Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 14:12:

[...]

Niet grappig. Wel provocerend. En dus gemeld.
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 14:13:

[...]

Ja ik ben er zo klaar mee.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 14:11:

Het idee is dat er geen discussies meer zijn met Angels, Iry,

En gezien de eindeloze discussies van de laatste tijd lijkt dat me geen slecht plan.Nou niet om het een of ander, maar de huidige discussie (die onderhand uit 10 onderdelen bestaat of zo) duurt nu ook alweer een heleboel pagina's lang en het eind is nog lang niet in zicht volgens mij...
Sommige mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Ik denk dat dat punt bij HPL nu is bereikt.
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 13:50:

[...]

Het wordt knap in gewikkeld zo.

Er zijn/komen mij teveel regels. Way too much.

Mee eens.

Ik verlang terug naar het oude forum, toen ik hier net kwam kijken, in 2003.

Leuke tijden waren dat.

[...]

Niet grappig. Wel provocerend. En dus gemeld.Jezus, HPL, ontspan eens zeg, klap je laptop dicht en ga een frisse neus halen. Ik vind dat je doordraaft.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Bubbles_ schreef op 07 januari 2010 @ 14:14:

[...]

Nou niet om het een of ander, maar de huidige discussie (die onderhand uit 10 onderdelen bestaat of zo) duurt nu ook alweer een heleboel pagina's lang en het eind is nog lang niet in zicht volgens mij...Maar die kost de Angels toch geen tijd?

[...]

Niet grappig. Wel provocerend. En dus gemeld.

Hoezo? Wat is daar provocerend aan? Ik snap hem niet.

*begint zich ernstig af te vragen of ze echt blond is en niks meer begrijpt*
Geen bijzonderheden
Ik snap dat eindeloze discussie's ook niet wenselijk zijn delhi.

Maarja, soms wil je ook weleens wat verduidelijking ofzo.

Een discussie is niet altijd slecht, al snap ik dat haast niet meer voor te stellen is hier .

Maar normaliter is een discussie juist ook een middel voor begrip of verduidelijking, en dat ontneem je dan.

Op een normale volwassen manier en toon kan (zou er) er goed gepraat woorden , takes two zeg maar.
Waarom ik die opmerking gemeld heb als provocatie? Omdat ik dat zo opvat. Omdat iedereen blijkbaar alles kan zeggen er wordt geen ruk aan gedaan en ik nog niet mag zeggen dat ik een mail heb verstuurd of er wordt gedreigd.
Mee eens, Dalida. Af en toe een fikse rel waar het hele forum (dat kon toen nog) aan meedeed en dat loste zich altijd vanzelf wel weer op.

En zo zou het weer moeten zijn.
Geen bijzonderheden
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 14:14:

[...]

Ja ik ben er zo klaar mee.

Waarom ben je er dan nog?

En nee, nou zeg ik niet dat we je weg willen hebben (ik iig niet) maar als je het zo zat bent, kap er dan mee en ga iets anders doen.

[...]

Niet grappig. Wel provocerend. En dus gemeld.Verder alles goed met je HoiPippiLangkous? Je legt nu wel op elke slak zout. Ik vraag me werkelijk af wat jij hier nog doet als toch niets en niemand hier deugt.
quote:Bubbles_ schreef op 07 januari 2010 @ 14:17:

[...]

Waarom ben je er dan nog?

En nee, nou zeg ik niet dat we je weg willen hebben (ik iig niet) maar als je het zo zat bent, kap er dan mee en ga iets anders doen.Waarom niet? Ik schrijf op ene paar topics met meiden die me heel dierbaar zijn en die topics staan nu eenmaal hier op dit forum.
HPL, ik lees je en ik wil graag iets tegen je zeggen maar ik ben bang dat ook ik nu verkeerde woorden ga kiezen, want dat doet iedereen blijkbaar de hele tijd. Ik krijg echt het idee nu dat je je de dingen wel heel erg persoonlijk aantrekt allemaal, ik weet niet waarom, daar zit vast een geschiedenis achter, maar laat het alsjeblieft los!

Je gaat geen gelijk krijgen, je gaat alleen maar meer mensen tegen je in het harnas jagen en dat is vast niet wat je wilt. Tot nu toe las ik alles zonder dat het mij iets deed, maar ik merk dat het mij ook begint te irriteren zoals je steeds als een bok op de haverkist zit. Maakt mij niet uit, lees ik hier gewoon niet meer, maar ik wil wel dat je het weet. Ik ben hier vast niet de enige in en misschien is het daarom goed dat je echt even afstand neemt nu. Relax, ontspan, maak een ommetje, gooi een bordje stuk, maar laat het even los, echt!
Ik snap dat van dat eten nog steeds niet, kan iemand me het uitleggen?
Geen bijzonderheden
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 14:15:

[...]

Maar die kost de Angels toch geen tijd?Das waar, maar Naomi wel.
is het nou zo moeilijk te begrijpen dat als iemand al heel pissig is, sommige opmerkingen alleen maar meer olie op het vuur zijn?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:ikwilafvallen schreef op 07 januari 2010 @ 14:15:

Sommige mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Ik denk dat dat punt bij HPL nu is bereikt.Waar slaat dit nou weer op? HPL heeft een punt en dat punt wordt steeds maar opzij geschoven. Dat zij dat toevallig, en terecht, niet pikt betekent niet dat ze tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden. Beetje rare opmerking dit. Beetje vals ook trouwens.
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 14:19:

Ik snap dat van dat eten nog steeds niet, kan iemand me het uitleggen?

Er werd gesuggereerd dat Angels vriendjes voortrekken. AE, die Angels is, beweerde eerst dat ze met niemand buiten het forum bevriend is (wat ik ook gellof), maar maakt even later als grapje de vraag of Xaloy nog komt eten of niet.

Ik vond het wel grappig eerlijk gezegd en duidelijk een grap.
Etosha er is voor mij niks persoonlijks aan. Het klopt gewoon niet wat de angels doen, klaar en daar ga ik op door.

Dat heb ik bv laatst ook voor Willem gedaan, principe kwestie
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 14:19:

Ik snap dat van dat eten nog steeds niet, kan iemand me het uitleggen?AE maakt een grapje alsof ze inderdaad dikke vriendjes is met Xaloy, terwijl dat dus blijkbaar niet zo is.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 14:18:

[...]

Waarom niet? Ik schrijf op ene paar topics met meiden die me heel dierbaar zijn en die topics staan nu eenmaal hier op dit forum.Focus je dan gewoon daarop HLP en laat deze rotzooi voor wat het is.
HPL, denk je niet als je niet steeds meldt hier dat je iets gemeld hebt, dat het ook een hoop rust geeft. Dat het niet steeds over jou hoeft te gaan. Naomi en de angels zullen je mail toch hetzelfde behandelen, of je het hier wel of niet meldt.

Alleen dan heb je ook niet steeds het kritiek van iedereen dat je iets meldt.

En als het je zo raakt op dit moment, misschien even vandaag iets leuks gaan doen en morgen weer volle goeie moed gezellig forummen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Of is het nou zo moeilijk te begrijpen dat als je al helemaal over de rooie bent, het wellicht beter voor jezelf is als je je er even van terugtrekt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven