Goede kinderwagen???

07-01-2010 11:42 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Wij zijn nu drie maanden zwanger en zijn ons volop aan het verdiepen in een goede wandelwagen, waar de kleine straks uren comfortabel in kan liggen. Wij hebben twee herders waar we dagelijks een lange bos wandeling meemaken. En zijn dan ook opzoek naar een wandelwagen die de bospaadjes aan kan. We zijn al in verschillende winkels geweest, maar de keus is erg moeilijk daar je in de winkel immers alleen maar een makkelijke ondergrond hebt. Nu dacht ik zo, dat de mensen die er het meeste verstand van hebben, zijn de mensen die een wandelwagen hebben. Dus mijn vraag wat vind je een goede wandelwagen warom en wat zijn de plus en min punten???
God wat heb ik destijds een tijd besteed aan het vinden van de ideale kinderwagen. Uiteindelijk zijn we gegaan voor de Easy Walker Sky (die ik supermakkelijk in- en uit te klappen vind), die was bij de Postbank voor iets meer dan 300 euro te koop. En wat ben ik nu blij dat we er niet veel meer aan besteed hebben, want ook hier is vooral de draagdoek en ergonomische drager (voor buik én rug) gebruikt. Nog steeds overigens, nu ze bijna een jaar is. De kinderwagen is vooral als slaapplek beneden gebruikt, en bij een enkele strand- of boswandeling. Daarvoor vond ik hem wel ideaal trouwens.

Maar met twee honden zou ik zeker ook kijken naar een draagdoek voor erbij (zie draagdoektopic voor goede dragers) , want hoe wil je dat doen met een wandelwagen en twee honden?
Wij hebben de quinny speedi van 2004.(gekocht voor 1e zoon)

Een heerlijke wagen om ver/lang mee te lopen,maar een enorm groot ding.

Nu wonen wij in de stad,en hoeven we bijna nooit met de auto weg,en dat on-ding helemaal in te klappen.

Hij staat dus altijd in de bijkeuken "ready to go",

Daarnaast hebben we nog een quinny zapp (kleine buggy) in de auto liggen.

Ik zou achteraf gezien de kinderwagen met bak 2e hands gekocht hebben.

De baby ligt maar een maand of 6 in de wagenbak,en dan kun je daarna als hij/zij kan zitten een buggy kopen.
quote:Bowie79 schreef op 07 januari 2010 @ 12:04:

Wij hebben een bugaboo ( de rolls royce onder de kinderwagens )

reden voor ons om voor de bugaboo te gaan was:

- het gewicht; alle andere wagens zijn zwaarder en ik ben nou niet bepaald de hulk zullen we maar zeggen om zo'n kar in de auto te tillen.

- de wendbaarheid; ik krijg een Quinny (4-wielen) bijv.niet goed gestuurd( te zwaar). De Bugaboo kun je sturen met 1 vinger, zo licht.

- de degelijkheid, ik las en hoorde ook in de winkel dat andere populaire wagens sneller stuk gaan/klachten hebben, een bugaboo is niet zo snel stuk te krijgen en de service schijnt erg goed te zijn

- waarde bij doorverkopen. een B brengt nog een leuk bedrag op 2e hands, dus als ik hem ooit kwijt wil vind ik het tenminste niet zo zonde van het geld.

Voordeel van een quinny is dan weer dat ie zichzelf uitvouwt dmv een gasveer. De Bugaboo moet je even doorhebben maar dan is het ook zo gedaan ( wel dus met de hand).

En een quinny ziet er dan weer een stuk stoerder uit vind ik persoonlijk.

Een bugaboo kun je als het ware 'inklappen' terwijl je rijd. Hierdoor kun je de wagen door het zand trekken oid. Geen idee of dat ook echt werkt want ik heb het nog niet geprobeerd.

Ook wij hebben een bugaboo om de zelfde reden als Bowie aangeeft. Het is echt een super wagen en wat ik ook heel prettig vindt is dat de kinderwagenbak heel groot is en waardoor onze zoon heel lang in de bak heeft kunnen liggen. Bij veel andere kinderwagens is de bak veel kleiner.

De aanschafprijs is best fors maar voor ons was en is het nog steeds zeer de moeite waard geweest. En met een kleintje gebruik je een kinderwagen zeer intensief.

Gr Einoel
Bugaboo; met je pink te sturen, makkelijk in elkaar te klappen, neemt niet veel ruimte in beslag, past bij de supermarkt langs de normale kassa, leuke kleuren te combineren, grote bak. Mannetje van 6,5 maand ligt er nog steeds in. Nu met die sneeuw heb ik sneeuwbanden voor, die zijn groter en kun je vast zetten, ook ideaal voor bos en strand!

En een draagdoek is ook super!
De Bugaboo is echt zo'n verschrikkelijk mode item geworden. Het is eerder de Opel Corsa onder de kinderwagens, weinig exclusiviteit aangezien half kinderbezittend Nederland er mee rijdt Ik vind hem onpraktisch, dat voornamelijk de reden is om hem niet aan te schaffen. Onze kinderwagen hebben we uit Italië, stijlvol en praktisch, prima ding. Ik zeg, de Ferrari onder de kinderwagens
Het ligt er maar net aan waar je woont Milaatje. Bij ons zie je namelijk alleen maar Mutsy's en Quinny's en haast nooit een Bugaboo. In de stad zal dat wel andersom zijn. Boeiend!
Milaatje, de Bugaboo rijdt dan vast net zo lekker als de Opel Corsa ;)
Wat vind je er onpraktisch aan Millaatje? TO vraagt plus en min punten. Wat zijn de minpunten van de Bugaboo en de pluspunten van jouw bak?
Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap! Spannende tijd!

Hier nog een bugaboo fan! Ik adviseer je de Bugaboo. Hij is ideaal, praktisch te sturen, het bakje waarin de baby ligt is behoorlijk groot, odat je kindje daar lang in kan liggen, hij is licht en makkelijk om te bouwen.

Ander voordeel vind ik ook dat je kunt kiezen of je je kindje naar je toe zet of van je af (met het gezichtje). In de stad deden wij de buggy altijd naar ons toe, zat het kind geen billen te kijken. En in het bos van ons af: kon ze genieten van alle natuurschoon.

Je kan het makkelijk in de slaapstand zetten, volledig liggen (ook in de buggy).

Mijn vriendin had zo'n driewieler. Toen we samen weg waren, was zij zich bewust van het gemak van de bugaboo. Ik kon om de as draaien en zij had een enorme draaicirkel. Lijkt nu een kleinigheid, maar zij ging altijd achterwaarts een lift uit, en had dan voldoende ruimte nodig om te draaien, terwijl ik de Bugaboo gewoon in de lift omdraaide.

Tja, mode item of niet... iets is niet voor niets een hit! Het is gewoon een top wagen. En daarom zie je hem zoveel! :-D
Volg je hart. Dat klopt.
quote:milaatje schreef op 07 januari 2010 @ 13:23:

De Bugaboo is echt zo'n verschrikkelijk mode item geworden. Het is eerder de Opel Corsa onder de kinderwagens, weinig exclusiviteit aangezien half kinderbezittend Nederland er mee rijdt Ik vind hem onpraktisch, dat voornamelijk de reden is om hem niet aan te schaffen. Onze kinderwagen hebben we uit Italië, stijlvol en praktisch, prima ding. Ik zeg, de Ferrari onder de kinderwagens Waarom zou je in vredesnaam een exclusieve kinderwagen willen? Het is toch gewoon een gebruiksvoorwerp?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wij zijn superblij met onze Stokke Explory, maar voor Bospaadjes is het niks. Een Stokke-afrader dus van een heel erg tevreden mama:)
quote:milaatje schreef op 07 januari 2010 @ 13:23:

De Bugaboo is echt zo'n verschrikkelijk mode item geworden. Het is eerder de Opel Corsa onder de kinderwagens, weinig exclusiviteit aangezien half kinderbezittend Nederland er mee rijdt Ik vind hem onpraktisch, dat voornamelijk de reden is om hem niet aan te schaffen. Onze kinderwagen hebben we uit Italië, stijlvol en praktisch, prima ding. Ik zeg, de Ferrari onder de kinderwagens

Als het gaat om exclusiviteit moet je inderdaad niet een van de drie topmerken kopen als Stokke, Bugaboo of Quiny, maar ik zou een Bugaboo nou niet willen vergelijken met een Opel Corsa eerder met een Volkswagen Golf. Welke Italiaanse kinderwagen heb jij gekocht en waar?

quote:gelukkigmeisje schreef op 07 januari 2010 @ 11:59:

haha je weet eigenlijk dat als zon topic geopend wordt..iedereen een andere voorkeur heeft Lastig lastig lastig....

Ik zoek een wagen die makkelijk en klein opklapbaar is en handzaam te tillen is (woon op 1e verdieping) en daarnaast natuurlijk lekker licht rijdt...

Ik geloof dat tegenwoordig alle wagens in hoogte verstelbare grepen hebben toch? Dat vind ik namelijk wel handig omdat vriend wat groter is...

Wanneer zou je een 3 wieler aanraden en wanneer een 4 wieler en wanneer een 3 wieler met vooraan in het midden een dubbel wiel?

Wij hebben voor een vierwieler gekozen vanwege stabiliteit. Een auto heeft toch ook vier wielen.

quote:lief1985 schreef op 07 januari 2010 @ 11:46:

! daarnaast hebben we bij iemand de bugaboo gebruikt, die vond ik erg klein qua bak, de stokke maar die vind ik echt superduur en lelijk!

Was dat de Bugaboo Frog? Die is namelijk een maatje kleiner en lager dan de Bugaboo Cameleon.

Enfin wij hebben de Bugaboo Cameleon gekozen. De redenen ware al de voordelen die al zijn gegeven als reactie op de vraag.

Hij is duurzaam, degelijk, opklapbaar, licht en dus makkelijk te tillen met en zonder kind erin. Je gebruikt het eerst als reiswieg en daarna als buggy. De handgrip is in hoogte verstelbaar en de Bugaboo is wendbaar en licht te besturen. Onze dochter heeft nu geen buggy meer nodig en wij hebben onze Bugaboo uitgeleend aan een goede vriendin voor haar baby.

Als Bugaboo de Rolls Royce (daarmee werd die ook vergeleken) is onder de kinderwagens, dan is Stokke de Range Rover Vogue, omdat daarin het kind hoog ligt of zit. Nadeel van de Stokke is, dat die zwaar is en je hebt een grote achterbak nodig. Een Stokke past niet, zonder dat je de wielen eraf haalt in de achterbak van een VW Golf. Vrienden van ons hebben een Stokke.

Wat wij niet wisten toen wij onze Bugaboo kochten is dat je de kleuren zelf kan uitkiezen en mixen. Onze Bugaboo is onopvallend Kaki-kleurig. Maar je kunt ook kiezen voor hele felle kleuren, bijv. rood, roze, blauw of zwart en deze kleuren combineren. Qua kleur heb je bijna net zoveel keuze als bij een auto.

quote:Bowie79 schreef op 07 januari 2010 @ 12:04:

Voordeel van een quinny is dan weer dat ie zichzelf uitvouwt dmv een gasveer. De Bugaboo moet je even doorhebben maar dan is het ook zo gedaan ( wel dus met de hand).

Een bugaboo kun je als het ware 'inklappen' terwijl je rijd. Hierdoor kun je de wagen door het zand trekken oid. Geen idee of dat ook echt werkt want ik heb het nog niet geprobeerd.

Nadeel van een Quinny vond ik de gasveer die ik kwetsbaar vind voor stof, zand en vuil.

Wij konden ook een Mutsearts overnemen van vrienden, maar die paste zonder demontage van een wiel niet in de achterbak.

Ik ben benieuwd wat het voor jullie gaat worden.
Ik vind het juist een nadeel van de Bugaboo dat je de wagenbak ombouwt tot wandelwageninzet, nu ik zowel een baby als een peuter heb, zou ik het best willen kunnen afwisselen, maar dat kan dus niet, want het ombouwen is vrij veel werk. Met een losse reiswieg is dat veel makkelijker.

Ik heb er nu een Phil & Teds bij met een los babynestje zodat ze net wat behaaglijker ligt, maar die heb ik nog niet buiten gebruikt.
wij zijn ook pro bugaboo! onze peuter zit er nog dagelijks in. hij mag er zelf in klimmen en tijdens het wandelen mag hij er soms in staan. dan houdt hij zich vast aan de duwstang; wat een plezier

gewoon een sterk, makkelijk, licht, wendbaar en smal ding. ik geniet er nog steeds van: ik ben niet echt sterk nl

wat ook al gezegd is: met doorverkopen krijg je er nog een behoorlijk bedrag voor terug. en dat is niet voor niks. ik zou zeggen: kopen!!!
Hey Kikker! Ook hier?

Weten jullie of de Bugaboo ook gemakkelijk rijd in het bos? En past de Maxi Cosi er op?
-
anoniem_13292 wijzigde dit bericht op 07-01-2010 14:33
Reden: verkeerde quote
% gewijzigd
.
Wij hebben voor de eerste de quinny gehad, maar verkocht nadat ze eruit gegroeid was, met de gedachte dat we voor een tweede kind een andere wagen wilden. Die quinny was namelijk vreselijk groot, ook opgevouwen, en wij hebben niet echt ruimte om hem handig weg te zetten. Altijd zo'n joekel in de woonkamer dus (ingeklapt is hij wel lager/platter maar neemt evenveel vloeropppervlak in als staand). Nou hadden we een grote auto, maar zéker met die kinderwagenbak zat onze station hartstikke vol.

Nu hebben we de bugaboo, die is ingeklapt zeker half zo klein als al die andere wagens. En lichter ook trouwens. Hoewel ik vrij anti-bugaboo was (omdat íedereen hem al heeft..), was ik vrij snel om. Hoe hij bevalt kan ik nog niet zeggen, het kind moet nog geboren worden...
Grappig zeg, veel mensen die kiezen voor een Bugaboo... Lijkt mij niet geschikt voor bospaadjes met die kleine wieltjes voor...

hier ook een hond en een dagelijkse lange wandeling. Wij hebben de Koelstra, grote bak waar ze in kunnen liggen en het wandelwagen gedeelte is ook groot, dus ze kunnen er ook lang in zitten. Luchtbanden en vering, en stevige wielen die wel tegen een stootje kunnen. Ook is het zwenkwiel vast te zetten, erg handig voor hobbelige paadjes!! Wij hebben een ouder model, die is wel vrij zwaar, maar de nieuwe (latinique) is een stuk lichter volgens mij.

Met de hond en de draagzak/doek lopen vind ik minder, dat komt vooral omdat we nog wel eens vervelende honden tegen komen... En dan heb je je kindje op je buik of rug, in plaats van 'veilig' in de wagen... Voordat de baby er is gewoon zorgen dat je honden goed luisteren en volgen, dan is er niets aan de hand hoor, dan lopen ze gewoon naast de wagen.

En verder, zoals veel mensen al schreven, is het toch ook wat je zelf mooi en handig vind!

Overigens hebben we nu bijna 2 jonge kinderen en een phil en teds aangeschaft. Ook prima. Dus stel dat je nu al weet dat je graag 2 kindjes dicht bij elkaar zou willen, zou je ook voor deze wagen kunnen gaan, voor 1 en 2 kindjes te gebruiken!

Succes met kiezen!
Maar die kleine wieltjes voor kunnen net zo goed de kleine wieltjes achter worden, doordat je de duwstang kan wijzigen. Zo is hij wel geschikt voor bos en strand.

Dus dat is een argument wat niet op gaat.
O ja, en de wielen zijn ook vast te zetten in dat soort situaties. Net als bij jouw Koelstra.
Volgens mij kun je bij alle wagens de zwenkwielen wel vastzetten, of het nou een 3- of 4-wieler is.

Ik zou niet durven zeggen of de bugaboo nou de handigste wagen voor in het bos is, ik vond de quinny speedi (3 grote wielen) in elk geval nog steeds best een heisa over boomwortels e.d., in bepaalde mate blijf je dat houden denk ik. Volledig eens met de mensen die zeggen dat een buik- en later rugdrager dan vele malen praktischer is.
Waarom zou je exclusief willen zijn met een kinderwagen?????

Als het ding aan jouw specifieke eisen voldoet is dat toch de reden om 'm aan te schaffen, en zo niet, dan niet?

Het interesseert me geen moer dat 98% van mijn buurtgenoten met kinderen (in A'damse buurt met overal trappen en portieken) ook een Bugaboo hebben. Ik zou 'm iedereen die moet sjouwen aanraden. Ik zou er dan weer niet een boswandeling mee maken.

@TO: gefeliciteerd met je zwangerschap!
Exclusief willen zijn was voor mij niet de reden, er zat gewoon een bepaald imago aan, het gooische, 'kijk mij eens hip de duurste wagen hebben'. Inmiddels valt dat trouwens nogal mee, want als half nederland m heeft is hij allang niet hip meer natuurlijk. Maar het is net zo'n goede of slechte reden als een bepaalde wagen willen om de kleur of gewoon het uiterlijk..
Is de Bugaboo de duurste wagen dan? De Stokke Xplory of de Joolz Day zijn volgens mij minstens net zo duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven