder opgaaf van reden terugsturen (Wet Koop op Afstand).

Van Wehkamp weet ik zeker dat die zich ook hieraan houdt zonder dat je je geld achterna hoeft te zitten.

En dat kan je niet van alle winkels zeggen.
Ik heb ooit weleens een Tempur matras gekocht, maar dat was vóór de Wet Koop op Afstand van kracht werd, dus na één nacht vermoedde ik al dat het een zeer kostbare miskoop was en na anderhalve nacht wist ik het zeker.
Nee hoor Groll, je mag bij Ikea er gewoon echt 90 dagen op slapen! Dat geldt alleen voor de matrassen hoor, voor de banken en stoelen geldt de "gewone" retourregeling, maar de matrassen mag je expliciet 90 dagen uitproberen. In een ander topic beschreeft iemand die bij Ikea gewerkt had dat die matrassen die terug gebracht worden gewoon weggegooid worden.
Morgen komt ons IKEA-bed! Het is geworden: een ombouw (Malm) met ieder een ander matras, Heidal (hard) en Hjelmas (medium). Op een Laxeby-lattenbodem.

Ben heel erg benieuwd!
bevalt het ikea bed nog steeds? ik wil misschien de alsvag kopen met holmsjoh matras.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven