F2006

06-08-2009 10:02 2598 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg, alsnog Hiep Hiep voor Tessel!!

Lau het is volgens mij technisch onmogelijk dat een kind van 4 zelf billen kan vegen. Dit kan pas als ze over hun hoofd hun oor kunnen pakken en dat kan pas rond 6 jaar.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.

ZOmaar een bewegend plaatje gevonden.

Cees, goed hoor van Jesse. Hier ook geen probleem meer na de eerste keer op de wc.

Billen afvegen is bij ons ook nog een probleem. Tim veegt wel de goede kant op maar met het gevolg dat hij zijn handen en rug vol heeft.

Morgen eens overleggen met de juf of ze het helemaal zelf moeten kunnen.

Ligt ook een beetje aan de poep hoe goed het gaat, soms schuift hij de wc af en dan kan ik die helemaal gaan poetsen, blegh.
Van achter naar voren zou ik trouwens helemaal niet laten vegen Lau.
En wat fijn dat Jesse nu een keer relaxed op de pot is geweest, gaat vast heel snel goed komen nu!!

Tessel, nog gefeliciteerd!! En klinkt gezellig bij de buren..

Lau, wat ontaard, zeg en Dok, ook al kind vergeten...tssss..

Dok, wat leuk dat ze het zo naar haar zin had op school. Marius gaat volgende week 2 keer wennen en dan de week erop voor het echhie... Hij heeft er wel heel veel zin.

Gisteren naar HA geweest want kan al 3 weken bijna niet lopen van de pijn in mijn knie (ben in het verleden ook al meerdere malen geopereerd aan mijn knie). Dacht dat het wel over zou gaan met de gebruikelijke medicijnen, maar helaas. Hbe nu diclofinac gekregen voor een week.. En moet zeggen het helpt echt, ik kan er zelfs een beetje op staan...

Cees, lief van Sil.. en wat ontzettend goed van Jesse. Super, zeg!!
Hihi, en ik twijfelde al of ik niet te vroeg was met Tessel, omdat er best gekletst was, maar geen felicitaties waren... :-)

Wat een ramp, dat je er niet in kunt dan zeg, en dat op zo'n dag.. Idd handig dat je nu de buren wat beter kent..

Lijkt me ook lastig, gewoon vertellen en samen oefenen? Maar als wat vis zegt waar is, dan kan het dus nog niet nu.

Haha, ik zie het van Tim al voor me. Hangt wc papier niet binnen handbereik als ie zit? Mss leren op 1 bil te zitten en dan te vegen, voor ie van de bril schuift? Of opstapje bij zijn benen? Kijk die problemen ken ik (nog) niet.

Op de wc vind ie nog eng hoor, de pot is al hele stap.

Bij 5x op de pot een kadootje, bij 10x op de wc (evt met verkleiner) weekendje weg. Hij vond het weekendje met zijn allen (en stagiaire) zoooo leuk, dat ik hoop dat t m motiveert.

Ok tis 11 uur, dan zou ik aan de studie en hopelijk 13 uur klaar, dan ga ik bankhangen! Heeeerlijk zo'n dagje vrij, geen kids en de boodsch binnen!

Ps hebben jullie nog kadotips voor meisje van 3? (en jongen van 1) Is ook zo'n gezin die alles al hebben en zelf niets weten te verzinnen. Wil eigenlijk niet een kado geven die ook op de grote stapel gaat...(of op zolder)
heb trouwens ook zo'n moedertype in de opvang.. die moet ik soms bellen of ze nog komt, hihi.. of ze staat bij het kdv en dan is kindje bij mij. nu ik haar beter ken, vind ik het niet zo erg meer, is beste maatje van sil, vermoed dat ik die de komende 18 jaar nog wel over de vloer heb...

ik denkdat vis bedoeld dat je dan beter van links naar rechts kunt laten afvegen? eerst laten doortrekken, dan haar billen in de wc laten zakken en heen en were wiebelen?
He, wat goed van Jesse! Dat is het begin!

Lau, als je haar nu opzij laat vegen? Misschien lukt dat wel?

Hmm, dat probleem hebben we gewoon niet. Daan kan er makkelijk bij, da's dan wel weer een voordeel van een anus die wat verder naar voren zit

Nic, da's ook niet lekker, iedere keer de wc kunnen boenen...

En sleutel van de achterdeur mee... Heeft niet zoveel zin als die van binnenuit op de haak zit Normaal gaan we wel via de achterdeur omdat we met de fiets gaan, maar we waren nu gaan lopen 's ochtends omdat er zoveel sneeuw ligt en het zo glad is.

Overblijven: nog niet opgegeven. We hebben ook maar 1 dag nodig, dat scheelt. Woensdag en vrijdag gaat hij naar de bso, en dinsdag en donderdag zijn we zelf thuis. Anders mag Nina wel bij ons eten hoor. Daan blijft alleen op maandag over.

Nu nog even wat werken, en dan nog wat nuttige dingen regelen. En we moesten nog naar de bibliotheek, even kijken tot hoe laat die open is...
Dat is lief van je Tieg, misschien (mocht er geen plek zijn op de overblijf) af en toe ook wel een optie, maar zeker in het begin lijkt het me dan wel wat veel, naar school en dan bij anderen lunchen en weer naar school. Als Daan en Nina bij elkaar in de klas gezeten hadden was het natuurlijk al anders geweest. Nouja, eerst maar eens inschrijfformulier op de post en dan merken we het wel. Misschien is er wel plaats zat.

Van achter naar voor vegen vind ik ook geen goed idee hoor Vis. Opzij vegen had ik nog niet bedacht inderdaad, zo praktisch ben ik dus weer niet Maar jullie denken dus dat het op school ook nog niet zo´n probleem is? Ik weet niet of er wat gecontroleerd wordt nadat ze naar de wc zijn geweest eigenlijk.

Tieg, gingen we nog wat anders doen vanavond of helemaal overslaan maar? Of kijken we gewoon even waar we zin in hebben?
Hee Lau, neem je telefoon eens op Mogen Daan en Tessel een keer bij jullie spelen op woensdag?

Vanavond... wat zou je willen doen dan? Heb geen geld om heftig te gaan shoppen , alternatief is sporten of zo. Zat laatst eens te kijken voor Zumba, lijkt jou dat leuk?

Pfff, het loopt niet zoals ik zou willen. Twee zeurders... vermoeiend...
Oke, en de quote van de dag:

"Ik ga even in de spiegel kijken hoe mooi ik ben"
Lief Tieg. Is het zeuren al een beetje over of liggen ze straks even op bed?

Opzij vegen ook nog niet aangedacht. Tim gaat altijd staan met afvegen maar zet niet altijd het opstapje bij de wc en dan moet hij er dus afglijden.

We gaan het weekend maar eens goed oefenen.

Cees, lukt het met studeren?
Bijna klaar, had t kunnen redden als ik me niet had verdiept in elctr bakfietsen..

Moet nog 1 vraag, maar das gelijk een hele conflictoplossing noteren, niet zoveel zin in...

in de spiegel kijken hoe mooi ik ben heb ik al paar keer gedaan, dat verveelt ook gauw.. er zijn er maar zo weinig zo mooi als ik, dus heb je niemand om dezelfde gevoelens mee te delen, vooral dat mensen altijd zo met afgunst naar je kijken...

jullie herkennen dat denk ik wel, ben heel blij met dit forum!.
dat zou best de reden kunnen zijn dat lau lasse liet staan.. dan kon ze nogmaals haar entree maken in de winkel en blikken afdwingen..
en daarom is het voor vis belangrijk om te vragen wat het beleid met pesten is, want als je net zoooo mooi bent als je moeder, dan komt er ook jaloezie om de hoek kijken...
en dan ontstaan er conflicten..

en dan ben ik er, om deze conflicten te analyseren!

(als ik NU nog ff snel die laatste vraag uit ga werken)
Tja...het is moeilijk bescheiden te blijven...

Als ik ergens binnenkom draaien ook altijd gelijk alle hoofden mijn kant op...it´s a gift Fijn om hier met met mensen te kunnen praten die echt begrijpen waar je het over hebt...er is zóveel jaloezie en onbegrip in de wereld

Tieg, ik heb je net nog even geprobeerd te bellen, maar het is natuurlijk goed hoor, als Daan en Tessel komen spelen...wanneer is dat?

Zumba weet ik niet hoor, geloof niet dat dat mijn ding is...het is tenslotte toch sport Maar ik zal eens even kijken op internet anders. Maar dat gaat vanavond dan niet lukken toch? Even overslaan vanavond dan maar?
Ach Lau, als je van swingen houdt, komt dat vast wel goed Pasjes op de juiste manier doen lukt mij ook niet. Heb een keer ge-aquafitnessed, dat was ook niet zo'n succes. Wel veel lol gehad

Anders laten we vanavond gaan... maar ik weet niet of ik volgende week donderdag kan. Heb dan ook nieuwjaarsfeest van mijn werk.

Gaat goed zo, met de goede voornemens in het nieuwe jaar...

Maar, zo kan ik natuurlijk wel weer een keer onwijs op tijd naar bed. Ben zo idioot moe op het moment

Cees, het leven is hard hoor als je zo mooi bent.

HIer ook geen zin meer in werken.

Nog een half uurtje en dan naar huis. Straks even snel de stad in maar zal wel weinig tijd hebben om voor mijzelf te shoppen.

Moeten jullie ook altijd janken als je complimentjes krijgt van de kids.

Fllor is altijd wel een dankbare eter, zit heel vaak bij iedere had heen en weer te wiebelen en zegt dan:hmmm lekker.

Pas zei ze nogal onverwachts even tussen neus en lippen door aan tafel; lekker mama! en keek me ook echt aan.

Zat meteen met vochtige oogjes.

Net als dat Tim wel eens zegt dat ik mooi ben.
Ben nu in onderhandeling met beide scholen. Ik eis namelijk een diamanten paadje van ons huis naar de school en dan een gouden zebrapad met edelsteentjes ingelegd. Verder een spiegelgang van de deur tot de ingang kleuterklas. Even kijken wie me het mooiste kan bieden.

Lau als je aan de Zumba gaat heb je mijn eeuwig respect. (En wil ik graag een filmpje zien )
Nou, ik zal er eens over nadenken dan, dat zumba. Eeuwig respect van Vis is wel wat waard natuurlijk

Zullen we anders gewoon volgende week een andere dag afspreken? Dan wandelen we toch, en zijn we nog niet helemaal verloren voor 2010.

Lijnen gaat wel heel goed hier trouwens, ben erg trots op mezelf
http://www.youtube.com/watch?v=DMSOuDPE5vY

Ik zou het gewoon in de huiskamer doen met deze 2 dames op de laptop.
En die negert genieten op die fiets!!!
ach als we uiteindelijk dat goddelijke lichaam maar krijgen he

Neu, ik mag toch shoppen vanavond van man. Ga je mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven