F2006

06-08-2009 10:02 2598 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haha die broek irriteerde mij ook al enorm. En dat magere lijf wat erin zat ook trouwens

Beterschap Lau!

Ga zo naar basisschool nr.2 en dan moet ik even snel besluiten welke Nemo zal gaan bezoeken. Spannend hoor.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
En heb je een keuze kunnen maken Vish?

Dan moet hij ook meteen gaan wennen lijkt mij.

Is Nemo ook meegeweest?

Hoe gaat het eigenlijk met de sollicitaties (vast een verkeerde vraag)?
Geen van beide scholen sprong er echt heel erg uit ofzo. Maar bij de openbare mogen ze als kleuter al lekker met lezen en schijven aan de gang (als ze dat willen) en kinderen hebben best veel vrijheid in werkjes kiezen/ander niveau en ik denk dat dat voor Nemo heel belangrijk is. Ben bang dat hij zich anders heel snel enorm gaat vervelen. Vind dit best wel een moeilijke beslissing in mijn eentje eigenlijk

Sollicitaties staan nu op laag pitje, ik begin in maart met een opleiding en hoef nu alleen op passend werk te reageren.
Lijkt me inderdaad lastig Vis, om dat soort dingen in je eentje te beslissen

Is er niemand in de buurt met kinderen op die scholen waar je mening aan kunt vragen? Bij welke school had je zelf het beste gevoel? Of is er misschien (verder weg) toch nog een betere optie?

Leuk, een nieuwe opleiding! Wat ga je doen? Wel lekker dat je dan alleen op passend werk hoeft te reageren nu.
De buren hebben hun kinderen op allebei de scholen en zijn over allebei positief dus dat schiet niet echt op. Verder ken ik niemand in deze buurt.

Vond allebei de scholen wel oké, niet echt geweldig ofzo, gewoon school Ze zitten ook aan elkaar vast, dus even ver lopen

Verder weg is geen optie, wil alles zo simpel mogelijk houden.
Wat is de andere school? Katholiek of protestant? Als katholiek, moet hij dan verplicht meedoen met voorbereiding voor vormsel en communie (weet niet of je dat wil) en als je dat niet wil, wat wordt er dan aangeboden? Of is er dan juist een klassikaal deel waar iedereen aan meedoet, en een facultatief deel buiten schooltijd?

Wat doen ze aan extra dingen op school? Met name bij de kleuters valt het nog wel mee, wordt er over het algemeen wel gewerkt vanuit de beleving en ervaring van het kind, krijgen ze veel mogelijkheden om op een hoger niveau te werken. Maar inderdaad, wordt er aandacht besteeds aan lezen en schrijven als het kind dat aangeeft.

Hoe is het beleid verder, hoe gaan ze om met pesten? Wat wordt er van jou als ouder verwacht? Hoe hoog is de ouderbijdrage, zijn de kosten van overblijven? Hebben ze 1 of meerdere locaties, dat hij eventueel op een later moment ergens anders naartoe moet?

Hmmm, nu gauw naar trein glibberen. Hopelijk is het ijs een beetje weggedooid...
Was Nemo mee? Anders nog een keer met Nemo gaan kijken (gewoon binnenlopen als dat kan) en ook kijken hoe ze op hem reageren en hoe ze met hem omgaan.
Euhhh... had je niet met me mee kunnen gaan

Nemo was mee en vond het bij beide spannend en leuk. Hij neigt naar de katholieke maar dat komt omdat hij dominee heeft gekregen van de directeur.

De andere school is openbaar en ik merk dat ik (juist omdat ik niet echt voorkeur heb) nu neig naar die school. Het is ook een veel kleinere school en dat vind ik zelf wel fijner.
lastig vis..

hier is de keuze eigenlijk gemaakt door de afstand, al is de christelijke ook nog wel te doen.

hier ook "buurtschooltje".

wij moeten nog gaan kijken, maar denk dat t ook op mij aan gaat komen...

psz zit eraan vast en jess heeft t daar wel naar zijn zin, zijn ookal kindjes in zijn groep die straks in zijn klas zitten.

vragen die tieg voorstelt, had ik ook nooit aan gedacht hoor? hebben ze geen site? dat je op je gemak kan lezen? (heeft die van ons wel, en die oogt al "vriendelijk" en duidelijk.

moet idd niet zo zijn dat nemo voorloopt en zich vervelen gaat. maar is wel belangrijk dat ze weten hoe er mee om te gaan, niet alleen om m te blijven stimuleren, maar ook als ie daardoor buiten de groep zou vallen.. mss kan ie na de zomer gelijk naar groep 2?

succes met kiezen!
Ze hebben allebei een site, ook al bekeken. De katholieke heeft zijn naam niet echt mee Een heilige lul zeg maar.
Hier zijn 12 scholen...

Montessori

Jenaplan

Vrije school

Katholiek

Christelijk

Openbaar

en van sommigen meer dan 1, pfff!

Alle schoolgidsen op internet gelezen (maar die zijn allemaal prachtig)

Uitstroomprofielen bekeken. (Van de Vrije school gaan erg weinig kinderen naar hoger onderwijs. Misschien pietsje te vrij?)

Lokaties bekeken (speelplein direct aan drukke weg met veel vrachtverkeer, lekkere frisse lucht..)

Uiteindelijk 1 over gelukkig. Wel het verst weg van allemaal, maar dat is nog maar 3.5 km verderop (15 min fietsen)

Ik ben zelf trouwens helemaal niet gelovig en daarom vielen die scholen al af. En discipline hebben we ook al geen van beide dus Montessori en Vrije school is ook geen goed plan..

Morgen eerste wendag, spannend! Ik vermoed dat Lisa aan het eind van de dag erg teleurgesteld is dat ze nog niet kan lezen, schrijven en rekenen..

Overigens schrijft ze nu haar eigen naam en kan ze die van Maartje redelijk netjes overschrijven. Ze maakt ook erg grappige poppetjes en schrijft daar dan hun namen bij. -Trots!-
Vis, anders mail je me de linkjes naar de scholen even, bekijk ik de website wel en de schoolgids. Wil je wel van advies dienen hoor. En morgen kan ik nog wel een keertje mee, dan ben ik thuis..

Overigens zijn die vragen er vooral gekomen naar aanleiding van de schoolgang van mijn neefje, die in het katholieke brabant als protestant een buitenbeentje zou zijn in de klas als er communie gedaan werd. De voorbereidingen daarvoor werden in de klas gedaan, en hij zou dan samen met de 2 moslimkindjes wel mogen kleuren of zo. Dat schiet dan niet zo op. Bij Daan zijn we zelf natuurlijk ook wel alerter op pesten enzo vanwege de luier die hij nog draagt.

Tja, en qua activiteiten en ouderparticipatie: ik krijg soms de indruk dat er op onze school nu nog best wel wat verwacht wordt aan ouderparticipatie. Is op zich goed hoor, ik vind het ook wel belangrijk, maar niet altijd even handig. Dingen zoals overblijven etc, ik sta er zo van te kijken dat dat nog door ouders gedaan wordt, maar ook dat er kennelijk geen animo is voor voorschoolse opvang. Zou mij namelijk ideaal lijken. Of dat er bij 1 bso (nog) geen opvang is op woensdag- en vrijdagmiddag.

Qua activiteiten: Het moet zeker niet zo zijn dat Nemo zich gaat vervelen, maar het moet ook niet zo zijn dat hij dan al lesstof van een hogere groep krijgt. Want dan heb je een jaar later een probleem. Of het jaar daarna, of uiteindelijk heeft hij in groep 8 niks meer te doen. Dus er kan ook gekeken worden of er dan verdiept wordt qua stof, of dat er in de hogere klassen iets totaal anders aangeboden wordt (zoals bijvoorbeeld spaans, of italiaans, project over sterren etc.). En in hoeverre dat wel in overleg met het kind gaat, of die er ook voor kan kiezen om op sommige momenten wél mee te doen met de klas omdat dat soms ook wel relaxed en juist leuk is.

Nu maar even aan de slag... hoop telefoontjes te doen.

Lau, wil je nog lopen glibberen deze week, of zullen we wachten tot het wat minder glad is? Lijkt mij wel wat verstandiger...
Ik mail je de linkjes wel even Tieg!
Kom straks nog even terug ff druk.
Nogsteeds druk Vis? Waar kun jij nou druk mee zijn, je bent toch werkeloos?

Ik wilde inderdaad al voorstellen dat Tieg nog keertje met je mee zou gaan naar die scholen, wij hebben de school voor Nina ook alleen maar gekozen omdat Daan daar ook heen gaat hoor

Discipline hebben wij ook niet Dok, dan is het inderdaad niet handig om voor een te vrije school te kiezen.

Tieg, wandelen is inderdaad misschein niet zo heel handig morgen. Weekje uitstellen vind ik goed hoor. Wil je nog wat anders ondernemen morgenavond anders of zien we elkaar volgende week?

Net nog even nieuwe schoenen voor de kinders in de uitverkoop gekocht, bij de hippe dure kinderschoenenwinkel ging er lekker 40% vanaf. Misschein nog een idee voor jullie Tieg? Moet ook nodig nog wat nieuwe kleren voor ze hebben, want ze zijn allebei flink de hoogte ingeschoten ineens.
Nogsteeds druk Vis? Waar kun jij nou druk mee zijn, je bent toch werkeloos?

Ik wilde inderdaad al voorstellen dat Tieg nog keertje met je mee zou gaan naar die scholen, wij hebben de school voor Nina ook alleen maar gekozen omdat Daan daar ook heen gaat hoor

Discipline hebben wij ook niet Dok, dan is het inderdaad niet handig om voor een te vrije school te kiezen.

Tieg, wandelen is inderdaad misschein niet zo heel handig morgen. Weekje uitstellen vind ik goed hoor. Wil je nog wat anders ondernemen morgenavond anders of zien we elkaar volgende week?

Net nog even nieuwe schoenen voor de kinders in de uitverkoop gekocht, bij de hippe dure kinderschoenenwinkel ging er lekker 40% vanaf. Misschein nog een idee voor jullie Tieg? Moet ook nodig nog wat nieuwe kleren voor ze hebben, want ze zijn allebei flink de hoogte ingeschoten ineens.
Haha Lau, kinderbijslag weer binnen?

Wil ook nog wel shoppen maar is niet echt nodig. Voor Floor nog wel een paar warme broeken. Verder past het allemaal al niet meer in de kast, hmmm tijd voor een nieuwe kast dus.

Vrije school en/of montesorri lijkt mij ook niets voor Tim. Die moet wel een beetje richtlijnen hebben anders wil hij altijd hetzelfde doen.

Heb zin in chocola, veel chocola.
Oh Nic, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, dat het weer kinderbijslagtijd is. Ga zo gelijk even checken of het al gestort is. Komt wel goed uit, dan kan ik nog meer kopen. Vrees dat mijn koopwoede voornamelijk ter compensatie van het lijnen is...hoewel Lasse wel echt nieuwe schoenen nodig had hoor

Ben zelf wel ook hard aan nieuwe laarzen, schoenen en kleren toe, maar ga volgende week met mijn moeder shoppen en die koopt net zo graag iets voor haar kinderen als ik
Bijslag is inderdaad gestort, lekker hoor.

Pffff...heb ik net afgerekend in de AH, sta ik al met Nina buiten bij de auto, en ik denk goh, wat voelt het 'kaal'... heb ik Lasse gewoon in de kinderwagen bij de kassa laten staan Gelukkig kan hij er zich later vast niets meer van herinneren Mensen stonden me wel raar aan te kijken toen ik weer de winkel binnenliep en zo cool mogelijk de wagen pakte

Nou, maar eens even aan een weightwatchers-verantwoorde maaltijd gaan beginnen nu...
Lau, is maar goed dat hij zich dat niet meer herinnerd. Nina wel en die helpt het vast inwrijven of niet.

Ik wil ook wel shoppen maar heb niet eens tijd, belachelijk.
E dan dacht ik dat ik ontaarde moeder was... Wat erg Lau...

Tieg, gefeliciteerd met Tessel!

Lukt t wat met kiezen Vish? En zou je je gewicht willen doorgeven in ak? kijken hoe ver we allebei komen in maart.. (net als dame hiernaast vrees ik.. )

Mijn zoon heeft vandaag op de pot gepoept, nu bij zinnen! Hij zit nu wat op de wip, want hij straalde van trots dat t toch ECHT kon en niet eng was oid, maar voor het slapen wilde hij toch nog een keer de luier om voor een poep. dus is nog niet helemaal overstag, maar de 1e stap is er. Had niet gedacht dat t ooit nog zou komen..

Weer wat wijze uitspraken gehoord laatste tijd, zo stom dat ik ze niet direct opschrijf.. 1 weet ik nog, toen ie koude melk dronk: 'die koe had het vast heel koud"

Ook silbegint nu praatjes te krijgen, zo schattig. en is erg knuffelig en kusjes geven (hij heeft waarsch ergens -oud en nieuw- gezien van de 3 kussen op de wang, en doet dat nu steeds bij mij )
Lau, foei! Zou mij nou nooit gebeuren... Was alleen gisteren vergeten Lisa van de creche te halen.. Gelukkig was ik er al achter toen ik net van mijn werk wegging, wel aan de late kant, ik kwam 17.58 binnenrennen en 18.00u gaan ze dicht..

Vandaag 1e schooldag, ze vond het helemaal geweldig! Liep nog de hele middag met rode wangen rond te stuiteren en de hele tijd te zingen.

Tessel ook alweer jarig! De jarigen-boom komt er weer aan!

Gefeliciteerd!
Nou, en Tessel had een verjaardag die wij niet zo snel zullen vergeten... we waren buitengesloten Kennelijk as het slot niet meer zo goed, want de deur ging wel van het slot af, maar niet meer open. Vervolgens dus maar aangebeld bij de buren om maar even binnen te wachten en te eten (we hadden eten gehaald voor Tessels verjaardag), en uiteindelijk heeft man met een draad de deur open kunnen halen via de brievenbus. Dus komend weekend maar een nieuw slot op de deur

Wat dan wel weer grappig was, was dat we bij de buren met kleine kinderen waren (ongeveer even oud als Daan en Tessel), en dat Tessel dus echt niet meer naar huis wilde. Daan eigenlijk ook niet, terwijl hij omviel van de slaap. Tessel sliep uiteindelijk binnen 5 minuten, Daan ook. En die zit inmiddels weer bright en shiny op de bank tv te kijken, terwilj ik nog even wat moet werken.

Dus nu even aan de slag!
Ooooooh, schaam me hele erg. Tessel gisteren vergeten.

Wel een bijzondere verjaardag zo en het was dus gezellig bij de buren. Heb je wel meteen heel goed contact zo.

Alsnog voor Tessel dan, gefeliciteerd!!!

Plaatje komt straks, wordt er geloof ik weer uitgegooid op het internet.
Pfff...heel stuk geschreven, ben ik ineens alles kwijt

Maar ben dus ook de verjaardag van Tessel vergeten gisteren of eigenlijk was ik gewoon wat in de war want dacht echt dat het vandaag pas de 6e was. Maar nog even voor Tessel dus

En wel gezellig toch, zo´n verjaardag bij de buren Wel balen van dat slot, misschien idee om ook een sleutel van de achterdeur mee te nemen voortaan?

En Jesse voor de eerste keer op de wc gepoept! Goed hoor! Bij Nina was het na 1 keer op de wc niet zo eng meer en vrij snel daarna ging het altijd op de wc hoor, dus het kan nu heel snel gaan.

Ik zit nu wel met een ander probleem...hoe leer je een meisje zelf haar billen af te vegen na het poepen? Ze veegt nu steeds van achteren naar voren, dat is dus niet zo fris. Iemand tips? Straks op school moet ze het natuurlijk wel zelf kunnen ook...Of moet ik haar maar gewoon goed schoonvegen savonds als ze thuiskomt?

Leuk dat Lisa haar eerste schooldag zo leuk vond. Spannend hoor, voor zo´n klein meisje. Nina mag de 20e voor het eerst.

Tieg, hebben jullie Daan al ingeschreven voor het overblijven? Kwam er gisteren achter dat ik dat vergeten was dus snel nog gedaan. Hopelijk is er nog plek, anders moeten man en ik tijdelijk op en neer gaan rijden tijdens lunchpauze...niet ideaal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven